Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1277
    • Kokkola

    Onko m20/m21 getrag 260 lootas ja m50b20 pikkugetragis (240?) sama booritus/akselin koko? Ts. Onko vetolaipat vaihdettavissa ristiin?

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5271
      • Lieksa, Middle of Nowhere

      Meneekö BBS Style 5 (14") vanteet heittämällä levylliseen e30:iin ??
      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • [Raver]
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1613
        • Oulu

        Originally posted by larzu85 View Post
        Säästä hetki ja osta d2(useasti tarjouksessa alle 800€) ei tarvi enää miettiä,jotta kestääkö ja madaltaako
        hetki eli pari vuotta kun vasta lopetin opiskelut eikä päässy töihin niin rahaa ei oo saanu vielä mistää tässä kuussa, ja heinakuussa heti inttiin niin jee jee rahan tuloa ei voi estää eikä oo töistä tietoa intin jälkeenkään. Plus ei innosta 316:seen laittaa sellasta alusta sarjaa millä on enemmän arvoa ku ite autolla
        E30 325i 2D -88
        E39 525i Msport 4D -03 :think

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by [Raver] View Post
          hetki eli pari vuotta kun vasta lopetin opiskelut eikä päässy töihin niin rahaa ei oo saanu vielä mistää tässä kuussa, ja heinakuussa heti inttiin niin jee jee rahan tuloa ei voi estää eikä oo töistä tietoa intin jälkeenkään. Plus ei innosta 316:seen laittaa sellasta alusta sarjaa millä on enemmän arvoa ku ite autolla
          No kannattanekko tuommoisessa tilanteessa muuta kuin ostaa öljyä ja bensaa ja korjata ne mitä katsastuksessa käsketään.
          Olli.

          Comment

          • nipery
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 29
            • Pöljä

            Minulla on e30 320 projekti menossa ja vaihdan siihen 325:n levyjarrut taakse. En selannut kaikkia sivuja mitä tässä topicissa oli, koska niitä on melko runsaasti joten tämä on voitu jo käsitellä täällä. Kysymykseni on melko yksinkertainen: riittääkö 320 jarrypääsylinteri uusille levyjarruille, vai pitääkö minun hankkia 325:n jarrupääsylinteri?

            -nipery

            kesäauto: E30 325i M Tech 1, talviauto: E34 525iX -92

            ex E34 525iA -89,ex E30 320i -87 PreFacelift - projekti, ex E30 316 -87 M10B18 + MegaSquirt ,ex E30 316 -85 traktori, + 10 muuta ex riisikippoa/kulkinetta..

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3217
              • Mystinen Kuopio

              Originally posted by nipery View Post
              Minulla on e30 320 projekti menossa ja vaihdan siihen 325:n levyjarrut taakse. En selannut kaikkia sivuja mitä tässä topicissa oli, koska niitä on melko runsaasti joten tämä on voitu jo käsitellä täällä. Kysymykseni on melko yksinkertainen: riittääkö 320 jarrypääsylinteri uusille levyjarruille, vai pitääkö minun hankkia 325:n jarrupääsylinteri?

              -nipery

              Riittää.
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6151
                • Helsinki

                Originally posted by metake View Post
                iX:ssä on suljettu viskolukko, se ei vaikuta öljyn laatuun. Edessä ei ole lukkoa, keskitasauspyörästössä ja taka-akselilla on. Jakolaatikkoon ATF-öljyä, vaihteistoon SAE80 vaihteistoöljyä, etu- ja taka-akseliin SAE90 hypoidiöljyä. Ja jakolaatikon ATF öljy Dexron II tai III tyyppistä.
                Ai ei ole lukkoa, olen luullut/tuntuu että olisi ?
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  e30 ohjausvaihteen purkaminen ja kokoaminen

                  Onko tehostamattoman "pyöreällä" hammastangolla olevan e30 ohjausvaihteen purkaminen ja kokoaminen vaikea homma? Varmaan factory repair manualista löytyy korjausohjekin mutta ... Että jos siinä on jotain muttia matkassa tai kikkoja tai vinkkiä antaa niin...

                  Siksi pitäisi purkaa ja koota että olisi uusi tiuhempi hammastanko hankittava ja kasattava sillä.
                  -Jarno
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Sädde View Post
                    Ai ei ole lukkoa, olen luullut/tuntuu että olisi ?
                    Takana ja keskellä on viskolukot, ois varmaa aika nautinnollinen käänneltävä jos keulassakin olisi.
                    Olli.

                    Comment

                    • [Raver]
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1613
                      • Oulu

                      Originally posted by Rocla View Post
                      No kannattanekko tuommoisessa tilanteessa muuta kuin ostaa öljyä ja bensaa ja korjata ne mitä katsastuksessa käsketään.
                      Siinähän se onkin.. Ainakin kuskin puolen etuiskari on sökö... Sekin kun yksistään maksaa ~60-80€ kpl niin samalla vaivalla vaihtas kaikki, kun taitaa olla muutkin kohtuu lopussa...(ainakin yleensä:think) Ja yleensähän nuo vaihdetaan muutenkin pareittain ellen ole ihan väärässä?
                      E30 325i 2D -88
                      E39 525i Msport 4D -03 :think

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Onko tehostamattoman "pyöreällä" hammastangolla olevan e30 ohjausvaihteen purkaminen ja kokoaminen vaikea homma? Varmaan factory repair manualista löytyy korjausohjekin mutta ... Että jos siinä on jotain muttia matkassa tai kikkoja tai vinkkiä antaa niin...

                        Siksi pitäisi purkaa ja koota että olisi uusi tiuhempi hammastanko hankittava ja kasattava sillä.
                        -Jarno
                        Ei ole mikään ameriikantemppu. Ensin vaan se ohjausakselin nysä pois ja sen jälkeen se tuleekin ulos se ite hammastanko.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Yksi juttu e30 korjaustöistä noin yleensä. Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan/lataamaan e30 Factory Repair Manualin tuolta FAQ-alueelta. Kun siinä on kaikki. Ei ohjeet tietysti seppää tee mutta...
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by ZoMbiE View Post
                            Ei ole mikään ameriikantemppu. Ensin vaan se ohjausakselin nysä pois ja sen jälkeen se tuleekin ulos se ite hammastanko.
                            Hmm , ei tuolta korjaamokäsikirjasta itseasiassa löytynyt kuin tehostetun hammastangon palastelu ja kasaus.. No , ei tuo paljon eronne..
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • nipery
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 29
                              • Pöljä

                              Originally posted by Soiled View Post
                              Riittää.
                              Kiitoksia

                              kesäauto: E30 325i M Tech 1, talviauto: E34 525iX -92

                              ex E34 525iA -89,ex E30 320i -87 PreFacelift - projekti, ex E30 316 -87 M10B18 + MegaSquirt ,ex E30 316 -85 traktori, + 10 muuta ex riisikippoa/kulkinetta..

                              Comment

                              • veskuliini
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 179
                                • Mäntsälä

                                keksikääs joku millä perkeleellä tiivistän nopeasti kattoluukun kun tulee kaikki vedet sisään... Vittu kun joku käyny vääntelee iha mutkalle toisenpuolen kattoluukusta ei nyt mitenkään pahasti mutta just semmoset puolen sentin verran että pääsee vedet tulee sisälle..

                                Kyllä perkele ärsyttää taas tälläne.. ois nyt ees vaikka oven lukon laittanu paskaks nii ei tarvis kylpyammeella ajella..

                                Ja jussit vaan kaikille..!
                                Hosumalla ei tule kuin äkkiä valmista!

                                Nyt:

                                E36 328 Cabriolet / E30 320 / E46 320TD M-Sport

                                Ex:
                                E46 320TD
                                Opel Omega B Facelift 2.5 V6
                                Ford Mondeo 2.5 V6
                                Fiat Marea....
                                E36 316
                                E30 325 M-tech 1
                                E30 320
                                E30 316i
                                + jos jonkunmoisia kehon liikuttimia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎