Juuri eilen mietiskelin että on mulla aika vanha VARTAn akku autossa mutta kuin uusi vieläkin. Tommonen laatumerkki akku kyllä ihan eri luokkaa ku halpikset! 62ah ollu mulla 3vuoden aikana 2xe30 ja yhessä golffissa eikä ollu ees uus ku mulle kulkeutu...
Asiasta toiseen. Onkos termostaatin kanssa isojakin eroja noissa m20 niissö joku muuttuu ilmeisesti -9/85 kl:n hinnaston mukaan ainakin.
Tuli eilen hieman taisteltua termarin kanssa tai siis itseasiassa sen kopan.. Lopulta vaihdoin sen kopan vanhemmasta m20 otettuun... Tuntus se silläkin nyt toimivan vaikka kopassa anturin paikat matalemmalla ja sisällä vähän muoto eroa. Pitääköhän sitä viel purkaa toisestakin m20 termari auki ja tutkia? Kylmä tuolla pihalla touhutessa tulee
Mikähän tolla mun pikkukaverilla on ku lähin salilta tänää ja sitten tulin kotio, niin aloin auraamaan parkkipaikkaa. Kiekat alko tyhjäkäynnillä heitteleen 800-1200 välillä. No kävin ajaa moottorin lämpimäks mutta sama jatkui ja nimenomaan tyhjäkäynnillä. Ajossa en huomaa mitään.
Sit sammuttelin sähkölaitteita ja käynti tasaantu, mutta kun laitoin esim valot päälle mikä nappasi vähän kiekkoja alas niin siitä se taas sai vauhtia ja alkoi seilaamaan...
Nyt auto seissy pari tuntii, kone kylmänä ja kävin koittamassa niin ei mitään seilausta oli sähkölaitteet päällä tai ei :think Onko vaan jotain pakkasangstia? Imuvuodot ja alipaineletkut on kesällä tutkittu
E: nyt senverta että akussa on virtasta ja laturi toimii ihan normisti... Käynnin voi saada tasaantumaan ku antaa vähä enemmä jengaa ja antaa palautua tyhjäkäynnille. Eli vikahan vois olla tk venttiili perjaatteessa jos se ei jotenki täydellisesti nyt toimi näillä pakkasilla... Täytyy seurata muuttuuku toiminta kun lämpötilat nousee
Missä kaikkialla on pultit, että saan kuskinpuolen etulokarin irti?
Onko etuhiekkapelti pultattuna koriin kiinni vai mikkiliimattu?
Hiekkapelti pulteilla, huom: 1 per puoli maskin alakulman kohdalla vähän piilossa mutta jos tietää mistä etsii niin löytyy heti. Loksun ruuvit siinä yläreunassa missä näkyy 7 kpl, takimainen voi olla koriliiman/tiivistemasan alla, sisälokarin takana 2 kpl. oven vieressä, alareunassa helmaan 2 kpl. ja puskurin päiden takana yhdet. Mallikappaleesta just katsoin.
Osaisko joku kertoa mikä vika bemariin tuli? Auto oli käynnis pihalla noin 10min kävi komeesti tyhjä käyntiä kun jostain kumman syystä sammui kun seinään eikä tyhjäkäyntiä enää ollenkaan? Kaasulla auto pelaa moitteettomasti. Imu vuotoja en löytänyt.
Puuttuuko tuosta kaasu läpästä jotain? Moottori 86 m20
Eiks joku voiteleva öljy ois parempi, kun bräckleeni mikä poistaa viimeisetkin liukasteet..
puhdistus-->break cleaner ja perään crc. Noin itse toimin.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
eli on alkanu kone kuulostaa ku siel jotain soraa pyöris sisäl jos nostaa kierrokset yli 3 000rpm, vuotaa öljyy pikkasen, ku ite ei osaa näit hommii ni,
paljo maksais (suuntaa antava) jos veis auton johonki ja sanois et käy läpi kannen ja korjaa öljyvuodon?
eli on alkanu kone kuulostaa ku siel jotain soraa pyöris sisäl jos nostaa kierrokset yli 3 000rpm, vuotaa öljyy pikkasen, ku ite ei osaa näit hommii ni,
paljo maksais (suuntaa antava) jos veis auton johonki ja sanois et käy läpi kannen ja korjaa öljyvuodon?
Comment