Originally posted by M-T2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jesse1998 View PostMistä lähtisi etsimään vikaa, kun nopeusmittari ei toimi. Kesken matkan alkoi hyppelemään edestakaisin ja sitten se menikin jo kokonaan mykäksi.
Comment
-
-
Mikähän homma tuohon ix tuli yhtäkkiä. Huomasin eilen että paikallaan kun on, ja painaa jarrua niin absit alkaa rutisemaan ja hakkaa poljinta. Kierroksia kun vähän nosti niin koveni vaan ja syttyi abs valo :think pelaa kuitenkin muuten normisti jarrut. Ja toinen piilevä mystinen asia on satunnainen pätkiminen/hyytyminen ja hetken se sitä tekee ja taas mennään vaikka pari viikkoa ettei mitään. Hankala on vikaa etsiä kun tekee niin harvoin ja vaan vähän aikaa kerrallaan. Toisinaan saa hetken kyllä sahata, mutta tätäkin ehkä 1/20 kerrasta. B-pumppu on uusi, suodatin, tulpat, jakopää, jakaja, johdot myös.
Ja kolmas asia tähän samalla. Kävikö tuohon kuskinpuolelle eteen mistään muusta vehkeestä vetaria? Yhden jo vaihdoin ja tämäkin rallattaa vapaalla/moottorijarrulla kääntyessä. Vm-92 toukka
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostMikähän homma tuohon ix tuli yhtäkkiä. Huomasin eilen että paikallaan kun on, ja painaa jarrua niin absit alkaa rutisemaan ja hakkaa poljinta. Kierroksia kun vähän nosti niin koveni vaan ja syttyi abs valo :think pelaa kuitenkin muuten normisti jarrut. Ja toinen piilevä mystinen asia on satunnainen pätkiminen/hyytyminen ja hetken se sitä tekee ja taas mennään vaikka pari viikkoa ettei mitään. Hankala on vikaa etsiä kun tekee niin harvoin ja vaan vähän aikaa kerrallaan. Toisinaan saa hetken kyllä sahata, mutta tätäkin ehkä 1/20 kerrasta. B-pumppu on uusi, suodatin, tulpat, jakopää, jakaja, johdot myös.
Ja kolmas asia tähän samalla. Kävikö tuohon kuskinpuolelle eteen mistään muusta vehkeestä vetaria? Yhden jo vaihdoin ja tämäkin rallattaa vapaalla/moottorijarrulla kääntyessä. Vm-92 toukka
Mulla olis etuvetarit Myydään BMW purkuautot / Tallin tyhjennys -osiossa
Comment
-
-
Onko Pf ja faceliftin takahelmapelleissä eroa? Potilaana preface avo ja tech2 puskuri istuu kovin huonosti renkaiden puoleisista päistä, jää selkeästi pari senttiä liian ulos.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Mitähän tohon nyt vastais. Takahelmapelti on yks osa lastausaukosta hiekkapeltiin asti ja sislyää valonpaikat. Joten joo, onhan ne eri osat.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostEiks avossa ollu fl kaaret aina :think jos liittyy asiaan kuinkaan
Originally posted by petrolhead View PostMitähän tohon nyt vastais. Takahelmapelti on yks osa lastausaukosta hiekkapeltiin asti ja sislyää valonpaikat. Joten joo, onhan ne eri osat.
Comment
-
-
Jees, kiitos tiedosta, eli uuden kiinnikkeen rakenteluun.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Kyssäriä.. täällä varmasti monetkin on laittanut e30 188 perään e36 takakannen, ongelmana on, että nopeusanturi ottaa kiinni perässä olevaan levyyn mistä saa nopeustiedon, eli siis tuommosenaan takakansi ei mene pohjaan asti :think
Kokeiltu on e30/e36 anturilla, pitääkö siitä perän levystä ruveta silpomaan tavaraa pois vai mitenkä se kuuluu tehdäLast edited by mazaaa; 28-12-2019, 14:25.
Comment
-
-
Originally posted by mazaaa View PostKyssäriä.. täällä varmasti monetkin on laittanut e30 188 perään e36 takakannen, ongelmana on, että nopeusanturi ottaa kiinni perässä olevaan levyyn mistä saa nopeustiedon, eli siis tuommosenaan takakansi ei mene pohjaan asti :think
Kokeiltu on e30/e36 anturilla, pitääkö siitä perän levystä ruveta silpomaan tavaraa pois vai mitenkä se kuuluu tehdä
1. Avaa takakansi ja tyhjennä perä öljystä
2. Irrota vetarin tumpit, lähtevät kevyesti kampeamalla ja vetämällä.
3.Irrota poskilaakerikannet (vetoakselin tumppien ympärillä olevat M8 ruuvit) Säilytä tarkasti laakerikansien alla olevat shimmit ja asenna ne takaisin oikeille puolille kasatessa, niin laakerien esijännitys ja hammaskosketus eivät muutu.
4. Vedä tasauspyörästö lautaspyörineen ulos perästä.
5. Sakaralevy on ahdistussovitteella tasauspyörästön päässä ja irtoaa suht helposti. Naputtele uusi sakaralevy paikalleen samoin päin.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Poskilaakerikansien O-renkaat ja stefat kannattaa vaihtaa uusiin. Muista poskilaakerien shimmit oikeille paikoilleen. Käytä poskilaakerikansien ruuveissa lukitetta, ettei öljy tihku ulos ruuvien kierteistä. Anturina kannattaa käyttää E36 anturia.
EDIT : Tässä oma postaus sakaroiden leikkauksesta. Sittemmin päädyin purkamaan perän välityksen vaihtoa ja huoltoa varten ja vaihdoin paikalleen E36 sakaralevyn.
Last edited by Skarpa; 03-11-2019, 20:03.
Comment
-
-
En nyt tiennyt missä muuallakaan kysyä, mut kysytään täällä.
Ehdotuksia kompaktista 2,5" välijäähdyttimestä, painepuoli tulee imusarjan alta.
Eli semmoinen missä olis mahdollisesti lähdöt samalla puolella. Mahdollisimman lyhyet ahtoputket ois tarkoituksena, vai täytyykö rakentaa vesi/ilma jäähdytys.
Eli siis joku paksu kenno mikä sopis vaikka abs pumpun alapuolelle suoraan.
Ja joo google auttaa, oon tässä nyt muutaman tunnin etsinyt mutta helpottais kummasti jos joku tietäis valmiin ja helpon ratkaisun.
Ja cabrion kori jos sillä nyt lienee väliä.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
Comment