Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jannmann View PostMiks noin vammasen jäykät jouset?
Kuitenkin katuauto kyseessä?Last edited by petrolhead; 22-07-2016, 21:04.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ei e30 pysy tiellä tuolla korkeudella ja noilla jousilla..
Takana touringissa 14kg jouset vielä menisi, itse päädyin 12kg jousiin kaikkien kokeilujen jälkeen, mutta tuo etupää on todella hukassa.
Edittiä: Taakse kun laitat jotkut 9-10" leveät vanteet (mitkä tuommoinen tuuninki vaatii), niin joudut nostamaan tuota 5cm, koska se leveä vanne/rengas kombo ei mahdu sinne pyöräkoteloon..Last edited by Daa Daa; 22-07-2016, 21:54.
Comment
-
-
Mimusta nuo jousijäykkyydet ei kyllä pidä paikkaansa noissa bc alustoissa. Lähinnä suuntaa antavia, niin että isompi numero on jäykempi ja sekin vain jos pituus ja jousen malli pysyy samana. En ole kyllä siis mittaillut, mut ihan perus tuntumalta näin sanoisin. Tuo e30 Extreme dropin 14kg jousi vaikuttaa ennemmin joltain alle 10kg jouselta. Toimii kyllä oikeen hyvin kolmekybän alla, eikä ole sikajäykkä vaikka näin voisi luulla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMimusta nuo jousijäykkyydet ei kyllä pidä paikkaansa noissa bc alustoissa. Lähinnä suuntaa antavia, niin että isompi numero on jäykempi ja sekin vain jos pituus ja jousen malli pysyy samana. En ole kyllä siis mittaillut, mut ihan perus tuntumalta näin sanoisin. Tuo e30 Extreme dropin 14kg jousi vaikuttaa ennemmin joltain alle 10kg jouselta. Toimii kyllä oikeen hyvin kolmekybän alla, eikä ole sikajäykkä vaikka näin voisi luulla.
En edes viitti kertoa minkä jäykkyiset vieterit omassa autossa on alla2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostEi e30 pysy tiellä tuolla korkeudella ja noilla jousilla..
Takana touringissa 14kg jouset vielä menisi, itse päädyin 12kg jousiin kaikkien kokeilujen jälkeen, mutta tuo etupää on todella hukassa.
Edittiä: Taakse kun laitat jotkut 9-10" leveät vanteet (mitkä tuommoinen tuuninki vaatii), niin joudut nostamaan tuota 5cm, koska se leveä vanne/rengas kombo ei mahdu sinne pyöräkoteloon..
Comment
-
-
Mikäs ois paras kiinteä madallussetti e30 cabrioon, kun pitäisi saada madallettua n.60/40?
Iskareina käynyt mielessä Bilstein b8 ja Koni sport. Bilstein b8 maksimi madallus taitaa olla 50mm ja Konissa 35mm, mahtaako tämä aiheuttaa ongelmia jos tyrkkää 60/40 jouset?
Bilsteinin iskareista en ole viimeaikoina kuullut hirveesti hyvää, onko laatu sitten huonontunut että kannattaisi ottaa jotkut muut?
Tällähetkellä auton alla H&R cupkit 60/40 madalluksella ja on hieman "hyppykeppi"
Elikkä siis mikä ois paras vaihtoehto minulle kun en mielellään coilisettiä halua? :think
Comment
-
-
Originally posted by Max View PostTässä omasta prefacesta kuva. Jouset ovat muistaakseni 60/40 madalluksella. Takaa sais kyllä perä olla sen pari senttiä olla matalempi. Jos jollain on ideoita, niin saa rohkeasti kertoa!
Mut jos sitä pitää saada alaspäin ni laita vaikka matalammat yläpäät, et menetä pumpun joustomatkaa yhtään vaikka keula tippuu.
edit... niin perän tiputtamisesta tässä vain kysyttiinkin.. No kato ekana onko siellä jousilautasilla kumilätyt paikallaan ja jos on niin minkä paksuiset. Ne poistamalla tippuu jonkinverran.Last edited by petrolhead; 11-08-2016, 21:08.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo eka idea on että anna olla noin, on varmasti vielä hyvä ajellakin eikä tarvi jokaisen leppäkertun takia hidastaa ja kiertää niinku lippispäät tekee.
Mut jos sitä pitää saada alaspäin ni laita vaikka matalammat yläpäät, et menetä pumpun joustomatkaa yhtään vaikka keula tippuu.
edit... niin perän tiputtamisesta tässä vain kysyttiinkin.. No kato ekana onko siellä jousilautasilla kumilätyt paikallaan ja jos on niin minkä paksuiset. Ne poistamalla tippuu jonkinverran.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Post+ hiekkasäkki varapyörän tilalle
Jos takakontissa on hiekkasäkki, ni keulalle voi asentaa esim. ///Sepelimyllyn. Painoo on sen verran että taatusti laskee alaspäin. Miinuksena on setupista kateelliset ihmiset sitteLast edited by petrolhead; 11-08-2016, 21:27.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Max View PostTässä omasta prefacesta kuva. Jouset ovat muistaakseni 60/40 madalluksella. Takaa sais kyllä perä olla sen pari senttiä olla matalempi. Jos jollain on ideoita, niin saa rohkeasti kertoa!
E: nii perkele, eihän tämä mikään showroom ollutkaan... No menköön.
Comment
-
Comment