Originally posted by coupe320
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onnistuu tietty mut ehkä tos tilantees ite valuttaisin kaikki nesteet pyttyyn, pistäisin alaletkun kiinni, lisää vettä ja kone hetkeks päälle. Sit vedet pois, yläpäähän vesiletku kiinni ja pesisin kunnes tulee vaan puhdasta vettä ulos. Sit letkut kiinni ja uudet pakkasnesteet sisälle. Siis jos ei tietoa koska vaihdettu viimeks ja senkin takia kun ei oo paha rasti tehdä...
-
Kysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
tämmöisestä?F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Ngk bp5es.Originally posted by ChilileipÄ View PostKysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
tämmöisestä?
Perus täysynteettistä.. Riippuu kukkaron paksuudesta.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
kappas jopa noinkin halpa tulppa vielOriginally posted by duuk View PostNgk bp5es.
Perus täysynteettistä.. Riippuu kukkaron paksuudesta.
Taidan talveks laitella koneeseen 5w-50 mobilit 
nopeella vilkasulla motonetin listat väittää kyl tota tulppaa vanhempiin m20 koneisii? Toki noi motonetin listatkin on ihan miten sattuu
Last edited by ChilileipÄ; 28-10-2011, 01:04.F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Tuu hakee multa niin saat kerralla oikein.Originally posted by ChilileipÄ View PostKysellääs vaikka sitten täältäkin että mitä mieltä ootte?
tämmöisestä?E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
Vähän kiristetty niin laita bp6es. Pysyykö 5w-50 koneessa sisällä ?Originally posted by ChilileipÄ View Postkappas jopa noinkin halpa tulppa viel
Taidan talveks laitella koneeseen 5w-50 mobilit 
nopeella vilkasulla motonetin listat väittää kyl tota tulppaa vanhempiin m20 koneisii? Toki noi motonetin listatkin on ihan miten sattuu
Comment
-
Joo voisihan sitä kokeilla vaikka sitten tota bp6es. Mites kun noi autodatat ja muut väittää kuitenki tulpaksi ton ikäseen m20 motronicciin NGK ZGR5A vai onko se vaan sitte katilliseen?Originally posted by jr66 View PostVähän kiristetty niin laita bp6es. Pysyykö 5w-50 koneessa sisällä ?
En kyl tiiä pysyyks tommonen öljy konees? Pitäskö olla sit jotai 10w-?? vai? talveks kuitenkaa viittis hirmu jäykkiä öljyjä laittaa? Kesäks sitte taas voi vaihtaa
Mitäs öljyjä te ootte sitte käyttäny talvella noissa? Tosiaan ku pikkasen kiristetty ni mielellään ajelis hyvillä öljyillä!
Last edited by ChilileipÄ; 29-10-2011, 19:14.F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Minä olen joutunut vaihtamaan paikallaan ne koneenjalat (M20) ja taisinpa vaan tunkata öljypohjasta ylöspäin lauta välissä jakamassa painoa.Originally posted by S4Driver View PostTarttis irrottaa apparin puolen koneenkorva. Tarvii vissiin tukea toi moottori jotenkin ettei ala roikkumaan ja saa sen vaikka takaskin?Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
Kuskin puolelta varmaan onnistuu helpoiten. Ilmanputsarikotelo pois tieltä ja ehkä joku vesiletkukin tarvii ottaa. 32mm kiintoavaimella lähtee viskon mutteri auki, vääränkätinen kierre elikkä aukeaa myötäpäivään. Vasaralla terävä napautus kiintoavaimeen niin pitäisi avautua. Sitten pyörittelet sen pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...Originally posted by Throttle View PostMiten rikkoontunut m20 flekti irti?
Sitä mutteria ei tarvi saada mitenkään erityisen kireälle, itse olen laittanut jonkun pienen taltan hihnapyörän pulttien väliin jotta on hiukan saanut käännettyä sitä mutteria kiinni.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
Ei tarvi irrotella vesiletkuja, tai ilmanputsarikoteloita. Jos tuulettimen "tunneli" on paikallaan, sen poistaminen helpottaa kummasti viskon irrotusta.Originally posted by ///Make View PostKuskin puolelta varmaan onnistuu helpoiten. Ilmanputsarikotelo pois tieltä ja ehkä joku vesiletkukin tarvii ottaa. 32mm kiintoavaimella lähtee viskon mutteri auki, vääränkätinen kierre elikkä aukeaa myötäpäivään. Vasaralla terävä napautus kiintoavaimeen niin pitäisi avautua. Sitten pyörittelet sen pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä...
Sitä mutteria ei tarvi saada mitenkään erityisen kireälle, itse olen laittanut jonkun pienen taltan hihnapyörän pulttien väliin jotta on hiukan saanut käännettyä sitä mutteria kiinni..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
M10b18 weberillä. Kylmänä toimii hyvin, vastaa kaasuun ja ryyppykin toimii. Kone kun taas lämpeää, pitää lähteä liikkeelle kytkintä luistattamalla ja toimii oikeestaan vain täyskaasulla. Ei eroa, onko ryyppy päällä vai ei.
Koneenvaihto tehtiin ja kokeiltiin sitten että toimiiko se, muuten kyllä mutta ei vaan vastaa kaasuun
Mistähä lähtis kahtoo vikaa?E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
Toinen Weberi m10 tähän perään!
En enään käsitä mikä perk... Saa syömään ton 1.8:n noin paljon bensaa. n.15l satkulle kun ajaa oikeesti sukkasiltaan.
Kaasarin putsasin, pistin korjaussarjan (neulaventtiili oli sökö), vaihdoin tulpanjohdot (2 oli rikki), tulpat. Seokset säädetty kuntoon, sytkä kohdallaan.
Ajattelin vielä huomenna säätää venttiilit, en enään käsitä. Ei imuvuotoja, ei tiputa bensaakaan, eikä pahemmin haisekkaan bensa missään.
Vetoja on vakioksi m10 hyvin. (karvan yli 10s sataseen)
Comment
-
Mikä kokon. välitys eli mikä loota ja perä ? Rengaskoko ?Originally posted by puliukk0 View PostToinen Weberi m10 tähän perään!
En enään käsitä mikä perk... Saa syömään ton 1.8:n noin paljon bensaa. n.15l satkulle kun ajaa oikeesti sukkasiltaan.
Kaasarin putsasin, pistin korjaussarjan (neulaventtiili oli sökö), vaihdoin tulpanjohdot (2 oli rikki), tulpat. Seokset säädetty kuntoon, sytkä kohdallaan.
Ajattelin vielä huomenna säätää venttiilit, en enään käsitä. Ei imuvuotoja, ei tiputa bensaakaan, eikä pahemmin haisekkaan bensa missään.
Vetoja on vakioksi m10 hyvin. (karvan yli 10s sataseen)
Comment
Comment