Oman rakensin kans tuolla e36 320 etummaisella orggis valupakosarjalla ja laippa jäi etuakselin päälle. Itellä myös nuo m50b25 e34 moottorintukikumit + 3mm prikat molemmin puolin. Etuputket hitsailin e36 320 org. etuputkista martelliuksen e30 m20 putkiston kollektorille sopivaksi. Pakoputken ja etupalkin väliin jäi muistaakseni n. 10mm tilaa. Hyvin toimii, vaikkakin pultit oli ahtaat kiristää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 m50b25 motti e30.seen
Collapse
X
-
Originally posted by Juzbe View PostKysytääs taas viisaammilta,käyttelin konetta lämpimäksi ja ilmailin,rupesin seurailemaan lämpöjä ja mittari ei värähtänytkään.. kokeilin myös m20 lämpöanturia(ruskea,m50:sessa takimmainen)
Johdot vai joku muu vika,jos en väärin muista niin jollakin ollut samanlaista vikaa?
Seuraavassa muutama muukin kysymys:
1.On lämpöanturin piuha kiinni tai ei, virrat kun kääntää päälle lämpömittari jököttää sinisen puolessa välissä. Koneessa oli alkuun paikallaan sininen anturi kun ostin auton ja luulin vian johtuvan siitä, hain tarvikeliikkeestä ruskean (1-pinninen 325i oma 12621710512) mutta siinähän on paksumpi kierrekkin kun tuolla kannessa, eli ei mene edes paikalleen. Mitä anturia olette tässä käyttäneet, kellään heittää osanumeroa? Vai onko niin että M50B25-kannessa kierre on sopiva, ja tämä kun on M52B28 niin kierre ei sovi?
2.Koneena autossa on siis M52B28 -kone M50B25 sähköillä ja apulaitteilla. Polttoainepuoli on toteutettu M50B25 kamoilla joiden kaveriksi laitettu M52B28-suuttimet (violetit). Tuntuu että kone kävisi aika rikkaalla, pelaa kyllä ihan ok mutta pakokaasu haiskahtaa jonkin verran bensalle. Tai sitten olen vaan ajellut liian kauan katillisilla autoilla ja dieseleillä... Mitä olette tästä ratkaisusta mieltä? Ecun ohjelma ilmeisesti vakio M50B25. Pelaisiko paremmin M50B25 omilla suuttimilla?Last edited by Gonzalez; 03-06-2010, 22:52.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
ainakin m50b25 menee e30 325 oma ruskea-anturi paikalla.. mutta eipä mullakaan mitään näy mittaristossa..
Itse vaihtaisin koneeseen m50b25 suuttimet siksi aikaan että saat softan säädettyä..
Laturin pitäis kyllä lataa heti... mittaa yleismittarilla että miten se lataa..E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Tuota tuota, teillähän on sitten pinnit väärin jos on orkkis E30 anturi kiinni eikä lämpötila näy mittaristossa.. Kannattaisi pistää nopeasti kuntoon niin ei pääse keittämään kone...
Netistä selaamalla löytyy kyllä noiden antureiden vastusarvot eri lämpötiloilla, jos ei E30 anturissa ole sopivia kierteitä niin aivan varmasti jossain 1-napaisessa sellaiseet ovat. Vastusarvot saa korjattua esim. potikalla kovin näppärästi kuntoon.
.. olen hyvin vahvasti sitä mieltä että lämpömittari on ehdottomasti asia jonka tulee toimia, mitä järkeä tehdä moinen swappi jos jättää tuollaiset tärkeät asiat puolitiehen?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Kyllä ainaki m50b25 pelaa tuolla m20 ruskeella yks napasella anturilla. Siis lämpömittari näyttää oikein.
Onko jollain kokemusta onko 92 asteinen flektin anturi liian suuri alavesiletkuun asennettuna. Siis flekti alkaa pyöriin ku alavesiletkus nesteen lämpötila 92 astetta ja lopettaa sitten ku se on enää 87 astetta.
Lämpömittari välillä seilailee miten sattuu. Yleensä puoles välis ja ja flektiki pyörii aina välillä. Välillä kaupunkipyöritykses melkeen punasella, mut ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin neula voi osottaa puoleen väliin ja samoten jos joskus kopauttaa kojelautaan niin laskee. Välillä kun sammuttaa niin hyppää ihan pohjaan ja hetken päästä tippuu nollille ja taas kun käynnistää niin lämmöt puoles välis. Ota tuosta nyt sitte selvää. Mitään merkkejä keittämisestä ei kuitenkaan näy missään välissä. Ilmailtu on ku vedet laitettiin koneeseen niin paisari oli täynnä ja letkuja lypsettiin, lämmöt pysyyki ihan hyvin paitsi joskus kaupunkipyörityksessä.
Voisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostKyllä ainaki m50b25 pelaa tuolla m20 ruskeella yks napasella anturilla. Siis lämpömittari näyttää oikein.
Onko jollain kokemusta onko 92 asteinen flektin anturi liian suuri alavesiletkuun asennettuna. Siis flekti alkaa pyöriin ku alavesiletkus nesteen lämpötila 92 astetta ja lopettaa sitten ku se on enää 87 astetta.
Lämpömittari välillä seilailee miten sattuu. Yleensä puoles välis ja ja flektiki pyörii aina välillä. Välillä kaupunkipyöritykses melkeen punasella, mut ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin neula voi osottaa puoleen väliin ja samoten jos joskus kopauttaa kojelautaan niin laskee. Välillä kun sammuttaa niin hyppää ihan pohjaan ja hetken päästä tippuu nollille ja taas kun käynnistää niin lämmöt puoles välis. Ota tuosta nyt sitte selvää. Mitään merkkejä keittämisestä ei kuitenkaan näy missään välissä. Ilmailtu on ku vedet laitettiin koneeseen niin paisari oli täynnä ja letkuja lypsettiin, lämmöt pysyyki ihan hyvin paitsi joskus kaupunkipyörityksessä.
Voisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.
Toisessa e30:ssä lämpömittari nousi aina mutkaan ajettaessa kun moottorin maadoituskaapeli oli huonosti.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostMulla teki samoin kun oli lämpömittari rikki. Ajossa näytti jonkun aikaa normaalia, josta lähti hitaasti nousemaan punaiselle. Virrat pois ja takaisin niin taas tippui normaalilukemiin.
Toisessa e30:ssä lämpömittari nousi aina mutkaan ajettaessa kun moottorin maadoituskaapeli oli huonosti.
Tuossa autoa käyttelin niin n.10-15 sec. menee aina et flekti alkaa pyöriä ja se pyörii yleensä jotain 20-30 sec. Mittarin neula koko ajan suoraan ylös päin....Last edited by Make H.; 03-06-2010, 18:25.
Comment
-
-
Mitenkä/mistä ootte tehneet ilmanputsarin? Vai onko kaikilla joku vapaavirtaus-hässäkkä?
Mahtuuko E34 putsari paikalleen?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostMitenkä/mistä ootte tehneet ilmanputsarin? Vai onko kaikilla joku vapaavirtaus-hässäkkä?
Mahtuuko E34 putsari paikalleen?
abs-jarrullisessa tilaa vie pumppu.
m20b25 vakio kotelosta itse meinasin askarrella.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostVoisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.
Yksikään kiinnitypultti ei osu mittariston maahan.Olli.
Comment
-
-
Ok, kiitos neuvoista. Eipä siinä auta sit muuta ku mittari vaihtaa, vai onko nois ollu mitään korjattavia vikoja esim. Kylmäjuotoksia ym. Kosketushäiriöitä? Ite noita koteloita sovittelin e36 m50b20, e34 m50b25 ja e30 m20b25. Ei sopinu mikään suoraan. Eniten otti laturiin kiinni. Nyt paikallaan e30 325 k&n vapari.
Comment
-
-
Itselläni on paikallaan tuo 92 asteessa päälle lähtevä ja 87 asteessa sammuttava lämpötila-anturi sähköflektin kanssa. Toiminut omasta mielestäni ihan hyvin. Olisin ostanut hieman aikaisemminkin toimivan anturin, mutta ei löytynyt mokomia paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Lämpömittari ei ole aivan tarkka, kun on ruuvailtu, mutta aika tarkkaan puolessa välissä pysyy lämmöt kaupunkiajossakin.
Tällä hetkellä paikallaan mikälie -vapaavirtaussuodatin, mutta syksymmällä, kun projektikausi taas alkaa, niin tarkoitus väsäillä alumiinista kotelo joka passaa paikoilleen nätisti ja ottaa kylmää ilmaa. Nythän se imee kaiken sieltä kohtalaisen lämpimästä konehuoneesta.E30
Comment
-
Comment