Originally posted by ChilileipÄ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ^slayer^ View PostLähinnä vain kysyin, että tuleeko mitään mieleen mitä itse en ole tullut ajatelleeksiVolvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
En löytänyt oikein mitään hyviä neuvoja/tietoa m42 jakopäästä.
Itellä tollanen kohta 300tkm ajettu e30 318iS, nyt jakopää vähän rohisee, ja ois tarkotus vaihtaa toi kiristin. Oisko kellään kuvallisia ohjeita tms hommaan? Googlella en hirveemmin löytänyt mitään.. Onko homma vaikea, ja kauan aikaa vievä? Mitä kaikkea tarvii purkaa ymsyms.. Kaikki tieto tervetullutta. Ja onko porukka yleensä selvinny miten jakopään kanssa? Onko äänet hiljentyny pelkän kiristimen vaihdolla? Kiitos jo etukäteen!
Comment
-
-
Taas remppaamaan.
Oma bemari alkoi nykimään inhottavasti. Eli aikaisemmin tehnyt ainoastaan siten, että 4tuhannen kiekan kohdalla täyskaasulla pätkäissyt kerran ja matka jatkunut.
Nyt ilmeni hiukan pahempi vika, eli kun ajaa tasakaasulla pitempään niin kone alkaa nykimään. Vaihteella ei ole väliä ja kierroksien ollessa +3t nykiminen on vähempää, mutta "pikkukierroksilla" nykiminen on toistuvaa.
Tulpat vaihdettu. Ei varsinaisesti apua. Bensanpaineensäätimen letku uusittu, luulin olleen syy, mutta nyt viikon jälkeen vika palasi.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Koneen tietoja ;
- m20b25 lohko
- b23 kuningas kampiakseli
- sorvatut b25 9.7 puristeiset männät
- b25 kanget
- b25 imusarja ja muut motronic ruisku hilppeet
- kansi on b20 josta kanavat muotoiltu ja avarrettu
- R-seetit
- puristukset n. 10.5:1
- shrick 284/272 nokka, uudet keinut
Bensa / Kipinä- puoli? Jotain varmaa tapaa todentaa asia?Vapaalla F07 530D GT
Työkalu - Scania R650 nextgen
Comment
-
-
Originally posted by Nik-las View PostBensa / Kipinä- puoli? Jotain varmaa tapaa todentaa asia?
Ruuvaa tulppa irti ja kokeile kantta vasten tuleeko sieltä mitään kipinää. OK, periaatteessa toi pitäs tehdä testitulpalla jossa on x kertaa isompi kärkiväli mut anyway saat vähä vinkkiä noinkin.
Mittaa pa-paine, kato saako suuttimet ohjausta. Ledikynän pitäisi keretä mukaan.
Sen jälkeen jako , puristukset.
EDIT: Höhöö , eihän toi kysymys koskenukkaan halvaantunutta kattilaa my bad.......
EDITEDIT: Jossei siitä ny paljain silmin/sormin löydy mitään vihreitä maadotuksia tai imuvuotoja jne perusshittiä niin tollasen vanhan katiskan sielunelämästä saa jonkuverran vihiä ku pyörittelee aikasa pakokaasuanalysaattorin perässä.Last edited by petrolhead; 18-11-2011, 19:15.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Nytten on pakko kysyä näin e28 miehenä ku E30 eivät ole tuttuja että onko niin että 325i mallia on alkuperäisesti myyty vain neliovisena, ei ollenkaan kaksiovisena?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostNytten on pakko kysyä näin e28 miehenä ku E30 eivät ole tuttuja että onko niin että 325i mallia on alkuperäisesti myyty vain neliovisena, ei ollenkaan kaksiovisena?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostNytten on pakko kysyä näin e28 miehenä ku E30 eivät ole tuttuja että onko niin että 325i mallia on alkuperäisesti myyty vain neliovisena, ei ollenkaan kaksiovisena?
EDIT : 4 minuuttia , 3 vastausta. BTCF2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View PostNo niin nyt on meikäläinenki hankkinut omistukseensa e30:n. Tai jos rehellisiä ollaan niin kaksi.
Eli kysymys kuuluu: Tarkoitus olisi asentaa tuohon -89 316:een tuosta toisesta (rusinan mallisesta) autosta tekniikka, joka siis m20b20.
Onko tuon vuosimallin autoon laitettava absit, jotta saa leimalle tuon tekniikan? Luovuttava auto siis vm 88. Mitäs muita muutoksia tulee tehdä, jotta tulee leima paperiin? Edit. Tarkennetaas vähän. Eli onko samat jarrut kummassakin? Sama alusta? Tietenkin saan nuo kaikki tuosta varaosa-autosta, mutta ei kait niitä kannata vaihtaa jos ei ole tarvis.
Nimim. Ensimmäinen tekniikan vaihto.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Nik-las View PostTaas remppaamaan.
Oma bemari alkoi nykimään inhottavasti. Eli aikaisemmin tehnyt ainoastaan siten, että 4tuhannen kiekan kohdalla täyskaasulla pätkäissyt kerran ja matka jatkunut.
Nyt ilmeni hiukan pahempi vika, eli kun ajaa tasakaasulla pitempään niin kone alkaa nykimään. Vaihteella ei ole väliä ja kierroksien ollessa +3t nykiminen on vähempää, mutta "pikkukierroksilla" nykiminen on toistuvaa.
Tulpat vaihdettu. Ei varsinaisesti apua. Bensanpaineensäätimen letku uusittu, luulin olleen syy, mutta nyt viikon jälkeen vika palasi.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Koneen tietoja ;
- m20b25 lohko
- b23 kuningas kampiakseli
- sorvatut b25 9.7 puristeiset männät
- b25 kanget
- b25 imusarja ja muut motronic ruisku hilppeet
- kansi on b20 josta kanavat muotoiltu ja avarrettu
- R-seetit
- puristukset n. 10.5:1
- shrick 284/272 nokka, uudet keinut
Bensa / Kipinä- puoli? Jotain varmaa tapaa todentaa asia?
Kansi auki ja tarkista "hiiliradan" kunto.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Nik-las View PostTaas remppaamaan.
Oma bemari alkoi nykimään inhottavasti. Eli aikaisemmin tehnyt ainoastaan siten, että 4tuhannen kiekan kohdalla täyskaasulla pätkäissyt kerran ja matka jatkunut.
Nyt ilmeni hiukan pahempi vika, eli kun ajaa tasakaasulla pitempään niin kone alkaa nykimään. Vaihteella ei ole väliä ja kierroksien ollessa +3t nykiminen on vähempää, mutta "pikkukierroksilla" nykiminen on toistuvaa.
Tulpat vaihdettu. Ei varsinaisesti apua. Bensanpaineensäätimen letku uusittu, luulin olleen syy, mutta nyt viikon jälkeen vika palasi.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Koneen tietoja ;
- m20b25 lohko
- b23 kuningas kampiakseli
- sorvatut b25 9.7 puristeiset männät
- b25 kanget
- b25 imusarja ja muut motronic ruisku hilppeet
- kansi on b20 josta kanavat muotoiltu ja avarrettu
- R-seetit
- puristukset n. 10.5:1
- shrick 284/272 nokka, uudet keinut
Bensa / Kipinä- puoli? Jotain varmaa tapaa todentaa asia?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Miten harvinainen lisävaruste on ollut sport getrag 325i (cabrio) malleissa?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment