memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Make H.
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.

    entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
    alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?
    m50b25 nv uusein viime syksynä tuon kampiakselin asentoanturin ja tais näyttää aika lähelle tuon 520 ohm, niin ja oli ihan tarvikeanturi. Tais olla 520 ohm +/-50 ohm mitä pitää näyttää eli sanoisin et käyppä vaihtaan takuuseen uus anturi:think? Jos alkuperänen näytti ton 520 ohm niin ei muuta ku kiinni ja kovaa ajoa?

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Mittailin tuossa maffin navoista ohmeja, niin jostain tuli 1.5k ohm ja joistan sain jopa 261k ohm normaalia? auto sammuu kuitenkin kun johdon irrottaa.

    entäs minkämoista arvoa pitäs kampiakselin asentotunnistimen antaa?
    alkuperäsellä tuli 520ohm ja uus tarvike n.700 ohm?

    Leave a comment:


  • Jansu
    replied
    Käykö m50 ja m52 puolat ristiin? Kaverin M50 tarvii uudet puolat ja mulla ois noi m52 puolat hyllys.

    Leave a comment:


  • kemes
    replied
    Aivan unohdin tosiaan mainita että kyseessä ZF:n laatikko.

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Originally posted by kemes View Post
    Tiputin eilen m50 e30 konehuoneeseen. Käytössä e34 kumit, e34 vivusto, e36 koneenkorvat, e30 vaihteiston kannatinpalkki, 324td kardaani.

    Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.

    1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?

    2) Mitä laatikon kumeja pitäisi käyttää?
    Mitä vaihdelaatikkoa käytät? Jos e30 getrag 260 niin riittää että taivutat myötäpäivään siirtäjän tankoa vaihdekepin puolelta saman verran mitä laatikko tulee vinoon. Tämä siis vakio vivustolla. Tuolta löytyy kuva miten väännät. http://www.amiles.com.au/Twin_Cam_Swap_FAQs_V0305.pdf

    Laatikon kannakkeen joutuu tekeemään muutoksia rajusti/uuden. Itse tein uuden lattaraudasta ja käytin vakio laatikon kumeja. Tyyliin tällaisen tein: http://store.garagistic.com/ocart/ge...smission-brace

    Leave a comment:


  • kemes
    replied
    Tiputin eilen m50 e30 konehuoneeseen. Käytössä e34 kumit, e34 vivusto, e36 koneenkorvat, e30 vaihteiston kannatinpalkki, 324td kardaani.

    Moottorin kumit meni nätisti paikoilleen, ohjuritapin reikiin (itse kumeista leikkasin ohjuritapit pois) ja kone istuu nyt laatikon kanssa suunnilleen siellä missä pitääkin. Muutama kysymys jäi askarruttamaan.

    1) Monessa paikassa on mainittu että voisi suoraan käyttää tuota e34 vaihdevivustoa. Totesin vivuston olevan liian pitkä sillä se ottaa aika rajusti vaihdekepin aukon takalaitaan. Oletteko te jotka olette e34 vivustoa käyttäneet lyhentäneet vivustoa?

    2) Mitä laatikon kumeja pitäisi käyttää?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    kuuluuko siihen koneenlämpötila anturiin tulla jotain virtaa tai ohmia?

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by ROne View Post
    Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?
    Jos otat sen alipaine letkun pois ja jätät vakio säätimen paikalleen niin se aukee vasta 3.5 kilossa.. jos läpivirtaavan halut niin hitsaa vaikka peltilevy sen säätimen tilalle.

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    Mitenkäs kävis parhaiten kun nyt m20 vauhtis ja kytkin mutta m50 getrag 260. Onko sama kuin zf kanssa eli e21 painelaakerilla vai menisikö jollain toisella työsylkällä suoraan, kun vanha hajonnut niin joutuu sen uusimaan kuitenkin.

    Leave a comment:


  • ROne
    replied
    Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?

    Leave a comment:


  • ROne
    replied
    Tämä mun M50 swappi ei ole E30:iin vaan E21:een eli siis sähköissä pätee (kai)samat säännöt. Nyt on kuitenkin ongelmana käynti ja luultavasti liika bensan saanti. Kahta boksia oon kokeillu, kampuran ja nokan asentotunnistimet mitattu, ovat toleransseissa ja eivät ole menneet ristiin. Uusilla tulpilla lähti heti käymään mutta tukehtui muutaman kymmenen sekan jälkeen bensaan. Seuraavalla startilla ei yritä ja bensa haisee vahvasti. Luovuttaja-autossa tekniikka höröhti kuin palmun alta, Voiko tyhjäkäyntiventtiilin jumiminen vetää noin rikkaalle? Sekin on kyllä putsattu, mutta toimintaa en testannut. Pystyykö alkuperäistä b-paineen säädintä "tyhjentää", jättää siis pelkät kuoret. ja sen jälkeen laittaisi säädettävää mallia olevan b-paineen säätimen?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Bimmerniko View Post
    Onkos m20b25 ja m50b25 suuttimien koolla suurempaa eroa?
    M20B25 n.150ccm/3,0bar ja M50B25 n.190ccm/3,5bar.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by W-Baum View Post
    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
    - abspumpun siirto
    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
    - apurungon laskeminen 2cm

    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
    Taitaa x5 pakosarjat olla helpoin vaihtoehto.
    Tuollaiset:http://www.drivex5.com/wp-content/up...7729083230.jpg

    Tuolta saa kanssa noita koneen korvia ja apurungon välipaloja:http://300mm.de/typ5/typ5.html

    Tuolla suht paljon tietoa tuosta swapista yleisesti:http://www.rtsauto.com/e30-bmw-m62-v8-swap-3/

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Originally posted by W-Baum View Post
    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
    - abspumpun siirto
    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
    - apurungon laskeminen 2cm

    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
    Garagistic tekee ainaki noita koneenkorvia. Hinta tais olla joku 200 döllärii.
    Kierroslukumittaria tarvii jotenki puukottaa, jos sen haluaa näyttämään oikeita kierroksia. On siinä varmaan tuhat muutakin juttua, noi sattu ekana mieleen.

    E: http://store.garagistic.com/ocart/bm...0-motor-mounts

    Leave a comment:


  • W-Baum
    replied
    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
    - abspumpun siirto
    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
    - apurungon laskeminen 2cm

    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?

    Leave a comment:

Working...
X