pitäisi tietää apurungon kiinnitys pisteiden etäisyys niin tietäisi paljonko se leviää. tuskin on sama niin silloin tuo autowikikään ei pidä paikkaansa
E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
tuli luettua kokotopikkki läpi, niin olihan ne vakiot epäkeskot..Originally posted by JIPSKI View Post1407mm vs 1418mm autowikin mukaan niin ei tuo nyt paha ole. Väliholkilla e36 napakin kasvattaa lähes saman verran
muistaakseni oli epäkesko.
Ja otitahan huomioon kun autowikiä luit, että e36 et on n.35-40 kun taas e30 et lähempänä 20..E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Epäkeskot löytyy 3.0 mallista, 3,2 on normaalit.. E36 osilla 8" leveät vanteet menee 20et:llä ihan hyvin. Ottakaa huomioon casterin muutos kun teette noilla e36 osilla kolmekybän.Originally posted by jmp2002 View Posttuli luettua kokotopikkki läpi, niin olihan ne vakiot epäkeskot..
Ja otitahan huomioon kun autowikiä luit, että e36 et on n.35-40 kun taas e30 et lähempänä 20..
PS. Löytyis ylimääräiset uudet strongflexin epäkeskot.
Comment
-
onko "ihan hyvin" sisempänä kun tuo:Originally posted by Daa Daa View PostEpäkeskot löytyy 3.0 mallista, 3,2 on normaalit.. E36 osilla 8" leveät vanteet menee 20et:llä ihan hyvin. Ottakaa huomioon casterin muutos kun teette noilla e36 osilla kolmekybän.
PS. Löytyis ylimääräiset uudet strongflexin epäkeskot.
http://i79.photobucket.com/albums/j1...psrysdwnnj.jpg
tuossa siis 8" leveät et20 20mm speiserillä että ei ota jarruihin kiinni.exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
mitkä jarrut? mulla menee 8" et 20 vanne ilman lättyä ja jää sisällekkin etn ollessa 16 vs. org napa/jarruOriginally posted by JIPSKI View Postonko "ihan hyvin" sisempänä kun tuo:
http://i79.photobucket.com/albums/j1...psrysdwnnj.jpg
tuossa siis 8" leveät et20 20mm speiserillä että ei ota jarruihin kiinni.
eli e36 napa muutos ja t5 portterin levy muokattuna levittää raide väliä yht 8mmsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
vakiojarrut niin on satula turhan lähellä keskiötä. Menis kyllä 12mm speiserillä. Ajattelin vaan että nyt talvella voisi rakennella sellaisen kokoonpanon että selviäisi täysin oem osilla ilman että tarvitsisi koneistaa mitään. Alustankin ajattelin vaihtaa, niin pian pitäisi tietää kummat tolpat ostaa eteen.Originally posted by Tonton View Postmitkä jarrut? mulla menee 8" et 20 vanne ilman lättyä ja jää sisällekkin etn ollessa 16 vs. org napa/jarru
eli e36 napa muutos ja t5 portterin levy muokattuna levittää raide väliä yht 8mm
Ja on tosiaan tulossa purkuun yksi 328 niin siitä saisi kaikki paitsi alatukivarret. Jarrut voi vaihtaa sitten vaikka myöhemmin 330:stäexät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
Mites ne e46 alumiiniset etu alatukivarret menee e30? Käy kiinni ja levittää keulaa, mutta siirtääkö ne etu-taka -suunnassa? Saako jostain e30 takakiinnikkeisiin sitten 6-kulmaisella reijällä olevaa uretaani puslaa..? Onko muita ongelmia e30 olka-akselilla? Mitkä raidetangot e30 hammastangon jatkoksi?
Comment
-
Tässäpä ois muutama kuva touringista jossa on käytetty e36 m3 osia etuakselistossa:
Olkavarret 3.0
Tukivarret 3.2
Epäkeskopuslat 3.0
Jarrut 3.0
Coiloverit BC racing 3d yläpäillä e36 m3
http://i653.photobucket.com/albums/u...927_122113.jpg
http://i653.photobucket.com/albums/u...927_122221.jpg
Comment
-
Käykö tuo E36 compact satula E30 carrieriin, vai pitääkö nekin olla tuosta compactista, jos meinaa laittaa levyt 272mm kokoisina?Originally posted by EMP View PostJa taakse sitten z4 navat ja e36 levyt halkaisija pienennettynä 280mm->258mm! Tai vaihtoehtoisesti compactin satulat ja samat levyt mutta 272mm kokoisina.E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
Carrierit pitää myös olla e36 compactista tuon 272mm levyn kanssa. Z3 satulat ja carrierit sopii myös samalle 272mm levylle.Originally posted by EmH View PostKäykö tuo E36 compact satula E30 carrieriin, vai pitääkö nekin olla tuosta compactista, jos meinaa laittaa levyt 272mm kokoisina?
Comment
-
Onko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.
Comment
-
No tuo levyn syvyys varmaankin on se syy.Originally posted by Julle View PostOnko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.
Vakio navalla maksimi levyn syvyys on n.33mm, kun jarrukilpi väännetty kiinni raidetangon päähän. Ja kun tuon m3 levyn syvyys on 45,5mm niin se vaatii sen 12,5mm levitystä.
Comment
-
Mulla on soviteholkeilla e36 napa/laakeri kiinni e30 tolpassa ja ei kyllä tarvinut noin rajua levitystä. Lemförder raidepäät on paikoillaan ja m3 levy hipaisi ihan aavistuksen kiinni raidepäähän. Teetin 2mm spacerit levyn ja navan väliin mutta en ole kerennyt vielä kokeilemaan kiinni. En tiedä sitten osuuko jossakin kohtaa vielä paska tuulettimeen, lähdin vaan kokeilemaan tuota settiä ilman sen syvällisempää taustatutkimusta...Originally posted by EMP View PostNo tuo levyn syvyys varmaankin on se syy.
Vakio navalla maksimi levyn syvyys on n.33mm, kun jarrukilpi väännetty kiinni raidetangon päähän. Ja kun tuon m3 levyn syvyys on 45,5mm niin se vaatii sen 12,5mm levitystä.
Comment
-
Syvyys ja se että matalempiakin levyjä on tarjolla. Eikä monikaan halua levyn ja navan väliin laittaa mitään kun se kaikki on pois vanteen keskityksestäOriginally posted by Julle View PostOnko jokin painava syy miksi e36 m3 jarruja ei juurikaan suosita e30 etutolpissa? Levyhän tulee kyllä lähelle raidetangon päätä, mutta eikö sen voi korjata muutaman millin spacerilla navan ja levyn välissä ja sitten satulalle sopiva adapteri? Kyselee nimim. utelias.
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
Comment