Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16412
    • Asikkala

    Originally posted by JJT View Post
    Näyttää kyllä kovasti pierburgin ohjainlaitteen liittimeltä, meneekö nuo johdot minnepäin?
    E30 pierburgin boksi on hanskalokeron yläpuolella.

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      Mulla pamahti etuoven ulkolistan päätykiinnikkeet, mikähän meni pieleen kun irroitin ne?

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by jr66 View Post
        E30 pierburgin boksi on hanskalokeron yläpuolella.
        Joo tiedän. Arvelin vaan että oisko joku repinu johtosarjan irti ja nakannu tuonne konttiin
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • MaxSound
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 255
          • Kajaani

          Originally posted by JJT View Post
          meneekö nuo johdot minnepäin?
          Lähtee keulaa kohti, ja johdot liittyy nätisti muuhun vakiojohtosarjaan joka menee tuolla vasemmassa laidassa...
          E39 525DA Touring -01, 540tkm

          Comment

          • |auri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 198
            • Helsinki

            No heitin auton muuten kasaan ja ratti hieman vinossa kun kävin koeajolla. Mutta nyt tuli sellanen ongelma, että lämppärin puhallin ei toimi. Ei toimi missään asennossa. Oireili, muutama viikko siten, että ei aluksi puhaltanut ja kun antoi vähän jengaa niin alkoi toimimaan.

            Comment

            • Janne123
              BTCF Member
              • May 2009
              • 342
              • Joensuu

              Puhetta on ollut noista e30 korkeussäädettävistä alustoista jonkin verran täällä et jää keula aika korkeeks vaikka ala-asentoon ois ruuvattu säätö.

              Hakua yritin epäitoivoisesti käyttää mut oikein varmaa tietoa ei löytynyt

              Eli oisko jollaki laittaa kuvaa missä ois korkeussäätö niin miten matalaksi e30 saa noilla, vai jääkö kunnon horokiks

              Mukava ois kesällä saada öljypohja toukasta joka monttuun kappaleiks ja talveks sitte "maasturi" tehdä siitä!
              _____________________
              Nyk. BMW F11 -12 530dA RUT-***
              Ex Honda Accord -97
              Ex BMW e36 -98 323Ti Compact XVN-***
              Ex BMW e36 -98 328i touring GHT-***
              Ex BMW e34 -94 525iX touring AXZ-***
              Ex BMW e36 -94 316i compact MEZ-***
              Ex BMW e30 -? 325i touring kv. XBI-***
              Ex BMW e30 -90 316i sedan ZIY-***
              Ex Ford Sierra -88 2.0

              Comment

              • M.Kytölä
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 226
                • Lehtimäki/Seinäjoki

                Mitä tulppia suosittelisitte m20b25 turboon + megasquirt suorasytkällä?
                e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                e21 315i

                ex:
                e36 318is -94
                / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  Originally posted by MaxSound View Post
                  Mikähän liitin tämä on?



                  Löytyi -87 E30:n takakontin vasemmasta laidasta verhoilun takaa. Pelkkä liitin, ei mitään boxia tms :think

                  Liittimessä on numerosarja 1 719 578 0.


                  Tuo on ollut uutena automaatti ja on jälkeenpäin muutettu manuaaliksi, missähän noissa on alunperin automaagin ohjainboksi vai onko semmoista ollenkaan

                  Juu,tuo on automaatin boksin liitin.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10500
                    • Saaressa

                    Originally posted by Janne123 View Post
                    Puhetta on ollut noista e30 korkeussäädettävistä alustoista jonkin verran täällä et jää keula aika korkeeks vaikka ala-asentoon ois ruuvattu säätö.

                    Hakua yritin epäitoivoisesti käyttää mut oikein varmaa tietoa ei löytynyt

                    Eli oisko jollaki laittaa kuvaa missä ois korkeussäätö niin miten matalaksi e30 saa noilla, vai jääkö kunnon horokiks

                    Mukava ois kesällä saada öljypohja toukasta joka monttuun kappaleiks ja talveks sitte "maasturi" tehdä siitä!
                    D2 edestä mutterit piukassa..
                    Downpipestä maahan vajaa 3cm runkopalkista 5cm maahan.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • mc_robsa
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 9
                      • Jyväskylä

                      Mikä olis helpoin tapa irrottaa tai siirtää kardaania tankin eestä pois? Tankki vuotaa ja pitää vaihtaa uuteen ja tänään en keksinyt millään miten sais helposti pois...
                      Voi kyllä johtua myöskin siitä etten ole ennen vaihtanut tankkia saati sitten pudottanut kardaania ... niin ja 316i autona.

                      Comment

                      • [Riku]
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 499
                        • Pirkkala

                        Ihan nyt tulee ekana mieleen että helpoin tapa on tosiaan irrottaa, ja sitten siirtää se kardaani pois edestä., ei tähän nyt mitään oikoreittiä oikeen ole. Kiinnitys ei ole todellakaan kovin monimutkainen, jos on vähääkään vaivatunut sitä katsomaan. Etupäästä laatikon perässä olevassa kumilimpussa muistaakseni 3lla pultilla, ja takapäästä 4 mutteria. Kannatin laakeri tai sen pidike on korissa kiinni kahdella pultilla.

                        Comment

                        • mc_robsa
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 9
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by [Riku] View Post
                          Ihan nyt tulee ekana mieleen että helpoin tapa on tosiaan irrottaa, ja sitten siirtää se kardaani pois edestä., ei tähän nyt mitään oikoreittiä oikeen ole. Kiinnitys ei ole todellakaan kovin monimutkainen, jos on vähääkään vaivatunut sitä katsomaan. Etupäästä laatikon perässä olevassa kumilimpussa muistaakseni 3lla pultilla, ja takapäästä 4 mutteria. Kannatin laakeri tai sen pidike on korissa kiinni kahdella pultilla.
                          Irrotus näyttää todella helpolta, mutta kaverin kanssa pohdittiin että mitenkä kardaanin saisi siirrettyä takatuennan välistä pois? Kardaani siis on siinä ison reiän keskellä ja liikkuuko se siitä esim. vetämällä eteenpäin, jolloin saisi tiputettua alas ja vaihdettua tankin?

                          Comment

                          • |auri
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 198
                            • Helsinki

                            Originally posted by |auri View Post
                            No heitin auton muuten kasaan ja ratti hieman vinossa kun kävin koeajolla. Mutta nyt tuli sellanen ongelma, että lämppärin puhallin ei toimi. Ei toimi missään asennossa. Oireili, muutama viikko siten, että ei aluksi puhaltanut ja kun antoi vähän jengaa niin alkoi toimimaan.
                            Tuli vähän tutkittua, mutta en keksinyt vikaa. Sen huomasin, että kun ajaa lämmöt täysillä ja puhallin 4-asennossa, niin hohkaa selvästi lämpöä kanavista. Onko moottori paskana vai voiko vika olla vastuksissa tai johdotuksissa?

                            Comment

                            • janituz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 858
                              • nummi-pusula

                              Originally posted by mc_robsa View Post
                              Irrotus näyttää todella helpolta, mutta kaverin kanssa pohdittiin että mitenkä kardaanin saisi siirrettyä takatuennan välistä pois? Kardaani siis on siinä ison reiän keskellä ja liikkuuko se siitä esim. vetämällä eteenpäin, jolloin saisi tiputettua alas ja vaihdettua tankin?
                              irrotat pultit/mutterit vaihdelaatikosta ja perästä, tän jälkee kun avaat kannatin laakerin irti ni kardaani taipuu ja sitä myöden "lyhenee" sen verta tulee kyllä pois. jos ei näinkää niin kannatin laakerin takapuolella on karsaanissa kiristin mutteri sitä löysäämällä saapi myös pituutta säädettyä.
                              e46 330da -01
                              E46 320d -00
                              E30 323i -85 "pommikone"
                              Projekti: E30 325i -86
                              Projekti: E21 315 -83
                              Ex: E30 318i mit m10i -89

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10500
                                • Saaressa

                                Originally posted by |auri View Post
                                Tuli vähän tutkittua, mutta en keksinyt vikaa. Sen huomasin, että kun ajaa lämmöt täysillä ja puhallin 4-asennossa, niin hohkaa selvästi lämpöä kanavista. Onko moottori paskana vai voiko vika olla vastuksissa tai johdotuksissa?
                                Tottahan toki ajoviima tuo ilmaa kabiiniin.. Moottori sieltä todennäköisesti on kärähtänyt. Tarkista nyt sulakkeet kuitenkin ensiksi, että ovat ehjiä.

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎