Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    No niin, nyt on uusi Boschin bensapumppu ja tyhjäkäynti löytyi sillä. Eli vika on nyt puoliksi selätetty. Ongelmia on kuitenkin edelleen käynnin kanssa, puolavikaa koitettu metsästää kahdella ehjällä puolalla tuloksetta.

    Tämänhetkiset oireet:
    -Kylmänä pelaa suhteellisen hyvin, ainoastaan vedon puutetta havaittavissa
    -Lämmettyään kun vika on päällä niin ei suostu nostamaan kierroksia, ja kun kaasua antaa niin röpeltää/hyytyy/paukuttaa putkessa. Tästä kun saa pumppaamalla kierrokset takaisin ylös niin pelaa taas.
    -Paikallaan kierräteltäessä useimmiten kiertää iloisesti ylös asti eikä ole mitään ongelmia, välillä saattaa "röpeltää" ja ei nosta kaasu pohjassa yli 5000rpm.
    -Tasakaasulla pientä epätasaisuutta vedossa, kaasua painettaessa vedon puute vaivaa, parhaiten kiihdytykset pelaa "puolikaasulla" 2500rpm ylöspäin. Jos kaasun painaa pieniltä kierroksilta kokonaan pohjaan niin kierrokset ei nouse, saattaa röpeltää ja paukutella vähän putkeenkin.

    Omasta mielestä vaikuttaa vahvasti sytkävialta, eli tulpissa tai puolissa häikkää mutta ei vain löydy. Öljyä ei ole, tulpat on uudet, puolat käyty vaihtelemalla läpi. Voiko vielä joku muu tehdä nämä oireet ja jos niin mikä?:think
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Mittaa bensanpaineet.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10501
        • Saaressa

        Originally posted by Gonzalez View Post
        No niin, nyt on uusi Boschin bensapumppu ja tyhjäkäynti löytyi sillä. Eli vika on nyt puoliksi selätetty. Ongelmia on kuitenkin edelleen käynnin kanssa, puolavikaa koitettu metsästää kahdella ehjällä puolalla tuloksetta.

        Tämänhetkiset oireet:
        -Kylmänä pelaa suhteellisen hyvin, ainoastaan vedon puutetta havaittavissa
        -Lämmettyään kun vika on päällä niin ei suostu nostamaan kierroksia, ja kun kaasua antaa niin röpeltää/hyytyy/paukuttaa putkessa. Tästä kun saa pumppaamalla kierrokset takaisin ylös niin pelaa taas.
        -Paikallaan kierräteltäessä useimmiten kiertää iloisesti ylös asti eikä ole mitään ongelmia, välillä saattaa "röpeltää" ja ei nosta kaasu pohjassa yli 5000rpm.
        -Tasakaasulla pientä epätasaisuutta vedossa, kaasua painettaessa vedon puute vaivaa, parhaiten kiihdytykset pelaa "puolikaasulla" 2500rpm ylöspäin. Jos kaasun painaa pieniltä kierroksilta kokonaan pohjaan niin kierrokset ei nouse, saattaa röpeltää ja paukutella vähän putkeenkin.

        Omasta mielestä vaikuttaa vahvasti sytkävialta, eli tulpissa tai puolissa häikkää mutta ei vain löydy. Öljyä ei ole, tulpat on uudet, puolat käyty vaihtelemalla läpi. Voiko vielä joku muu tehdä nämä oireet ja jos niin mikä?:think
        Höpisit jo aikaisemmin lämpötila-antureista..
        Oletko mitannut niitä antureita? Ja niille meneviä johtoja, että ovat ehjiä?
        Omassa M20B25:ssa ilmeni samanlainen vika aikoinaan. Valtaisan osien vaihtorumban jälkeen syyllinen löytyi. Se oli ecun lämpöanturin huono maadoitus. Juotin silloin siihen maajohtoon toisen johdon jonka pistin venakopan pultin alle ja tällä pikku toimella alkoi toimimaan. Koko moottori sittemmin lankesi joten tuolle en enään mitään sen kummempaa tehnyt.

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • BmwPunisher
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 7629
          • Lemu

          E30 318i cabrio -91 + M50B25 manuaali

          autosta löytyy levyjarrut ja abs jarrut jo valmiina..

          autoon on jo hommattu E34 M50B25 moottori + E36 M50 koneenkorvat..

          loppu paketti vielä vähän auki..

          vaihdelaatikko : E36 M50B25, E34 M50B25, ... ? mikä olikaan suoralla vitosella?

          perä : ... ?

          kardaani : ... ?

          jäähdytin : ... ?

          tukikumit : E28 M535i, ... ?

          muuta olennaista mitä pitäisi hommata?
          E70 X5 30d

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by BmwPunisher View Post
            E30 318i cabrio -91 + M50B25 manuaali

            autosta löytyy levyjarrut ja abs jarrut jo valmiina..

            autoon on jo hommattu E34 M50B25 moottori + E36 M50 koneenkorvat..

            loppu paketti vielä vähän auki..

            vaihdelaatikko : E36 M50B25, E34 M50B25, ... ? mikä olikaan suoralla vitosella?

            perä : ... ?

            kardaani : ... ?

            jäähdytin : ... ?

            tukikumit : E28 M535i, ... ?

            muuta olennaista mitä pitäisi hommata?

            helpoin varmaan olisi m20/m21:n perästä 260 getrag ja sitten sovittaa sen olemassa olevan kardaanin siihen perään tai sitten 325:sta kardaani (mulla pitäis sellanenkin olla), sitten voisi käyttää sitä orkkis perää
            4.1? se on kuitenkin sitten helppo päivittää myöhemmin mihin vaan
            tuo laatikko tulee kuitenkin vinoon niin sinne joutuu kannakkeen tekeen
            ja vaihde vivustoa taittaan hieman kieroksi

            jos laittaa sellaisen laatikon missä on suora vitonen niin sitten tarvii kyllä kaveriksi jonkun perän jossa on välitys siellä 3. paikkeilla

            tuu hakee multa ilmastoidun jäähdytin jos sulla on irto paisari olemassa, se on ainakin isoin mitä e30:iin on orkkiksena saanut
            muutoin laittaisin e36:sta jäähdyttimen

            sitten sähköflekti vaikka motonet/biltema ja anturi+holkki
            se rele ohjauksella

            multa pitäis löytyä ne sähköjen kytkentä linkitkin jos ne on foorumilta kadonneet

            pakoputken laipat tarttee
            tai koko sarjat
            ja melkeen 320 tai 325 putkisto
            eikös se orkkis putkisto ole yhdellä putkella (318)?
            Last edited by Tonton; 29-05-2011, 15:37.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              Originally posted by Tonton View Post
              helpoin varmaan olisi m20/m21:n perästä 260 getrag ja sitten sovittaa sen olemassa olevan kardaanin siihen perään tai sitten 325:sta kardaani (mulla pitäis sellanenkin olla), sitten voisi käyttää sitä orkkis perää 4.1?

              eikös se orkkis putkisto ole yhdellä putkella (318)?
              jos kuitenkin haluais käyttää sitä M50 moottoriin kuuluvaa
              laatikkoa, niin onko eroa ottaako E34 vai E36:sta?
              en muista enää mitä kahveilla juteltiin..

              pakoputki tulee 3" ilman vaimentimia Ilkan mieliksi..
              E70 X5 30d

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                Ei ole eroa välitysten puolesta. E34:ssa ja -91 325 e36:ssa on ZF laatikko joka on isolla laipalla ja fyysisesti vähän isompi. muissa 325 e36:ssa on getraggi joka on sirompi ja käy 325sen kardaaniin suoraan.
                www.nenifab.com

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by BmwPunisher View Post
                  jos kuitenkin haluais käyttää sitä M50 moottoriin kuuluvaa
                  laatikkoa, niin onko eroa ottaako E34 vai E36:sta?
                  en muista enää mitä kahveilla juteltiin..

                  pakoputki tulee 3" ilman vaimentimia Ilkan mieliksi..

                  jaaha Mkölli ehti mut ei muistanu tätä:

                  260 getraggi löytyy myös m50:iin kuuluvana e34:sta, eli se asettuisi suoraan ja 5 ei olis suora vaan 4
                  voi olla vaan vähän vaikea löytää ja tämä on isolla laipalla

                  tolla 250(e36) tai 260:llä laatikolla saa konetta pelattua hieman ylemmäs kuin tolla zf:llä

                  ei ole pakko mutta vauhtiksen ja kytkimen ottaisin m20:stä (puolta kevyempi)
                  Last edited by Tonton; 29-05-2011, 16:17.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    Originally posted by Tonton View Post
                    jaaha Mkölli ehti mut ei muistanu tätä:

                    260 getraggi löytyy myös m50:iin kuuluvana e34:sta, eli se asettuisi suoraan ja 5 ei olis suora vaan 4
                    voi olla vaan vähän vaikea löytää ja tämä on isolla laipalla

                    tolla 250(e36) tai 260:llä laatikolla saa konetta pelattua hieman ylemmäs kuin tolla zf:llä

                    ei ole pakko mutta vauhtiksen ja kytkimen ottaisin m20:stä (puolta kevyempi)
                    260 getraggi löytyy ilmeisesti E30 325i:sen perästä?

                    jos laittaa tuon M20 vauhtiksen ja kytkimen tuon M50 jatkoksi,
                    niin mitä muuta pitikään vaihtaa? startti?

                    siksi näitä on nyt hyvä arpoa, kun ei ole muuta kuin M50 moottori,
                    jossa roikkuu automaattilaatikko tällä hetkellä perässä..
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by BmwPunisher View Post
                      260 getraggi löytyy ilmeisesti E30 325i:sen perästä?

                      jos laittaa tuon M20 vauhtiksen ja kytkimen tuon M50 jatkoksi,
                      niin mitä muuta pitikään vaihtaa? startti?

                      siksi näitä on nyt hyvä arpoa, kun ei ole muuta kuin M50 moottori,
                      jossa roikkuu automaattilaatikko tällä hetkellä perässä..
                      Tuo e30:n 260 jää väärään kulmaan m50:n perässä.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • BmwPunisher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 7629
                        • Lemu

                        Originally posted by JJT View Post
                        Tuo e30:n 260 jää väärään kulmaan m50:n perässä.
                        E34 ZF jäisi oikeaan kulmaan, mutta välitys olis perseestä.. mikä olis oikea ratkaisu?
                        E70 X5 30d

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          Mulla on yksi ylimääräinen 260 getraggi ja ehkä jopa sopiva laatikonkannake. loota tosin on "vanhaa?" mallia jossa on levymallinen kepinteline. Tontonilla on ollut tällainen samanlainen e30ssä käytössä. (eli herra varmaan kohta kertoo miten oli patentoitu keppi kiinni )

                          Loota jää vähän vinoon mutta ei se mitään haittaa.


                          Privaa tai luuria jos on tarvetta.
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by JJT View Post
                            Tuo e30:n 260 jää väärään kulmaan m50:n perässä.
                            Originally posted by BmwPunisher View Post
                            E34 ZF jäisi oikeaan kulmaan, mutta välitys olis perseestä.. mikä olis oikea ratkaisu?
                            niinkuin aikaisemmin sanoin niin 260:stä on saanu myös m50:n perään jolloin se on suorassa (mulla on nyt autossa tälläinen)
                            tällöin sopii myös orkkis laatikon kannake ja pakoputken kannake
                            jos laatikko on m20:stä ja tulee vinoon niin nuo joutuu molemmat rakentamaan

                            Originally posted by Mörökölli View Post
                            Mulla on yksi ylimääräinen 260 getraggi ja ehkä jopa sopiva laatikonkannake. loota tosin on "vanhaa?" mallia jossa on levymallinen kepinteline. Tontonilla on ollut tällainen samanlainen e30ssä käytössä. (eli herra varmaan kohta kertoo miten oli patentoitu keppi kiinni )

                            Loota jää vähän vinoon mutta ei se mitään haittaa.


                            Privaa tai luuria jos on tarvetta.
                            oli helpompaa vaihtaa koko loota kuin rakentaa siihen jotain siroa ja tukevaa
                            ehti olla varmaan kuukauden käytössä sen aikaa se ylempi tanko oli pultattu koriin kiinni
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              Originally posted by Tonton View Post



                              oli helpompaa vaihtaa koko loota kuin rakentaa siihen jotain siroa ja tukevaa
                              ehti olla varmaan kuukauden käytössä sen aikaa se ylempi tanko oli pultattu koriin kiinni

                              Eikä se peltinen kannake sovi e30 koriin?
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              • BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

                                Originally posted by Tonton View Post
                                niinkuin aikaisemmin sanoin niin 260:stä on saanu myös m50:n perään jolloin se on suorassa (mulla on nyt autossa tälläinen)
                                missä kori malleissa ja minkä ikäisissä M50 moottoreissa tämä 260 on ollut perässä?
                                niin tietäisi mistä etsiä..
                                E70 X5 30d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎