memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zetz
    replied
    onko muilla ollu samaa ongelmaa ku mulla, eli m50b25 (m50 kaksoismassa, kytkin ja asetelma) m21d24 getrag 260 laatikkona ja getrag 220 perästä oleva työsylinteri, kytkin ottaa vasta aivan pohjasta silloinkaan ei niin hyvin, polkimessa jonkin verran tyhjää, selviinkö pelkällä työsylinterin tangon pidentämisellä?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Tuli tuossa mieleen että kun e36:ssa ja e34:ssa on ilmeisesti eri halkaisija kytkinpääsylinterissä, koska e36 työsylkkää ei voi käyttää e34:ssa ilman rajoittajaa, niin mikä mahtaa olla pääsylinterin männän halkaisija e30:ssä kahteen edelliseen verrattuna?

    Eli tällä hetkellä kun on 525i "iso" ZF sen omalla pääsylkällä ja m30 kovavauhtis+765 asetelma niin työsylinterin tappia joutu jatkaan maksimit 30-35mm, että kytkin ottaa samassa kohtaa kuin vakiona.

    Jos e30:ssä siis saman kaliiberin pääsylkkä kuin e36:ssa, voisi olettaa ettei se käytä e34 työsylkän koko liikerataa, jolloin e36:sen työsylinterin, jonka mäntä on siis reilu 1,5mm pienempi (20,64mm vs. 22,2mm), vaihtamalla saisi työsylinterin koko liikeradan paremmin käytettyä eikä tarvitsisi niin paljoa jatkoa tappiin:think?

    Lopputulos on tietysti +/- 0 enkä tiedä vaikuttaako kytkimen jäykkyyteen minkä verran

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Niin ja mitä ite värkkäilin, niin vaikka oli faceliftin johtosarja, niin kaikki johdot ei täsmänny kaavioihin. No onneksi niitä ei montaa ole, niin yleismittarilla sai selville.

    Mut joo pointti oli, että ei kannata sokeasti luottaa netin sähkökaavioihin.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Harri G View Post

    Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.

    EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.
    Eipään se ihan yksioikoista oo, auto on teknisesti silti facelift, vaikka kori ei ulkonäollisesti olekkaan....

    Eli johtosarjan kannalta siis.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Onko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?
    Hirveetä mutuilua, mutta eikös tuota 6v lootaa saa bolt-on m50 koneeseen sopivana. Voisko olla esim. n52 koneen perästä, kun ne kuitenkin perustuu m54 koneeseen :think Mutta sitten noissahan on se tiheempi kytkimen booritus, jollon joutuu soveltaan kytkinlevyn jostain. Lisäksi toki vaatii custom kannattimen, vaihdevivuston ja kardaanin. Kun veikkaisin että ei mistään käy suoraan.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Pohdiskelua

    Onko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/M5x_Looms

    Ton mukaan sen kytkin, muistaakseni joissain johtojen väreissä oli eroa mutta pinnien mukaan laittelin
    Tarkasta sulakkeet 3, 18-20. Sitten tarkasta pin15 koneen johtosarjasta. Se pitäisi olla se unloader toiminto. Jos ei ole kytketty niin ei toimi ikkunat ja puhaltimet. Tuolla aika hyvin selitetty: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=163088

    Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.

    EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.
    Last edited by Harri G; 17-08-2014, 20:18.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied


    Ton mukaan sen kytkin, muistaakseni joissain johtojen väreissä oli eroa mutta pinnien mukaan laittelin

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Ton swapin jälkeen herkese puhallin toimimasta ja sähkölasit toimivat vain jos ovi on auki, ovenpielestä jos painasee sen napin alas niin joku rele vain naksahtaa koelaudan alla ja häviää virrat sähkö laseilta
    -89 cabrio e30 siis kyseessä, mikähän noista johdoista jotka yhistyy koneen johtosarjaan niin vaikuttaa lämppärin puhaltimeen
    Puhaltimen maadoitus kulkee jotenkin koneen johtosarjan kautta. Veikkaan vahvasti että liittyy unloader-toimintoon, eli kun käynnistää niin silloin katkoo virrat/maat joutavilta laitteilta. Ei varmaan iso homma olis sähkökaavioita plärätä että tämänkin löytäis kun osaisi vain etsiä. Jos laitat kytkentäsi niin voitais kenties sitä spekuloida.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bimmerniko View Post
    Toimi alkuun ongelmitta testiajossa mutta lämmettyä ei enään irrottanu kunnolla? :think
    Öh vuotaako jostain mahdollisesti?

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kaiken järjen mukaan joo. Toki varmistuu vasta testaamalla, mut on sillä jo sit huomattavasti paremmat edellytykset pelata.
    Toimi alkuun ongelmitta testiajossa mutta lämmettyä ei enään irrottanu kunnolla? :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bimmerniko View Post
    Onkyllä isoreikäinen. eli tuolla e36 sylkällä pitäis toimia e21 painelaakerin kanssa? eikä sitä tarvitse alkaa modailemaan??
    Kaiken järjen mukaan joo. Toki varmistuu vasta testaamalla, mut on sillä jo sit huomattavasti paremmat edellytykset pelata.

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Hommaa siihen e36 328:n työsylinteri esim. niin alkaa rokkaamaan. ZF:ään tarkotettu työsylinteri on nimittäin n. 5cm "syvempi" mitä vanhemmissa getrageissa.

    EDIT havainnollistavaat kuvat.

    E30:


    E36:


    Jos ei oo varma kumpi tulee, niin kattoo laatikossa työsylkälle tarkotetut reijän kokoa. Jos on semmonen iso, mistä koko sylinteri menee läpi, niin tuo e36 versio on oikea. Jos taas pieni n. sentin reikä, niin sitten tuo e30 versio.

    Sitten vielä pikku vinkkinä, jos tarvikeliikkeessä antavat sulle kouraan tollasen muovisen näkösen FTE työsylinterin, niin ota se. Orkkis osana marmorilta tulee nykyään nimittäin noita.
    Onkyllä isoreikäinen. eli tuolla e36 sylkällä pitäis toimia e21 painelaakerin kanssa? eikä sitä tarvitse alkaa modailemaan??

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Ton swapin jälkeen herkese puhallin toimimasta ja sähkölasit toimivat vain jos ovi on auki, ovenpielestä jos painasee sen napin alas niin joku rele vain naksahtaa koelaudan alla ja häviää virrat sähkö laseilta
    -89 cabrio e30 siis kyseessä, mikähän noista johdoista jotka yhistyy koneen johtosarjaan niin vaikuttaa lämppärin puhaltimeen

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Hommaa siihen e36 328:n työsylinteri esim. niin alkaa rokkaamaan. ZF:ään tarkotettu työsylinteri on nimittäin n. 5cm "syvempi" mitä vanhemmissa getrageissa.

    EDIT havainnollistavaat kuvat.

    E30:


    E36:


    Jos ei oo varma kumpi tulee, niin kattoo laatikossa työsylkälle tarkotetut reijän kokoa. Jos on semmonen iso, mistä koko sylinteri menee läpi, niin tuo e36 versio on oikea. Jos taas pieni n. sentin reikä, niin sitten tuo e30 versio.

    Sitten vielä pikku vinkkinä, jos tarvikeliikkeessä antavat sulle kouraan tollasen muovisen näkösen FTE työsylinterin, niin ota se. Orkkis osana marmorilta tulee nykyään nimittäin noita.
    Last edited by Pazi88; 13-08-2014, 12:15.

    Leave a comment:

Working...
X