Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    pitäisi tietää apurungon kiinnitys pisteiden etäisyys niin tietäisi paljonko se leviää. tuskin on sama niin silloin tuo autowikikään ei pidä paikkaansa
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      Originally posted by JIPSKI View Post
      1407mm vs 1418mm autowikin mukaan niin ei tuo nyt paha ole. Väliholkilla e36 napakin kasvattaa lähes saman verran

      muistaakseni oli epäkesko.
      tuli luettua kokotopikkki läpi, niin olihan ne vakiot epäkeskot..
      Ja otitahan huomioon kun autowikiä luit, että e36 et on n.35-40 kun taas e30 et lähempänä 20..
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 910
        • Jyväskylä

        Originally posted by jmp2002 View Post
        tuli luettua kokotopikkki läpi, niin olihan ne vakiot epäkeskot..
        Ja otitahan huomioon kun autowikiä luit, että e36 et on n.35-40 kun taas e30 et lähempänä 20..
        Epäkeskot löytyy 3.0 mallista, 3,2 on normaalit.. E36 osilla 8" leveät vanteet menee 20et:llä ihan hyvin. Ottakaa huomioon casterin muutos kun teette noilla e36 osilla kolmekybän.

        PS. Löytyis ylimääräiset uudet strongflexin epäkeskot.

        Comment

        • JIPSKI
          BTCF Member
          • Feb 2003
          • 1010
          • Vaasa

          Originally posted by Daa Daa View Post
          Epäkeskot löytyy 3.0 mallista, 3,2 on normaalit.. E36 osilla 8" leveät vanteet menee 20et:llä ihan hyvin. Ottakaa huomioon casterin muutos kun teette noilla e36 osilla kolmekybän.

          PS. Löytyis ylimääräiset uudet strongflexin epäkeskot.
          onko "ihan hyvin" sisempänä kun tuo:


          tuossa siis 8" leveät et20 20mm speiserillä että ei ota jarruihin kiinni.
          exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by JIPSKI View Post
            onko "ihan hyvin" sisempänä kun tuo:


            tuossa siis 8" leveät et20 20mm speiserillä että ei ota jarruihin kiinni.
            mitkä jarrut? mulla menee 8" et 20 vanne ilman lättyä ja jää sisällekkin etn ollessa 16 vs. org napa/jarru

            eli e36 napa muutos ja t5 portterin levy muokattuna levittää raide väliä yht 8mm
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • JIPSKI
              BTCF Member
              • Feb 2003
              • 1010
              • Vaasa

              Originally posted by Tonton View Post
              mitkä jarrut? mulla menee 8" et 20 vanne ilman lättyä ja jää sisällekkin etn ollessa 16 vs. org napa/jarru

              eli e36 napa muutos ja t5 portterin levy muokattuna levittää raide väliä yht 8mm
              vakiojarrut niin on satula turhan lähellä keskiötä. Menis kyllä 12mm speiserillä. Ajattelin vaan että nyt talvella voisi rakennella sellaisen kokoonpanon että selviäisi täysin oem osilla ilman että tarvitsisi koneistaa mitään. Alustankin ajattelin vaihtaa, niin pian pitäisi tietää kummat tolpat ostaa eteen.

              Ja on tosiaan tulossa purkuun yksi 328 niin siitä saisi kaikki paitsi alatukivarret. Jarrut voi vaihtaa sitten vaikka myöhemmin 330:stä
              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

              Comment

              • Neppo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 721
                • Laihia

                Mites ne e46 alumiiniset etu alatukivarret menee e30? Käy kiinni ja levittää keulaa, mutta siirtääkö ne etu-taka -suunnassa? Saako jostain e30 takakiinnikkeisiin sitten 6-kulmaisella reijällä olevaa uretaani puslaa..? Onko muita ongelmia e30 olka-akselilla? Mitkä raidetangot e30 hammastangon jatkoksi?

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  Tässäpä ois muutama kuva touringista jossa on käytetty e36 m3 osia etuakselistossa:
                  Olkavarret 3.0
                  Tukivarret 3.2
                  Epäkeskopuslat 3.0
                  Jarrut 3.0
                  Coiloverit BC racing 3d yläpäillä e36 m3

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Oisko porukalla mielenkiintoa noille EMP:n esittelemille 19mm siirrolla oleville adaptereille..?

                    Comment

                    • EmH
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 1543
                      • Pohjois-Savo

                      Originally posted by EMP View Post
                      Ja taakse sitten z4 navat ja e36 levyt halkaisija pienennettynä 280mm->258mm! Tai vaihtoehtoisesti compactin satulat ja samat levyt mutta 272mm kokoisina.
                      Käykö tuo E36 compact satula E30 carrieriin, vai pitääkö nekin olla tuosta compactista, jos meinaa laittaa levyt 272mm kokoisina?
                      E30 M50 Turbo
                      E39 lightweight jäärata
                      Mitsubishi Lancer Evo VII
                      Nissan Skyline R32 gts-t
                      Subaru Impreza n/a
                      Originally posted by mikkod
                      Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 823
                        • Kuusjoki

                        Originally posted by EmH View Post
                        Käykö tuo E36 compact satula E30 carrieriin, vai pitääkö nekin olla tuosta compactista, jos meinaa laittaa levyt 272mm kokoisina?
                        Carrierit pitää myös olla e36 compactista tuon 272mm levyn kanssa. Z3 satulat ja carrierit sopii myös samalle 272mm levylle.
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        • Julle
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2002
                          • 659
                          • Oulu

                          Onko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.

                          Comment

                          • EMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 823
                            • Kuusjoki

                            Originally posted by Julle View Post
                            Onko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.
                            No tuo levyn syvyys varmaankin on se syy.
                            Vakio navalla maksimi levyn syvyys on n.33mm, kun jarrukilpi väännetty kiinni raidetangon päähän. Ja kun tuon m3 levyn syvyys on 45,5mm niin se vaatii sen 12,5mm levitystä.
                            E30 318i 2d M52B27 "eta"

                            Comment

                            • Julle
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2002
                              • 659
                              • Oulu

                              Originally posted by EMP View Post
                              No tuo levyn syvyys varmaankin on se syy.
                              Vakio navalla maksimi levyn syvyys on n.33mm, kun jarrukilpi väännetty kiinni raidetangon päähän. Ja kun tuon m3 levyn syvyys on 45,5mm niin se vaatii sen 12,5mm levitystä.
                              Mulla on soviteholkeilla e36 napa/laakeri kiinni e30 tolpassa ja ei kyllä tarvinut noin rajua levitystä. Lemförder raidepäät on paikoillaan ja m3 levy hipaisi ihan aavistuksen kiinni raidepäähän. Teetin 2mm spacerit levyn ja navan väliin mutta en ole kerennyt vielä kokeilemaan kiinni. En tiedä sitten osuuko jossakin kohtaa vielä paska tuulettimeen, lähdin vaan kokeilemaan tuota settiä ilman sen syvällisempää taustatutkimusta...

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by Julle View Post
                                Onko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.
                                Syvyys ja se että matalempiakin levyjä on tarjolla. Eikä monikaan halua levyn ja navan väliin laittaa mitään kun se kaikki on pois vanteen keskityksestä
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎