Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Originally posted by Freak View Post
    Niin, siinä vain saattaa pahimmassa tapauksessa käydä, että mäntä tulee sylinteristä ulos tai taittuu liikematkansa lopussa hivenen kieroon ja jumittaa.

    Se on totta, että palat kuluvat helposti 5mm/puoli, mutta kuluvat ne sinunkin palasi. Ja palojen 5mm kuluma on 10mm männän liikettä. Tarkista tilanne ennen kasausta ja laita vaikka rosterilevy männän ja palan väliin täytteeksi jos hilkulle menee. Se eristää samalla lämmönsiirtymistä nesteeseen.
    Aamukoomasta kun heräsin ni täähän vaikuttaakin ihan fiksulta ajatukselta,liian paljon visioita päässä niin yksinkertasimmat ratkaisut katoaa päästä heti

    Tuohon vois jopa kehitellä jonkun "holkin" männän ja palan väliin.

    Tietysti jos palan runko on alle 5mm paksu niin pääsee muljahtamaan levyn ja satulan välistä pois.
    Tämä tietenkin siinä vaiheessa kun palasta on pinta loppunut totaalisesti.

    Tulee kyl sellaseen käyttöön että en usko et pääsee palat missään vaiheessa kulumaan huomaamatta liikaa
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • EMP
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 823
      • Kuusjoki

      Originally posted by Osku View Post
      Esmes jos satula on alunperin 345mm halkaisijan ja 32mm paksulle levylle niin toimiiko se vielä 22mm levyllä jos halkaisija huitelee jossain 325mm tienoilla?


      Ja oliks portterissa sit jako sillee et menee melkein suoraan ?
      Ainakin e36 satulassa tuo levyn ura siinä jarrusatulan kiinnikeessä on reilu 25mm. Ja jos noissa 32mm satuloissa on sama 3mm väljyyttä levylle niin 22mm levyllä jää kummallekin puolelle 6,5mm. Eli palojen pintaa ei saa ajaa alle 6,5mm. Muuten palan runko ei tue enää kunnolla satulaan.

      T5 transportterissa on suoraan 5x120 jako.
      E30 318i 2d M52B27 "eta"

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 823
        • Kuusjoki

        Originally posted by jarcco View Post
        Nojoo,ois kyllä,mutta nuo riittää mulle,takana kuitenkin vaan se 272mm ja compactin satula.Takana ei tarvinnu mitään adaptereita laittaa,ohan nuo ny pikkusen vakioita isommat.
        Onkos sulla ollut tämä setti jo ajossa? Meinasin vaan että oliko parannus kuinka huomattava vakioihin verrattuna?
        Itse vastaavan kokoluokan settiä miettinyt eteen. Taakse tulee tuo compactin setti mutta tosin 38mm sylintereillä.
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by Osku View Post
          Vähän aikaa mietiskelin että olisko siinä alkup napamutterissa varaa lyhentää sisäpinnasta,tosin heikkeneekö se mutterin "prikkaosa" kuinka paljon jos sitä kaventais niin että saa enemmän kierrettä käyttöön.
          1,5mm kun otat "turhaa" tyhjää mutterista pois niin menee reilu kierteen pidemmälle... Näin itse tein
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            Originally posted by Dunky View Post
            1,5mm kun otat "turhaa" tyhjää mutterista pois niin menee reilu kierteen pidemmälle... Näin itse tein
            Kattelin kans et sisäpinnast vaa himppasen turhia pois.
            Ei juuri heikennä mutterin kestoa.

            Minkähän takia tos bonjessa on edes tuo levennys toisessa päässä kun ei sillä virallisesti oo mitään perustelua miks se siellä on :think
            Orkkis pölykupin takia kenties..
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Originally posted by Osku View Post
              Minkähän takia tos bonjessa on edes tuo levennys toisessa päässä kun ei sillä virallisesti oo mitään perustelua miks se siellä on :think
              Orkkis pölykupin takia kenties..
              Turhaa hifistelyä :think
              Kaksi kovaa pintaa vastakkain, laakerin sisäkooli ja olka-akseli... Vitunmoiset voimat saa olla, että kosketuspinta jotenkin pettää ja lääkeri pääsisi löystymään...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • jarcco
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 97
                • Tornio

                Originally posted by EMP View Post
                Onkos sulla ollut tämä setti jo ajossa? Meinasin vaan että oliko parannus kuinka huomattava vakioihin verrattuna?
                Itse vastaavan kokoluokan settiä miettinyt eteen. Taakse tulee tuo compactin setti mutta tosin 38mm sylintereillä.
                Ei oo vielä ollu ajossa,parin viikon sisään ois tarkotus päästä kokeilemaan.

                Comment

                • EGoman
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 5102
                  • Ylivieska

                  paljonko e30:n absin anturin ja e36 navan absinkehän välissä pitää olla hajurakoa? Riittääkö se milli pois kehältä että mahtuu pyörimään?
                  Ilman sorvausta anturi ottaa kiinni kehään mutta pyörii kyllä
                  "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                  Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                  ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Huti.
                    Last edited by Tonton; 18-04-2014, 10:49.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • EGoman
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 5102
                      • Ylivieska

                      Originally posted by Tonton View Post
                      Jukka81 kirjoitti joskus luvun 0,6mm (oletan että se otettiin kehältä eikä halkaisiasta)
                      Mörököllille annoin tuon mitan ja navan
                      Nyt on kasattuna ja pyörii, ei ota kiinni, Abs:n toimivuudesta ei ole tietoa kun yksikkö makaa lattialla ja on menossa vasta tänään paikalleen
                      okei... no sempä näkee sitten. huonossa tapauksessa absin kehä menee pilun päreiksi sorvissa... laitoin tarvikenapaa orkkis kehän... nuuka
                      "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                      Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                      ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Laitoin navan tolppaan ja hioin virsikirjalla
                        Otin määrän x.pois tavaraa kun ei oo irrallaan yhtää ehjää E30 anturia.
                        Jos ei nyt mahdu anturi olee niin viilaan anturistaki viel pois tavaraa
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by EGoman View Post
                          okei... no sempä näkee sitten. huonossa tapauksessa absin kehä menee pilun päreiksi sorvissa... laitoin tarvikenapaa orkkis kehän... nuuka
                          Ei se mee, noin se mullakin on ja jos oikein muistan niin minähän sanoin tuosta sulle:think
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Ihan ot:na heitän jos joku haluaa tutkia enemmän.

                            Opel Insigniassa on 5x120 jako, huomattavasti pienempi keskireikä kuin e36, hyvin matala levy ja löytyy useita halkaisijoita.

                            2,8 OPC:ssä on jopa Brembon 355mm kelluvat levyt alukeskiöillä ja 4 mäntäiset satulat, mutta luultavasti eivät ole sen kustannustehokkaammat kuin kilpaosatkaan.
                            Olli.

                            Comment

                            • EGoman
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 5102
                              • Ylivieska

                              milli riitti abs kehältä pois. ei ota kii... Tiedä sitten toimiiko absit enää

                              "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                              Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                              ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by EGoman View Post
                                milli riitti abs kehältä pois. ei ota kii... Tiedä sitten toimiiko absit enää
                                Tuli vaan mieleen, että eikö sitä anturia voi jättää millin verran ulommas niin ei tarvi sorvailla
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎