S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw89
    replied
    Originally posted by _racing_ View Post
    Käykö m50 lämpötila anturin liitin suoraan e30 anturiin? Tällä hetkellä mulla on mittari sinisellä eikä liiku mihinkään. Vai onko uus anturi ollut jo uutena rikki.
    kyllä pitäs käydä? itellä ainakin m40 anturi m50 koneessa ja toimii mittari normaalisti.

    onko liittimet muuten oiken päin ja oikeissa paikoissa? en nyt muista oliko se etumainnen vai takimmainen kun piti m50 koneeseen vaihtaa..

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by tyr View Post
    Onko kellään vastausta?
    Moottorin johtosarja kokonaisena ja kaikki muut komponentit joihin joihin se on kytketty.

    Jos autossa on EWS ajonesto niin mieluiten myös korin johtosarja, EWS ohjainlaite, aviaimet ja virtalukon ympärillä oleva tunnistin.

    Leave a comment:


  • _racing_
    replied
    Käykö m50 lämpötila anturin liitin suoraan e30 anturiin? Tällä hetkellä mulla on mittari sinisellä eikä liiku mihinkään. Vai onko uus anturi ollut jo uutena rikki.

    Leave a comment:


  • tyr
    replied
    Originally posted by tyr View Post
    Millasia kaikkia piuhoja ja boxia pitää tulla koneen mukana että saa käymään? Huomenna pitäis kone hakia tarvikkeineen muttei oo aivan selvää miten ne sähköt toimii..
    Onko kellään vastausta?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Laiton haarukat vielä syyniin.

    M40 koneisen haarukka oli "vähemmän kaareva" kuin autossa paikoillaan ollut, kaiken järjen mukaan sen pitäisi parantaa tilannetta. Ero ei havainnut jos piti osia käsissä, mutta kun laittoi palikoitten päälle ja mittaili niin pieni erohan niissä sitten kuitenkin oli, paha sanoa oliko vain valmistustekninen ero tai kuluminen vai onko toinen kovalle ja toinen kaksoimassalle.

    Autossa oli siis ihan toimiva kytkin, en tiedä kauanko on noilla hiluilla ollut läjässä.

    Laitoin askin paikoilleen ja jätin sen M40 haarukan sinne, uskoisin toimivan.

    Leave a comment:


  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Ainut mikä tulee mieleen mikä voisi auttaa niin eikös e21 323? ollut se pidempi painelaakeri mikä piti sopia suoraan.
    E21 323:n on viitisen milliä korkeampi niin sillä saa hiukan apuja, sitä löytyy ihan motonetistäkin.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Öhöhöh.

    Varmaan minulla sitten on kovan vauhtipyörän haarukka.

    Koskapa vertasin e36 m40 koneisen haarukkaan ja identtinenhän se siihen nähden on.

    Mutta silti on jossain tilanteessa osunut siitä työntötangon kohdalta astelmaan, kiiltävä kohta oli haarukassa ja hento naarmu kytkimessä.

    Osaatko ulkoa sanoa onko tuommoista ero tekevää tai jopa enemmän vaikuttavaa haarukkaa jossain getrag 240 tai 260 vaihteistoissa? Sellaisia varmaan löytyisi jostain nurkasta jos etsisi.
    Juu näyttäis noissa e36 m40 koneissa olevan sama kun tuo m50 kovan pyörän haarukka tosiaan.

    Ja sen verta vielä tuohon haarukoitten eroon niin ei ollutkaan kuin 6mm korkeammalla se keskusta niihin päihin nähden. Ja muodossa ei muuta eroa kuin että se pää menee jyrkemmin alas siitä taite kohdasta. Kun oli äsken pöydällä kummatkin haarukat.

    Ei ole kyllä tietoa onko jossain muussa vastaavaa eroa enemmän.
    Ainut mikä tulee mieleen mikä voisi auttaa niin eikös e21 323? ollut se pidempi painelaakeri mikä piti sopia suoraan.
    Last edited by EMP; 18-01-2014, 15:21.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Tiedätkö onko sulla siellä sen kaksoismassa vauhtipyörän haarukka?

    Kun e36 320i m50 ilmastoimattomissa malleissa olevan kovan vauhtipyörän haarukka on keskeltä noin 1cm korkeampi. Niin se menisi vähemmän vinoon siellä ja vaikuttaisi sylinterin päässä silloin melkeen tuplana tuon keskustan korkeuden.
    Öhöhöh.

    Varmaan minulla sitten on kovan vauhtipyörän haarukka.

    Koskapa vertasin e36 m40 koneisen haarukkaan ja identtinenhän se siihen nähden on.

    Mutta silti on jossain tilanteessa osunut siitä työntötangon kohdalta astelmaan, kiiltävä kohta oli haarukassa ja hento naarmu kytkimessä.

    Osaatko ulkoa sanoa onko tuommoista ero tekevää tai jopa enemmän vaikuttavaa haarukkaa jossain getrag 240 tai 260 vaihteistoissa? Sellaisia varmaan löytyisi jostain nurkasta jos etsisi.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Onko kenelläkään m50+m20 vauhtis ja kytkin+ getrag 250(e36 325i) yhdistelmää ilman että on muokattu kytkimen käyttöä?

    Näyttää että on muokkaamattomat osa omassa paikoillaan ja nyt arvon että mitä tekisin ettei tulisi jatkossa ongelmia.

    Tämän auton kanssahan kävi sellainen tapaus että jo seisontaan vietynä poljin jäi lattiaan.

    Työsylinterin tanko ei ollut kumilla kiinni enää sylinterissä , mutta nesteet eivät olleet ulkona(eli työsylinterin mäntä ei ollut tullut ulos), eli luultavaa olisi että vika on siinä että järjestelmä on vetänyt ilmaa.

    Sitten taas toisaalta se haarukan kannatintappi oli kulunut aivan pilalle ja haarukan sylinterin puoleinen pää oli osunut jo asetelmaan.

    Kai sinne joku patentti pitää tehdä ennenkuin läjään, mutta paljonko ja mihin väliin uskaltaa lisätä ettei missään nimessä jää kytkin luistamaan?
    Tiedätkö onko sulla siellä sen kaksoismassa vauhtipyörän haarukka?

    Kun e36 320i m50 ilmastoimattomissa malleissa olevan kovan vauhtipyörän haarukka on keskeltä noin 1cm korkeampi. Niin se menisi vähemmän vinoon siellä ja vaikuttaisi sylinterin päässä silloin melkeen tuplana tuon keskustan korkeuden.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Onko kenelläkään m50+m20 vauhtis ja kytkin+ getrag 250(e36 325i) yhdistelmää ilman että on muokattu kytkimen käyttöä?

    Näyttää että on muokkaamattomat osa omassa paikoillaan ja nyt arvon että mitä tekisin ettei tulisi jatkossa ongelmia.

    Tämän auton kanssahan kävi sellainen tapaus että jo seisontaan vietynä poljin jäi lattiaan.

    Työsylinterin tanko ei ollut kumilla kiinni enää sylinterissä , mutta nesteet eivät olleet ulkona(eli työsylinterin mäntä ei ollut tullut ulos), eli luultavaa olisi että vika on siinä että järjestelmä on vetänyt ilmaa.

    Sitten taas toisaalta se haarukan kannatintappi oli kulunut aivan pilalle ja haarukan sylinterin puoleinen pää oli osunut jo asetelmaan.

    Kai sinne joku patentti pitää tehdä ennenkuin läjään, mutta paljonko ja mihin väliin uskaltaa lisätä ettei missään nimessä jää kytkin luistamaan?

    Leave a comment:


  • tyr
    replied
    Millasia kaikkia piuhoja ja boxia pitää tulla koneen mukana että saa käymään? Huomenna pitäis kone hakia tarvikkeineen muttei oo aivan selvää miten ne sähköt toimii..

    Leave a comment:


  • DohDoh
    replied
    Onkos jollain jotain faktaa tuosta M51 öljypohjan sopivuudesta, kun tuolla E30 M50/M52 swap FAQ/how-to topicissa lukee että sopisi.

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Niin tiedän , kaukaa. Mutta joskus se paska tuuri käy , tällä perällä sitä pakkasta löytyy talvisin yli omiksi tarpeiksi.

    Omassa prokkiksessa ei myöskään ole kys, kampetta koska pakkasilla ei ajeta..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ja ne letkut voi kyllä suoraan kytkeä kaasuläppäänkin ilman sitä termostaattia. Niinkuin m52:ssa on tehty.

    Leave a comment:


  • Kape30
    replied
    Originally posted by vaappu View Post
    tehoja sillä ei sitä vertaa saa , että olis hyötyä. Onhan se termostaatti siellä imu kotelossa.

    Ei muuten mutta jos saattuuki ajamaan talvella , kerää ruuraa kaasuläpän runkoon , siitä liikkeelle ja kone vaurio. tai jäätää huohottimen tukkoon ja stefa pullahtaa pois -> öljyt kartanolle.
    Paskin mahdollinen tilanne.
    Alkaa vaan oleen aikas kaukaa haettua.

    Myös täällä poistettu kaasuläpän lämmitys, turha paino ja letkut pois konehuoneesta.

    Leave a comment:

Working...
X