Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    Originally posted by Axum View Post
    Kyllä
    Ok.

    Originally posted by KuuKi View Post
    Hieman OT, mutta älä halkase takakantta kun prässäät tarvikekumin paikoilleen.
    Joo kiitti vinkistä. Pitää yrittää nätisti laittaa.

    Originally posted by jr66 View Post
    Hyvä mitata takakannen reikä ja puslan ulkomitta ennen asennusta, puoli milliä liian iso ei enää mene.
    Kiitos tästäkin.
    E39 ja E91

    Comment

    • Re-pe
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 380
      • Lieksa

      Onko minkälainen homma e30 m20b20 koneella olevaan vaihtaa öljypumppu?:think
      e36 328i -97 M-Sport
      e46 320d -04 M-Sport

      Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Comment

      • aaape
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 615
        • Muaninka

        Onko miten laiton viritelmä hitsata e36:n etu tolppia e30:n tolppien tilalle?? :think
        e36 328i turbo (95)
        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
        e30 316 (m30)(87) projekti

        EX.
        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16412
          • Asikkala

          Originally posted by aaape View Post
          Onko miten laiton viritelmä hitsata e36:n etu tolppia e30:n tolppien tilalle?? :think
          En tiedä mutta miksi niin pitäisi tehdä ? Ja toisaalta, kun ne e36 tolpat hitsataan paikoilleen niin tolppa vetää soikeaksi ? -> iskarin mäntä ei liiku sisällä. Ja iskarin vaihto ei onnistu ilman hitsipilliä tällä kombinaatiolla.

          Comment

          • KuuKi
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1055
            • Lahti

            Originally posted by aaape View Post
            Onko miten laiton viritelmä hitsata e36:n etu tolppia e30:n tolppien tilalle?? :think
            jr66 tuossa vastailikin ja en minäkään tiiä laittomuudesta.
            JOS sinne e30-koriin haluaa e36:n tolpat, eikö kannattais vaihtaa navat, olka-akselit sun muut samalla. Laittais kaikki e36:n osat sopimaan sinne.
            KuukiFix palvelee...
            sigpic
            NYT: A1 8X, T3, 190e
            EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

            Comment

            • aaape
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 615
              • Muaninka

              Originally posted by jr66 View Post
              En tiedä mutta miksi niin pitäisi tehdä ? Ja toisaalta, kun ne e36 tolpat hitsataan paikoilleen niin tolppa vetää soikeaksi ? -> iskarin mäntä ei liiku sisällä. Ja iskarin vaihto ei onnistu ilman hitsipilliä tällä kombinaatiolla.
              Originally posted by KuuKi View Post
              jr66 tuossa vastailikin ja en minäkään tiiä laittomuudesta.
              JOS sinne e30-koriin haluaa e36:n tolpat, eikö kannattais vaihtaa navat, olka-akselit sun muut samalla. Laittais kaikki e36:n osat sopimaan sinne.
              okei eli parempi tulee kun etin jostain e36 3.2 m3 alatukivarret ja epäkesko puslat
              e36 328i turbo (95)
              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
              e30 316 (m30)(87) projekti

              EX.
              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16412
                • Asikkala

                Originally posted by aaape View Post
                okei eli parempi tulee kun etin jostain e36 3.2 m3 alatukivarret ja epäkesko puslat
                Miksi 3,2 litraisesta, onko siinä mitoitus parempi e30:een kuin muissa e36-tukivarssa ? Eikö voi käyttää e30:n omia ?

                Comment

                • KuuKi
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1055
                  • Lahti

                  Originally posted by aaape View Post
                  okei eli parempi tulee kun etin jostain e36 3.2 m3 alatukivarret ja epäkesko puslat
                  Miten ne alatukivarret liittyy e36:n iskareihin???
                  KuukiFix palvelee...
                  sigpic
                  NYT: A1 8X, T3, 190e
                  EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                  Comment

                  • ///Make
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 4687
                    • Lahti

                    Originally posted by Re-pe View Post
                    Onko minkälainen homma e30 m20b20 koneella olevaan vaihtaa öljypumppu?:think
                    Ei ole kovin paha. Kone irti kumityynyistä ja tunkkaat jokusen sentin ylöspäin mitä se nätisti nousee. Tuet koneen sinne ylemmäs, öljypohja pois (vaihteiston päässä on alumiininen pala mikä pitää ottaa pois että taaimmat pultit saa auki). Tämän jälkeen öljypumppu onkin ihan näkösällä. Pumppu irti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
                    Z3 3,0 Coupe -98
                    E30 325E 4D -85
                    Originally posted by TNT
                    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                    Comment

                    • Re-pe
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 380
                      • Lieksa

                      Originally posted by ///Make View Post
                      Ei ole kovin paha. Kone irti kumityynyistä ja tunkkaat jokusen sentin ylöspäin mitä se nätisti nousee. Tuet koneen sinne ylemmäs, öljypohja pois (vaihteiston päässä on alumiininen pala mikä pitää ottaa pois että taaimmat pultit saa auki). Tämän jälkeen öljypumppu onkin ihan näkösällä. Pumppu irti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
                      Kiitos nopeasta vastauksesta, jos huomenna rupeaisi irroittamaan öljypumppua:think
                      e36 328i -97 M-Sport
                      e46 320d -04 M-Sport

                      Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • aaape
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 615
                        • Muaninka

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Miksi 3,2 litraisesta, onko siinä mitoitus parempi e30:een kuin muissa e36-tukivarssa ? Eikö voi käyttää e30:n omia ?
                        kun tuo e30 oma olka-akseli napa yhdistelmä e36 iskarilla ei oikeen olis järkevä viritelmä niin ajattelin sitten että laittaisin siis e36:sesta sen olka-akseli napa yhdistelmän e30 niin silloinhan jos käytän e30 omaa ala tukivartta nii pyörä jää liian taakse vai oonko ymmärtäny asian ihan väärin?
                        Originally posted by KuuKi View Post
                        Miten ne alatukivarret liittyy e36:n iskareihin???
                        ei kai se mitenkään liity mut jos tuo ylempi teksti selventäisi asiaa hiukan vaikka epäselvästi varmaan selitetty
                        e36 328i turbo (95)
                        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                        e30 316 (m30)(87) projekti

                        EX.
                        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by smpovers View Post
                          Itse jouduin paineilmataltalla hakkaamaan noi vaijerit irti. Ehjänä niitä ei olisi mitenkään saanut ainakaan mun tapauksessa...
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Niin tuttua...
                          Jaa! Mä aattelin tota hommaa tehdessä että on vaan asentajan osaamattomuutta taas . Mutta on muillakin ollu sitte jumissa. Eipä tuo mitään haittaa uusia ties miten vanhat kaapelit kun 20,- saa parin niitä..
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Kytölä
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 672
                            • Lohja

                            Originally posted by aaape View Post
                            kun tuo e30 oma olka-akseli napa yhdistelmä e36 iskarilla ei oikeen olis järkevä viritelmä niin ajattelin sitten että laittaisin siis e36:sesta sen olka-akseli napa yhdistelmän e30 niin silloinhan jos käytän e30 omaa ala tukivartta nii pyörä jää liian taakse vai oonko ymmärtäny asian ihan väärin?
                            Tolppa ja king pin perusmallin E36:sta niin voit käyttää E46 330:n jarrulevyjä ja satuloitakin ilman modauksia. Tukivarret sitten M3 3.2 litraisesta ja epäkeskopuslat niille kaveriksi.
                            '88 325i cabrio
                            '90 318is

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16412
                              • Asikkala

                              Originally posted by Kytölä View Post
                              Tolppa ja king pin perusmallin E36:sta niin voit käyttää E46 330:n jarrulevyjä ja satuloitakin ilman modauksia. Tukivarret sitten M3 3.2 litraisesta ja epäkeskopuslat niille kaveriksi.
                              Mikä näistä 3,2 tukivarsista tekee paremmat kuin muista ?

                              Comment

                              • Kytölä
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 672
                                • Lohja

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Mikä näistä 3,2 tukivarsista tekee paremmat kuin muista ?
                                Mittajuttuja

                                Originally posted by Doni View Post
                                Juu, ja pitää olla E36 M3 3.2L alatukivarret. Koska niissä on navan kiinnitys eri paikassa kun esim 3.0L M3:n alatukivarressa.
                                '88 325i cabrio
                                '90 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎