Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.
entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?
m50b25 nv uusein viime syksynä tuon kampiakselin asentoanturin ja tais näyttää aika lähelle tuon 520 ohm, niin ja oli ihan tarvikeanturi. Tais olla 520 ohm +/-50 ohm mitä pitää näyttää eli sanoisin et käyppä vaihtaan takuuseen uus anturi:think? Jos alkuperänen näytti ton 520 ohm niin ei muuta ku kiinni ja kovaa ajoa?
Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.
entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?
Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.
1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?
2) Mitä laatikon kumeja pitäisi käyttää?
Mitä vaihdelaatikkoa käytät? Jos e30 getrag 260 niin riittää että taivutat myötäpäivään siirtäjän tankoa vaihdekepin puolelta saman verran mitä laatikko tulee vinoon. Tämä siis vakio vivustolla. Tuolta löytyy kuva miten väännät. http://www.amiles.com.au/Twin_Cam_Swap_FAQs_V0305.pdf
Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.
1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?
Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?
Jos otat sen alipaine letkun pois ja jätät vakio säätimen paikalleen niin se aukee vasta 3.5 kilossa.. jos läpivirtaavan halut niin hitsaa vaikka peltilevy sen säätimen tilalle.
Mitenkäs kävis parhaiten kun nyt m20 vauhtis ja kytkin mutta m50 getrag 260. Onko sama kuin zf kanssa eli e21 painelaakerilla vai menisikö jollain toisella työsylkällä suoraan, kun vanha hajonnut niin joutuu sen uusimaan kuitenkin.
Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?
Tämä mun M50 swappi ei ole E30:iin vaan E21:een eli siis sähköissä pätee (kai)samat säännöt. Nyt on kuitenkin ongelmana käynti ja luultavasti liika bensan saanti. Kahta boksia oon kokeillu, kampuran ja nokan asentotunnistimet mitattu, ovat toleransseissa ja eivät ole menneet ristiin. Uusilla tulpilla lähti heti käymään mutta tukehtui muutaman kymmenen sekan jälkeen bensaan. Seuraavalla startilla ei yritä ja bensa haisee vahvasti. Luovuttaja-autossa tekniikka höröhti kuin palmun alta, Voiko tyhjäkäyntiventtiilin jumiminen vetää noin rikkaalle? Sekin on kyllä putsattu, mutta toimintaa en testannut. Pystyykö alkuperäistä b-paineen säädintä "tyhjentää", jättää siis pelkät kuoret. ja sen jälkeen laittaisi säädettävää mallia olevan b-paineen säätimen?
Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
Garagistic tekee ainaki noita koneenkorvia. Hinta tais olla joku 200 döllärii.
Kierroslukumittaria tarvii jotenki puukottaa, jos sen haluaa näyttämään oikeita kierroksia. On siinä varmaan tuhat muutakin juttua, noi sattu ekana mieleen.
Leave a comment: