Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by Tonton View Post
    Kielii myös siitä että akku on aivan finaalissa tai akun kengät ei ole kunnolla kiinni
    Akku oli jotain 13 ja kengät kyllä kiristelin.
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tämäkin hyvin mahdollista. Sit tuli vielä mieleen että jos koneen johdot on nostettu tuulilasille niin olisko tulipellissä oleva iso liitin pyörähtänyt auki tai muuten vääntyny? Mut muistaakseni puolalle ei tule virta sen liittimen kautta...
    Tässäpä näitä tarkistuspaikkoja lisää taas illalle.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • SanMiguel
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1035
      • Kirkkonummi

      Originally posted by GOOFY View Post
      Se että valot sammuu kun kääntää avainta kielisi jostain oikkarista jossain. Startti maadoittaa normaalisti esim puhaltimen releen jotta puhallin sammuu kun starttaa:think
      Juuri tämän takia epäilisin itse ensimmäisenä maadoitus vikaa/joku piuha on nyt vaan väärässä paikassa kiinni. Tyypillisimmät ”hups” jutut on että monesti apparin iskaritorniin tulevat pienet maat jää irti, tai nämä mustakuoriset hieman paksummat virtapiuhat sulakerasialle/startille lipsahtaa vahingossa maihin kiinni. Tai vastaavia oireita saa aikaiseksi kun koneen maa on kokonaan irti, mutta se arvaus ei ilmeisesti tällä kertaa osunut oikeaan :think

      En nyt muista meneekö oikein mutta akun plusnavalta muistaakseni tulee paksumpi mustakuorinen kaapeli startille ja startilta se menee toisella piuhalla sulakerasialle. Kannattaa ainakin mitata se että startille tulee varmasti akun jännite niinkuin kuuluu, heräte sinne ilmeisemmin tulikin jo.
      Last edited by SanMiguel; 11-06-2019, 09:59.

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Jossain starttien solenoideissa nähnyt myös 2 paikkaa johon sopii tuo herätteen liitin. Ainoa ero että toinen on oikeasti herätteen paikka ja toisesta ei tapahtunut niinkään mitään, en tiiä sen kummemmin sitten
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Originally posted by SanMiguel View Post
          Juuri tämän takia epäilisin itse ensimmäisenä maadoitus vikaa/joku piuha on nyt vaan väärässä paikassa kiinni. Tyypillisimmät ”hups” jutut on että monesti apparin iskaritorniin tulevat pienet maat jää irti, tai nämä mustakuoriset hieman paksummat virtapiuhat sulakerasialle/startille lipsahtaa vahingossa maihin kiinni. Tai vastaavia oireita saa aikaiseksi kun koneen maa on kokonaan irti, mutta se arvaus ei ilmeisesti tällä kertaa osunut oikeaan :think

          En nyt muista meneekö oikein mutta akun plusnavalta muistaakseni tulee paksumpi mustakuorinen kaapeli startille ja startilta se menee toisella piuhalla sulakerasialle. Kannattaa ainakin mitata se että startille tulee varmasti akun jännite niinkuin kuuluu, heräte sinne ilmeisemmin tulikin jo.
          Mittarilla startilta + ja maa, tuli akun jännite sinne. Yhdistämällä nämä mutterit startti lähti pyörimään paikallaan.
          + navassa 2 paksua kaapelia kiinni.
          Originally posted by Maikkeli View Post
          Jossain starttien solenoideissa nähnyt myös 2 paikkaa johon sopii tuo herätteen liitin. Ainoa ero että toinen on oikeasti herätteen paikka ja toisesta ei tapahtunut niinkään mitään, en tiiä sen kummemmin sitten
          Eilen ku selailin kuvia ni huomasin saman että oli tollasia missä oli kaks paikkaa Tää on se vanha iso möhkö.
          Last edited by peltone; 11-06-2019, 12:06.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Se toinen paikka on kevennin releiden ohjaukseen. Mikäli sellaiset löytyy.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by jannmann View Post
              Se toinen paikka on kevennin releiden ohjaukseen. Mikäli sellaiset löytyy.
              Jaa niin mikä ja miksi mittaristolle menee startin johto, mitä mittaristo tekee sillä:think
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by GOOFY View Post
                Jaa niin mikä ja miksi mittaristolle menee startin johto, mitä mittaristo tekee sillä:think
                Se solenoidin toinen liittimen paikka. Jos siis kaksi kaapelikengän paikkaa siellä.

                Eikös startin johto mee, se kelta/musta diagnostiikka pistokkeeseen ja sitten sulakerasian läpi virtalukon isoon liittimeen.
                Ja toinen menee sulakerasiassa molempien kevenninreleiden ohjauskäämille ja maadoittaa releet startin kautta kun startti ei ole käytössä. Kun startti käy, releet aukia ja puhallin, sähkölasit, penkinlämmittimet yms. isot virran kuluttajat on poissa pelistä.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Se solenoidin toinen liittimen paikka. Jos siis kaksi kaapelikengän paikkaa siellä.

                  Eikös startin johto mee, se kelta/musta diagnostiikka pistokkeeseen ja sitten sulakerasian läpi virtalukon isoon liittimeen.
                  Ja toinen menee sulakerasiassa molempien kevenninreleiden ohjauskäämille ja maadoittaa releet startin kautta kun startti ei ole käytössä. Kun startti käy, releet aukia ja puhallin, sähkölasit, penkinlämmittimet yms. isot virran kuluttajat on poissa pelistä.
                  Mulla sammu kiekka ja seosmittarit kesken ajon. Startin heräte oli irronnu. Mietin että nyt on sähköt sekasin. Solenoidin alempi liitin on maissa ja maadottaa releen tai releet. Mittareille olin ryöstäny virran samasta kiskosta kuin puhallin niin siks ne sammu kun startin piuha irtos. Nuin kai sen pitää toimia kun ovat viimisiä auton alkuperäisiä kytkentöjä mut tuntuu vain tyhmältä että maadoitettuun johtoon pukataan virtaa.

                  Virtalukolta lähtee kaks keltamustaa ja niistä toinen menee mittaristolle, sitä en ymmärrä että miksi.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6205
                    • Helsinki

                    Originally posted by LeMansBlau View Post
                    325ix 1988 polttoainemittari näyttää virrat päällä täyttä tankkia oli sitten tankissa mikä tilanne hyvänsä. Olisko tää polttoaineen tasoanturin jumista kiinni? Ja onko siellä yksi vaiko kaksi näitä antureita?
                    Mistä lähtis tsekkaan?
                    Takapenkki pois, sieltä se luukku pois, sitten takin päältä se kohosysteemi pois, en muista oliko faceliftissa toisella puolella vai..Mutta sieltä lähtisin kokeilee, sitä voi myös testaa, kun saat hökötyksen käsiin
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Originally posted by MikeDry View Post
                      Takapenkki pois, sieltä se luukku pois, sitten takin päältä se kohosysteemi pois, en muista oliko faceliftissa toisella puolella vai..Mutta sieltä lähtisin kokeilee, sitä voi myös testaa, kun saat hökötyksen käsiin
                      Ei ole riippuvainen pelkästään vuosimallista. 55 l tankissa on yksi koho, 62 l tankissa 2. Tuon ikäsessä 325:ssä on melko varmaan 62 l tankki, eli koho molemmilla puolilla.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Nyt meillä on starttiyritystä ja startti pyörii.
                        Last edited by peltone; 11-06-2019, 23:50.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          Originally posted by peltone View Post
                          Nyt meillä on starttiyritystä ja startti pyörii.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Originally posted by GOOFY View Post
                            Kyllä nyt kävi niin kuten jo kerroinkin että pienestä se on kiinni.
                            Maikkeli taisi osua oikeeseen. Startilla oli kuin olikin kaksi kappaletta liittimiä joihin herätteen voi työntää.
                            Se oikea oli isojen piuhojen alla ja takan niin ettei sitä konehuoneessa vain nähnyt.
                            Sen jälkeen startti lähti pyörimään ja yrittämään. Uuden koneen jakaja osoittikin vanhaan verrattuna
                            toiseen suuntaan ja sitä säädettäessä alkoi lupaamaan ja lopulta käynnistyi.
                            Korvakuulolta ja fiiliksen mukaan käyntiä parempaan ja auto käy nätisti.
                            Lähipäivinä testiajo ja mahdollisesti lampun kanssa sytkä kohdallee.

                            Kuten todettua, pienestä se oli todellaki kiinni mut aiva helv mahtavaa että löyty
                            Kyllä miestä hymyilytti ku m10 kävi nätisti tallissa
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              Tärkeintä että vehkeet rokkaa
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • GOOFY
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 4139
                                • .

                                Originally posted by peltone View Post
                                Kyllä nyt kävi niin kuten jo kerroinkin että pienestä se on kiinni.
                                Maikkeli taisi osua oikeeseen. Startilla oli kuin olikin kaksi kappaletta liittimiä joihin herätteen voi työntää.
                                Se oikea oli isojen piuhojen alla ja takan niin ettei sitä konehuoneessa vain nähnyt.
                                Sen jälkeen startti lähti pyörimään ja yrittämään. Uuden koneen jakaja osoittikin vanhaan verrattuna
                                toiseen suuntaan ja sitä säädettäessä alkoi lupaamaan ja lopulta käynnistyi.
                                Korvakuulolta ja fiiliksen mukaan käyntiä parempaan ja auto käy nätisti.
                                Lähipäivinä testiajo ja mahdollisesti lampun kanssa sytkä kohdallee.

                                Kuten todettua, pienestä se oli todellaki kiinni mut aiva helv mahtavaa että löyty
                                Kyllä miestä hymyilytti ku m10 kävi nätisti tallissa
                                Tässä hieman sekotti myös pakkaa se että puolalle ei sitä virtaa tullu mut hyvä että nyt pelittää. Mitä tarkoitat että jakaja osoitti toiseen suuntaan?

                                Mut mulla ei vain käy nätisti tuo m10. Omituista vispausta tekee tyhjäkäynnillä. En enää keksi että mikä perkele sen aiheuttaa?
                                Last edited by GOOFY; 12-06-2019, 15:33.
                                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎