Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16339
    • Leppävirta

    Originally posted by pablo View Post
    Onko noissa vitun inspection valoissa joku logiikkakin olemassa? Oma käyttis 325 Ix on ollu mulla pian 2 vuotta ja koskaan ne ei ole palaneet. Nyt hiljattain välillä on alkanut punanen valo välkkymään kirkkaana kesken ajon ja tänään aamulla huomasin kun töihin lähdin et keltainen ja punainen mollottaa mittaristossa vaikka auto ollu yön sammuksissa/lukossa.

    Myöskin projekti 325 farkussa paloi punainen valo koko ajan, vaikka oli virrat pois päältä. Sen sielun elämään en kerennyt tutustua kun meni tosiaan lihoiks.

    Kai noi jollain mittariston akuilla palaa vai purkaako ne akkuakin vielä kaiken turhuuden lisäks?
    Mittariston akut tosiaan "ilmoittelee" että ne voisi vaihtaakin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • beemers
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 5136
      • Oulunsalo/Oulu

      Originally posted by maverick999 View Post
      98E?
      Originally posted by jr66 View Post
      Eli normibensa, mitä siitä ?
      Kyllä joo on normibensaa sisässä. taitaa olla vanhaa e95:ta ja e98 tällä hetkellä sekasi ja edellinen omistaja ajanu aina e95:lla ongelmitta. Voisko vika olla jossain lämpötila anturissa joka kertoo koneelle et siel on -50 pakkasta ja se työstää tuutin täydeltä ainetta koneeseen?? Miten noissa on toteutettu toi kylmäkäynnistys homma??

      E36Ticompact -95 HELLROT
      -: orava : connection-

      EX:E30///M3 replica Tic
      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10500
        • Saaressa

        Originally posted by beemers View Post
        Kyllä joo on normibensaa sisässä. taitaa olla vanhaa e95:ta ja e98 tällä hetkellä sekasi ja edellinen omistaja ajanu aina e95:lla ongelmitta. Voisko vika olla jossain lämpötila anturissa joka kertoo koneelle et siel on -50 pakkasta ja se työstää tuutin täydeltä ainetta koneeseen?? Miten noissa on toteutettu toi kylmäkäynnistys homma??
        Voi olla vikaa vedenlämpöanturissakin. Mutta itsellä ainakin on kylmänä juuri pelannut hienosti mutta lämpimänä ei (m20:ssä kun oli lämpöanturi paskana)

        M5 teki sitten taas viime kevänä sellaisen kun seisois tallissa ja välillä siirretiin paikasta toiseen tai käyttelin sitä. Mutta en ilmeisesti tarpeeksi lämpimäksi/kauan kun eräänä kertana ei lähtenytkään enään käyntiin ja oli kastellut tulpat.
        Uudet tulpat ja kunnon ajoa ni alko pelaamaan eikä sen jälkeen ole moista tehnyt.
        Last edited by duuk; 12-01-2011, 17:34.

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • beemers
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 5136
          • Oulunsalo/Oulu

          Originally posted by duuk View Post
          Voi olla vikaa vedenlämpöanturissakin. Mutta itsellä ainakin on kylmänä juuri pelannut hienosti mutta lämpimänä ei (m20:ssä kun oli lämpöanturi paskana)

          M5 teki sitten taas viime kevänä sellaisen kun seisois tallissa ja välillä siirretiin paikasta toiseen tai käyttelin sitä. Mutta en ilmeisesti tarpeeksi lämpimäksi/kauan kun eräänä kertana ei lähtenytkään enään käyntiin ja oli kastellut tulpat.
          Uudet tulpat ja kunnon ajoa ni alko pelaamaan eikä sen jälkeen ole moista tehnyt.
          ok. pitääpä tutkailla.kiitosta.

          E36Ticompact -95 HELLROT
          -: orava : connection-

          EX:E30///M3 replica Tic
          EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Factory Repair manual ei erottele kansalaismallia ja ämmäläisiä korimitoissa.
            Eli onko se vaan uskottava että tuulilasin karmi on identtinen kaikissa (2d)?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16408
              • Asikkala

              Originally posted by petrolhead View Post
              Factory Repair manual ei erottele kansalaismallia ja ämmäläisiä korimitoissa.
              Eli onko se vaan uskottava että tuulilasin karmi on identtinen kaikissa (2d)?
              Eikös se ole :think Laihialta tullee varmistus asiaan ?

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8091
                • Willähde

                Takakelkan puslat olis vaihtokunnossa ja uudet onki jo ostettu.

                Minkäslainen operaatio on tiputtaa 316i:n takakelkka niin että ne saa vaihettuu?
                Tipahtaako se jotenki sopivasti jonkun paikan avaamalla vai pitääkö se kelkka tiputtaa koko vehkeestä pois?
                Käytössä on kyllä kokonainen korjaamo että nosturit, työkalut yms ei ongelma..
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Factory Repair manual ei erottele kansalaismallia ja ämmäläisiä korimitoissa.
                  Eli onko se vaan uskottava että tuulilasin karmi on identtinen kaikissa (2d)?
                  M3:sessa on leveämpi kaulus koska liimalasi,samoin a pilarin ulkoprofiili eri varaosanumerolla sen takia. Itse reikä taitanee olla samankokoinen koska rallimiehet käyttävät normi E30 tiivistelaseja M3 kopassa edullisemman hinnan vuoksi.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by M325i View Post
                    M3:sessa on leveämpi kaulus koska liimalasi,samoin a pilarin ulkoprofiili eri varaosanumerolla sen takia. Itse reikä taitanee olla samankokoinen koska rallimiehet käyttävät normi E30 tiivistelaseja M3 kopassa edullisemman hinnan vuoksi.
                    Juuri näin. Lisäksi myös APRON on eri varaosanumerolla M3 vs. normi E30.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • zoonas
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 300
                      • Vantaa

                      Missä piilee syy siihen että mittariston huoltovalot ei pysy kuitattuna. :think
                      Eli jos nollaan huoltovalot, ja vaikka viiden minuutin päästä laitan virrat päälle. Syttyy mittaristoon keltainen ja punainen ledi uudestaan.

                      Kokeiltu kahdella eri mittaristolla, ei vaikutusta.
                      Malli on 316 vm86
                      E28 m30b34 HX55

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2690
                        • .fi

                        Originally posted by zoonas View Post
                        Missä piilee syy siihen että mittariston huoltovalot ei pysy kuitattuna. :think
                        Eli jos nollaan huoltovalot, ja vaikka viiden minuutin päästä laitan virrat päälle. Syttyy mittaristoon keltainen ja punainen ledi uudestaan.

                        Kokeiltu kahdella eri mittaristolla, ei vaikutusta.
                        Malli on 316 vm86
                        Ja se toinen mittaristo on toimivaksi todettu toisessa autossa?
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • zoonas
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 300
                          • Vantaa

                          Originally posted by aae30 View Post
                          Ja se toinen mittaristo on toimivaksi todettu toisessa autossa?
                          Itse en ole missään pystynyt kokeilemaan.
                          Mutta kovasti ovat molempien mittaristojen myyjät sanoneet että ehjä on, ja kokeiltu jne,. :think
                          E28 m30b34 HX55

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16339
                            • Leppävirta

                            Originally posted by zoonas View Post
                            Itse en ole missään pystynyt kokeilemaan.
                            Mutta kovasti ovat molempien mittaristojen myyjät sanoneet että ehjä on, ja kokeiltu jne,. :think
                            Tod.näk akut finaalissa. Mittariston akut siis.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • zoonas
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 300
                              • Vantaa

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Tod.näk akut finaalissa. Mittariston akut siis.
                              Tätä itsekkin mietin.
                              Mut aika surkeeta kyllä jos molemmista on akut tyhjänä...

                              Mut sillähän se selvii että kokeilen kolvata sinne uudet akut
                              E28 m30b34 HX55

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16339
                                • Leppävirta

                                Originally posted by zoonas View Post
                                Tätä itsekkin mietin.
                                Mut aika surkeeta kyllä jos molemmista on akut tyhjänä...
                                Ei se mitenkään eriskummallista ole. Itse olen ihmetellyt sitä että ne omassa cabissa on ehyet.

                                Kun ei ne ikuisuuksia kestä. Ja ne on vaihdettavissa.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎