Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diss
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 33
    • Hyvinkää

    Mistä johtuu että puhallin toimii nopeuksilla 1,2 ja 4, mutta ei nopeudella 3?
    Ja kun laittaa nopeudelle 4 niin mittariston valot välähtää.

    Ongelma ilmaantu tänään, aiemmin on toiminut joka nopeudella.

    Comment

    • Kassu.K
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 12
      • Jyväskylä

      Bmw 318IS. Kylmänä kun käynnistää auton niin sillontällöin käy noin 4000rmp pari minuuttia, sitten saattaa yhtäkkiä tippua kerrasta 800rmp, tämän jälkeen toimii taas normaalisti, mutta välillä 4000rmp kierrokset ei meinaa laskea ollenkaa sammuttamatta autoa. Monesti kun lämpimällä koneella painaa kytkimen pohjaan niin saattaa käydä noin 15sek 2000rmp ja tippuu taas normaaliin 800rmp:hen. Tätä 2000rmp:tä auto tekee tavallisessa ajossa päivittäin pari kertaa. Jos auton sammuttaa näiltä kierroksilta, ei se käynnisty samantien uudelleen ilman jumalatonta sahaamista ja bensa haisee. Auton antaa seistä jonkun aikaa niin starttaa samantien. Kenelläkään tietoa mistä vois johtua?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16360
        • Asikkala

        Originally posted by Diss View Post
        Mistä johtuu että puhallin toimii nopeuksilla 1,2 ja 4, mutta ei nopeudella 3?
        Ja kun laittaa nopeudelle 4 niin mittariston valot välähtää.

        Ongelma ilmaantu tänään, aiemmin on toiminut joka nopeudella.
        Etuvastuksesta 1 käämi/lanka palanut.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16360
          • Asikkala

          Originally posted by Kassu.K View Post
          Bmw 318IS. Kylmänä kun käynnistää auton niin sillontällöin käy noin 4000rmp pari minuuttia, sitten saattaa yhtäkkiä tippua kerrasta 800rmp, tämän jälkeen toimii taas normaalisti, mutta välillä 4000rmp kierrokset ei meinaa laskea ollenkaa sammuttamatta autoa. Monesti kun lämpimällä koneella painaa kytkimen pohjaan niin saattaa käydä noin 15sek 2000rmp ja tippuu taas normaaliin 800rmp:hen. Tätä 2000rmp:tä auto tekee tavallisessa ajossa päivittäin pari kertaa. Jos auton sammuttaa näiltä kierroksilta, ei se käynnisty samantien uudelleen ilman jumalatonta sahaamista ja bensa haisee. Auton antaa seistä jonkun aikaa niin starttaa samantien. Kenelläkään tietoa mistä vois johtua?
          Tyhjäk. säädin jumittaa, imuvuotoja, pa-paineensäädin paskana, suuttimet vuotaa rankasti tai kaikki nämä yhdessä.

          Comment

          • Diss
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 33
            • Hyvinkää

            Originally posted by jr66 View Post
            Etuvastuksesta 1 käämi/lanka palanut.
            Onko millanen homma korjata? Onko jossain päin nettiä jotkut hyvät ohjeet?

            Comment

            • Kassu.K
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 12
              • Jyväskylä

              Originally posted by jr66 View Post
              Tyhjäk. säädin jumittaa, imuvuotoja, pa-paineensäädin paskana, suuttimet vuotaa rankasti tai kaikki nämä yhdessä.
              Suuttimet ei ainakaan vuoda ja imuvuodot on katottu.. epäilen itse tuota tyhjäkäynninsäädintä, koska sitä ei ole vielä katottu. Löytyykö tuo kyseinen osa imusarjan alta, vai missä se on ja miten irtoaa?

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Kassu.K View Post
                Suuttimet ei ainakaan vuoda ja imuvuodot on katottu.. epäilen itse tuota tyhjäkäynninsäädintä, koska sitä ei ole vielä katottu. Löytyykö tuo kyseinen osa imusarjan alta, vai missä se on ja miten irtoaa?
                Löytyy imusarjan ja tulipellin välistä semmoinen alumiininen mokkula, johon menee johto ja liitin kiinni päässä. Irroitus 2min ja homma selkiää, kun osan löytää. Säädin käteen ja esim brake-cleanerilla suihkuttamalla sinne sisään saa töhnät pois. Akkulaturilla kun antaa virtaa, pitäisi sisällä olevan luistin liikkua herkästi. Mikäli takertlee, tyhjäkäynti ei pysy tasaisena.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  Kertokaahan viisaat mitä eroa on 325ix KAT mallisella etupakoputkella (pakosarjoilta katille asti) verrattuna takaveto 325i:hin? Eikä mitää mutu juttuja vaa tiukkoja faktoja
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    Originally posted by shakes View Post
                    Kertokaahan viisaat mitä eroa on 325ix KAT mallisella etupakoputkella (pakosarjoilta katille asti) verrattuna takaveto 325i:hin? Eikä mitää mutu juttuja vaa tiukkoja faktoja
                    väittäisin että pakosarjanlaipoilla ois jotain eroa, tietääkseni kahta versiota tästäkin olis. ns. normi ja sitte tuo erilainen laippa. viisaat korjatkaa.

                    edittiä tarkoitan toki pakosarjan->pakoputken välistä laippaa.
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki

                      onko kellään mitään sähköopasta tähän 320i e30 autoon, kun purin keulan niin irroitin koko keulaan tulevan johtonipun ja en merkinnyt mikä johto on valoille yms... auto ei nytten edes starttaa, tai kuulee kun startti vähä nysähtää mutta siinä se... olisko joku boksi irti?

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by Bemarituristi View Post
                        onko kellään mitään sähköopasta tähän 320i e30 autoon, kun purin keulan niin irroitin koko keulaan tulevan johtonipun ja en merkinnyt mikä johto on valoille yms... auto ei nytten edes starttaa, tai kuulee kun startti vähä nysähtää mutta siinä se... olisko joku boksi irti?
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105857 tuollahan noita.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • Kassu.K
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 12
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by T3 View Post
                          Löytyy imusarjan ja tulipellin välistä semmoinen alumiininen mokkula, johon menee johto ja liitin kiinni päässä. Irroitus 2min ja homma selkiää, kun osan löytää. Säädin käteen ja esim brake-cleanerilla suihkuttamalla sinne sisään saa töhnät pois. Akkulaturilla kun antaa virtaa, pitäisi sisällä olevan luistin liikkua herkästi. Mikäli takertlee, tyhjäkäynti ei pysy tasaisena.
                          Noniin nyt irrotin tuon tyhjäkäyntiluistimen, putsasin jarrukliinerillä ja paineilmalla, kokeilin akusta suorallavirralla niin hyvinhän se liukuläppä siellä sisällä liikku. Irroitin myös ilmamassamittarin ja ilmanputsari kotelon, putsasin ne. Nyt kun lähdin ajamaan, auto ei enään huuda kierroksia. Mutta nyt ilmeni vika että ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ilman kaasua. Ja sama vika edelleen ettei lähde aina käyntiin heti jos sammuttaa. Epäilisin jotain seos ongelmaa? vaiko lambdassa jotain?

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Kassu.K View Post
                            Noniin nyt irrotin tuon tyhjäkäyntiluistimen, putsasin jarrukliinerillä ja paineilmalla, kokeilin akusta suorallavirralla niin hyvinhän se liukuläppä siellä sisällä liikku. Irroitin myös ilmamassamittarin ja ilmanputsari kotelon, putsasin ne. Nyt kun lähdin ajamaan, auto ei enään huuda kierroksia. Mutta nyt ilmeni vika että ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ilman kaasua. Ja sama vika edelleen ettei lähde aina käyntiin heti jos sammuttaa. Epäilisin jotain seos ongelmaa? vaiko lambdassa jotain?
                            Onko ne imuvuodot nyt varmasti poissuljettu. Siellä imusarjan alla/välissä risteilee niitä alipaineletkuja ihan riittävästi ja niitä ei ulkoapäin pysty riittävän hyvin tarkistamaan, jos jossain on murtuma/halkeama. Sinne ei vaan yksinkertaisesti näe, tai pysty suihkimaan joka suunnasta starttipilottia tms jolla imuvuodon voisi paikallistaa. Suosittelen irroittamaan ne letkut yksi kerrallaan ja tarkistamaan ihan kädessä vääntelemällä, onko halkeamia. Jos epäilet seosongelmaa, sehän tulee varsinkin jos on imuvuotoja. Toki lambdakin voi olla rikki, mutta tarkistaisin ensimmäisenä nuo imuvuodot kunnolla.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Bemarituristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 238
                              • Helsinki

                              osaako kukaan sanoa tai onko olemassa jotain kuvaa mistä näkee kaikki kytkennät, kun sisätilan johdot ja etupään johdot on kaikki irti ja yhdessä nipussa...

                              mitenhän tota kannattaisi alkaa setvimään että mikä on ajovalot mikä on pitkille ja mikä tuulilasin nesteelle ym...

                              Comment

                              • janituz
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2008
                                • 858
                                • nummi-pusula

                                Originally posted by Bemarituristi View Post
                                osaako kukaan sanoa tai onko olemassa jotain kuvaa mistä näkee kaikki kytkennät, kun sisätilan johdot ja etupään johdot on kaikki irti ja yhdessä nipussa...

                                mitenhän tota kannattaisi alkaa setvimään että mikä on ajovalot mikä on pitkille ja mikä tuulilasin nesteelle ym...
                                minkä vuotinen auto kyseessä? :think
                                e46 330da -01
                                E46 320d -00
                                E30 323i -85 "pommikone"
                                Projekti: E30 325i -86
                                Projekti: E21 315 -83
                                Ex: E30 318i mit m10i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎