memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Suunnilleen se koko olake otettiin itsellä pois. Mahdottomia se ei sillä vielä kevene.

    Tyyliin näin:

    Hienoa! kiitos tuosta kuvasta. Nyt vielä tuo jarrutehostin homma kun ratkeaa. Täytyy huomenna mitata tarkat mitat molemmista, Osanumerot olivat kyllä eri. Mutta osat näyttävät täsmälleen samalta...

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Löytyisikö tähän kellään vastausta? Riittääkö se 2mm vai ottaako kerralla 5mm esim.
    Suunnilleen se koko olake otettiin itsellä pois. Mahdottomia se ei sillä vielä kevene.

    Näin:

    Last edited by Harri G; 08-04-2014, 20:54.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    HOX Ylempää vastauksia?

    Swappi rojektiin tuli eteen mutta.... Ostin 325ix tehostajan ja maalasin sen ja aloin vertaamaan vanhaan jarrutehostajaan... Niin saman kokonenhan se perkele on. Onko se vakio jarrutehostajan halkaisija 27cm?:think

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Kuinka paljon siitä m20b25 vauhtipyörästä voi sorvata pois, niin että se sopii m50? Kone pukissa, enkä pääse sovittamaan ja vauhtipyörä menossa koneistamolle maanantaina!
    Löytyisikö tähän kellään vastausta? Riittääkö se 2mm vai ottaako kerralla 5mm esim.
    Last edited by Bemssi; 06-04-2014, 21:24.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Realoem sanoo 323ti:n anturista että 91/99 cel, pikkusen kuumaksi menee. Mutta osuipa silmiin 318i:n anturi, joka näkyy olevan 80/88 cel. Tuota voisi tietysti koittaa...:think

    Ps.Ebayssä näkyy olevan potikalla säädettäviäkin, mutta pelaavat kapillaariputkella joka pusketaan syylärin kennon ripojen väliin...

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Eipä tuo pyörimään lähdön lämpötila flektistä ole kiinni vaan tuosta anturista, samaan aikaan se Spal starttaisi tuolla anturilla kuin Biltemakin.
    Luin että lämmöt ehtii nousta flektin pyöriessä että pitäis saada aikaisemmin aloittamaan että ehtii ennen punaviivaa jäähdyttämään

    Kurkkaappa 323ti anturin arvot, ulkomaan foorumeilla on kuulemma noita käyttäneet

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Kori on vähäpäästöinen, vaikken sitä aluksi tiennytkään. vai mitä tarkoitit?
    Originally posted by grab_ View Post
    miksi kori pitää olla vähäpäästönen?en ihan ymmärrä..eihä nuo 84vm e30 oo kovin vähäpäästösiä ja leima niissäkin on..
    Tuli näppi-ajatusvirhe. Eli kopan pitää olla tietysti ei-vähäpäästöinen. Ja kopan mukaan menee päästöisyys. Olkoon moottori mistä tahansa.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Kurkkaappa niitä bilteman flektin litroja
    Joku spal puhaltaa noin 3kertaa enemmän. Se ehtisi tuollakin anturilla puhaltamaan nesteen kylmäksi
    Eipä tuo pyörimään lähdön lämpötila flektistä ole kiinni vaan tuosta anturista, samaan aikaan se Spal starttaisi tuolla anturilla kuin Biltemakin.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Kuinka paljon siitä m20b25 vauhtipyörästä voi sorvata pois, niin että se sopii m50? Kone pukissa, enkä pääse sovittamaan ja vauhtipyörä menossa koneistamolle maanantaina!

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Sähköflektin anturista kysymys: Minkä asteisia antureita teillä on käytössä, mihin asennettuna ja mistä hommattu?

    Otin koko viskon pois kun laittelin uuden E36-mallin syylärin ja samalla laitoin etupuolelle uuden bilteman 30cm sähköflektin. Yhdistelmä pelaa hienosti, mutta jostain pitäisi saada anturi joka olisi 80 astetta tai alle. Tällä hetkellä kiinni 85-asteinen anturi "kylmällä puolella" syylärin päädyssä ja flekti herää hieman liian myöhään. Koneen lämmöt ehtii käväistä asteen tarkkuudella näyttävän tarvikemittarin mukaan hieman alle sadassa asteessa kannessa, ennenkuin flekti käynnistyy ja lämmöt tippuu alemmas (koneessa 88-asteinen termostaatti)

    Anturi (siis 80-asteinen tai alle) saisi olla M14 kierteellä joka on syylärissä olevan kierteen koko, tai sitten se yleinen sentin tiheäkierre joka on sovittimella asennettavissa ko. paikkaan.

    ---> Eli mistäs löytyisi sopiva hieman viileämpi anturi?:think
    Kurkkaappa niitä bilteman flektin litroja
    Joku spal puhaltaa noin 3kertaa enemmän. Se ehtisi tuollakin anturilla puhaltamaan nesteen kylmäksi

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Sähköflektin anturista kysymys: Minkä asteisia antureita teillä on käytössä, mihin asennettuna ja mistä hommattu?

    Otin koko viskon pois kun laittelin uuden E36-mallin syylärin ja samalla laitoin etupuolelle uuden bilteman 30cm sähköflektin. Yhdistelmä pelaa hienosti, mutta jostain pitäisi saada anturi joka olisi 80 astetta tai alle. Tällä hetkellä kiinni 85-asteinen anturi "kylmällä puolella" syylärin päädyssä ja flekti herää hieman liian myöhään. Koneen lämmöt ehtii käväistä asteen tarkkuudella näyttävän tarvikemittarin mukaan hieman alle sadassa asteessa kannessa, ennenkuin flekti käynnistyy ja lämmöt tippuu alemmas (koneessa 88-asteinen termostaatti)

    Anturi (siis 80-asteinen tai alle) saisi olla M14 kierteellä joka on syylärissä olevan kierteen koko, tai sitten se yleinen sentin tiheäkierre joka on sovittimella asennettavissa ko. paikkaan.

    ---> Eli mistäs löytyisi sopiva hieman viileämpi anturi?:think

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Qe? Ei moottorin luovuttajan tarvii olla vähäpäästöinen, tietenkään. Korin pitää olla vähäpäästöinen. Ja tässäkö ei ole? :think
    miksi kori pitää olla vähäpäästönen?en ihan ymmärrä..eihä nuo 84vm e30 oo kovin vähäpäästösiä ja leima niissäkin on..

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Qe? Ei moottorin luovuttajan tarvii olla vähäpäästöinen, tietenkään. Korin pitää olla vähäpäästöinen. Ja tässäkö ei ole? :think
    Kori on vähäpäästöinen, vaikken sitä aluksi tiennytkään. vai mitä tarkoitit?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    mitää ota laput jolla todistat moottorin luovuttaja auton olleen vähäpäästönen ja leimaa hakemaan..
    Qe? Ei moottorin luovuttajan tarvii olla vähäpäästöinen, tietenkään. Korin pitää olla vähäpäästöinen. Ja tässäkö ei ole? :think

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Hyvä homma! Katsuri vaan pelotteli, no sinne ei tarvi mennä muutos katsastamaan! Äijä väitti, että pitäis tuulitunneliin viedä päästöjä ottaa. Koska pitäisi ajaessa mittaa
    mitää ota laput jolla todistat moottorin luovuttaja auton olleen vähäpäästönen ja leimaa hakemaan..

    Leave a comment:

Working...
X