E30 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juuri tämän takia epäilisin itse ensimmäisenä maadoitus vikaa/joku piuha on nyt vaan väärässä paikassa kiinni. Tyypillisimmät ”hups” jutut on että monesti apparin iskaritorniin tulevat pienet maat jää irti, tai nämä mustakuoriset hieman paksummat virtapiuhat sulakerasialle/startille lipsahtaa vahingossa maihin kiinni. Tai vastaavia oireita saa aikaiseksi kun koneen maa on kokonaan irti, mutta se arvaus ei ilmeisesti tällä kertaa osunut oikeaan :thinkOriginally posted by GOOFY View PostSe että valot sammuu kun kääntää avainta kielisi jostain oikkarista jossain. Startti maadoittaa normaalisti esim puhaltimen releen jotta puhallin sammuu kun starttaa:think
En nyt muista meneekö oikein mutta akun plusnavalta muistaakseni tulee paksumpi mustakuorinen kaapeli startille ja startilta se menee toisella piuhalla sulakerasialle. Kannattaa ainakin mitata se että startille tulee varmasti akun jännite niinkuin kuuluu, heräte sinne ilmeisemmin tulikin jo.Last edited by SanMiguel; 11-06-2019, 09:59.
Comment
-
Jossain starttien solenoideissa nähnyt myös 2 paikkaa johon sopii tuo herätteen liitin. Ainoa ero että toinen on oikeasti herätteen paikka ja toisesta ei tapahtunut niinkään mitään, en tiiä sen kummemmin sitten
E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
Mittarilla startilta + ja maa, tuli akun jännite sinne. Yhdistämällä nämä mutterit startti lähti pyörimään paikallaan.Originally posted by SanMiguel View PostJuuri tämän takia epäilisin itse ensimmäisenä maadoitus vikaa/joku piuha on nyt vaan väärässä paikassa kiinni. Tyypillisimmät ”hups” jutut on että monesti apparin iskaritorniin tulevat pienet maat jää irti, tai nämä mustakuoriset hieman paksummat virtapiuhat sulakerasialle/startille lipsahtaa vahingossa maihin kiinni. Tai vastaavia oireita saa aikaiseksi kun koneen maa on kokonaan irti, mutta se arvaus ei ilmeisesti tällä kertaa osunut oikeaan :think
En nyt muista meneekö oikein mutta akun plusnavalta muistaakseni tulee paksumpi mustakuorinen kaapeli startille ja startilta se menee toisella piuhalla sulakerasialle. Kannattaa ainakin mitata se että startille tulee varmasti akun jännite niinkuin kuuluu, heräte sinne ilmeisemmin tulikin jo.
+ navassa 2 paksua kaapelia kiinni.
Eilen ku selailin kuvia ni huomasin saman että oli tollasia missä oli kaks paikkaaOriginally posted by Maikkeli View PostJossain starttien solenoideissa nähnyt myös 2 paikkaa johon sopii tuo herätteen liitin. Ainoa ero että toinen on oikeasti herätteen paikka ja toisesta ei tapahtunut niinkään mitään, en tiiä sen kummemmin sitten
Tää on se vanha iso möhkö.
Last edited by peltone; 11-06-2019, 12:06.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Se solenoidin toinen liittimen paikka. Jos siis kaksi kaapelikengän paikkaa siellä.Originally posted by GOOFY View PostJaa niin mikä ja miksi mittaristolle menee startin johto, mitä mittaristo tekee sillä:think
Eikös startin johto mee, se kelta/musta diagnostiikka pistokkeeseen ja sitten sulakerasian läpi virtalukon isoon liittimeen.
Ja toinen menee sulakerasiassa molempien kevenninreleiden ohjauskäämille ja maadoittaa releet startin kautta kun startti ei ole käytössä. Kun startti käy, releet aukia ja puhallin, sähkölasit, penkinlämmittimet yms. isot virran kuluttajat on poissa pelistä.Aprilia RSV4
Comment
-
Mulla sammu kiekka ja seosmittarit kesken ajon. Startin heräte oli irronnu. Mietin että nyt on sähköt sekasin. Solenoidin alempi liitin on maissa ja maadottaa releen tai releet. Mittareille olin ryöstäny virran samasta kiskosta kuin puhallin niin siks ne sammu kun startin piuha irtos. Nuin kai sen pitää toimia kun ovat viimisiä auton alkuperäisiä kytkentöjä mut tuntuu vain tyhmältä että maadoitettuun johtoon pukataan virtaa.Originally posted by jannmann View PostSe solenoidin toinen liittimen paikka. Jos siis kaksi kaapelikengän paikkaa siellä.
Eikös startin johto mee, se kelta/musta diagnostiikka pistokkeeseen ja sitten sulakerasian läpi virtalukon isoon liittimeen.
Ja toinen menee sulakerasiassa molempien kevenninreleiden ohjauskäämille ja maadoittaa releet startin kautta kun startti ei ole käytössä. Kun startti käy, releet aukia ja puhallin, sähkölasit, penkinlämmittimet yms. isot virran kuluttajat on poissa pelistä.
Virtalukolta lähtee kaks keltamustaa ja niistä toinen menee mittaristolle, sitä en ymmärrä että miksi.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Takapenkki pois, sieltä se luukku pois, sitten takin päältä se kohosysteemi pois, en muista oliko faceliftissa toisella puolella vai..Mutta sieltä lähtisin kokeilee, sitä voi myös testaa, kun saat hökötyksen käsiinOriginally posted by LeMansBlau View Post325ix 1988 polttoainemittari näyttää virrat päällä täyttä tankkia oli sitten tankissa mikä tilanne hyvänsä. Olisko tää polttoaineen tasoanturin jumista kiinni? Ja onko siellä yksi vaiko kaksi näitä antureita?
Mistä lähtis tsekkaan?Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Ei ole riippuvainen pelkästään vuosimallista. 55 l tankissa on yksi koho, 62 l tankissa 2. Tuon ikäsessä 325:ssä on melko varmaan 62 l tankki, eli koho molemmilla puolilla.Originally posted by MikeDry View PostTakapenkki pois, sieltä se luukku pois, sitten takin päältä se kohosysteemi pois, en muista oliko faceliftissa toisella puolella vai..Mutta sieltä lähtisin kokeilee, sitä voi myös testaa, kun saat hökötyksen käsiin
Comment
-
Kyllä nyt kävi niin kuten jo kerroinkin että pienestä se on kiinni.Originally posted by GOOFY View Post
Maikkeli taisi osua oikeeseen. Startilla oli kuin olikin kaksi kappaletta liittimiä joihin herätteen voi työntää.
Se oikea oli isojen piuhojen alla ja takan niin ettei sitä konehuoneessa vain nähnyt.
Sen jälkeen startti lähti pyörimään ja yrittämään. Uuden koneen jakaja osoittikin vanhaan verrattuna
toiseen suuntaan ja sitä säädettäessä alkoi lupaamaan ja lopulta käynnistyi.
Korvakuulolta ja fiiliksen mukaan käyntiä parempaan ja auto käy nätisti.
Lähipäivinä testiajo ja mahdollisesti lampun kanssa sytkä kohdallee.
Kuten todettua, pienestä se oli todellaki kiinni mut aiva helv mahtavaa että löyty
Kyllä miestä hymyilytti ku m10 kävi nätisti tallissa
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Tässä hieman sekotti myös pakkaa se että puolalle ei sitä virtaa tullu mut hyvä että nyt pelittää. Mitä tarkoitat että jakaja osoitti toiseen suuntaan?Originally posted by peltone View PostKyllä nyt kävi niin kuten jo kerroinkin että pienestä se on kiinni.
Maikkeli taisi osua oikeeseen. Startilla oli kuin olikin kaksi kappaletta liittimiä joihin herätteen voi työntää.
Se oikea oli isojen piuhojen alla ja takan niin ettei sitä konehuoneessa vain nähnyt.
Sen jälkeen startti lähti pyörimään ja yrittämään. Uuden koneen jakaja osoittikin vanhaan verrattuna
toiseen suuntaan ja sitä säädettäessä alkoi lupaamaan ja lopulta käynnistyi.
Korvakuulolta ja fiiliksen mukaan käyntiä parempaan ja auto käy nätisti.
Lähipäivinä testiajo ja mahdollisesti lampun kanssa sytkä kohdallee.
Kuten todettua, pienestä se oli todellaki kiinni mut aiva helv mahtavaa että löyty
Kyllä miestä hymyilytti ku m10 kävi nätisti tallissa

Mut mulla ei vain käy nätisti tuo m10. Omituista vispausta tekee tyhjäkäynnillä. En enää keksi että mikä perkele sen aiheuttaa?Last edited by GOOFY; 12-06-2019, 15:33.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
Comment