memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Paljoa paremmin ei enää voi e30:pin jarruja pilata..
    No ei! Kyllä pysähtyy huonosti, jos ei paina tosissaan poljinta.. Onko tähän kellään mitään parannusta?

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä
    Paljoa paremmin ei enää voi e30:pin jarruja pilata..

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    No olisihan se tuokin mutta kuinka ohentaa sitä tankoa että siihen saa tehtyä se m10 kierteen? Sorviin aika hankala koko kompleksi kiinnittää, irri kerran sitä tankoa ei saa. Rälläkällä ohentaen ei taida tulla kovinkaan tasapaksu, lisäksi vaarana on että ottaa jostain kohti liikaa ja kierteestä ei tule pitävää?
    Rälläkällä ja lamellilaikalla esim. saa varmaan varmimmin tai sit penkkimallin hiomakoneella jossa kivilaikka, ihan oman maun mukaan. Ja siitähän tulee just niin tasapaksu ja hyvä ku teet siitä ...aika kovasti saa ryssiä ettei pitävää tuu mutta niinku tossa oliki niin haarukkaosaan vaan 10mm kierre ja jatkaa tangosta kierrettä ja katkasee

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    No olisihan se tuokin mutta kuinka ohentaa sitä tankoa että siihen saa tehtyä se m10 kierteen? Sorviin aika hankala koko kompleksi kiinnittää, irri kerran sitä tankoa ei saa. Rälläkällä ohentaen ei taida tulla kovinkaan tasapaksu, lisäksi vaarana on että ottaa jostain kohti liikaa ja kierteestä ei tule pitävää?
    Kahtelin jos olisi lyhentänyt ja tehnyt siihen sen m12 kierteen ja haarukkaan samalla isomman niin siihen haarukkaan ei olisi jäänyt paksuutta ohuimmalle kohdalle kuin 2mm. Kyllähän sekin varmasti riittää mutta sama kait se uusi haarukka väsätä jostain 3-5mm latasta
    Last edited by Bansku; 11-06-2014, 10:55.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Minä katkasin sopivan pituiseksi ja tein tuon m10 kierteen tankoon sekä suurenkin haarukan kierteen m10. Hyvin kestää! Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä
    Juurikin näin se pitää tehdä, vaikka hitsaamalla tulee varmasti ihan yhtä kestävä mutta se on kuitenkin aina hitsattu mikä hitsattu....

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
    Minä katkasin sopivan pituiseksi ja tein tuon m10 kierteen tankoon sekä suurenkin haarukan kierteen m10. Hyvin kestää! Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mutta kun se tanko on 12mm ja se kierre osuus 10mm, taidan huomenna vai tehdä uudet kierteet, katkasta käypäsestä kohti ja väsätä uusi se haarukka siihen.
    Ite ohensin rälläkällä ja väänsin uudet jengat siihen, ei tosin osunu ihan suoraan ku liian innoisani katkasin eka tangon ja sitte vasta rupesin ohentaan ja kierteitä turaan, mut ku asennettaes pyöritteli oikeaan kulmaan ni ei haittaa ...Jos uudestaan tekisin niin miettisin kyllä modaisinko siihen haarukkaosaan mielummin m10 jengan vai ostaisinko uuden haarukkaosan valmiiksi m10 jengalla. Näytti saavan ainaki tarvikemotti.com ja sieltä "sekalaista"...ei tarvis rueta vaan ohenteleen ollenkaan sitä :think
    Last edited by Make H.; 11-06-2014, 06:42.

    Leave a comment:


  • Donner
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
    Itse tein niin, että ohensin tankoa, pyöräytin siihen lisää kierrettä ja lopuksi katkaisin sopivaan mittaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=179

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Voi sen vetää rälläkällä poikki ja hitsata sopivan kierteen kiinni. Märällä rätillä vaikka peittelee ettei mene kipinöitä/liikaa lämpöä tehostimelle. Ja sit lopuksi pomppii ihan urakalla sen polkimen päällä varmistaen että ei anna periksi.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mutta kun se tanko on 12mm ja se kierre osuus 10mm, taidan huomenna vai tehdä uudet kierteet, katkasta käypäsestä kohti ja väsätä uusi se haarukka siihen.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
    Rautasahalla tai rälläkällä? Ei taida saada...

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?

    Leave a comment:


  • garagistic
    replied





    Originally posted by W-Baum View Post
    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
    - abspumpun siirto
    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
    - apurungon laskeminen 2cm

    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?

    Leave a comment:


  • Vegas
    replied
    Siinä venakopan huohotus lähdön alla / lähellä.. ei kait pelkkä nokan asentoanturi pitkää sahaamista aiheuta ???? Ainakaan itsellä vai miten muilla?? Toki pitkä sahaus taas maku asia...

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    m50b25 nv uusein viime syksynä tuon kampiakselin asentoanturin ja tais näyttää aika lähelle tuon 520 ohm, niin ja oli ihan tarvikeanturi. Tais olla 520 ohm +/-50 ohm mitä pitää näyttää eli sanoisin et käyppä vaihtaan takuuseen uus anturi:think? Jos alkuperänen näytti ton 520 ohm niin ei muuta ku kiinni ja kovaa ajoa?
    joo noh.. probleemana nyt vaan, että kun antaa lämpimänä seistä vartin verran, niin saa sahata pitkään ja lähtee vaivalloisesti käymään.


    ilmeisesti bensapuolen ongelmia
    Last edited by bmw89; 10-06-2014, 17:15.

    Leave a comment:

Working...
X