Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Originally posted by Dunky View Post
    Paineensäädin on paluu "puolella"
    Eli oikeinpäin ne on. Jostain syystä nyt puuttuu suuttimien ohjaus.
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • RiZ3*
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 353
      • Helsinki

      m50 kun naittaa e30 keulille niin eikös silloin jää m50pin vesiventtiili turhaksi?
      The will to do - the soul to dare

      E93 M3

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by RiZ3* View Post
        m50 kun naittaa e30 keulille niin eikös silloin jää m50pin vesiventtiili turhaksi?
        Kyllä.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Shine
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 5
          • Etelä-Karjala

          Tähän väliin jarrutehostimesta.Omaan e30 m52 laitoin vm.89 Toyota Corollan jarrutehostimen ja pääsylinterin.Imusarjan(m50) ja tehostajan väliin jää n.1cm rakoa.Uudet kiinnitysreiät tehostimelle rintapeltiin ja tankoa joutuu jatkamaan n.1.5cm. tai laikalla jarrupolkimesta kiinnitysrauta irti ja kääntää sitä sen verran että saa tangon kiinni ja hitsaa sen takas paikoilleen. Jarrutuntuma on mielestäni hyvä.Bemariin Corollan osia,kaikkea se teettääkin

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Originally posted by Maikkeli View Post
            Pitäisi saada swappi käyntiin. Mutta ei vaan lähe. Mites noi suuttimet saa mitattua, että aukeaako ne? Virtaa sinne tulee ainakin.

            Mites puolat, koitettiin eilen niin ei kipinää. Saako nuo puolat mitattua ja millä tavalla?

            Bensaa tulee ainakin kiskolle saakka. Kampuran anturi ja tulpat uusittu.

            Auto 320i -90 ja tekniikka E34M50 -90, boksi 405-loppuinen, valmistenumerot täsmää.

            E: suuttimet ei aukea. Auto ei edes lupaa, suuttimille kuitenkin tulee +12v. Ecu paskana? Toimivana irroitettu kaikki kuitenkin, lojunut ainakin vuoden.

            Kellään mitään ideoita? Koitettu parilla eri johdotuksilla, ei vaan lupaa edes. Ecu lämpeää niin lämpimäksi että hyvä kun pystyy kädessä pitämään.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Jos sieltä bensa menee läpi niin kyllä luulisi haistavan startatessa sen.
              Kokeile nokananturin vaihdolla
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                Originally posted by Shine View Post
                Tähän väliin jarrutehostimesta.Omaan e30 m52 laitoin vm.89 Toyota Corollan jarrutehostimen ja pääsylinterin.Imusarjan(m50) ja tehostajan väliin jää n.1cm rakoa.Uudet kiinnitysreiät tehostimelle rintapeltiin ja tankoa joutuu jatkamaan n.1.5cm. tai laikalla jarrupolkimesta kiinnitysrauta irti ja kääntää sitä sen verran että saa tangon kiinni ja hitsaa sen takas paikoilleen. Jarrutuntuma on mielestäni hyvä.Bemariin Corollan osia,kaikkea se teettääkin
                Tästä vielä sen verran että minun mielestä kannattaa usein muokata mieluummin jarrupoljinta kuin tehostimen vartta. Jarrupoljin paljon helpommin muokattavissa. Itse hitsasin polkimeen lattarautaa sen verran että tuli haarukkaan asti. Siihen vain uusi reikä sopivalle kohti ja avot, toimii.
                E39 ja E91

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Jos sieltä bensa menee läpi niin kyllä luulisi haistavan startatessa sen.
                  Kokeile nokananturin vaihdolla
                  Ei haise bensa. Kiskolle tulee, mutta luulen että menee paluuta pitkin samantien takaisin.

                  Täytyy hommata toinen boksi ja koittaa starttipilotilla että hörähtääkö.

                  Sähköt tehty tämän kaavion mukaan tällähetkellä.
                  Last edited by Maikkeli; 06-12-2013, 18:50.
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • Lähtis
                    BTCF Member
                    • Dec 2010
                    • 269
                    • Toijala

                    Voin suositella tota 944 Porschen tehostajaakin, 24cm on halkasijaltaan. Oli helppo laittaa. Tehostajan tankoa joutu lyhentämään ja haarukkaan poraamaan uuden reijän(tämä sen takia että kierreosuus riittää). Muuten käy suoraan tulipeltiin ja myös jarrupääsylinteri siihen sopii
                    BMW e30 320i m50b25+holset -86
                    Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                    Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Originally posted by Maikkeli View Post
                      Ei haise bensa. Kiskolle tulee, mutta luulen että menee paluuta pitkin samantien takaisin.

                      Täytyy hommata toinen boksi ja koittaa starttipilotilla että hörähtääkö.

                      Sähköt tehty tämän kaavion mukaan tällähetkellä.
                      http://blaze.pl/gtune/dload/x20.jpg
                      Saako DME pyörimisnopeus tiedon?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Saako DME pyörimisnopeus tiedon?
                        Miten sen voi tarkistaa? Dme = ecu?
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Miten sen voi tarkistaa? Dme = ecu?
                          No kato vaikka kiekkakellosta kun starttaat
                          Moottorinohjaus on DME.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Maikkeli
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1301
                            • Nousiainen

                            Originally posted by Dunky View Post
                            No kato vaikka kiekkakellosta kun starttaat
                            Moottorinohjaus on DME.
                            Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

                            Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

                            E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

                            Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

                            E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
                            Last edited by Maikkeli; 07-12-2013, 13:02.
                            E30 316 M42TBO -87
                            BMW 1502 Turbo -77

                            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by Maikkeli View Post
                              Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

                              Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

                              E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

                              Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

                              E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
                              No nyt käy johdotukset läpi, lähinnä sen missä M50 kohtaa E30:n
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Eipä ollut eloa kiekkamittarissa.

                                Bensapumppukin täytyy olla pakkosyötöllä.

                                E: ei kipinää, ei suuttimet aukea, bensapumppu ei pyöri, pyörimistieto ei tule dme saakka. Kaikki viittaa kampuran anturiin, mutta sekin on vaihdettu.

                                Johtosarjassa tai boksissa jtn häikkää?

                                E: mittasin äsken kampuran anturin johtoja boksin liittimestä, startatessa vastusarvo vaihteli.
                                Johtosarjan maadotukset kiinni? ja se yksi +johto?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎