Originally posted by Harri G
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bmwcruiser View PostOmaa moottorin ja auton välistä pistoketta tutkittuani totesin, että kierroslukusignaali ei ilmeisesti kulje pistokkeen kautta ollenkaan. Jossai taulukossa mainittiin, että tietyissä 87 malleissa liitäntä olis hanskalokerossa.E39 ja E91
Comment
-
-
Äske itse asiassa kokeilin yhdistää noihin mustiin piuhoihin sitä koneen johtosarjasta tulevaa mustaa piuhaa, joka oman listan mukaan on kierrossignaali. Mitään ei kyllä tapahtunut, voi olla mittariston akut tyhjät..
Tuohon naarasliittimeenkö se signaali pitää syöttää? Noita urosliittimiä (kuten kuvassa näkyy) on 2 kpl tossa omassa kikottimessa..Last edited by bmwcruiser; 05-03-2013, 22:32.E30
Comment
-
-
Originally posted by bmwcruiser View PostÄske itse asiassa kokeilin yhdistää noihin mustiin piuhoihin sitä koneen johtosarjasta tulevaa mustaa piuhaa, joka oman listan mukaan on kierrossignaali. Mitään ei kyllä tapahtunut, voi olla mittariston akut tyhjät..
Tuohon naarasliittimeenkö se signaali pitää syöttää? Noita urosliittimiä (kuten kuvassa näkyy) on 2 kpl tossa omassa kikottimessa..
Se on se liitin hanskalokerossa, mikä menee kohti mittaristoa, en muista oliko uros vai naaras.E39 ja E91
Comment
-
-
Joo, pyöree liitin on auton puolella. Pinni 9 oli katsomani mukaan tyhjä :/ Siitä päättelinkin, että tarttee ujuttaa se moottorin johtosarjan pinni nro. 20 suoraan sinne hanskalokerolle. Pitää varmaan huomenna tsekata nuo mittariston akut ja kokeilla sitten uudestaan syöttää tuota signaalia sinne.
Katoin jännitemittarilla, niin antoi tuo koneen johtosarjan musta piuha (nro. 20) sekä tasa- että vaihtojännitettä. Eli on siellä ainakin eloa. Pulssimuotoista signaaliahan tuo käsittääkseni antaa? Tarttis olla oskilloskooppi, niin näkis tarkemmi
Kiitän tähänastisesta avusta!
E: Kattelin noita liittimien johtoja, niin näyttivät kaikki menevän kohti mittaristoa.E30
Comment
-
-
Originally posted by bmwcruiser View PostJoo, pyöree liitin on auton puolella. Pinni 9 oli katsomani mukaan tyhjä :/ Siitä päättelinkin, että tarttee ujuttaa se moottorin johtosarjan pinni nro. 20 suoraan sinne hanskalokerolle. Pitää varmaan huomenna tsekata nuo mittariston akut ja kokeilla sitten uudestaan syöttää tuota signaalia sinne.
Katoin jännitemittarilla, niin antoi tuo koneen johtosarjan musta piuha (nro. 20) sekä tasa- että vaihtojännitettä. Eli on siellä ainakin eloa. Pulssimuotoista signaaliahan tuo käsittääkseni antaa? Tarttis olla oskilloskooppi, niin näkis tarkemmi
Kiitän tähän astisesta avusta!
E: Kattelin noita liittimien johtoja, niin näyttivät kaikki menevän kohti mittaristoa.
OBC on kytketty mittariston ja ecun yhdistävien liittimien "väliin", sen takia nuo ylimääräiset liittimet.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSulla on sitten obc/ ainakin sen johtosarja autossa kun on 3 noita liittimiä.
OBC on kytketty mittariston ja ecun yhdistävien liittimien "väliin", sen takia nuo ylimääräiset liittimet.E30
Comment
-
-
Kaikki muu olis selvää paitsi pari pikku kysymystä kun m50b25 yhdistyy e30:n kanssa.
Täältä ja netistä löytyy tieto mutta tuntuu olevan vähän ristiriidassa, toiset sanoo toista ja toiset toista.
Eli:
e34 525 luovuttaa tekniikan e30 325:seen
1:Mitä moottorin korvakkeita porukka on käyttänyt?
2:Mitä kumityynyjä porukka on käyttänyt?
Comment
-
-
Lisäksi kumien alle voi laittaa 15mm prikkoja molemmin puolin jos tuntuu että moottori jää liian alas.
Tosin äänieristeistää joutuu luopumaan.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostVoit käyttää alkuperäisiä E34 M50 kumeja. Itsellä on ylösalaisin, ohjuritappi katkaistuna, asennettuna ohjuritapin reikään. Korvat aina E36.Originally posted by Axum View PostLisäksi kumien alle voi laittaa 15mm prikkoja molemmin puolin jos tuntuu että moottori jää liian alas.
Tosin äänieristeistää joutuu luopumaan.
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View Postkorvakot = e36
moottorin kumityynyt = e28 535 (vihreät)
noin itellä.Originally posted by Harri G View PostVoit käyttää alkuperäisiä E34 M50 kumeja. Itsellä on ylösalaisin, ohjuritappi katkaistuna, asennettuna ohjuritapin reikään. Korvat aina E36.
Comment
-
-
Pari kysymystä johon ei selvää ratkaisua löytynyt.
Oletteko lyhentänyt M50 startin Bendix laitteen holkkiosaa, vaihtaessa ko. osaa M20 startista? Pituusero n.5mm
Sopiiko M20 koneen kytkinakselin tukilaakeri M50 kampuraan? Vai joku muu? Tuleva laatikko Getrag 260, akselin pää 12mm.
Onko hyötyä x-putkesta,peltisarjan ja etupöntön väliin, muuta kuin että lambdan saisi siihen mukavasti kiinni?
Voiko yhtä Lambdan tilalle laittaa kahta anturia? Jännitettähän se mittaa 0-1v ja jos saisi sen pysymään samana, toimisiko?
Comment
-
-
Originally posted by JPK View PostOletteko lyhentänyt M50 startin Bendix laitteen holkkiosaa, vaihtaessa ko. osaa M20 startista? Pituusero n.5mm
Sopiiko M20 koneen kytkinakselin tukilaakeri M50 kampuraan? Vai joku muu? Tuleva laatikko Getrag 260, akselin pää 12mm.E39 ja E91
Comment
-
Comment