Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rumilus
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 366
    • Tuusula

    Originally posted by SanMiguel View Post
    Mistäs kohtaa noita FK:n tolppia joutuu hitsailee? :think

    Tossa nyt esim linkkiä tonne completokselle malliin mitä ei tarvii alkaa sulattelemaan millään mihinkään (saman hintaset oli ABS tai ei) --> http://kauppa.completos.fi/Published...mcode=FKKKBM12
    Viimevuoden alussa kaveri tilas itelleen tuolta kompletokselta jonkun fk:n sarjan ja se oli hitsattava. En jaksanu alkaa nyt uudestaan ettimään, näköjään noita valmiitakin saa
    Last edited by Rumilus; 10-12-2013, 20:29.
    Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

    Comment

    • micke_
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1148
      • Lojo

      Jos se pitää saada ihan oikeasti matalaksi niin paras on varmaan BC Racing BR Extreme Drop.
      E24 ///M635CSI
      E61 520d LCI
      Ex: E30 1006hv/1161nm
      ig: m1ckee_

      Comment

      • SanMiguel
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 1033
        • Kirkkonummi

        Originally posted by bimmertouring View Post
        Ekasta linkistä en tiedä mutta epäilisin että ei ole hitsattava, toka ei ole hitsattava, kolmas ei ole hitsattava ja neljänteen joutuu katkomaan tolpan juuresta ja kiertää tolpan hitsillä eli kai se jollekkin on iso homma ja jollekkin ei..

        Kolmella ensimmäisellä "coilover setillä" ei sitte mennä kovin matalalle...

        Ja is on vakiona isot 51mm tolpat, sitä en tiedä onko sun yksilössä? Mittaamalla selviää..

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6120
          • Helsinki

          Ei mitään Sanmiguel kerkesi
          Last edited by MikeDry; 10-12-2013, 20:48.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            alkuperäinen is.


            jees. ei sillä nyt niin alas tarvi mennä että ei ajamaan pystyisi

            nyt ainakin tiedän enemmän noista. että kiitoksia !

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1033
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Sädde View Post
              V.Maxx, JOM, TA-Technix,
              Noissa kaikissa seteissä taidetaan käyttää edessä semmosta samanlaista kierre osaa mikä tulee takajousenkin alle, ainoa ero on vaan siinä että noissa se kierreosa pitää samalla etuiskarin paikallaan. Eli se kierre osa korvaa sen iskaria paikallaan pitävän "mutterin". Olipa vaikeasti selitetty.

              Näissä ei siis tarvii hitsata eikä välttämättä rälläköidäkkään, mutta mikäli sen vakio alajousilautasen jättää sinne niin säätäminen on hieman hankalampaa. Onnistuu kuitenkin..
              Last edited by SanMiguel; 10-12-2013, 21:03.

              Comment

              • bimmertouring
                Banned
                • Feb 2012
                • 1082
                • Satakunta

                olisko kellää kokeneella sanoa mielipidettä tästä

                : http://www.tuningkauppa.com/BMW-E30-...er-alustasarja

                kuviakin saa laittaa että näkis millai menee alas ?(ilmoita vannekoko jos laitat kuvan)

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6120
                  • Helsinki

                  puutaheinää
                  Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:57.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1033
                    • Kirkkonummi

                    Joillekkin saattaa aueta aavistuksen paremmin tuo selitys linkin kautta tonne Osmiksen projekti topicin puolelle --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1360

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3401
                      • Kotka

                      Originally posted by Sädde View Post
                      Ei mitään Sanmiguel kerkesi
                      Eikös KW variantea saa valmiiksi hitsattuna? Vanhat tolpat annetaan vaihdossa samaan tapaan kuin tehdaskorjatuissa jarrusatuloissa.

                      EDIT: Jaa, eipä taida saada halpisVariantea enää. Ainakin modificars tarjoaa vain rosteriversiota ja hinta on sen mukainen.
                      Last edited by Skarpa; 11-12-2013, 05:56.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Mäki
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 370
                        • Vaasa

                        Originally posted by bimmertouring View Post
                        olisko kellää kokeneella sanoa mielipidettä tästä

                        : http://www.tuningkauppa.com/BMW-E30-...er-alustasarja

                        kuviakin saa laittaa että näkis millai menee alas ?(ilmoita vannekoko jos laitat kuvan)
                        Tämä sarja on tietääkseni aika samanlainen ku V-Maxxin. Siis samanlaatuinen ja samanlaiset säätöpalikat.
                        Itsellä oli V-Maxxi edes takasin, en ostaisi toista kertaa.

                        Jos olet laittamassa coilovereita e30seen, osta hitsattavat. nämä halpis sarjat jotka tulevat etutolppaan mutterin sijaan ovat kyllä niin lapsellisia. En ymmärrä miten voi olla Túv hyväksyttyjä
                        Harley Davidson Sportster 1200
                        Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6120
                          • Helsinki

                          puutaheinää
                          Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 07:57.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • bimmertouring
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 1082
                            • Satakunta

                            jos tähän nyt päädyn : http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=807


                            niin sopiiko tuo e30 318is vm1990 `?


                            eikös vanha etutolppa vain katkaista ja sitten tuo tulee siihen ja hitsataan ympäri vain ,,olenko käsittänyt oikein ??:think

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1033
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by bimmertouring View Post
                              jos tähän nyt päädyn : http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=807


                              niin sopiiko tuo e30 318is vm1990 `?


                              eikös vanha etutolppa vain katkaista ja sitten tuo tulee siihen ja hitsataan ympäri vain ,,olenko käsittänyt oikein ??:think
                              Mittaa ensin ne sun tolpat ennenkun tilaat alustaa. Vaikka olis alunperin isot tolpat niin nyt 23 vuotta myöhemmin siellä saattaa ihan hyvin olla vaikka pienetkin? Ja mikäli siellä on ne 51mm tolpat niin ei tuo nelisylinterisen malli taida sopia. Oletan ainakin että tuolla verkkokaupassa ajatellaan 4syl = 45mm ja 6syl = 51mm vaikka ne ei todellisuudessa mee sinne päinkään

                              Hieman kun lukee niin löytää moneen kysymykseen vastauksen. Tossa linkki Tontonin kirjoittamaan hyvin kattavaan asennus ohjeistukseen pari sivua taaksepäin --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=243

                              Comment

                              • hellion
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 176
                                • -

                                Joku täällä tiesi aikoinaan kertoa, että noi kaikki ruuvaamalla kasattavat säädettävät halpisalustat (V-Maxx, JOM, TA-Technix...) on käytännössä samoja tuotteita merkistä riippumatta. Tiedä häntä, mutta omassa 325:ssani on tuollainen V-Maxx ollut alla nyt nelisen vuotta ja mun mielestä se on hintaisekseen ihan kelvollinen sarja. Mikään rata-alustahan tässä ei siis todellakaan ole kyseessä, etuiskarit on tekki-Bilsteineihin verrattuna melkoisen rimpulat ja takajouset on todella pehmeät. Ja ainoastaan korkeus on säädettävissä. Mutta normaaliin ajeluun kelvollinen, jos tarkoitus on vaan madaltaa kesäksi ja ehkä korottaa talveksi. Tosiaan ihan tonttiin tuolla ei autoa saa, mutta ainakin omiin tarpeisiini liiankin alas. Takajouset on syytä korvata jäykemmillä, mikäli meinaa enemmän madaltaa ja kaariin raapimisen riski on olemassa. Ja vaikkei osuisikaan, iskari varmaan pohjaa kyllä. Itse ostin BC-racingin jouset, 80€ pari. Sopivat samoihin säätömuttereihin suoraan.

                                Asennus on yksinkertainen projekti, koska alkuperäistä tolppaa ei tarvitse pilkkoa ja jousilautasenkin voi halutessaan jättää paikalleen. Se vaikeuttaa tosin säätämistä:



                                Tosimadaltajille auto jää melko traktoriksi, mutta itse tykkään ajella suoraan hidastustöyssyistä yli. Alla on siis 17" fillarit, kun sitäkin kysyttiin. Edessä on kierrettä parisen senttiä jäljellä ja takaa voisi vielä poistaa säätölautaset, jos olisi tarvetta alemmas. Tässä siis vielä sarjan alkuperäisillä takajousilla:




                                Sarja maksoi muistaakseni vähän reilut 300€ ja siihen hintaan nähden se on ominaisuuksiltaan ja kestoltaan ihan hyvin linjassa. Säätömutteritkin vielä liikkuivat, kun pesi parin vuoden mudat pois kierteistä. Jos haluaa oikeasti hyvän ja säädettävän alustan, sijoittaisin itsekin siihen BC-Racingiin. Mutta tälläkin ajelee kyllä töihin ja kauppaan.
                                E30
                                Forever and still counting

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎