E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Joku 3d tulostaa ne tulpat nopeasti.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      eipä mitään sittenkään
      Last edited by Miku; 28-02-2019, 16:16.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • Bim
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 152
        • Lahti

        Mulla on mun -84 e30 323:n ilmeisesti alkuperäinen eli n.35 vuotta vanha sisävesikenno irti. Se ei näytä vuotavan mistään, mutta onhan tuo tietysti kunnioitettava ikä kyseiselle osalle. Joten kysymys kuuluu ''kyseisen osan tekniikan tietäjille'' että onko hyvin todennäköistä että tuo kenno rupeaa vuotamaan lähivuosina vaikkei autolla juurikaan käyttöä olisikaan, vai onko hyvin mahdollista että tuo kestää vielä useita vuosia vuotamatta? Kiitos.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Jos se kenno on valmiiksi irti, niin ehdottomasti vaihtoon.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16558
            • Asikkala

            Originally posted by Bim View Post
            Mulla on mun -84 e30 323:n ilmeisesti alkuperäinen eli n.35 vuotta vanha sisävesikenno irti. Se ei näytä vuotavan mistään, mutta onhan tuo tietysti kunnioitettava ikä kyseiselle osalle. Joten kysymys kuuluu ''kyseisen osan tekniikan tietäjille'' että onko hyvin todennäköistä että tuo kenno rupeaa vuotamaan lähivuosina vaikkei autolla juurikaan käyttöä olisikaan, vai onko hyvin mahdollista että tuo kestää vielä useita vuosia vuotamatta? Kiitos.
            Originally posted by T3 View Post
            Jos se kenno on valmiiksi irti, niin ehdottomasti vaihtoon.
            Muovipäädyt ja alukenno -> välissä kumitiiviste = vaihtoon kuten yllä mainittu.

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              Ongelma olis seuraavanlainen.. e30 puhaltaa kuumaa pelkästään jalkatiloihin kokoajan. Tuulilasille ei saa tulemaan ilmaa juuri lainkaan, vaikka säätönappuloita liikuttelisi mitenpäin tahansa. Ei siis kylmää eikä kuumaa. Mistähän lähtisi vikaa selvittämään?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by ///saMi View Post
                Ongelma olis seuraavanlainen.. e30 puhaltaa kuumaa pelkästään jalkatiloihin kokoajan. Tuulilasille ei saa tulemaan ilmaa juuri lainkaan, vaikka säätönappuloita liikuttelisi mitenpäin tahansa. Ei siis kylmää eikä kuumaa. Mistähän lähtisi vikaa selvittämään?
                Säätövaijeri/t irti vivustojen kohdalta runkokappaleesta. Ts. vivut kyllä liikkuvat, mutta koska vaijereiden kuoret ovat pidikkeistään irti, niin ne vain liikkuvat mukana, eikä säätöä tapahdu. Radio irti ja sen aukosta katselemalla voi asian havaita.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3180
                  • 47200

                  S510A Headlight Aim Control
                  S535 ELEKTRONISCHE TEMPERATURREGELU
                  Tämmöset himmelit löytyy omasta kotterosta ja tämä on ainoa missä olen kyseisiä ikinä edes tavannut. Noh, valojen korkeudensäätö yllättäen ei pelaa koska jollain alipaineella toimivat ilmeisesti letkuista päätellen. Kelien parantuessa koitan perehtyä enempi. Lämpötilan säätö automaattisesti kyllä toimii erittäin hienosti, eikä tarvitse koskea säätöön ensinkään, vaan pyydetty +22c on passeli mihin asti puhaltaa kuumaa ja sitten viilenee tarpeen mukaan.
                  Kysymys koskeekin tuota ajovalojen korkeudensäätöä. Onko jollain omakohtaista kokemusta tämän toiminnasta? Suht tarpeeton kapine, mutta se kun on, niin onhan sen toimittavakin

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by pazq View Post
                    S510A Headlight Aim Control
                    S535 ELEKTRONISCHE TEMPERATURREGELU
                    Tämmöset himmelit löytyy omasta kotterosta ja tämä on ainoa missä olen kyseisiä ikinä edes tavannut. Noh, valojen korkeudensäätö yllättäen ei pelaa koska jollain alipaineella toimivat ilmeisesti letkuista päätellen. Kelien parantuessa koitan perehtyä enempi. Lämpötilan säätö automaattisesti kyllä toimii erittäin hienosti, eikä tarvitse koskea säätöön ensinkään, vaan pyydetty +22c on passeli mihin asti puhaltaa kuumaa ja sitten viilenee tarpeen mukaan.
                    Kysymys koskeekin tuota ajovalojen korkeudensäätöä. Onko jollain omakohtaista kokemusta tämän toiminnasta? Suht tarpeeton kapine, mutta se kun on, niin onhan sen toimittavakin
                    Valojen korkeudensäätö lakkaa yleensä toimimasta, kun siellä oleva neste pääsee ulos, tai järjestelmään tulee muuten vain vuoto. Se ei ole korjattavissa muuten, kuin ostamalla uusi letku/säädinsysteemi. Noin 3kk sitten uusin yhteen E30:iin tuon systeemin ja hienosti toimii. Huomioitavaa on, että ihan kaikkia palikoita ei tarvitse vaihtaa. Tästä: 1#, eli: 63121394250 : https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=63&bt=63_0410
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3180
                      • 47200

                      Jaa siellä onkin jotain nestettä. Luulin että joku pumppu tmv alipaineella ehkä niitä säätäisi. Mutta tarkemmin nyt kun miettii niin eihän se vois toimia niin koska ei se pysyisi oikeassa asennossa pitkään. Kiitos. "Kallis" korjaus mutta häiritsee jossei sitä tee

                      Comment

                      • santtub0i
                        Newbiemmer
                        • Sep 2016
                        • 7
                        • Suomi

                        E30 osien yhteensopivuus kysymystä.

                        Morjensta tässä omaan e30 projektiin olisi alusta ja jarrut mietinnässä. Elikkä omaa mallia 316 vuodelta 89 ja alusta ja jarrut pitäs saada uuden tekniikan myötä vastaamaan absillista 325. Helpoin tie onneen tässähän olisi alkuperäiset kolmekympin palikat mutta tuntuvat olevan hinnoissaan... Jossain ainakin tuli vastaan että e34 takapää olisi pienellä pajailulla mahdollista sovittaa e30 alle? Etupäässä porukka käsittääkseni on jonkun e36 mallin tolppia käyttänyt? Mitenköhän näissä mahtaa abs anturit jutella e30 abs aivojen kanssa? Ja onko tälläisellä "Tein itse ja säästin" paketilla mahdollista miellyttää myös katsuria?

                        Joku osaavampi/visaampi voisi hieman vinkkiä antaa niin saisi auton kevättä kohti etenemään

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11203
                          • Oulu

                          Originally posted by santtub0i View Post
                          Morjensta tässä omaan e30 projektiin olisi alusta ja jarrut mietinnässä. Elikkä omaa mallia 316 vuodelta 89 ja alusta ja jarrut pitäs saada uuden tekniikan myötä vastaamaan absillista 325. Helpoin tie onneen tässähän olisi alkuperäiset kolmekympin palikat mutta tuntuvat olevan hinnoissaan... Jossain ainakin tuli vastaan että e34 takapää olisi pienellä pajailulla mahdollista sovittaa e30 alle? Etupäässä porukka käsittääkseni on jonkun e36 mallin tolppia käyttänyt? Mitenköhän näissä mahtaa abs anturit jutella e30 abs aivojen kanssa? Ja onko tälläisellä "Tein itse ja säästin" paketilla mahdollista miellyttää myös katsuria?

                          Joku osaavampi/visaampi voisi hieman vinkkiä antaa niin saisi auton kevättä kohti etenemään
                          On mahdollista laittaa e34 taka-akseli, mutta ei helppoa. Kehtomalli ainakin vaatii varapyöräkotelon poiston, tankin poiston, uuden runkopalkin tekemisen ja taka-akselin kavennuksen.

                          Koko e36 etupää vaatii e36 olkavarren kaikkineen. E36 iskarit, e36m3 3.0 tukivarsien kumit ja e36m3 3.2 tukivarret.

                          ABS osat kyllä juttelee keskenään mutta e34 takapää ja e36 etupää ei siis ole helppo eikä halpa tapa tehdä

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • santtub0i
                            Newbiemmer
                            • Sep 2016
                            • 7
                            • Suomi

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            On mahdollista laittaa e34 taka-akseli, mutta ei helppoa. Kehtomalli ainakin vaatii varapyöräkotelon poiston, tankin poiston, uuden runkopalkin tekemisen ja taka-akselin kavennuksen.

                            Koko e36 etupää vaatii e36 olkavarren kaikkineen. E36 iskarit, e36m3 3.0 tukivarsien kumit ja e36m3 3.2 tukivarret.

                            ABS osat kyllä juttelee keskenään mutta e34 takapää ja e36 etupää ei siis ole helppo eikä halpa tapa tehdä
                            Kiitos vastauksesta! Eniten tuo abs asia arvelutti, mutta hyvä että toimivat ristiin. Kori tosiaan tällähetkellä riisuttuna armottoman mädän paikkauksen kohteena joten tässä vaiheessa voisi vielä tehdä tarvittavat muutokset koriin että e34 kehto mahtuisi. Tulevaisuuden suunnitelmiakin ajatellen kyseinen järeämpi ratkaisu voisi olla parempi vaihtoehto e30 palikoiden sijaan. Mitenkä muuten katsastus inssit näin yleisesti mahtaa suhtautua tälläiseen "osa sieltä osa täältä" ratkasuun vai onko sillä mitään väliä kuhan vastaavat 325? :think

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Etupäässä ei ongelmaa kun E36 massat on suuremmat kuin E30
                              Takana e34 osat ei mene e30iin Bolt on . Niiden hitsaaminen on laitonta. Eli pykälien mukaan ei pitäisi saada leimaa.
                              Siististi kun tekee ja on hiljaa niin varmaan saa vuosileiman. Ja jos tulee ongelmia nii "muutokset tehty leiman jälkeen"
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Olikos näissä eroja virtalukon pohjissa?
                                Vaihdon jälkeen lopetti lämpö -ja bensamittari ja puhallin toiminnan:think
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X