Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumppakuutio
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 131
    • Ylöjärvi

    Vesipumppu ja termostaatti vaihdettu täs lähiaikoina ja niiden yhteydessä tietenki ilmattu aika huolellisesti. Vähän epäilisin että vika ei oo siinä, ellei se sitä ilmaa sitten jostain saa imettyä sinne..

    edit: Noni ja näppärästi väärään paikkaan.. Jjjust. e39 kuitenki..
    Last edited by jumppakuutio; 02-11-2011, 12:53.

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      Minkäslaisilla perävälityksillä jengi ajelee E30:llä?
      Onko 3,91 liian lyhyt 260 getracin kanssa?
      Entä 3,64 liian pitkä?
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16412
        • Asikkala

        Originally posted by Balle View Post
        Minkäslaisilla perävälityksillä jengi ajelee E30:llä?
        Onko 3,91 liian lyhyt 260 getracin kanssa?
        Entä 3,64 liian pitkä?
        Riippuu koneesta, sen luonteesta, tehoista/väännöstä, käyttötarkoituksesta ym. asioista.

        Comment

        • Dying Breed
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 43
          • Varkaus

          Originally posted by T3 View Post
          Käy juuri noihin aiemmin mainitsemiini malleihin 1,6 ja 1,8-koneella oleviin.
          Millaisissakohan hinnoissa tuommoiset liikkuu tai millaista kehtoo pyytää kun tarvetta ei millään muotoa ole?



          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16412
            • Asikkala

            Originally posted by dying breed View Post
            millaisissakohan hinnoissa tuommoiset liikkuu tai millaista kehtoo pyytää kun tarvetta ei millään muotoa ole?
            30-40 €.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Balle View Post
              Minkäslaisilla perävälityksillä jengi ajelee E30:llä?
              Onko 3,91 liian lyhyt 260 getracin kanssa?
              Entä 3,64 liian pitkä?
              Tehdasuusi 3,46 on hyllyssä odottamassa.. Mut vierintäkehä tulee oleaan pari % pienempi kuin orkkis ja V vaihdekkin on suora

              Originally posted by jr66 View Post
              Riippuu koneesta, sen luonteesta, tehoista/väännöstä, käyttötarkoituksesta ym. asioista.
              Pitää tähän kommentoida. "Tiheämmällä perällä parempi kiihtyvyys & vice versa" , mitä aina hoetaan , ei nyt ihan suoranaisesti pidä paikkaansa.........


              Mutta.. Eniten mieltäni askarruttava E30 kysymys ja vastaus: onko jr66:lla akkunat samaa vai eri paria ?

              Originally posted by Taky View Post
              E30:sen oviliittimen hapettumien kanssa puuhaleiville....



              ... josta löytyy varaosanumerot pinneille jne.
              +1 !

              Tuo on juurikin se oikea tapa korjata johtimia. Uudet liittimet ja tarvittaessa liitinkotelot.
              Tietysti, kellä menee sähköjä oviin ja kellä ei
              Last edited by petrolhead; 02-11-2011, 18:20.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                E30:sen oviliittimen hapettumien kanssa puuhaleiville....



                ... josta löytyy varaosanumerot pinneille jne.

                Naaraspinnt 61131371607
                Urospinnit 61131371605

                Rungot 61131380587, 61131375690 ja 61131375688.
                Last edited by Taky; 03-11-2011, 07:32.
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • Balle
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3413
                  • UKI, Suomen New York

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Riippuu koneesta, sen luonteesta, tehoista/väännöstä, käyttötarkoituksesta ym. asioista.
                  Joo, tuohan nyt on ihan selvä juttu. Lähinnä mua kiinnosti että millä välityksillä ihmiset ajelee & käytännön kokemuksia.

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Pitää tähän kommentoida. "Tiheämmällä perällä parempi kiihtyvyys & vice versa" , mitä aina hoetaan , ei nyt ihan suoranaisesti pidä paikkaansa.........
                  Ei se tosiaan mene ihan noin yksinkertaisesti. Tiheämmällä perävälityksellä kyllä vääntöä saadaan välitetyksi tiehen enemmän mutta toisaalta moottorin vetoalueella oloaika lyhenee samassa suhteessa ja vaihtojen määrä kasvaa.
                  0-100km/h vauhdeissa tiheämmällä välityksellä auto kyllä tuntuu nopeammalta mutta 0-200km/h tasaakin sitten erot.
                  Faktahan on että autoa kiihdytetään teholla ja välityksiä muuttamalla ei tehoa lisää saada.
                  Paljon oleellisempaa olisi muuttaa vaihdelaatikon välityksiä niin että moottori olisi täyskiihdytyksessä mahdollisimman paljon tehoalueella.

                  Ostin nyt 3,64 perän, katotaan miltä se tuntuu. Jos auto tuntu tehottomalta niin sitten laitetaan ahdin kylkeen...
                  Possuja ja Bemareita

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Kyl nyt vastustaa...Alle oli menossa uus apurunko ja 325ix:n viskoperä. Eikös se kardaanin laippa ookkin eri kuin 325:n 188 perässä. 6 pulttinen laippa vs. 4 pulttinen?

                    Mitäs tuohon nyt pitää hankkia? Mulla siis M10 ja pienin getrag. Nyt siis tulis ix:n perä. En haluais vaihtaa perään kardaanin laippaa, kun eikös silloin pidä katsoa ne hammaskosketukset..? Mikä helpointa?

                    Ajatus olis ajaa kesät radalla ja kadulla tuolla viskolla ja sitten talveksi jäälle laittaa alle "Kemppi Lock-o-matic" 100% lukko. Perän pitäis olla vaihdettavissa helposti...Saako ix:n loppupätkän vain vaihdettua vakio kardaanin loppupätkään booreista asti?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16412
                      • Asikkala

                      Originally posted by Neppo View Post
                      En haluais vaihtaa perään kardaanin laippaa, kun eikös silloin pidä katsoa ne hammaskosketukset..?
                      Ei tarvitse.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16412
                        • Asikkala

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Mutta.. Eniten mieltäni askarruttava E30 kysymys ja vastaus: onko jr66:lla akkunat samaa vai eri paria ?


                        No joo joo, tutkitaan

                        Comment

                        • Neppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 721
                          • Laihia

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei tarvitse.
                          Eli siis sen kardaanin laipan perästä voi irroittaa ja vaihtaa ilman, että tarttee tarkastaa hammaskosketuksen?

                          Comment

                          • ChilileipÄ
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 2014
                            • jyväskylä

                            Originally posted by Balle View Post
                            Joo, tuohan nyt on ihan selvä juttu. Lähinnä mua kiinnosti että millä välityksillä ihmiset ajelee & käytännön kokemuksia.



                            Ei se tosiaan mene ihan noin yksinkertaisesti. Tiheämmällä perävälityksellä kyllä vääntöä saadaan välitetyksi tiehen enemmän mutta toisaalta moottorin vetoalueella oloaika lyhenee samassa suhteessa ja vaihtojen määrä kasvaa.
                            0-100km/h vauhdeissa tiheämmällä välityksellä auto kyllä tuntuu nopeammalta mutta 0-200km/h tasaakin sitten erot.
                            Faktahan on että autoa kiihdytetään teholla ja välityksiä muuttamalla ei tehoa lisää saada.
                            Paljon oleellisempaa olisi muuttaa vaihdelaatikon välityksiä niin että moottori olisi täyskiihdytyksessä mahdollisimman paljon tehoalueella.

                            Ostin nyt 3,64 perän, katotaan miltä se tuntuu. Jos auto tuntu tehottomalta niin sitten laitetaan ahdin kylkeen...
                            Mulla on tossa vähän piristetyllä m20:llä olevassa e30 joku aika tihee välitys. Onhan se mukava kiihdytellä ja kaupungissa räppäillä, mutta matka-ajossa kuitenkin jo vähän korkeemmat kierrokset. Pitäs tarkistaa jollai gps:llä että mite paljon mittari valehtelee 100vauhdissa tietäs vähän noista kierroksista. 110km/h mittariin vitosella 3200-3400rpm ja auto menee mittarin mukaan karvan yli 210km/h sit tulee kierrosluvunrajotin vastaan.
                            Toki aika kivasti vetoalueella on tommonen moottori kun tosta 100km/h lähtee kiihdyttää
                            Last edited by ChilileipÄ; 03-11-2011, 08:25.
                            F11 530D M-Sport ’11
                            E39 525iA touring M-Sport '02
                            ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                            Comment

                            • .:Dam:.
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 178

                              Originally posted by Dying Breed View Post
                              Millaisissakohan hinnoissa tuommoiset liikkuu tai millaista kehtoo pyytää kun tarvetta ei millään muotoa ole?
                              Sika säkissä periaatteella tarjotaan 50€ + rahti koko kasasta.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16412
                                • Asikkala

                                Originally posted by Neppo View Post
                                Eli siis sen kardaanin laipan perästä voi irroittaa ja vaihtaa ilman, että tarttee tarkastaa hammaskosketuksen?
                                Jep, ei se shimmilevy pinjonin takimmaisen laakerin alta hyppää pois ellei pura kokoa perää pinjoniakselia myöten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎