Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwonly
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 225
    • kokkola

    Originally posted by jannmann View Post
    Puhaltimen moottori on loppu.
    joo onko tietoa paljo tuo moottori kustantaa käytettynä/uutena:think

    edit: Huomattii tuossa että ajovalot himmenee ja räppäsee muutaman kerran aikalailla kun kokeilee tuleeko puhaltimesta hönkää mikähä sen aiheuttaa:think
    NYT: e39 520i

    ex kulkineet:
    E36 318, ->E36 328, -> e34 525td, -> e34 525i, ->e34 520, -> e39 523i -> E38 NAVARROVIOLET :smoke -> e39 523i->

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16429
      • Asikkala

      Originally posted by bmwonly View Post
      joo onko tietoa paljo tuo moottori kustantaa käytettynä/uutena:think

      edit: Huomattii tuossa että ajovalot himmenee ja räppäsee muutaman kerran aikalailla kun kokeilee tuleeko puhaltimesta hönkää mikähä sen aiheuttaa:think
      Moottori jumissa/oikarissa ja ottaa virtaa sen verran että valoista huomaa ?

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        Onko kaikissa E30 IX:ssä takana lukkoperä ja jos on niin kitka vai visko?

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          100% varma en ole mutta väittäisin että on ja viskolukollinen vielä!

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • pablo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 732
            • Pirkanmaa

            Originally posted by duuk View Post
            100% varma en ole mutta väittäisin että on ja viskolukollinen vielä!
            Jos perän tunkkaa ilmaan niin pyöriikö renkaat samaan suuntaan kun pyörittää toisesta renkaasta vai eri suuntiin niin kuin normaali tasauspyörästössä?

            Tässä tapauksessa pyörii kyllä eri suuntiin mut kun toinen ottaa toisesta renkaasta kiinni niin aika jäykkä pyörittää toista. Eli tuntus et jotain muutaki ois vetareiden välissä ku palkkä tasauspyörästö? Kuuluukos visko toimia niin? Vähä vaikeesti selitetty:think

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              Originally posted by pablo View Post
              Jos perän tunkkaa ilmaan niin pyöriikö renkaat samaan suuntaan kun pyörittää toisesta renkaasta vai eri suuntiin niin kuin normaali tasauspyörästössä?

              Tässä tapauksessa pyörii kyllä eri suuntiin mut kun toinen ottaa toisesta renkaasta kiinni niin aika jäykkä pyörittää toista. Eli tuntus et jotain muutaki ois vetareiden välissä ku palkkä tasauspyörästö? Kuuluukos visko toimia niin? Vähä vaikeesti selitetty:think
              325iX:ssä on kaikissa viskolukko. Sen kuuluukin toimia noin kuten olette kokeilleet, eli "pehmeämmin" kuin normi kitkalukko.

              Perässä olevassa lätkässä jossa lukee välityskin, kuuluu olla kirjain "V" viskolukon merkiksi, normi kitkalukossahan siellä on "S".
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                Originally posted by Tuiske View Post
                Puhaltimen etuvastus ehkä rikki?

                e30 mittaristossa aika tyypillisiä ongelmia. Ensin kannattaa ainakin mittariston patterit vaihtaa jos ei ole vaihdettu jo. Myös kosketushäikkää saattaa olla mittariston liittimissä.
                Täytyypä repiä tuo mittaristo irti. Löyty ohjeet jos joku muukin tarvitsee.

                Originally posted by Terno View Post
                Ei kait nyt sentään etuvastus jos 4 nopeuskin hävis? Moottori särki, sulake mennyt?
                Tuollane ohje moottorin vaihdolle löyty. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=25360
                Pystyykö käsin testaamaan tuota toimivuutta?

                Löytyykö sulakkeita mistään muualta kuin konehuoneen laatikosta?
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  Originally posted by janituz View Post
                  tuota missähän mahtaa moinen kapistus olla, ja miltä näyttää kun ei oo mitää harmainta hajua.
                  kertokaapa joku?
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by janituz View Post
                    kertokaapa joku?
                    Sehän luki jo tuolla?
                    Last edited by JJT; 09-11-2009, 16:20.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by peltone View Post
                      Tuollane ohje moottorin vaihdolle löyty. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=25360
                      Pystyykö käsin testaamaan tuota toimivuutta?

                      Löytyykö sulakkeita mistään muualta kuin konehuoneen laatikosta?
                      Kaiva esille se niin kyllä sitä pyöritellessä huomaa pyöriikö, eli jos se sökö on niin kaippa ne aina menee "jumiin" ja sitten käryää. Sulakkeita ei ole kun siellä konehuoneessa. Voishan sen tietenkin kokeilla silleen, et otat sen lätkän tulipellistä auki ja lyöt testimielessä siihen akulta suorat piuhat kiinni, tätä en tietenkään suosittele kenellekkään, mutta noin tekisin itsei. eli kaksi johto liittimet päihin, moottoriin kiinni ja sitten tarjota piuhoja akulle, jos lähtee pyörimään, on vika jossain muualla, jos johdot sulaa käteen on on moottori jumissa
                      Last edited by Guest; 09-11-2009, 17:06.

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by JJT View Post
                        Sehän luki jo tuolla?
                        no katos perhana! huomas taas että hosuen ei tuu muuta ku kusipäisiä lapsia.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • metake
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 331
                          • Janakkala

                          Originally posted by pablo View Post
                          Jos perän tunkkaa ilmaan niin pyöriikö renkaat samaan suuntaan kun pyörittää toisesta renkaasta vai eri suuntiin niin kuin normaali tasauspyörästössä?

                          Tässä tapauksessa pyörii kyllä eri suuntiin mut kun toinen ottaa toisesta renkaasta kiinni niin aika jäykkä pyörittää toista. Eli tuntus et jotain muutaki ois vetareiden välissä ku palkkä tasauspyörästö? Kuuluukos visko toimia niin? Vähä vaikeesti selitetty:think
                          Kuten jo edellä on todettu, niin tosiaan kaikissa iX:ssä on viskolukko. Jos käyttäytyy tuolla tavoin, niin perän lukko on todennäköisesti kaputt, tai joku ottanut sen kokonaan pois. Kun pidät toisesta pyörästä kiinni, niin toisesta pyörittäessä alkaa kardaani pyöriä ja se mikä tuntuu ahistavan on keskitasauspyörästön lukko, koska arvatenkin sulla on etupyörät maassa eikä pääse pyörimään.

                          Mulla on omassani ihan sama ongelma. Keskilukko pitää, mutta takalukko on tiensä päässä. Heti jos jää auto ristiriipuntaan niin menee työntöhommiksi, ehjillä viskoilla näin ei käy.

                          Comment

                          • ///BMW
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 101
                            • Keski-Suomi

                            E30 325ix 4d malli kyseessä.


                            Kulutusmittarin toiminta. Kuuluuko mennä moottorijarrutuksella aivan nollaan?

                            Mikä on ix:än vakiokorkeus pyörän navasta kaaren ylimpään kohtaan?

                            Näihin jos joku osais kertoo vastauksen.
                            nyt.
                            E30 325 I 4d -89 (M-tech II)
                            entiset.
                            E36 325i 4d -91
                            E30 325 IX -89
                            E30 316i -89 x3
                            E30 316 -84

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16429
                              • Asikkala

                              Originally posted by ///BMW View Post
                              E30 325ix 4d malli kyseessä.


                              Kulutusmittarin toiminta. Kuuluuko mennä moottorijarrutuksella aivan nollaan?
                              Kuuluu koska polttoaineen syöttö katkeaa jos kierroksia yli 1200 tjs. ja syöttö kytkeytyy päälle kun jengat putoaa moott. jarrutuksen aikana tuon alle, näkee mittarista myös.

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Jepjep.

                                Elikkä pientä purtavaa, m10 kolkottaa voimaakkaasti. Ääni tulee kaiketi koneen etuosasta, tai siitä ainakin kuuluu parhaiten. Vähän samanlaista ääntä pitää todella väljät männäntapinhelat tai kiertokangen alapäänlaakerit, mutta kone on ymmärtääkseni täysin ehjänä purettu vanhan nokilta pois.

                                Voiko sytytysennakon takia kone nakuttaa tyhjäkäynniltä lähtien niin voimakkaasti, että se on verrattavissa ihan paskana oleviin kiertokangenlaakereihin/männäntappeihin? Tarkistan toki tuon ennakon vielä lampulla, kunhan kerkeän..

                                Ääni ei siis muutu/voimistu mihinkään suuntaan, kun kierroksia nostaa. Ja naputuksen tahti lisääntyy ihan kierrosten mukaan.

                                Apulaitteet on suljettu pois pelistä jo.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎