memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw89
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Tämä on ilmeisesti tuommonen "tandem vane" pumppu, siitä tuo kolmas liitin (vasemmalla ylhäällä). Voinko blokata tuon "ylimääräisen" öljylähdön ja kytkeä loput normaalisti? Autossa on vakio e30 325i tehostettu hammastanko.

    Niin ja voisko joku vielä kertoa tyhmälle että miten nuo letkut nyt kytketään... En löytänyt mistään tarpeeksi selviä kuvia.
    säiliöstä öljy pumpulle, pumpulta paineletku hammastankoon ja tangolta paluu säiliöön

    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    Tämä on ilmeisesti tuommonen "tandem vane" pumppu, siitä tuo kolmas liitin (vasemmalla ylhäällä). Voinko blokata tuon "ylimääräisen" öljylähdön ja kytkeä loput normaalisti? Autossa on vakio e30 325i tehostettu hammastanko.

    Niin ja voisko joku vielä kertoa tyhmälle että miten nuo letkut nyt kytketään... En löytänyt mistään tarpeeksi selviä kuvia.
    Last edited by Julle; 25-04-2014, 22:30.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Tarviikos tuo ohjaustehostimen öljy mitään jäähdytystä? Kun nuissa e36:n ja e34:n letkuissa näyttäis olevan ilmeisesti jäähdytystarkoitukseen tehtyjä "ylimääräisiä" mutkia, niin kuinka kipeästi niitä oikeasti tarvitaan e30/m50 paketissa? En muista oliko e30 325i tehostajan öljykierrossa mitään sen kummempaa jäähdytystä...
    Ei kai se mikää välttämättämyys oo. Itellä oli pari vuotta ainaki iha e30 325 letkuilla ja hyvin pelas. On siinä alunperinki e30 325i semmonen U:n mallinen metalliputkesta mutka siin letkus kaippa se vähä jähyttää mut ei sitä voi oikee verrata näihin e36/e34 vastaaviin. Nyt laitoin viime kesänä omaan e30m50 tommosen e36 jähytyksen ku on e36 hammastankoki mut ei oo oikee hyvä, vastaa öljypohjaan :think...Lähinnä sen takii laitoin ton että sain säiliön moottorijalkaan pois eestä konehuoneesta.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Aivan. Ajattelin että yleismallit tonne kävisi, meinaan sellaset mulla oli m20:in kanssa, töistä kun oli näppärämmät sellaiset hyllystä napata. Pitää jostain ettiä ilmeisesti noi m50 kumit ja tutkailla miten tekee

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Ota huomioon et bmw kumit on epäkeskoja.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Minkäs korkuiset ne käypäset kumit on. Itse ajattelin ostaa ihan yleismalliset kumit se verta halvempia taitaa olla
    Että minkäs korkuiset noi e34 m50 kumityynyt sitten on? Lähimmälle varaosa tiskille kuitenkin ihan kiitettävästi matkaa ja paikallisilla ei o varastossa kyseisiä...

    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Tarviikos tuo ohjaustehostimen öljy mitään jäähdytystä? Kun nuissa e36:n ja e34:n letkuissa näyttäis olevan ilmeisesti jäähdytystarkoitukseen tehtyjä "ylimääräisiä" mutkia, niin kuinka kipeästi niitä oikeasti tarvitaan e30/m50 paketissa? En muista oliko e30 325i tehostajan öljykierrossa mitään sen kummempaa jäähdytystä...
    Anybody..? Ja mitenkähän nuo letkut nyt sitten kytketään kun mulla on tehostajan pumpussa 3 lähtöä letkuille?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Minkäs korkuiset ne käypäset kumit on. Itse ajattelin ostaa ihan yleismalliset kumit se verta halvempia taitaa olla

    Leave a comment:


  • Lähtis
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Tätä tietoa juuri kaipasin! päädyn siis itsekin varaosatiskiltä hakemaan m50 kumit, kiitos vastauksesta!
    Prikkojen kanssa voi joutua vielä pelaan noitten kumien kanssa. Itsellä jäi ainakin sisäkennon ylempi putki suoraan päin imusarjaa.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Rakenteeltaan samanlaiset umpikumi mötykät ne on kummatkin. 535 versio taitaa vaan olla hieman korkeampi. Itse kuitenkin päädyin m50 versioon, koska niitä sai suoraan varaosatiskiltä pikkurahalla.
    Tätä tietoa juuri kaipasin! päädyn siis itsekin varaosatiskiltä hakemaan m50 kumit, kiitos vastauksesta!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Rakenteeltaan samanlaiset umpikumi mötykät ne on kummatkin. 535 versio taitaa vaan olla hieman korkeampi. Itse kuitenkin päädyin m50 versioon, koska niitä sai suoraan varaosatiskiltä pikkurahalla.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Tarkennan vielä, että kummat siis ovat järkevämmät 535 vai e34 m50? onko hirveästi edes eroa?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Miksi pitää käyttää niitä m50 kumeja?
    On niitä korkeampiakin
    Mitkä kumit on nyt ne kaikista järkevimmät? ettei tarttis prikkoja hirveästi vääntää väliin. Ja mistä olette niitä hankkinut-?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Eli mitähän nyt pitää ottaa huomioon kun meinasin että tohon m50:in perään, m20b20 vauhtipyörä, kytkin tulis kanssa asetelmineen m20:in, m20:in startti, ja laatikkokin olisi tulossa getrakin 260 ja tämäkin laatikko on siis m20:in perästä, laatikonkannake siis vaatii muutoksia, mitenkäs vaihekeppi ja kardaani?
    Siirtäjä tankoa joutuu vääntämään kieroksi jotta keppi on suorassa

    Leave a comment:

Working...
X