Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    Originally posted by duuk View Post
    Jos voit elää 5 lovisen kanssa niin pitäisin vakio laatikon siellä.. Kyllä se tuollaiset tehot kestää jos et itse riko..
    Totta tuokin

    Katsoo vaikka jatkossa jos sattuisi esim m50 motin laittamaan, olisi tuon 6-lovisen (jos innostaa sillon) kannalta helpompi toteuttaa.

    Mites harvassa nuo 260 sportit on? ja mitä lie pyytävät?

    Ei ole nyt kun yks m40 laatikko ja sitäpä en rupea laittamaan tuohon perään kuitenkaan,eli laatikon hankinta joka tapauksessa edessä
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8094
      • Willähde

      Originally posted by MAKELA View Post
      Kannattaa vaihtaa sigun e30 myös iskarien yläpäät/lautaset edestä..
      Tiedän. Ja vähän kaikkea muutaki.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1530
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by magilainen View Post
        Totta tuokin

        Katsoo vaikka jatkossa jos sattuisi esim m50 motin laittamaan, olisi tuon 6-lovisen (jos innostaa sillon) kannalta helpompi toteuttaa.

        Mites harvassa nuo 260 sportit on? ja mitä lie pyytävät?

        Ei ole nyt kun yks m40 laatikko ja sitäpä en rupea laittamaan tuohon perään kuitenkaan,eli laatikon hankinta joka tapauksessa edessä

        Laatikon hankintaan vaikuttaa myös se millaista perävälitystä on tarkoitus käyttää?
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

          Originally posted by M325i View Post
          Laatikon hankintaan vaikuttaa myös se millaista perävälitystä on tarkoitus käyttää?
          Perävälitys on vaihdettavissa ja laatikon mukaan katsotaan sopivat välitykset.
          Mitään aavikko välejä ei tarve hankkia, kun harraste/kesä peli kuitenkin tulossa.
          Bmw e91 330xd -06 msport
          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


          Freude am Fahren

          Comment

          • amisqo
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 1615
            • Vantaa

            Mikä vialla sigun autossa. Tyhjäkäynnillä kierrokset hakee lähes kokoajan melko radikaalisti 750-1100rpm ja välillä taas ei mitään. Ajossa huomasin että hetkellinen kulutus mittari ei meinaa pysyä millään alle 10/100km eli satasenkin vauhissa normaalisti vajaa 10, ehkä noin 7-8 niin nyt 12-15 jatkuvasti. Mikä mättää?
            G30 530e iPerfomance M-sport -18
            Ex: F30 330D M-sport -15
            Ex: E90 330D M-sport -06
            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
            Ex: e30 320i -89
            Ex: e30 318iS -90

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16527
              • Asikkala

              Originally posted by amisqo View Post
              Mikä vialla sigun autossa. Tyhjäkäynnillä kierrokset hakee lähes kokoajan melko radikaalisti 750-1100rpm ja välillä taas ei mitään. Ajossa huomasin että hetkellinen kulutus mittari ei meinaa pysyä millään alle 10/100km eli satasenkin vauhissa normaalisti vajaa 10, ehkä noin 7-8 niin nyt 12-15 jatkuvasti. Mikä mättää?
              Imuvuoto, nokan anturi :think

              Comment

              • e30tampio
                Banned
                • Feb 2012
                • 216
                • Seinäjoki

                enpä osannu päättää teekkö erillisen topicin vai laitanko tänne ku muutama kysymys ruvennut askarruttamaan...

                Ensinkin mites noi e30 lämppärilaitteen vivustojen PITÄISI toimia kun minulla niistä sattuu vähän mitä milloinkin eli jos kaksi alinta pitää oikeassa reunassa tulee jalkoihin lämmintä ja vähän ikkunalle, jos pitää keskimmäisen pelkästään tulee ikkunalle, jos ylimmän tulee "naamalle" mutta jos taas laittaa tuon ylimmän kanssa jonkun yhtä aikaa oikeaan reunaan niin tulee jokapuolelta kylmää joku siis nyt vähän tekee omiaan

                Sitten kiinnostaisi jos jollain tiedossa mottien painoja kun en niitä nyt yhtäkkiä löytänyt eli lähinnä kiinnostaa mitä painaa m40b16 kone, m20b20 kone ja m50b25 kone...

                sitten kiinnostaa E21 kopasta, että onkos sitä ollut niin sanotulla 2valomaskilla joskus vai onko kaikki vaan jotain tehtyjä? halu ois kokeilla e30 kaksvalosena mutta mistäs umpiot jos E21 ei ole.. Golffissa liian isot..

                (tää varmaa jatkuu vielä kun tulee lisää tyhmiä kysymyksiä mieleen mutta editoidaan sitten kun sen aika on)

                Comment

                • amisqo
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 1615
                  • Vantaa

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Imuvuoto, nokan anturi :think
                  Imuvuotoa yrittänyt paikallistaa. Viimekesänä tuli vaihettua ilmahaitaria ja putsattua tk moottoria ja korjailtua alipaineletkuja kun oli vähän isompaa käyntihäikkää ja sillon vika oli kampiakselin asentotunnistin.

                  Mikä ton nokan anturin tarkotus sit on? onko se nyt kokonaan risana vai vasta vihjaa, että teeppä asialle jotain? Ja jos joku viitsisi, voisi etsiä ton anturin vaikka bmw fansista kun itse en sitä löydä. Olisiko mitään muuta mahdollisuutta? Vähän paha alkaa ostelemaan osia sillä perjaatteella, että se "voisi olla toi, tai ehkä toi"

                  Jännän asiasta tekee myös se, että välillä käynti pysyy nätisti siinä tyjäkäynnillä 800rpm vai mitä se nyt onkaan, sitten annat auton olla siinä päällä pari minaa niin alkaa pomppimaan kierrokset. Sitten taas vähän kierrättää ja antaa olla niin pysyy tasaisena jonkin aikaa. Samanlaista käyntihäiriöö oli tossa pari viikko taaksepäin kovilla pakkasilla, mutta sillon ei kulutus ollut kyllä lisääntynyt millään tavalla. Vain kierrokset heittelehti välillä. Sitten ei pariin viikkoon oireillut, mutta nyt taas.

                  Yksi mikä kävi mielessä myös: Lambda?

                  Originally posted by e30tampio View Post
                  Ensinkin mites noi e30 lämppärilaitteen vivustojen PITÄISI toimia kun minulla niistä sattuu vähän mitä milloinkin eli jos kaksi alinta pitää oikeassa reunassa tulee jalkoihin lämmintä ja vähän ikkunalle, jos pitää keskimmäisen pelkästään tulee ikkunalle, jos ylimmän tulee "naamalle" mutta jos taas laittaa tuon ylimmän kanssa jonkun yhtä aikaa oikeaan reunaan niin tulee jokapuolelta kylmää joku siis nyt vähän tekee omiaan
                  Itselläni pelittää ainakin seuraavasti. Ylin vipu, tulee joko kylmää tai lämmintä lämpösäätimen mukaan tuulilasille ja vähän sivuikkunoille niistä pienistä pyöreistä ilma-aukoista. Keskimmäinen säätää kojelaudan 4 ilmaaukkoo, ja mulla menee siten että jos on lämpö täysillä tulee lämmintä, kaikilla muilla asennoilla kylmää eli vissii suoraan pihalta. Ja alin vipu on jaloille. Toimii samallalailla kun ylin.
                  Last edited by amisqo; 19-02-2012, 12:42.
                  G30 530e iPerfomance M-sport -18
                  Ex: F30 330D M-sport -15
                  Ex: E90 330D M-sport -06
                  Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                  Ex: e30 320i -89
                  Ex: e30 318iS -90

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16527
                    • Asikkala

                    Originally posted by amisqo View Post
                    Imuvuotoa yrittänyt paikallistaa. Viimekesänä tuli vaihettua ilmahaitaria ja putsattua tk moottoria ja korjailtua alipaineletkuja kun oli vähän isompaa käyntihäikkää ja sillon vika oli kampiakselin asentotunnistin.

                    Mikä ton nokan anturin tarkotus sit on? onko se nyt kokonaan risana vai vasta vihjaa, että teeppä asialle jotain? Ja jos joku viitsisi, voisi etsiä ton anturin vaikka bmw fansista kun itse en sitä löydä. Olisiko mitään muuta mahdollisuutta? Vähän paha alkaa ostelemaan osia sillä perjaatteella, että se "voisi olla toi, tai ehkä toi"

                    Jännän asiasta tekee myös se, että välillä käynti pysyy nätisti siinä tyjäkäynnillä 800rpm vai mitä se nyt onkaan, sitten annat auton olla siinä päällä pari minaa niin alkaa pomppimaan kierrokset. Sitten taas vähän kierrättää ja antaa olla niin pysyy tasaisena jonkin aikaa. Samanlaista käyntihäiriöö oli tossa pari viikko taaksepäin kovilla pakkasilla, mutta sillon ei kulutus ollut kyllä lisääntynyt millään tavalla. Vain kierrokset heittelehti välillä. Sitten ei pariin viikkoon oireillut, mutta nyt taas.

                    Yksi mikä kävi mielessä myös: Lambda?



                    Itselläni pelittää ainakin seuraavasti. Ylin vipu, tulee joko kylmää tai lämmintä lämpösäätimen mukaan tuulilasille ja vähän sivuikkunoille niistä pienistä pyöreistä ilma-aukoista. Keskimmäinen säätää kojelaudan 4 ilmaaukkoo, ja mulla menee siten että jos on lämpö täysillä tulee lämmintä, kaikilla muilla asennoilla kylmää eli vissii suoraan pihalta. Ja alin vipu on jaloille. Toimii samallalailla kun ylin.
                    Nokan anturi osa 6: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...timing_case-2/ Kertoo boksille koska ykkösessä on puristustahti jne.
                    Lambda myös mahdollinen vikakohde, ei tunnetusti ole kaikkein pitkäikäisin bmw-osa Olisi kiva tietää miksi esim. pösön +400 tkm. ajettu lambda toimii aina vaan vaikka tod. näk. on alkup :think Tai mikä näistä buimureiden lambdoista tekee niin huonoja vai luulenko vaan ?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16527
                      • Asikkala

                      Originally posted by e30tampio View Post
                      enpä osannu päättää teekkö erillisen topicin vai laitanko tänne ku muutama kysymys ruvennut askarruttamaan...

                      Ensinkin mites noi e30 lämppärilaitteen vivustojen PITÄISI toimia kun minulla niistä sattuu vähän mitä milloinkin eli jos kaksi alinta pitää oikeassa reunassa tulee jalkoihin lämmintä ja vähän ikkunalle, jos pitää keskimmäisen pelkästään tulee ikkunalle, jos ylimmän tulee "naamalle" mutta jos taas laittaa tuon ylimmän kanssa jonkun yhtä aikaa oikeaan reunaan niin tulee jokapuolelta kylmää joku siis nyt vähän tekee omiaan

                      Sitten kiinnostaisi jos jollain tiedossa mottien painoja kun en niitä nyt yhtäkkiä löytänyt eli lähinnä kiinnostaa mitä painaa m40b16 kone, m20b20 kone ja m50b25 kone...

                      sitten kiinnostaa E21 kopasta, että onkos sitä ollut niin sanotulla 2valomaskilla joskus vai onko kaikki vaan jotain tehtyjä? halu ois kokeilla e30 kaksvalosena mutta mistäs umpiot jos E21 ei ole.. Golffissa liian isot..

                      (tää varmaa jatkuu vielä kun tulee lisää tyhmiä kysymyksiä mieleen mutta editoidaan sitten kun sen aika on)
                      Originally posted by amisqo View Post
                      Itselläni pelittää ainakin seuraavasti. Ylin vipu, tulee joko kylmää tai lämmintä lämpösäätimen mukaan tuulilasille ja vähän sivuikkunoille niistä pienistä pyöreistä ilma-aukoista. Keskimmäinen säätää kojelaudan 4 ilmaaukkoo, ja mulla menee siten että jos on lämpö täysillä tulee lämmintä, kaikilla muilla asennoilla kylmää eli vissii suoraan pihalta. Ja alin vipu on jaloille. Toimii samallalailla kun ylin.
                      Lämppärin säädöt kuuluu toimia kuten amisqolla.

                      E21 tuplavaloisena tehtaalta 320/4 (4-syl. kaasari), 320i (4-syl k-jet), 320 (6-syl. kaasari) ja 323i (tätä en selitä, kaikki tietää) eli 2- ja 2,3 litraisella koneella olevat mallit.

                      Tietävä kertokoon onko ollut (luultavasti on) lisävarustelistalla muihin.

                      Comment

                      • MAKELA
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 497
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by amisqo View Post
                        Mikä vialla sigun autossa. Tyhjäkäynnillä kierrokset hakee lähes kokoajan melko radikaalisti 750-1100rpm ja välillä taas ei mitään. Ajossa huomasin että hetkellinen kulutus mittari ei meinaa pysyä millään alle 10/100km eli satasenkin vauhissa normaalisti vajaa 10, ehkä noin 7-8 niin nyt 12-15 jatkuvasti. Mikä mättää?

                        Mulla teki ainenkin täysin samaa, päästötkin oli ihan sekasin. Kaikki imuvuodot tarkistetittiin, mutta mitään ei löytynyt. Itsellä nyt uusi lambda, mutta auto seisoo tallilla kevääseen asti, joten ei tietoa korjaantuiko asia. Eikös sen saa kokeiltua kun kaivelee sen lambdan kiinnityksen sieltä jostain pakosarjan lähettyviltä, ja ottaa lambdan pois pelistä että vaikuttaako. Se liitin on samanlainen kuin IMM:lle tulee. Eli se kierrettävä..

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Olisi kiva tietää miksi esim. pösön +400 tkm. ajettu lambda toimii aina vaan vaikka tod. näk. on alkup :think Tai mikä näistä buimureiden lambdoista tekee niin huonoja vai luulenko vaan ?
                          OT, joskus mietin ihan samaa, Civikissäkin on 400tkm nähnyt orkkis anturi.
                          Samoin kaikki alipaine-jne kumiletkut on alkuperäisiä ja ehjiä
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • amisqo
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 1615
                            • Vantaa

                            Originally posted by MAKELA View Post
                            Mulla teki ainenkin täysin samaa, päästötkin oli ihan sekasin. Kaikki imuvuodot tarkistetittiin, mutta mitään ei löytynyt. Itsellä nyt uusi lambda, mutta auto seisoo tallilla kevääseen asti, joten ei tietoa korjaantuiko asia. Eikös sen saa kokeiltua kun kaivelee sen lambdan kiinnityksen sieltä jostain pakosarjan lähettyviltä, ja ottaa lambdan pois pelistä että vaikuttaako. Se liitin on samanlainen kuin IMM:lle tulee. Eli se kierrettävä..
                            pitäisikö käynnin silloin tasaantua jos lambdan irroittaa? Päästöt oli enne joulua aivan kunnossa. Vain hc ppm oli karvan yli 100 joka ehkä selittyy vuodolla putkessa. Tämä käynti oire alkoi niiden -25 pakkasten aikoihin.

                            E: senverta tuli mieleen, että onko kellään kokemusta kuin hyvin tästä saa dataa ulos jos vikakoodit joku napsisi? Kun eikös tossa pistoke kuitenkin ole
                            Last edited by amisqo; 19-02-2012, 18:06.
                            G30 530e iPerfomance M-sport -18
                            Ex: F30 330D M-sport -15
                            Ex: E90 330D M-sport -06
                            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                            Ex: e30 320i -89
                            Ex: e30 318iS -90

                            Comment

                            • Jylppy--
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 476
                              • MME/JKL

                              Omassa iS:ssä kun oli lambda paskana niin kone rupes toimii aivan normaalisti 2500rpm jälkeen.. Motonetin lambdaa ei kannata ostaa kestää alta vuoden nyt 3 sellainen menossa ja taas rikki
                              e30 318iS"UFE"
                              e30 327 TIC "AVO"
                              e30 325i "AVO"

                              -MME connection-
                              -Btcf absolutistit team-

                              Comment

                              • e30tampio
                                Banned
                                • Feb 2012
                                • 216
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by amisqo View Post
                                Itselläni pelittää ainakin seuraavasti. Ylin vipu, tulee joko kylmää tai lämmintä lämpösäätimen mukaan tuulilasille ja vähän sivuikkunoille niistä pienistä pyöreistä ilma-aukoista. Keskimmäinen säätää kojelaudan 4 ilmaaukkoo, ja mulla menee siten että jos on lämpö täysillä tulee lämmintä, kaikilla muilla asennoilla kylmää eli vissii suoraan pihalta. Ja alin vipu on jaloille. Toimii samallalailla kun ylin.
                                Kiitos vastauksesta... omani lienee siis joku räpeltänyt rikki tai vaijerit menee vääriin kohtiin.. (hirveästi huvittaa alkaa niitäkin purkamaan)

                                Originally posted by jr66 View Post
                                E21 tuplavaloisena tehtaalta 320/4 (4-syl. kaasari), 320i (4-syl k-jet), 320 (6-syl. kaasari) ja 323i (tätä en selitä, kaikki tietää) eli 2- ja 2,3 litraisella koneella olevat mallit.

                                Tietävä kertokoon onko ollut (luultavasti on) lisävarustelistalla muihin.
                                Tarkoitatko nyt tuplavaloilla yhteensä 4kpl umpioita vai 2kpl umpioita ? :think Mistähän E21 umpioita kannattais alkaa ostamaan ja sopiiko ne halkaisijaltaan E30 maskiin ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎