memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .:Dam:.
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 178

    Originally posted by coupe320 View Post
    avosta mittasin jäähdytysnesteen pakkaskestävyydeks n.22 c. pitäs ehkä jämäkämpää seosta laittaa talvi seisonnan ajaks.
    onko helpompaa vaihtaa kokonaan uuden nesteet vai onnistuuko että valuttelee n. puolet pois ja lisää 100% jäähytysnestettä. käy ajamassa lenkin että sekottuu ja toistaa tarvittaessa toimenpiteen.
    onko millanen homma ilmata m20 kone? ei oo kokemusta muusta kuin m50.
    Onnistuu tietty mut ehkä tos tilantees ite valuttaisin kaikki nesteet pyttyyn, pistäisin alaletkun kiinni, lisää vettä ja kone hetkeks päälle. Sit vedet pois, yläpäähän vesiletku kiinni ja pesisin kunnes tulee vaan puhdasta vettä ulos. Sit letkut kiinni ja uudet pakkasnesteet sisälle. Siis jos ei tietoa koska vaihdettu viimeks ja senkin takia kun ei oo paha rasti tehdä...

    Comment

    • ChilileipÄ
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 2013
      • jyväskylä

      Kysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
      tämmöisestä?
      F11 530D M-Sport ’11
      E39 525iA touring M-Sport '02
      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10519
        • Saaressa

        Originally posted by ChilileipÄ View Post
        Kysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
        tämmöisestä?
        Ngk bp5es.
        Perus täysynteettistä.. Riippuu kukkaron paksuudesta.

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2013
          • jyväskylä

          Originally posted by duuk View Post
          Ngk bp5es.
          Perus täysynteettistä.. Riippuu kukkaron paksuudesta.
          kappas jopa noinkin halpa tulppa viel Taidan talveks laitella koneeseen 5w-50 mobilit

          nopeella vilkasulla motonetin listat väittää kyl tota tulppaa vanhempiin m20 koneisii? Toki noi motonetin listatkin on ihan miten sattuu
          Last edited by ChilileipÄ; 28-10-2011, 00:04.
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            Kysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
            tämmöisestä?
            Tuu hakee multa niin saat kerralla oikein.
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16576
              • Asikkala

              Originally posted by ChilileipÄ View Post
              kappas jopa noinkin halpa tulppa viel Taidan talveks laitella koneeseen 5w-50 mobilit

              nopeella vilkasulla motonetin listat väittää kyl tota tulppaa vanhempiin m20 koneisii? Toki noi motonetin listatkin on ihan miten sattuu
              Vähän kiristetty niin laita bp6es. Pysyykö 5w-50 koneessa sisällä ?

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2013
                • jyväskylä

                Originally posted by jr66 View Post
                Vähän kiristetty niin laita bp6es. Pysyykö 5w-50 koneessa sisällä ?
                Joo voisihan sitä kokeilla vaikka sitten tota bp6es. Mites kun noi autodatat ja muut väittää kuitenki tulpaksi ton ikäseen m20 motronicciin NGK ZGR5A vai onko se vaan sitte katilliseen?

                En kyl tiiä pysyyks tommonen öljy konees? Pitäskö olla sit jotai 10w-?? vai? talveks kuitenkaa viittis hirmu jäykkiä öljyjä laittaa? Kesäks sitte taas voi vaihtaa Mitäs öljyjä te ootte sitte käyttäny talvella noissa? Tosiaan ku pikkasen kiristetty ni mielellään ajelis hyvillä öljyillä!
                Last edited by ChilileipÄ; 29-10-2011, 18:14.
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • S4Driver
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 571
                  • Kaukana

                  Tarttis irrottaa apparin puolen koneenkorva. Tarvii vissiin tukea toi moottori jotenkin ettei ala roikkumaan ja saa sen vaikka takaskin?

                  Comment

                  • ///Make
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 4692
                    • Lahti

                    Originally posted by S4Driver View Post
                    Tarttis irrottaa apparin puolen koneenkorva. Tarvii vissiin tukea toi moottori jotenkin ettei ala roikkumaan ja saa sen vaikka takaskin?
                    Minä olen joutunut vaihtamaan paikallaan ne koneenjalat (M20) ja taisinpa vaan tunkata öljypohjasta ylöspäin lauta välissä jakamassa painoa.
                    Z3 3,0 Coupe -98
                    E30 325E 4D -85
                    Originally posted by TNT
                    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Miten rikkoontunut m20 flekti irti?

                      Comment

                      • ///Make
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 4692
                        • Lahti

                        Originally posted by Throttle View Post
                        Miten rikkoontunut m20 flekti irti?
                        Kuskin puolelta varmaan onnistuu helpoiten. Ilmanputsarikotelo pois tieltä ja ehkä joku vesiletkukin tarvii ottaa. 32mm kiintoavaimella lähtee viskon mutteri auki, vääränkätinen kierre elikkä aukeaa myötäpäivään. Vasaralla terävä napautus kiintoavaimeen niin pitäisi avautua. Sitten pyörittelet sen pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...
                        Sitä mutteria ei tarvi saada mitenkään erityisen kireälle, itse olen laittanut jonkun pienen taltan hihnapyörän pulttien väliin jotta on hiukan saanut käännettyä sitä mutteria kiinni.
                        Z3 3,0 Coupe -98
                        E30 325E 4D -85
                        Originally posted by TNT
                        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by ///Make View Post
                          Kuskin puolelta varmaan onnistuu helpoiten. Ilmanputsarikotelo pois tieltä ja ehkä joku vesiletkukin tarvii ottaa. 32mm kiintoavaimella lähtee viskon mutteri auki, vääränkätinen kierre elikkä aukeaa myötäpäivään. Vasaralla terävä napautus kiintoavaimeen niin pitäisi avautua. Sitten pyörittelet sen pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...
                          Sitä mutteria ei tarvi saada mitenkään erityisen kireälle, itse olen laittanut jonkun pienen taltan hihnapyörän pulttien väliin jotta on hiukan saanut käännettyä sitä mutteria kiinni.
                          Ei tarvi irrotella vesiletkuja, tai ilmanputsarikoteloita. Jos tuulettimen "tunneli" on paikallaan, sen poistaminen helpottaa kummasti viskon irrotusta.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Garash
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 526
                            • Joensuu

                            M10b18 weberillä. Kylmänä toimii hyvin, vastaa kaasuun ja ryyppykin toimii. Kone kun taas lämpeää, pitää lähteä liikkeelle kytkintä luistattamalla ja toimii oikeestaan vain täyskaasulla. Ei eroa, onko ryyppy päällä vai ei.
                            Koneenvaihto tehtiin ja kokeiltiin sitten että toimiiko se, muuten kyllä mutta ei vaan vastaa kaasuun
                            Mistähä lähtis kahtoo vikaa?
                            E30 325iA
                            E30 325i m-tech 2
                            E91 320d

                            Comment

                            • puliukk0
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 71
                              • Helsinki

                              Toinen Weberi m10 tähän perään!

                              En enään käsitä mikä perk... Saa syömään ton 1.8:n noin paljon bensaa. n.15l satkulle kun ajaa oikeesti sukkasiltaan.

                              Kaasarin putsasin, pistin korjaussarjan (neulaventtiili oli sökö), vaihdoin tulpanjohdot (2 oli rikki), tulpat. Seokset säädetty kuntoon, sytkä kohdallaan.
                              Ajattelin vielä huomenna säätää venttiilit, en enään käsitä. Ei imuvuotoja, ei tiputa bensaakaan, eikä pahemmin haisekkaan bensa missään.

                              Vetoja on vakioksi m10 hyvin. (karvan yli 10s sataseen)

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16576
                                • Asikkala

                                Originally posted by puliukk0 View Post
                                Toinen Weberi m10 tähän perään!

                                En enään käsitä mikä perk... Saa syömään ton 1.8:n noin paljon bensaa. n.15l satkulle kun ajaa oikeesti sukkasiltaan.

                                Kaasarin putsasin, pistin korjaussarjan (neulaventtiili oli sökö), vaihdoin tulpanjohdot (2 oli rikki), tulpat. Seokset säädetty kuntoon, sytkä kohdallaan.
                                Ajattelin vielä huomenna säätää venttiilit, en enään käsitä. Ei imuvuotoja, ei tiputa bensaakaan, eikä pahemmin haisekkaan bensa missään.

                                Vetoja on vakioksi m10 hyvin. (karvan yli 10s sataseen)
                                Mikä kokon. välitys eli mikä loota ja perä ? Rengaskoko ?

                                Comment

                                Working...
                                X