Mikä voisi olla vikana kun vaihdelaatikko laitettiin paikoilleen, tänään ilmattiin kytkin ja ajettiin auto pihalle niin jäi pakki päälle eikä lähde millään pois?:think
M20? Ei tarvii muuta kuin suuttimien johdot pois ja letkut tukista. Sitten ne 2kpl pultteja auki ja nitkuttelee pois.
Jos o-renkaat on korput, niin kuin usein on, niin ei välttämättä pidä enää irrotuksen jälkeen.
M20? Ei tarvii muuta kuin suuttimien johdot pois ja letkut tukista. Sitten ne 2kpl pultteja auki ja nitkuttelee pois.
Jos o-renkaat on korput, niin kuin usein on, niin ei välttämättä pidä enää irrotuksen jälkeen.
Minä tein niin että otin ensin ne 2 bensaletkua irti, jotka löin sitten tukkoon. Suutintukin 4 pulttia irti, venakopasta huohotinputki edestä, jokaisen suuttimen klipsin naksuttelin auki. nitkuttelin suuttimet irti jotka muuten oli tiukassa. Sitten en saanu ilman venakopan irrottamista koko pakettia pois, niin sen vielä otin edestä. Tulipa samalla vaihdettua senkin tiiviste. Sitten "uusiin" suuttimiin kaikki O-renkaat uusiks ja käänteisessä järjestyksessä kasaamaan. Ekaa kertaa tein kyseisen operaation ja oisko irrotuksessa/kasaamisessa menny reilu 30min.
Yhdessä lootassa kävi samallalailla, en oo vielä perehtynyt mutta joku osahan siellä on poissa paikaltaan. Haulla tais löytyä jotain.
Haulla jotain etin että ois joku tappi lähtenyt irti. Mutta saako getrak vaihdelaatikosta päädyn auki jos on luiskahtanut pakin vaihteen siirtäjä pois paikoiltaan?:think
Kun laatikko toimi ennen takaisin paikailleen laittoa normaalisti.
Heeeeei!
Onks ideoita kun ei syty bensavalo palaa ollenkaa (en oo kyl ihan kuivaks uskaltanu ajaa tankkia mut kyl sen pitäs syttyy jos viisari on jo ihan nollassa?) Vaihdoin tankkiin anturin mut ei auttanu. Sillon viel heitteli vähän bensamittarin viisarikin.. Nyt vaihdoin koko bensamittarinkin mutta ei vieläkään!
Noniin. Tänne kirjottelinkin aiemmin tästä asiasta ja nyt ei viisari nouse yhtään ja ajelin kylillä pokkana vaan että kohta loppuu bensa ja kyllä se valo sieltä sitten syttyi auto ollu kuitenkin yli 1.5v mulla ja nyt näin ensimmäistä kertaa ajossa palavan tuon
Noniin. Tänne kirjottelinkin aiemmin tästä asiasta ja nyt ei viisari nouse yhtään ja ajelin kylillä pokkana vaan että kohta loppuu bensa ja kyllä se valo sieltä sitten syttyi auto ollu kuitenkin yli 1.5v mulla ja nyt näin ensimmäistä kertaa ajossa palavan tuon
Ite en oo saanu vielä palamaan ku ei oo laiskuuttaan jaksanu kannuun ottaa bensaa ja kokeilla.. Tuo vaan on kummastuttanu kun kolmessa muussa omistamassani e30 on kyllä syttynyt valo palamaan aikaisemmin kun tossa mikä nyt on. :think Kattelin kyllä että viimeks ku kävi tankkaa sillei että oli jo aivan punasella mittari ni laskeskelin että oli sitte vissii viel melkein 10l bensaa tankissa. Jos tuo mittarikaan nyt sitte mitää paikkaansa pitää?
Ite en oo saanu vielä palamaan ku ei oo laiskuuttaan jaksanu kannuun ottaa bensaa ja kokeilla.. Tuo vaan on kummastuttanu kun kolmessa muussa omistamassani e30 on kyllä syttynyt valo palamaan aikaisemmin kun tossa mikä nyt on. :think Kattelin kyllä että viimeks ku kävi tankkaa sillei että oli jo aivan punasella mittari ni laskeskelin että oli sitte vissii viel melkein 10l bensaa tankissa. Jos tuo mittarikaan nyt sitte mitää paikkaansa pitää?
joo sama homma, tai että kun on punasella ja tankkaa vaikka 20€= ~12-13L niin nousee mittari sinne 20L tuntumaan. Eikä mullakaan ollu varakannua, eikä ole kyllä vieläkään ja valo vaan loistaa! saa nähä koska loppuu tripin nollasin heti kun valo sytty
joo sama homma, tai että kun on punasella ja tankkaa vaikka 20€= ~12-13L niin nousee mittari sinne 20L tuntumaan. Eikä mullakaan ollu varakannua, eikä ole kyllä vieläkään ja valo vaan loistaa! saa nähä koska loppuu tripin nollasin heti kun valo sytty
Sama homma, 20€ tankkaa niin saa sen 11-13 litraa, riippuen missä tankkaa. Vaikka viisari olis just punaselle menossa, niin se pomppaa 20 litran tuntumaan. Bensavalo ei oo syttyny vasta kun kerran, pari päivää sitten viisari oli melkein ihan alhaalla eikä syttynyt? :think
On tainnu olla sitten kolme kappaletta joko paremmin tai huonommin toimivia e30 mittarin osalta aikasemmin.
Eihän tuo sinäänsä mitään haittaa mutta täytyy kai tuo selvittää että miten mittari toimii kun sitä nyt tulee kuitenkin jonkun verran tuijoteltua ni olis kiva jos se pitäis jotenkuten paikkansa
Sitten toinen kysymys: Mielipiteitä saa kertoa. Kyse olis nokka-akselista mikä tulee M-sportin puukan rakennelmaan eli m20b20 porattuna ja b23 kampuralla jnejne. Koneessa on normaali moottorinohjaus, bensanpaineensäädin ja ymmärtääkseni kanteen on istutettu b25 venttiilit?
Tossa kaks vaihtoehtoo olis:
CatCams nokkia ovat. Auton pitäis säilyä katsastuskunnossa ja on vuosimallia '88. Sain kyllä tolla nykyisellä (hiotulla?) nokalla katsastettua mutta oli kyllä mukavat HC-arvot
EDIT: ei nyt tullu ihan sillei nuo tiedot tohon kun ajattelin mut kai niist selvää saa..
Mikähän reistaa kun bensamittari näyttää kokoajan täyttä? Mittaristo tarkistettu,ei mitään. Ei edes varatankin valo pala, muutama päivä sitten ihan tyhjä tankki. Anturi kaput vai mikä?
Mikähän reistaa kun bensamittari näyttää kokoajan täyttä? Mittaristo tarkistettu,ei mitään. Ei edes varatankin valo pala, muutama päivä sitten ihan tyhjä tankki. Anturi kaput vai mikä?
Takapenkki pois, luukut auki ja anturit syyniin. Taitaa siis olla jumissa.
Tuossa asennellessa tuli vastaan polttoaineen täyttöputken kupeesta sellanen muovinen säiliö letkuineen. Mikä tuon säiliön funktio on?
Joku alipainesäiliö? Oli kyllä sen näkönen, että sillä ei olis aikoihin mitään virkaa ollut... miten se siis toimii ja voiko sen korvata jollakin?
Tuossa asennellessa tuli vastaan polttoaineen täyttöputken kupeesta sellanen muovinen säiliö letkuineen. Mikä tuon säiliön funktio on?
Joku alipainesäiliö? Oli kyllä sen näkönen, että sillä ei olis aikoihin mitään virkaa ollut... miten se siis toimii ja voiko sen korvata jollakin?
Comment