Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dying Breed
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 43
    • Varkaus

    Osaako kuka sanoa vaikkapa edes suurinpiirtein että minkähän koneen kansi mahtaisi olla? Tuli varaosakoneen mukana ja herättänyt suurta ihmetystä..
    Attached Files



    Comment

    • .:Dam:.
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 178

      Originally posted by Dying Breed View Post
      Osaako kuka sanoa vaikkapa edes suurinpiirtein että minkähän koneen kansi mahtaisi olla? Tuli varaosakoneen mukana ja herättänyt suurta ihmetystä..
      M10 kaasarikansi. Imusarjan puolel oikeella lukee varmaankin 1.6/1.8. ja vuosiluku esim 85.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by Dying Breed View Post
        Osaako kuka sanoa vaikkapa edes suurinpiirtein että minkähän koneen kansi mahtaisi olla? Tuli varaosakoneen mukana ja herättänyt suurta ihmetystä..
        Imusarjanpuolelta 4-pytyn kohdalta kun katsot sen valumerkinnän, niin ollaan paljon viisaampia. Imusarjasta päätellen, veikkaisin siinä lukevan 1,6/2-1,8/2, eli kansi on silloin E21 315/316-1,8, tai E28 518, tai E30 316.

        E:Hidas
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Agge_
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 496
          • P town

          Moro! En tiedä kuuluuko kysymys tänne mut koitetaa!

          Eli auto 320 baur cabrio, missä jostai syystä vaihdettu 1.8 pannu kaulalle ja muutoskatsastettu. Eli miten menee jos haluais vaihtaa 2.0 takas? Meneeks prossat nollille vai miten? (en ole iha perehtyny noihi korivaihto leimaus hommiin) kiitos!
          sigpic

          Comment

          • Garash
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 522
            • Joensuu

            Venttiilit sekaisin vai nostaja naputtaa? :think


            En tajunnut kierroksia laittaa tuossa videossa, mutta ääni ei häviä/vaimene vaikka kone kylmä/lämmin tai kaasun asennosta riippumatta. Naputus rupes kuulumaan vähän reilumpien kierrosten jälkeen...
            E30 325iA
            F31 320xd

            Comment

            • Dying Breed
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 43
              • Varkaus

              Originally posted by T3 View Post
              Imusarjanpuolelta 4-pytyn kohdalta kun katsot sen valumerkinnän, niin ollaan paljon viisaampia. Imusarjasta päätellen, veikkaisin siinä lukevan 1,6/2-1,8/2, eli kansi on silloin E21 315/316-1,8, tai E28 518, tai E30 316.

              E:Hidas
              siellähän se 1,6/2-1,8/2 näytti lukevan ja vuosimallia -84 ilmeisestikkin ja sehän ei varmaankaan sama ole kumpaan käypi 1,6 tai 1,8?



              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10494
                • Saaressa

                Originally posted by Agge_ View Post
                Moro! En tiedä kuuluuko kysymys tänne mut koitetaa!

                Eli auto 320 baur cabrio, missä jostai syystä vaihdettu 1.8 pannu kaulalle ja muutoskatsastettu. Eli miten menee jos haluais vaihtaa 2.0 takas? Meneeks prossat nollille vai miten? (en ole iha perehtyny noihi korivaihto leimaus hommiin) kiitos!
                Onko auto väriltään sininen?

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Nyt on takakelkka irti ja osina! Sain myös käsijarrun vaijerit irti! Kävin ostamassa myäs lukkopihdit kun ne irroitusohjeessa mainittiin

                  Ne käppärin putket oli siis ihan niin "pehmeitä", että kävin marmorilla kysymässä uutta. Ainakin koodi löyty. Saa nähdä koska tulee/ tuleeko koskaan!

                  Uusi kysymys: Saako koriin tulevia jarruputken/letkujen kiinnikkeitä irtonaisina? Kyseessä siis ne L-n muotoiset kiinnikkeet, mistä letkun isopää menee läpi ja toiselle puolelle tulee sellainen ohut kiristyspala ja putken nippa. Ei sinällään iso homma olis tehäkkään, mutta vituttaa tehä niitä kun ajan vois käyttää paremminkin... Onko kukaan ostanu vaikka muun merkin tiskiltä..? Tuollaisia siis esim. edessä sisälokarissa ja takana rungossa apurungon kohdalla.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Dying Breed View Post
                    siellähän se 1,6/2-1,8/2 näytti lukevan ja vuosimallia -84 ilmeisestikkin ja sehän ei varmaankaan sama ole kumpaan käypi 1,6 tai 1,8?
                    Käy juuri noihin aiemmin mainitsemiini malleihin 1,6 ja 1,8-koneella oleviin.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Agge_
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 496
                      • P town

                      Originally posted by duuk View Post
                      Onko auto väriltään sininen?
                      Ei ole samppanjan värinen
                      sigpic

                      Comment

                      • alaska
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 595
                        • PKS

                        Originally posted by Agge_ View Post
                        Moro! En tiedä kuuluuko kysymys tänne mut koitetaa!

                        Eli auto 320 baur cabrio, missä jostai syystä vaihdettu 1.8 pannu kaulalle ja muutoskatsastettu. Eli miten menee jos haluais vaihtaa 2.0 takas? Meneeks prossat nollille vai miten? (en ole iha perehtyny noihi korivaihto leimaus hommiin) kiitos!
                        en tiedä miten moottorin suhteen mutta esimerkiksi minulla oli poistettu takapenkit entisellä omistajalla ja kun hän sen pois myi minulle niin oli saanut prosentit "takaisin" mutta who knows :think
                        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Neppo View Post
                          Nyt on takakelkka irti ja osina! Sain myös käsijarrun vaijerit irti! Kävin ostamassa myäs lukkopihdit kun ne irroitusohjeessa mainittiin

                          Ne käppärin putket oli siis ihan niin "pehmeitä", että kävin marmorilla kysymässä uutta. Ainakin koodi löyty. Saa nähdä koska tulee/ tuleeko koskaan!

                          Uusi kysymys: Saako koriin tulevia jarruputken/letkujen kiinnikkeitä irtonaisina? Kyseessä siis ne L-n muotoiset kiinnikkeet, mistä letkun isopää menee läpi ja toiselle puolelle tulee sellainen ohut kiristyspala ja putken nippa. Ei sinällään iso homma olis tehäkkään, mutta vituttaa tehä niitä kun ajan vois käyttää paremminkin... Onko kukaan ostanu vaikka muun merkin tiskiltä..? Tuollaisia siis esim. edessä sisälokarissa ja takana rungossa apurungon kohdalla.
                          L muotoinen peltiläpyskä, pisteillä kiinni sisäloksussa esim edessä ja jarruputken mentävä reikä siinä? Ei osunu mun silmään ainakaan varaosavilmiltä. Just revin vanhat veke omasta rytöstä, meinasin ihan itte taivutella ja porailla uudet.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            L muotoinen peltiläpyskä, pisteillä kiinni sisäloksussa esim edessä ja jarruputken mentävä reikä siinä? Ei osunu mun silmään ainakaan varaosavilmiltä. Just revin vanhat veke omasta rytöstä, meinasin ihan itte taivutella ja porailla uudet.
                            Joo, en ittekkään löytäny. Eihän noiden tekeminen mitään rakettitiedettä ole. Kaippa se on otettava pora poraavaan käteen ja mentävä sieltä, missä aita on korkein

                            Comment

                            • jumppakuutio
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 131
                              • Ylöjärvi

                              Kysynpä äkkiä täällä että olisko veikkauksia mistähän vois johtua semmonen että ei tuu lämmintä ilmaan kun vasta sitten kun antaa reilusti kierroksia?

                              Eli kun auton tosta starttailee ja lähtee ajeleen niin alkaa puhaltaa hetken päästä täysillä kylmää (automaatilla), pitäis varmaan tulla lämmintä. Sitten kun on kone sen verran lämmin että uskaltaa antaa vähä reilummin kierroksia niin alkaa heti tuleen lämmintä, sit jos taas ajelee pitkään matalalilla kierroksilla niin alkaa pikkuhiljaa lämpö taas katoamaan.

                              Ja auto on siis 523 -96 autom.ilmastoinnilla.

                              Meinaa vähän jo nokka jäätyä näillä ilmoilla aamusin.

                              Comment

                              • alaska
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 595
                                • PKS

                                Originally posted by jumppakuutio View Post
                                Kysynpä äkkiä täällä että olisko veikkauksia mistähän vois johtua semmonen että ei tuu lämmintä ilmaan kun vasta sitten kun antaa reilusti kierroksia?

                                Eli kun auton tosta starttailee ja lähtee ajeleen niin alkaa puhaltaa hetken päästä täysillä kylmää (automaatilla), pitäis varmaan tulla lämmintä. Sitten kun on kone sen verran lämmin että uskaltaa antaa vähä reilummin kierroksia niin alkaa heti tuleen lämmintä, sit jos taas ajelee pitkään matalalilla kierroksilla niin alkaa pikkuhiljaa lämpö taas katoamaan.

                                Ja auto on siis 523 -96 autom.ilmastoinnilla.

                                Meinaa vähän jo nokka jäätyä näillä ilmoilla aamusin.
                                järjestelmässä ilmaa uskoisin :think
                                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎