Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Räpsä-Harri View Post
    Onkohan netissä missään kuveja tuosta ilmamäärämittarista jotta mitä siitä pitää säätää ja minnekkäpäin? Ja mitä sieltä voipi hypätä silmille jos tuon nyt uskaltaa aukasta? Siis tuohon m40b16:seen? Ja kannattaako tuota kaljapäissään alkaa säätämään?
    Se on säädetty jo. Siellä on just ne säädöt jotka sun auton moottorinohjaus tarvii. Jos se IMM on rikki ni osta uus, jos se ei oo rikki ni anna olla koskematta.
    Vaikeuttaa vaan sitten jossain vaiheessa sen todellisen vian etsintää kun sulla on virheellisesti säädetty IMM sotkemassa toimintaa.

    Toi nyt on ihan sama juttu kuin että alkas ohjauskulmia säätämään siksi että alusta kolisee.
    Last edited by petrolhead; 11-06-2011, 13:37.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8090
      • Willähde

      Originally posted by peltone View Post
      Eilen yhtäkkiä ajosta katos M40:stä kaikki vedot. Kierrokset max. 3500, nopeus max 20k/h, rötäs ja bensa hais.
      Tyhjäkäynti kuitenkin normaali. Auto parkkii ja tänää aamulla veti taas. Mitä ihmettä?
      Any1? Ei-niin-hauska-ominaisuus..
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • ChilileipÄ
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 2014
        • jyväskylä

        Originally posted by Räpsä-Harri View Post
        Elikkäs tässä nyt tuo uljas uskollinen kulkuväline ei oo vuoteen korjautunu itestään kun on seisoskellut vaan käyttämättömänä.. Searchilla koitin ehtiä tuossa vastausta, vaan nämä tuntuu kaikki pätkivän ja hyytyilevän eri tavalla, niin pitää nyt kertoa omakin versio tästä. Eli kylmänä käynnistyy ja kukkuu ihan ok, mitä nyt vähäsen kierrokset seilaa ja venttiilit välillä meinaa nakuttaa ja sitten häviää taas. Tämähän nyt on ihan normaalia, sen oon ymmärtäny mutta varsinainen ongelma alkaa kun lähdetään liikkeelle. Eli pintakaasulla toimii kylmänä suht. koht. normaalisti mutta enempi jos kaasua antaa niin pätkii/hyytyy. Tänään sitten taas kun siirreltiin autoa taas muutamia kymmeniä kilometrejä niin lämmetessä vaan oireet paheni, loppupeleissään ei kärsi kaasua painaa ollenkaan vaan booaa ja ampuilee putkeen. Mitä pitempään lämmittelee niin oireet vaan pahenee ja taas jos antaa vaikka varttitunnin seisoa niin hetken aikaa pelaa taas kunhan ei kaasupohjassa kiihyttele.. Oisko tässä nyt tää perinteinen ilmamäärämittari onkelma vai jotain ihan muuta? Ja jos on niin mistä sais tietoo mitä sille pitäs tehä? Kiitämmä jo etukäteen vastauksista.
        mulla oli aika samanlaisia ongelmia aikanaan ku meni bensapumppu tiiä sitte onko tässä mut tuli vaan mieleen
        F11 530D M-Sport ’11
        E39 525iA touring M-Sport '02
        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by peltone View Post
          Any1? Ei-niin-hauska-ominaisuus..
          Eihän tohon voi heittää kuin hatusta että sytkässä jotain viduillaan vaikkapa. Jos bensiini haisee ja ja veto on pois, jäiskö siellä soppa palamatta jostain syystä.
          Tehtaan korjausmanuskasta löytyy ainakin M40 Fuel system troubleshoot, ootko kattellu sitä?
          Last edited by petrolhead; 12-06-2011, 16:08.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8090
            • Willähde

            Originally posted by Räpsä-Harri View Post
            Elikkäs tässä nyt tuo uljas uskollinen kulkuväline ei oo vuoteen korjautunu itestään kun on seisoskellut vaan käyttämättömänä.. Searchilla koitin ehtiä tuossa vastausta, vaan nämä tuntuu kaikki pätkivän ja hyytyilevän eri tavalla, niin pitää nyt kertoa omakin versio tästä. Eli kylmänä käynnistyy ja kukkuu ihan ok, mitä nyt vähäsen kierrokset seilaa ja venttiilit välillä meinaa nakuttaa ja sitten häviää taas. Tämähän nyt on ihan normaalia, sen oon ymmärtäny mutta varsinainen ongelma alkaa kun lähdetään liikkeelle. Eli pintakaasulla toimii kylmänä suht. koht. normaalisti mutta enempi jos kaasua antaa niin pätkii/hyytyy. Tänään sitten taas kun siirreltiin autoa taas muutamia kymmeniä kilometrejä niin lämmetessä vaan oireet paheni, loppupeleissään ei kärsi kaasua painaa ollenkaan vaan booaa ja ampuilee putkeen. Mitä pitempään lämmittelee niin oireet vaan pahenee ja taas jos antaa vaikka varttitunnin seisoa niin hetken aikaa pelaa taas kunhan ei kaasupohjassa kiihyttele.. Oisko tässä nyt tää perinteinen ilmamäärämittari onkelma vai jotain ihan muuta? Ja jos on niin mistä sais tietoo mitä sille pitäs tehä? Kiitämmä jo etukäteen vastauksista.
            Originally posted by petrolhead View Post
            Eihän tohon voi heittää kuin hatusta että sytkässä jotain viduillaan vaikkapa. Jos bensiini haisee ja ja veto on pois, jäiskö siellä soppa palamatta jostain syystä.
            Tehtaan korjausmanuskasta löytyy ainakin M40 Fuel system troubleshoot, ootko kattellu sitä?
            Tänää ku kerkesin kattella vähä tot hommaa ni täsmää aikalailla mun oireet noihin Räpsä-Harrin ongelmiin.
            Auto käynnistyy normaalisti, tyhjäkäynti mulla ok mutta kun auto saavuttaa lämpömittarissa keskivaiheen
            ni auto ei kestä enää kaasua vaan alkaa rötäämään ja veto loppuu kokonaan...

            Tosiaan kun auton sammutti, anto olla vähä aikaa ni menohaluja oli taas sen verran että pääs jonku matkaa eteepäi.
            Kuumetessa taas hävis vedot.

            Originally posted by Phaedrus View Post
            Kuvaus sopii ilmamäärämittariin, imuvuotoon sekä rikkinäiseen ECU:un. Jos pitäisi arvata niin sanoisin että ECU on menossa/mennyt rikki, oireet ovat samoja kuin omassa tapauksessa (lämpö, putkeen ampuminen, täydellinen hyytyminen).
            Itellä tosiaan samat oireet mutta jokakerta ku IMM:ssä ollut ongelmia tai imuvuoto ollut niin tyhjäkäynti on ollut huono.
            Tässä tapauksessa se ei ole vaan tyhjäkäynti on hyvä. Ainoastaan vedossa kaikki ongelmat.
            Minkälainen homma on vaihtaa ECU ja vaatiiko mitään muuta kuin vanha pois, ja uus tilalle?

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            mulla oli aika samanlaisia ongelmia aikanaan ku meni bensapumppu tiiä sitte onko tässä mut tuli vaan mieleen
            Tämänkin voisi varmuudeksi vaihtaa kun siitä ei ole tietoa koska tämä operaatio olisi tehty..
            Täytyypä etsiä ohjeet..
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • shakes
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 2870
              • Lahti

              Jaahas, mikähän tossa M20B25 oikeen on kun nyt toisen kerran tekee tota samaa vikaa. Eli vähä rajumman vedätyksen jälkee kierrokset alkaa veivaamaan 2000rpm asti ja laskee ja sitte taas uudestaa 2000rpm jne. Viimekesänä sattu sama juttu kun pyöräytin muutaman donitsin mutta nyt vika ilmeni ku kiihdytin vähä lujemmin valoista:think

              Ajoin sitte auton sivuu, sammutin sen ja otin akun kengän irti hetkeks --> ei auttanu. (en tiiä resetoituuko motronic jotenkii )

              Sitte kokeilin ku auto oli käynnissä ni ottaa ilmamäärämittarin pistokkeen pois --> ei tulosta

              Koputtelin myös motronic boksia ja ilmamäärä mittaria mutta ei auttanu...

              Viime kesänä se meni sitte jossai vaiheessa ihan itekseen ohi, eikä sille tarvinu tehdä mitään. Menee tuo varmaan nytkin ohi, mutta ois kiva tietää mistä toi johtuu?:think:think
              E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
              E30 328i Projekti '88
              E61 523i '08

              EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

              Comment

              • Pa1n
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 51
                • Haapavesi

                Mitenkäs sais valollisesta taustapeilistä otettua polttimot pois vaihtoon?:think Vai pitääkö koko laitos purkaa että pääsee käsiksi?
                e46 330i SMG M-Sport II
                e30 325i M-tech II

                Comment

                • smpovers
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2372
                  • Tammela

                  Originally posted by Pa1n View Post
                  Mitenkäs sais valollisesta taustapeilistä otettua polttimot pois vaihtoon?:think Vai pitääkö koko laitos purkaa että pääsee käsiksi?


                  Vissiin jollai pienellä ruuvarilla kammetaan auki...
                  BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                  BMW 330d touring e46 -05
                  Ford Cortina Mk2 1600 -70
                  ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                  Comment

                  • Pa1n
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 51
                    • Haapavesi

                    Niinpäs näyttää Pitääpäs kokeilla saako sen nätisti auki.
                    e46 330i SMG M-Sport II
                    e30 325i M-tech II

                    Comment

                    • karoliina
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 285
                      • Pohjanmaa

                      Mikä hemmetti vaivaa mun biileniä! lämpimällä toimi suht ok mitä nyt tyhjäkäynti säätää välillä omaansa, mut johtuu säätämättömästä imm:stä. Tänään aamulla lähettiin sateessa sairaalaan päin vähä pientä nykinää ja hassua käyntiä. kotiin tultaessa ei meinaa pysyy käynnissä ja vaikka kaasu on pohjassa vauhti vaan hidastuu ja kuuluu vaan boooo... tukehtuu siis täysin ja sit ottaa jonkun ihme kiksiviriturbon päälle ja toimii about kilsan ja taas hyytyy. huomenna tarttis lähtiä tampereelle.

                      kysees siis e30 320i -90
                      E34 M51D25 touring vm -91

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1834
                        • Lappeenranta, Finland

                        Ihmettelin tuossa bmwfans.info -sivulla, että miten sieltä näkee osien vaihtokelpoisuuden/käytön muissa malleissa. Jotenkin se on outo, tai sitten en osaa...:think

                        Eli, olen valkannut oman kiesini 325i cab -87 LDH, manual. Siitä klikkailen esim etuiskaritornin esiin ja siitä osanumeron perusteella eteenpäin Parts Use -osastoon. Niin tuleepi tämän näköinen : http://bmwfans.info/parts/catalog/31311127315/

                        Siitä etipäin klikkailemalla "puuta" auki saa käsityksen, että tuo 51mm torni olisi kaikissa malleissa, mikä ei ole totta.

                        Jos valkkaan autoksi 316 (M10) ja kaivan etutolpan tiedot esiin, niin se tosiaan tarjoaa siihen molempia tornikokoja. Miten tää nyt oikein menee?

                        Sama jos lähden liikkeelle cäbini takajarrulevystä, niin siitä eteenpäin tuon sivuston mielestä kaikissa on levyt takana...

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16327
                          • Leppävirta

                          Originally posted by 525iiäxä View Post
                          Ihmettelin tuossa bmwfans.info -sivulla, että miten sieltä näkee osien vaihtokelpoisuuden/käytön muissa malleissa. Jotenkin se on outo, tai sitten en osaa...:think

                          Eli, olen valkannut oman kiesini 325i cab -87 LDH, manual. Siitä klikkailen esim etuiskaritornin esiin ja siitä osanumeron perusteella eteenpäin Parts Use -osastoon. Niin tuleepi tämän näköinen : http://bmwfans.info/parts/catalog/31311127315/

                          Siitä etipäin klikkailemalla "puuta" auki saa käsityksen, että tuo 51mm torni olisi kaikissa malleissa, mikä ei ole totta.

                          Jos valkkaan autoksi 316 (M10) ja kaivan etutolpan tiedot esiin, niin se tosiaan tarjoaa siihen molempia tornikokoja. Miten tää nyt oikein menee?

                          Sama jos lähden liikkeelle cäbini takajarrulevystä, niin siitä eteenpäin tuon sivuston mielestä kaikissa on levyt takana...
                          Parts use näyttää sen ymmärtääkseni mihin muihin malleihin osa käy.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1834
                            • Lappeenranta, Finland

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Parts use näyttää sen ymmärtääkseni mihin muihin malleihin osa käy.
                            Hmmm, niinkuin mekaanisesti osa on laitettavissa? Näkeekö sitten muuten kuin ihan varaosanumeron perusteella, että missä malleissa on alunperin esim. juuri tuo em. paksumpi etutorni?

                            Taustalla tietysti se, että pitäis osoittaa 320iS:n olevan samoilla alustan osilla kuin 325, vertailumallijuttu siis Varaosanumeroiden perusteella näin on ja tietysti onkin. Paitsi että cäbissä on vielä milliä jykevämpi etuvakaaja, jos noihin on uskominen.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8090
                              • Willähde

                              Originally posted by peltone View Post
                              Tänää ku kerkesin kattella vähä tot hommaa ni täsmää aikalailla mun oireet noihin Räpsä-Harrin ongelmiin.
                              Auto käynnistyy normaalisti, tyhjäkäynti mulla ok mutta kun auto saavuttaa lämpömittarissa keskivaiheen
                              ni auto ei kestä enää kaasua vaan alkaa rötäämään ja veto loppuu kokonaan
                              ...

                              Tosiaan kun auton sammutti, anto olla vähä aikaa ni menohaluja oli taas sen verran että pääs jonku matkaa eteepäi.
                              Kuumetessa taas hävis vedot.

                              Itellä tosiaan samat oireet mutta jokakerta ku IMM:ssä ollut ongelmia tai imuvuoto ollut niin tyhjäkäynti on ollut huono.
                              Tässä tapauksessa se ei ole vaan tyhjäkäynti on hyvä. Ainoastaan vedossa kaikki ongelmat.
                              Minkälainen homma on vaihtaa ECU ja vaatiiko mitään muuta kuin vanha pois, ja uus tilalle?

                              Tämänkin voisi varmuudeksi vaihtaa kun siitä ei ole tietoa koska tämä operaatio olisi tehty..
                              Täytyypä etsiä ohjeet..
                              Nostetaas tämä.

                              Ja kysytää samalla, miten kojelaudan isosta panelista irtoaa lämmönsäätönamiskat + puhallinnopeusnamiska?
                              Ulkoiset nappulat on irti, se iso paneli jossa soitin ja namiskat irti, mutta en saa niitä sieltä muovista takaa irti.

                              edit:itse itselleni vastaten, puhallinnopeussysteemi lähtee etupuolelta ruuvaamalla kellertävän osan kuin mutterin.
                              sivuttain vedettävät namiskat vetämällä, jonka jälkee lähtee takana oleva "taustamuovi"
                              jonka alta löytyy 4 ruuvia lisää. Tämän jälkeen kojelaudan iso muovi on kädessä.
                              Last edited by peltone; 13-06-2011, 20:16.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • MelaJii
                                BTCF Member
                                • Jan 2011
                                • 115
                                • Porvoo, Finland

                                Mistäs vois johtua, kun m20b25 kone pitää semmottista säksättävää ääntä? Venttiilit vai jotain isompaa? Onko kuinka vaarallista kun on kuiten käyttis ja pitäs päässä töihin? Ku tietäs suurinpiirtein missä vika niin sais jotain suuntaa kui paljo pittää vara rahhoo huoltoon.
                                BMW E30 316 M10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎