E30 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kaikissa ruiskuissa missä ei pumppu ole tankissa eli alle -88 kuten tuolla lukee, löytyy helman takaa kuskin puol. takarenkaan edestä.Originally posted by peltone View Posthttp://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E3...sivu1.htm#2923
 
 Missä mallissa tätä bensapumppua on käytetty ja mistä päin autoa on löytynyt? 16141178751
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eli paikka on oikea mutta auto ja vuosimalli on mulla väärin.Originally posted by jr66 View PostKaikissa ruiskuissa missä ei pumppu ole tankissa eli alle -88 kuten tuolla lukee, löytyy helman takaa kuskin puol. takarenkaan edestä. Eli tuohon sigun autoon tehty HIEMAN patenttia.. Eli tuohon sigun autoon tehty HIEMAN patenttia..
 
 - 316i m40b16 -90
 - Tankissa on orkkis pumppu, josta vedetty sähköt tuonne takarenkaan eteen ja sieltä löytyy tällainen:
 
  
 
 Orkkispumppu ei toimi ja tehty viritys tällä tavalla. Bensan määrän näyttää kyllä
 koska orkkis on vielä paikallaan. Ja nyt sitten taisi sanoa pumppu nr2 itsensä irti.. 
 
 Mitä tässä kannattaa tehdä?Letkujen vedosta ei mitää hajua, ajattelin jos tuon nr2:sen vaihtaisi?
 Jos orkkiksen vaihtaa ni toi nr2:han on tuolla tiellä sitten?E30 316 -87
 E91 325i -06
 E61 530d -06
 F10 520d -14
 ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voin tuoda sulle tänään toimivan tankissa olevan pumpun ?Originally posted by peltone View PostEli paikka on oikea mutta auto ja vuosimalli on mulla väärin. Eli tuohon sigun autoon tehty HIEMAN patenttia.. Eli tuohon sigun autoon tehty HIEMAN patenttia..
 
 - 316i m40b16 -90
 - Tankissa on orkkis pumppu, josta vedetty sähköt tuonne takarenkaan eteen ja sieltä löytyy tällainen:
 
 
 Orkkispumppu ei toimi ja tehty viritys tällä tavalla. Bensan määrän näyttää kyllä
 koska orkkis on vielä paikallaan. Ja nyt sitten taisi sanoa pumppu nr2 itsensä irti.. 
 
 Mitä tässä kannattaa tehdä?Letkujen vedosta ei mitää hajua, ajattelin jos tuon nr2:sen vaihtaisi?
 Jos orkkiksen vaihtaa ni toi nr2:han on tuolla tiellä sitten?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 klo 17 asti olen amarillossa josta lähdetään Helsinkiin. Jos et kerkiä sitä ennen (sullahan on mun numero?)Originally posted by jr66 View PostVoin tuoda sulle tänään toimivan tankissa olevan pumpun ?
 niin voit jättää kelle tahansa tänne Lahteen? esim shakes asuu keskustassa.
 Ja iso kiitos E30 316 -87 E30 316 -87
 E91 325i -06
 E61 530d -06
 F10 520d -14
 ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On numero. PekkaHirvonen pitäisi saada kiinni (HUHUU !) voisi varmaan välittää sen sulle :think Jaa mutta et tarvi tänään sitä ?Originally posted by peltone View Postklo 17 asti olen amarillossa josta lähdetään Helsinkiin. Jos et kerkiä sitä ennen (sullahan on mun numero?)
 niin voit jättää kelle tahansa tänne Lahteen? esim shakes asuu keskustassa.
 Ja iso kiitos 
 
 E: ei se ihan kiitoksella lähde mutta eihän nää kultaa maksa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En siis tänään tarvitse. Mutta vkl ois hyvä olla? :think En ihan niin ajatellutkaan mutta lähinnä tuonti ja että sellanen löytyy.Originally posted by jr66 View PostOn numero. PekkaHirvonen pitäisi saada kiinni (HUHUU !) voisi varmaan välittää sen sulle :think Jaa mutta et tarvi tänään sitä ?
 
 E: ei se ihan kiitoksella lähde mutta eihän nää kultaa maksa.E30 316 -87
 E91 325i -06
 E61 530d -06
 F10 520d -14
 ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistäköhän vois johtua ku eilen ajelin muutama sata kilsaa ja kaks kertaa kävi niin ajossa, että ihanku ois kipinä hävinny. Toisella kerralla pääsin jatkaa ku rullasin vaihde päällä ja toisella kerralla moottori sammui ja piti oottaa noin 2min nii taas pääs jatkaa? Tänään toimi ihan normaalisti, mutta nyt taas ei pihasta lähe käyntiin vaikka moottori vielä lämmin ja akussa virtaa. Startti pyörii niinkuin pitää, mutta ei lähde käyntiin?
 Autohan on 316i vm-89
 
 E: Ja nyt lähti Voiko rikkinäisellä lambda-anturilla olla osuutta asiaan? Pitääpi muutenki se vaihtaa tässä..
							
						Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti Voiko rikkinäisellä lambda-anturilla olla osuutta asiaan? Pitääpi muutenki se vaihtaa tässä..
							
						Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
 e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
 e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
 300 exc -05
 
 
 Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
 
 EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Jokkede View PostMistäköhän vois johtua ku eilen ajelin muutama sata kilsaa ja kaks kertaa kävi niin ajossa, että ihanku ois kipinä hävinny. Toisella kerralla pääsin jatkaa ku rullasin vaihde päällä ja toisella kerralla moottori sammui ja piti oottaa noin 2min nii taas pääs jatkaa? Tänään toimi ihan normaalisti, mutta nyt taas ei pihasta lähe käyntiin vaikka moottori vielä lämmin ja akussa virtaa. Startti pyörii niinkuin pitää, mutta ei lähde käyntiin?
 Autohan on 316i vm-89
 
 E: Ja nyt lähti Voiko rikkinäisellä lambda-anturilla olla osuutta asiaan? Pitääpi muutenki se vaihtaa tässä.. Voiko rikkinäisellä lambda-anturilla olla osuutta asiaan? Pitääpi muutenki se vaihtaa tässä..
 Jos tekee vielä tuota niin tsekkaa bensapumppu.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
 Käyttis 535i GT F07
 Ex: X1 E84 28i Xdrive
 Ex: E90 325
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikähän mahto mennä e30 318iS mittaristoon, kun oli irti, ja "tuunailin" ne neulat punasiksi. En taitellut yms, mutta nyt yhtäkkiä huomasin että lämpömittarin neula oli tipahtanut ihan toiseen reunaan.. Ei menny tässä kyseisessä tuunauksessa ( ) vaan nyt vasta huomasin kun rupesin mittaristoa kasaamaan, hommattava uusi lämpötilamittari vai? Vai mahtaiskohan se nousta sitten lämpöjen mukana.. ) vaan nyt vasta huomasin kun rupesin mittaristoa kasaamaan, hommattava uusi lämpötilamittari vai? Vai mahtaiskohan se nousta sitten lämpöjen mukana..
 
 Tossa vielä sekavan selityksen lisäks havainnollistava kuva :
 
  
 
 Eli paintilla lisäsin ton viivan, miten oma viisari on nyt..  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos voit elää 5 lovisen kanssa niin pitäisin vakio laatikon siellä.. Kyllä se tuollaiset tehot kestää jos et itse riko..Originally posted by magilainen View PostElikkäs itsellä on m20b25 moottorilla oleva projekti joka on nyt laatikkoa vailla.
 Moottorista irtoaa 350-400hp valmiina.
 Halukessa etenkin 6-vaihteinen manuaali loota.
 
 Kysymys siis kuuluu mistä mallista/moottorista olisi helpoin/halvin lähteä laatikkoa kattelemaan?
 S50 moottoreista?
 
 Tiedossa on että pieniä muokkauksia vaatinee esim m50 koneisen laatikon kanssa.
 duke's garage:
 Suzuki R50
 E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
 M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
 S38 S54 S62
 instagram: _duuk
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tähän ois kiva tietää vastausta myös, koska itellä mittaristorojektin jälkeen bensamittari alkoi temppuilemaan eli näyttää about 1 asteikon välin liian vähän:think Eli kun tankkaa tankin täyteen niin about 40 kohdille nousee viisari...Bensavalo ei syty vaikka viisari laskee ihan alas missä se on "virrat pois päältä" asennossakin.Originally posted by MAKELA View PostMikähän mahto mennä e30 318iS mittaristoon, kun oli irti, ja "tuunailin" ne neulat punasiksi. En taitellut yms, mutta nyt yhtäkkiä huomasin että lämpömittarin neula oli tipahtanut ihan toiseen reunaan.. Ei menny tässä kyseisessä tuunauksessa ( ) vaan nyt vasta huomasin kun rupesin mittaristoa kasaamaan, hommattava uusi lämpötilamittari vai? Vai mahtaiskohan se nousta sitten lämpöjen mukana.. ) vaan nyt vasta huomasin kun rupesin mittaristoa kasaamaan, hommattava uusi lämpötilamittari vai? Vai mahtaiskohan se nousta sitten lämpöjen mukana..
 
 Tossa vielä sekavan selityksen lisäks havainnollistava kuva :
 
  
 
 Eli paintilla lisäsin ton viivan, miten oma viisari on nyt.. 
 
 Itse viisareita en irrotellut, joten vika ei varmaan siinäkään voi olla E30 328i Cabrio '91 M-Tech II E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
 E30 328i Projekti '88
 E61 523i '08
 
 EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
 
 
 Comment
Comment