S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
onko muilla ollu samaa ongelmaa ku mulla, eli m50b25 (m50 kaksoismassa, kytkin ja asetelma) m21d24 getrag 260 laatikkona ja getrag 220 perästä oleva työsylinteri, kytkin ottaa vasta aivan pohjasta silloinkaan ei niin hyvin, polkimessa jonkin verran tyhjää, selviinkö pelkällä työsylinterin tangon pidentämisellä?
-
-
Tuli tuossa mieleen että kun e36:ssa ja e34:ssa on ilmeisesti eri halkaisija kytkinpääsylinterissä, koska e36 työsylkkää ei voi käyttää e34:ssa ilman rajoittajaa, niin mikä mahtaa olla pääsylinterin männän halkaisija e30:ssä kahteen edelliseen verrattuna?
Eli tällä hetkellä kun on 525i "iso" ZF sen omalla pääsylkällä ja m30 kovavauhtis+765 asetelma niin työsylinterin tappia joutu jatkaan maksimit 30-35mm, että kytkin ottaa samassa kohtaa kuin vakiona.
Jos e30:ssä siis saman kaliiberin pääsylkkä kuin e36:ssa, voisi olettaa ettei se käytä e34 työsylkän koko liikerataa, jolloin e36:sen työsylinterin, jonka mäntä on siis reilu 1,5mm pienempi (20,64mm vs. 22,2mm), vaihtamalla saisi työsylinterin koko liikeradan paremmin käytettyä eikä tarvitsisi niin paljoa jatkoa tappiin:think?
Lopputulos on tietysti +/- 0 enkä tiedä vaikuttaako kytkimen jäykkyyteen minkä verran
Leave a comment:
-
-
Niin ja mitä ite värkkäilin, niin vaikka oli faceliftin johtosarja, niin kaikki johdot ei täsmänny kaavioihin. No onneksi niitä ei montaa ole, niin yleismittarilla sai selville.
Mut joo pointti oli, että ei kannata sokeasti luottaa netin sähkökaavioihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Harri G View Post
Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.
EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.
Eli johtosarjan kannalta siis.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemssi View PostOnko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?
Leave a comment:
-
-
Pohdiskelua
Onko kukaan toteuttanut täällä foorumilla tuota m50 swappia e90 320d 6v askilla? Onko kuinka paha rasti? Youtubessa joskus näin videon ja siinä olis kivasti 1,2 ja 3 lyhkäsiä ja loput "normaaleja". Tai onko muita 6v toteutuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bansku View Posthttp://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/M5x_Looms
Ton mukaan sen kytkin, muistaakseni joissain johtojen väreissä oli eroa mutta pinnien mukaan laittelin
Minkäs vuotinen se autosi on? Kun noi ohjeet monet on facelifteihin tehty ja pre-facessa voip jonkin verran vaihdella pinnit vaikka pyöreä pistoke olisikin.
EDIT: Eikun niin tottahan se on pre-face kun on avo.Last edited by Harri G; 17-08-2014, 20:18.
Leave a comment:
-
-
Ton mukaan sen kytkin, muistaakseni joissain johtojen väreissä oli eroa mutta pinnien mukaan laittelin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bansku View PostTon swapin jälkeen herkese puhallin toimimasta ja sähkölasit toimivat vain jos ovi on auki, ovenpielestä jos painasee sen napin alas niin joku rele vain naksahtaa koelaudan alla ja häviää virrat sähkö laseilta
-89 cabrio e30 siis kyseessä, mikähän noista johdoista jotka yhistyy koneen johtosarjaan niin vaikuttaa lämppärin puhaltimeen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKaiken järjen mukaan joo. Toki varmistuu vasta testaamalla, mut on sillä jo sit huomattavasti paremmat edellytykset pelata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bimmerniko View PostOnkyllä isoreikäinen. eli tuolla e36 sylkällä pitäis toimia e21 painelaakerin kanssa? eikä sitä tarvitse alkaa modailemaan??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostHommaa siihen e36 328:n työsylinteri esim. niin alkaa rokkaamaan. ZF:ään tarkotettu työsylinteri on nimittäin n. 5cm "syvempi" mitä vanhemmissa getrageissa.
EDIT havainnollistavaat kuvat.
E30:
E36:
Jos ei oo varma kumpi tulee, niin kattoo laatikossa työsylkälle tarkotetut reijän kokoa. Jos on semmonen iso, mistä koko sylinteri menee läpi, niin tuo e36 versio on oikea. Jos taas pieni n. sentin reikä, niin sitten tuo e30 versio.
Sitten vielä pikku vinkkinä, jos tarvikeliikkeessä antavat sulle kouraan tollasen muovisen näkösen FTE työsylinterin, niin ota se. Orkkis osana marmorilta tulee nykyään nimittäin noita.
Leave a comment:
-
-
Ton swapin jälkeen herkese puhallin toimimasta ja sähkölasit toimivat vain jos ovi on auki, ovenpielestä jos painasee sen napin alas niin joku rele vain naksahtaa koelaudan alla ja häviää virrat sähkö laseilta
-89 cabrio e30 siis kyseessä, mikähän noista johdoista jotka yhistyy koneen johtosarjaan niin vaikuttaa lämppärin puhaltimeen
Leave a comment:
-
-
Hommaa siihen e36 328:n työsylinteri esim. niin alkaa rokkaamaan. ZF:ään tarkotettu työsylinteri on nimittäin n. 5cm "syvempi" mitä vanhemmissa getrageissa.
EDIT havainnollistavaat kuvat.
E30:
E36:
Jos ei oo varma kumpi tulee, niin kattoo laatikossa työsylkälle tarkotetut reijän kokoa. Jos on semmonen iso, mistä koko sylinteri menee läpi, niin tuo e36 versio on oikea. Jos taas pieni n. sentin reikä, niin sitten tuo e30 versio.
Sitten vielä pikku vinkkinä, jos tarvikeliikkeessä antavat sulle kouraan tollasen muovisen näkösen FTE työsylinterin, niin ota se. Orkkis osana marmorilta tulee nykyään nimittäin noita.Last edited by Pazi88; 13-08-2014, 12:15.
Leave a comment:
-
Leave a comment: