Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Harri G View Post
    M20 laatikko, laitanko M52 vai M20 peltilevyn laatikon ja koneen väliin? Sori, heittäydyn uusavuttomaks.
    Sen mikä peittää reiät.
    Olli.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by bmwcruiser View Post
      Omaa moottorin ja auton välistä pistoketta tutkittuani totesin, että kierroslukusignaali ei ilmeisesti kulje pistokkeen kautta ollenkaan. Jossai taulukossa mainittiin, että tietyissä 87 malleissa liitäntä olis hanskalokerossa.
      On se monissa muissakin vanhemmissa. Mulla 85 ja piti yhdistää 3-napaiseen liittimeen kiekka ja kulutusmittari. En kyllä muista enää minkä väriset piuhat, mutta google kertoo.
      E39 ja E91

      Comment

      • bmwcruiser
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 410
        • Lappeenranta

        Äske itse asiassa kokeilin yhdistää noihin mustiin piuhoihin sitä koneen johtosarjasta tulevaa mustaa piuhaa, joka oman listan mukaan on kierrossignaali. Mitään ei kyllä tapahtunut, voi olla mittariston akut tyhjät..

        Tuohon naarasliittimeenkö se signaali pitää syöttää? Noita urosliittimiä (kuten kuvassa näkyy) on 2 kpl tossa omassa kikottimessa..
        Last edited by bmwcruiser; 05-03-2013, 22:32.
        E30

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9042
          • Iisalmi

          Originally posted by bmwcruiser View Post
          Äske itse asiassa kokeilin yhdistää noihin mustiin piuhoihin sitä koneen johtosarjasta tulevaa mustaa piuhaa, joka oman listan mukaan on kierrossignaali. Mitään ei kyllä tapahtunut, voi olla mittariston akut tyhjät..

          Tuohon naarasliittimeenkö se signaali pitää syöttää? Noita urosliittimiä (kuten kuvassa näkyy) on 2 kpl tossa omassa kikottimessa..
          Näyttäis olevan musta 20 koneen puolelta hanskalokeron mustaan liittimeen. http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=89615 Eikös sulla oo pyöreä liitin korinpuolella, niin oletko kokeillut suoraan siihen pinniin 9?

          Se on se liitin hanskalokerossa, mikä menee kohti mittaristoa, en muista oliko uros vai naaras.
          E39 ja E91

          Comment

          • bmwcruiser
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 410
            • Lappeenranta

            Joo, pyöree liitin on auton puolella. Pinni 9 oli katsomani mukaan tyhjä :/ Siitä päättelinkin, että tarttee ujuttaa se moottorin johtosarjan pinni nro. 20 suoraan sinne hanskalokerolle. Pitää varmaan huomenna tsekata nuo mittariston akut ja kokeilla sitten uudestaan syöttää tuota signaalia sinne.

            Katoin jännitemittarilla, niin antoi tuo koneen johtosarjan musta piuha (nro. 20) sekä tasa- että vaihtojännitettä. Eli on siellä ainakin eloa. Pulssimuotoista signaaliahan tuo käsittääkseni antaa? Tarttis olla oskilloskooppi, niin näkis tarkemmi

            Kiitän tähänastisesta avusta!

            E: Kattelin noita liittimien johtoja, niin näyttivät kaikki menevän kohti mittaristoa.
            Last edited by bmwcruiser; 07-03-2013, 23:55. Reason: Ehä mää osaa ees yhdyssanoja..
            E30

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by bmwcruiser View Post
              Joo, pyöree liitin on auton puolella. Pinni 9 oli katsomani mukaan tyhjä :/ Siitä päättelinkin, että tarttee ujuttaa se moottorin johtosarjan pinni nro. 20 suoraan sinne hanskalokerolle. Pitää varmaan huomenna tsekata nuo mittariston akut ja kokeilla sitten uudestaan syöttää tuota signaalia sinne.

              Katoin jännitemittarilla, niin antoi tuo koneen johtosarjan musta piuha (nro. 20) sekä tasa- että vaihtojännitettä. Eli on siellä ainakin eloa. Pulssimuotoista signaaliahan tuo käsittääkseni antaa? Tarttis olla oskilloskooppi, niin näkis tarkemmi

              Kiitän tähän astisesta avusta!

              E: Kattelin noita liittimien johtoja, niin näyttivät kaikki menevän kohti mittaristoa.
              Sulla on sitten obc/ ainakin sen johtosarja autossa kun on 3 noita liittimiä.

              OBC on kytketty mittariston ja ecun yhdistävien liittimien "väliin", sen takia nuo ylimääräiset liittimet.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • bmwcruiser
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 410
                • Lappeenranta

                Originally posted by JJT View Post
                Sulla on sitten obc/ ainakin sen johtosarja autossa kun on 3 noita liittimiä.

                OBC on kytketty mittariston ja ecun yhdistävien liittimien "väliin", sen takia nuo ylimääräiset liittimet.
                Okei, tätä oon juurikin ihmetelly. On tainnu nahkahousut ruuvata obc:n itelleen ennen myyntiä saksassa. Hyvä tietää.
                E30

                Comment

                • liha_ville
                  BTCF Member
                  • Feb 2009
                  • 1417
                  • Karstula/JKL

                  Kaikki muu olis selvää paitsi pari pikku kysymystä kun m50b25 yhdistyy e30:n kanssa.
                  Täältä ja netistä löytyy tieto mutta tuntuu olevan vähän ristiriidassa, toiset sanoo toista ja toiset toista.
                  Eli:
                  e34 525 luovuttaa tekniikan e30 325:seen
                  1:Mitä moottorin korvakkeita porukka on käyttänyt?
                  2:Mitä kumityynyjä porukka on käyttänyt?
                  e60 M5 Supercharger

                  Comment

                  • W-Baum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1422
                    • Kaustinen

                    korvakot = e36

                    moottorin kumityynyt = e28 535 (vihreät)

                    noin itellä.
                    E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                    E36 /// M3
                    E61 /// 535d M-sport touring

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Voit käyttää alkuperäisiä E34 M50 kumeja. Itsellä on ylösalaisin, ohjuritappi katkaistuna, asennettuna ohjuritapin reikään. Korvat aina E36.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Lisäksi kumien alle voi laittaa 15mm prikkoja molemmin puolin jos tuntuu että moottori jää liian alas.

                        Tosin äänieristeistää joutuu luopumaan.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by Harri G View Post
                          Voit käyttää alkuperäisiä E34 M50 kumeja. Itsellä on ylösalaisin, ohjuritappi katkaistuna, asennettuna ohjuritapin reikään. Korvat aina E36.
                          Originally posted by Axum View Post
                          Lisäksi kumien alle voi laittaa 15mm prikkoja molemmin puolin jos tuntuu että moottori jää liian alas.

                          Tosin äänieristeistää joutuu luopumaan.
                          Juurikin näin. Itellä tosin 3mm prikat vaan kumien päällä ja maavaraa 10cm. Öljypohja laudan verran (oisko se sit 15mm) alle etupalkin. Äänieristeitä ei oo tarvinu poistaa koska ei ota mihinkään vielä kiinni.

                          Comment

                          • liha_ville
                            BTCF Member
                            • Feb 2009
                            • 1417
                            • Karstula/JKL

                            Originally posted by W-Baum View Post
                            korvakot = e36

                            moottorin kumityynyt = e28 535 (vihreät)

                            noin itellä.
                            Originally posted by Harri G View Post
                            Voit käyttää alkuperäisiä E34 M50 kumeja. Itsellä on ylösalaisin, ohjuritappi katkaistuna, asennettuna ohjuritapin reikään. Korvat aina E36.
                            Kiitti vinkeistä. kone saatiin apikoilleen ja käyntiin. enää vaan tarttee tehdä vaihdelaatikon kannatin ja pikku pala pakoputkea Kaiken kaikkiaan helppo, nopea ja kivuton projekti
                            e60 M5 Supercharger

                            Comment

                            • JPK
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2002
                              • 133
                              • Kajaani

                              Pari kysymystä johon ei selvää ratkaisua löytynyt.
                              Oletteko lyhentänyt M50 startin Bendix laitteen holkkiosaa, vaihtaessa ko. osaa M20 startista? Pituusero n.5mm
                              Sopiiko M20 koneen kytkinakselin tukilaakeri M50 kampuraan? Vai joku muu? Tuleva laatikko Getrag 260, akselin pää 12mm.
                              Onko hyötyä x-putkesta,peltisarjan ja etupöntön väliin, muuta kuin että lambdan saisi siihen mukavasti kiinni?
                              Voiko yhtä Lambdan tilalle laittaa kahta anturia? Jännitettähän se mittaa 0-1v ja jos saisi sen pysymään samana, toimisiko?

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by JPK View Post
                                Oletteko lyhentänyt M50 startin Bendix laitteen holkkiosaa, vaihtaessa ko. osaa M20 startista? Pituusero n.5mm
                                Sopiiko M20 koneen kytkinakselin tukilaakeri M50 kampuraan? Vai joku muu? Tuleva laatikko Getrag 260, akselin pää 12mm.
                                Voit myös käyttää M20 starttia. M20 silmälaakerin minä laitoin G260:n kanssa.
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎