Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10500
    • Saaressa

    Originally posted by [-Make-] View Post
    Tätä juuri tarkoitinkin,enkä sitä että olisit varsinaisesti sählänny niitten kansien kans. Ja pidin sitä vaan esimerkkinä,että tapahtuu sitä muillekkin koneille tuota kannen halkeamista.

    Ja tässä kun olen netistä tutkinut tuota kyseistä m50,niin sellainen olo tuli että samaa vikaa niissä kansissa on kuin m20 kansissakin.
    Niin no tätä nettiä selailessa/lukiessa pitää hieman ajatella samalla. Jos mulla nyt oli muutama m20 kansi halki niin kuinka monella on ollut eheä? Sama homma M50 kansien kanssa. Täällä foorumilla varsinkin hommat kärjistyy ja tuntuu että nämä vehkeet on ihan paskoja. Mutta kun ajattelee että montako M20 tai M50 moottorista autoa tuolla tälläkin hetkellä on liikenteessä suurimmilta osin ehjin kansin niin aika pieniä määriähän nuo rikkoutuneet edustavat.

    Tieto lisää tuskaa mutta on hyvä tiedostaa ostaessaan käytettyä että se VOI olla rikki

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • [-Make-]
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 68
      • Suomi

      Originally posted by duuk View Post
      Niin no tätä nettiä selailessa/lukiessa pitää hieman ajatella samalla. Jos mulla nyt oli muutama m20 kansi halki niin kuinka monella on ollut eheä? Sama homma M50 kansien kanssa. Täällä foorumilla varsinkin hommat kärjistyy ja tuntuu että nämä vehkeet on ihan paskoja. Mutta kun ajattelee että montako M20 tai M50 moottorista autoa tuolla tälläkin hetkellä on liikenteessä suurimmilta osin ehjin kansin niin aika pieniä määriähän nuo rikkoutuneet edustavat.

      Tieto lisää tuskaa mutta on hyvä tiedostaa ostaessaan käytettyä että se VOI olla rikki
      Totta tämäkin,mutta nyt mulle riitti tää kinaaminen kaikkien kans. Teen miten parhaiten näen.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by [-Make-] View Post
        Totta tämäkin,mutta nyt mulle riitti tää kinaaminen kaikkien kans. Teen miten parhaiten näen.
        juu juu tee ihan niin kuin haluat, kunhan toin sen helpomman ja halvemman tien esille, varsinkin kun puhutaan €/hv

        ps. miks mä en epäile hetkeäkään että noi tonyn kannet olisi rikki:think
        ps.. osta m10 ni ei halkeile kannet
        Last edited by Tonton; 08-06-2011, 01:07.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • majavamies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 480
          • Lohja

          Originally posted by Eepo View Post
          Kaarreajossa? pilluringissä vai radalla ajaessa?
          ellet osta säädettäviä yläpäitä niin säätö ei ole mahdollista.

          Ootko auraukset milloin tarkastattanut?
          Ihan rata ja liikenneajossa.
          Aurauksia ei oo tosiaan tullu tarkastettua mutta eikös pelkkä tarkastus maksa noin 90e + säätäminen vielä erikseen?

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by majavamies View Post
            Ihan rata ja liikenneajossa.
            Aurauksia ei oo tosiaan tullu tarkastettua mutta eikös pelkkä tarkastus maksa noin 90e + säätäminen vielä erikseen?
            eipä ne uudet renkaat+vaihtotyökään ilmaista ole.
            suosittelisin tarkastattumaan auraukset ja sitten jatkotoimenpiteisiin ryhtymistä jos ei syytä löydy.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8091
              • Willähde

              Mikähän mahto vanhalle m40 rouvalle tulla eile. Olin ajamassa valoihin, pysähyin niihin, yhtäkkiä auto sammu.
              Pien wtf ja yrittelin käynnistellä ja yrittää mut ei, normihien lisäks tuskanhiki päälle ja kaasun pumppausta ja käynnistelyä.

              Parit jonot ylittää risteyksen ja varmaa 1-2min yritin käynnistää ja ei mihkä.
              Vihreet valot, eessä oleva lähtee ja pari sek sen jälkee käyntii ja menoks
              30km takana eikä mitää vastaavaa :think
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Räpsä-Harri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 190
                • Tuusniemi

                E30 m40b16 hyytyy kaasua painaessa ja lämpinänä kokonaan

                Elikkäs tässä nyt tuo uljas uskollinen kulkuväline ei oo vuoteen korjautunu itestään kun on seisoskellut vaan käyttämättömänä.. Searchilla koitin ehtiä tuossa vastausta, vaan nämä tuntuu kaikki pätkivän ja hyytyilevän eri tavalla, niin pitää nyt kertoa omakin versio tästä. Eli kylmänä käynnistyy ja kukkuu ihan ok, mitä nyt vähäsen kierrokset seilaa ja venttiilit välillä meinaa nakuttaa ja sitten häviää taas. Tämähän nyt on ihan normaalia, sen oon ymmärtäny mutta varsinainen ongelma alkaa kun lähdetään liikkeelle. Eli pintakaasulla toimii kylmänä suht. koht. normaalisti mutta enempi jos kaasua antaa niin pätkii/hyytyy. Tänään sitten taas kun siirreltiin autoa taas muutamia kymmeniä kilometrejä niin lämmetessä vaan oireet paheni, loppupeleissään ei kärsi kaasua painaa ollenkaan vaan booaa ja ampuilee putkeen. Mitä pitempään lämmittelee niin oireet vaan pahenee ja taas jos antaa vaikka varttitunnin seisoa niin hetken aikaa pelaa taas kunhan ei kaasupohjassa kiihyttele.. Oisko tässä nyt tää perinteinen ilmamäärämittari onkelma vai jotain ihan muuta? Ja jos on niin mistä sais tietoo mitä sille pitäs tehä? Kiitämmä jo etukäteen vastauksista.
                uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                Comment

                • Phaedrus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1888
                  • Helsinki

                  Kuvaus sopii ilmamäärämittariin, imuvuotoon sekä rikkinäiseen ECU:un. Jos pitäisi arvata niin sanoisin että ECU on menossa/mennyt rikki, oireet ovat samoja kuin omassa tapauksessa (lämpö, putkeen ampuminen, täydellinen hyytyminen).

                  Originally posted by Räpsä-Harri View Post
                  Elikkäs tässä nyt tuo uljas uskollinen kulkuväline ei oo vuoteen korjautunu itestään kun on seisoskellut vaan käyttämättömänä.. Searchilla koitin ehtiä tuossa vastausta, vaan nämä tuntuu kaikki pätkivän ja hyytyilevän eri tavalla, niin pitää nyt kertoa omakin versio tästä. Eli kylmänä käynnistyy ja kukkuu ihan ok, mitä nyt vähäsen kierrokset seilaa ja venttiilit välillä meinaa nakuttaa ja sitten häviää taas. Tämähän nyt on ihan normaalia, sen oon ymmärtäny mutta varsinainen ongelma alkaa kun lähdetään liikkeelle. Eli pintakaasulla toimii kylmänä suht. koht. normaalisti mutta enempi jos kaasua antaa niin pätkii/hyytyy. Tänään sitten taas kun siirreltiin autoa taas muutamia kymmeniä kilometrejä niin lämmetessä vaan oireet paheni, loppupeleissään ei kärsi kaasua painaa ollenkaan vaan booaa ja ampuilee putkeen. Mitä pitempään lämmittelee niin oireet vaan pahenee ja taas jos antaa vaikka varttitunnin seisoa niin hetken aikaa pelaa taas kunhan ei kaasupohjassa kiihyttele.. Oisko tässä nyt tää perinteinen ilmamäärämittari onkelma vai jotain ihan muuta? Ja jos on niin mistä sais tietoo mitä sille pitäs tehä? Kiitämmä jo etukäteen vastauksista.

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Nonih, nyt otti auto ja sammui tielle... Kipinä katosi, toimi muuten normaalisti mutta sitten ajoin pieneen monttuun ja auto sammui ja kipinä katosi. Ja kokeilin heti toista motronic boksia ilman tulosta, ja huomasin samalla että kiinni oleva boksi oli todella lämmin (eihän sen pitäisi lämmetä) ?
                    -Maadoitukset katottu
                    -Anturat katottu (vanhempi motronic)
                    -Puolaltakaan ei tule kipinää

                    Missäs se vika nyt mahtaa olla?
                    Pitää vissiin ottaa koneen johtosarja irti ja käydä läpi koko roska jos sieltä löytyisi se vika...

                    Kellään kokemuksia tämmösestä :
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • Phaedrus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1888
                      • Helsinki

                      Mikä moottori? Onko puola mitattu/varmistettu muuten ehjäksi? Onko Motronic samalla numerosarjalla? Mikäli se on muuten yhteensopiva, kokeile vielä vaihtaa boksin sisällä oleva chippi vanhasta boksista uuteen (tosin jälkimmäisessä tapauksessa sytytys on pielessä mutta kipinän pitäisi muodostua). Eihän autossa ole ajonestolaitetta, jonka piuha olisi voinut irrota töyssyn seurauksena?

                      Originally posted by RiZ3* View Post
                      Nonih, nyt otti auto ja sammui tielle... Kipinä katosi, toimi muuten normaalisti mutta sitten ajoin pieneen monttuun ja auto sammui ja kipinä katosi. Ja kokeilin heti toista motronic boksia ilman tulosta, ja huomasin samalla että kiinni oleva boksi oli todella lämmin (eihän sen pitäisi lämmetä) ?
                      -Maadoitukset katottu
                      -Anturat katottu (vanhempi motronic)
                      -Puolaltakaan ei tule kipinää

                      Missäs se vika nyt mahtaa olla?
                      Pitää vissiin ottaa koneen johtosarja irti ja käydä läpi koko roska jos sieltä löytyisi se vika...

                      Kellään kokemuksia tämmösestä :
                      http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m20.html

                      Comment

                      • RiZ3*
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 353
                        • Helsinki

                        m20b25 moottori, puola vastuksien mukaan oko. Ajonestoa ei ole. Milläs saisin tarkastettua onko Ecu särki?
                        The will to do - the soul to dare

                        E93 M3

                        Comment

                        • Phaedrus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1888
                          • Helsinki

                          Ainoa "diagnostiikka" mitä itse olen käyttänyt on testata laitetta vastaavassa autossa. Tämä on pomminvarma testiasetelma, mutta edellyttää sitä että kaverilla/tutulla on vastaavanlainen auto alla. Ei ole tietoa miten korjaamot testavat bokseja, sorry. Mitään uutta ECU:a autoon ei kannata hankkia ellei rakenna koko systeemiä uudelleen harrastemielessä (a'la Hestec), joten jos ECU on rikki niin romikselta tai foorumin kautta käytetty osa tilalle (max. 100 eur).

                          Originally posted by RiZ3* View Post
                          m20b25 moottori, puola vastuksien mukaan oko. Ajonestoa ei ole. Milläs saisin tarkastettua onko Ecu särki?

                          Comment

                          • Räpsä-Harri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 190
                            • Tuusniemi

                            Onkohan netissä missään kuveja tuosta ilmamäärämittarista jotta mitä siitä pitää säätää ja minnekkäpäin? Ja mitä sieltä voipi hypätä silmille jos tuon nyt uskaltaa aukasta? Siis tuohon m40b16:seen? Ja kannattaako tuota kaljapäissään alkaa säätämään?
                            uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16412
                              • Asikkala

                              Originally posted by Räpsä-Harri View Post
                              Ja kannattaako tuota kaljapäissään alkaa säätämään?
                              Kyllä, ei voi mennä mitään väärin.

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8091
                                • Willähde

                                Eilen yhtäkkiä ajosta katos M40:stä kaikki vedot. Kierrokset max. 3500, nopeus max 20k/h, rötäs ja bensa hais.
                                Tyhjäkäynti kuitenkin normaali. Auto parkkii ja tänää aamulla veti taas. Mitä ihmettä?
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎