memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bimmerniko
    replied
    Onkos m20b25 ja m50b25 suuttimien koolla suurempaa eroa?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Olipahan jännä.. Kone ei käynyt enää tyhjäkäyntiä , mutta kierroksilla toimi hyvin ja yhtäkkiä rajotin oli hävinnyt :think alkoi pitää suhinaa moottori jarrulla ja syyksi selvisi... Imusarjan alla oleva iso huohotus letku oli irti. Mielenkiinnosta kysynkin, että miten se liittyy rajottimen häviämiseen? :think

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Autona 320i vm85 alunperin ollut l-jetronic sittemmin muutettu motronic1.3 nyt pitäs sitte m50 nv naittaa niin sähköjen kanssa pientä päänraapimista. Eli auton omassa pistokkeessa (neliskulmanen) on 10 piuhaa ja m50 pistokkeessa 20kpl enkä nyt netistä löytänyt tuohon kaaviota muuta kun 25pinniseen ja neliskulmaisen missä värit ei ainakaan täsmää omaani. Osaisko joku viisaampi kertoa mitkä piuhat menee mihinkin tässä swapissa.

    Elikkäs nyt tarvis m50 koneisen x20 20pinnisen piuhojen kaavion.

    Moottori on vm89-90 m50b25 Ecu numerot: 026 1 200 400
    Last edited by RiZ3*; 19-05-2014, 17:20.

    Leave a comment:


  • Kontsa
    replied
    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten ovat porukat hoitaneet EWS:n niiden koneiden kanssa, jotka ovat sen kanssa tulleet? Omassa kokoonpanossa on käytössä emulaattoripiiri, ja ei ainakaan tähän mennessä ole tuon kanssa ollut ongelmia.

    Pitäisi varmaankin kirjoitella jonkunlainen postmortem omasta M52TU projektista, kun saa kyseisen paskiaiasen tien päälle, jos siitä olisi vaikka jollukulle iloa, kun näyttävät olevan harvinaisemman puoleisia nuo.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Bensapumpunrele ja muutkin releet ehjät/oikeilla paikoillaan?
    Onko se nyt bensapumpulle menevä paksu musta johto joka pitäisi olla akun + olin laittanut vahingossa miinus napaan! tämän vaihtamalla hörähti ja pelittää

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Kampuran asentotunnistimen vaihdoin ja ei siltikään mitään.. Bensapumppu ei inahdakkaan, kun virrat laitaa päälle. Eikä tule kipinääkään. Johdotukset tehty tällä: http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring

    Auto on -90 325i ja moottori on e36 non vanos. Alkaa mennä jo hermo, kampuran ja nokan tunnistimet ei ole ollut minulla irti, joten pitäis olla oikeilla paikoilla.. ideoita kellään?
    Bensapumpunrele ja muutkin releet ehjät/oikeilla paikoillaan?

    Leave a comment:


  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by RiZ3* View Post
    e30 m50 swappia teen ja tänään kun piti vaihdelaatikko (getrag 260 e30) naittaa m50iin niin ei mene pultin reijät yhteen lohkon ja laatikon kanssa. Ainoastaan ne isommat pultit menee mutta pienet eivät. Kuuluuko sen muka olla näin?
    Mulla ainakin jäi alhaalta muistaakseni ne kolme pienintä pois kun ei sopinut paikalleen.

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    e30 m50 swappia teen ja tänään kun piti vaihdelaatikko (getrag 260 e30) naittaa m50iin niin ei mene pultin reijät yhteen lohkon ja laatikon kanssa. Ainoastaan ne isommat pultit menee mutta pienet eivät. Kuuluuko sen muka olla näin?

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Kampuran asentotunnistimen vaihdoin ja ei siltikään mitään.. Bensapumppu ei inahdakkaan, kun virrat laitaa päälle. Eikä tule kipinääkään. Johdotukset tehty tällä: http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring

    Auto on -90 325i ja moottori on e36 non vanos. Alkaa mennä jo hermo, kampuran ja nokan tunnistimet ei ole ollut minulla irti, joten pitäis olla oikeilla paikoilla.. ideoita kellään?
    Ootko toisella moottorinohjausboksilla koittanut?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    m50 tuli käynnistys vaiheeseen... Mutta ongelmahan tuli, että autoon ei tule bensaa eikä kipinää.. Mahtaiskohan johtua asentotunnistimista? startissa on yksi johto ilman paikkaa, koska m20 ei ole sille paikkaa.

    Johdot kytketty, tuolla ohjeella mikä on "haw to swap m50"
    Kampuran asentotunnistimen vaihdoin ja ei siltikään mitään.. Bensapumppu ei inahdakkaan, kun virrat laitaa päälle. Eikä tule kipinääkään. Johdotukset tehty tällä: http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring

    Auto on -90 325i ja moottori on e36 non vanos. Alkaa mennä jo hermo, kampuran ja nokan tunnistimet ei ole ollut minulla irti, joten pitäis olla oikeilla paikoilla.. ideoita kellään?

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sulla voi olla tyhjäkäyntiventtiili jumissa. Kylmänähän sen ainakin pitäs nostaa kierroksia, eli venttiili on aika varmasti juminu perusasentoon. Crc:tä sisään ja koittaa saada sen luistimen sisällä liikkumaan kevyesti.
    Originally posted by Kontsa View Post
    Kannattaa tarkistaa tämä, ja että koko laitos on yleensä kytketty. Omalla kohdalla oli tuo tyhjäkäyntimoottori jäänyt kytkemättä, niin ei meinannut ottaa kierroksia lainkaan, ja kävi normaalia matalammalla ja huonommin tyhjää.
    Eipä ollut putsailulla vaikutusta, eikä ollut myöskään liitin irti. Herkästi liikkui laidasta laitaan luisti ja putsauksen ja voitelun jälkeen ehkä aavistuksen herkemminkin. Vaikka luisti olisi missä asennossa tahansa, virrat laittaa päälle niin luisti liikahtaa ja jättää puolet kanavasta auki. Samalla kävin letkujakin läpi mahdollisten alipainevuotojen varalta mutta turhaan.

    Tänään vein suuttimet tarkistukseen/huoltoon joten saa nähdä olisikos niissä sitten jotain heittoja havaittavissa :think

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Sachsin työsylinteri taas vaikutti todella hyvältä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Jaha, käännän katseen siis pääsylkkään koska työsylkkä on tuliterä.
    Tarvike? Ainakin se tarvikeosa mitä minä hypistelin vaikutti niin lelulta, että en viittiny edes kokeilla sen toimivuutta.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla ainakin hajosi muovissa työsylinteri siten, että kun kunnolla anto kenkää, niin meni poljin kevyemmäksi ja ei aina irrottanu kunnolla. Monesti rusahti laatikko kun vaihto vaihdetta. Normiajolla toimi kuitenkin kuten pitää. Lopulta sitten rupes vuotamaan nestettä kytkinkopan sisään.
    Jaha, käännän katseen siis pääsylkkään koska työsylkkä on tuliterä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Eikö jos jompikumpi vuotaisi niin irrottaisi kokoajan huonosti, eikä kiihdytyksen jälkeen?
    Mulla ainakin hajosi muovissa työsylinteri siten, että kun kunnolla anto kenkää, niin meni poljin kevyemmäksi ja ei aina irrottanu kunnolla. Monesti rusahti laatikko kun vaihto vaihdetta. Normiajolla toimi kuitenkin kuten pitää. Lopulta sitten rupes vuotamaan nestettä kytkinkopan sisään.

    Leave a comment:

Working...
X