Originally posted by Jylppy--
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
No eiköhän se B25 ole. Ero tuskin on kovin iso mutta kuitenkin.Originally posted by Jannuhuoleton View PostMiten nuo siis käytännössä eroavat, siis onko jompikumpi parempi jos esim laittaa turboa?
Tosin jos tuota laittaa pienempireikäiseen kanteen, niin pitää tietenkin kohdistaa kannen kanaviin, muuten jää porrasta liitoskohtaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Onneksi olkoon, olet löytänyt Länsi-Saksalaisen insinöörin maanantaipäivän tuotoksen. 80-luvulla tehtiin kusipäisten mukuloitten lisäksi myös harvinaisen vittumaisia pyyhkijän vivustoja. Jos tuon osan joku kurko vaihtaa, on sen tapahduttava melko varmasti puhaltimen moottorin edessä olevan ison aukon kautta. Koko vivustoa ei tietenkään ulos saa. Tai saa, mutta ei se mitenkään helppoa ole. Sitä voi selvitellä, saako puhaltimen moottorin alla olevaa muoviosaa mitenkään irti, jotta saisi lisätilaa vivustolle. Ainakin pre-faceliftistä olen saanut vivuston irti hajottamalla sen muovin, eli luulisi olevan mahdollista jos sen saa nätisti pultattua irti. Faceliftissä ihan neekerihomma, annoin periksi purkuauton suhteen ja otin vain moottorin talteenOriginally posted by tecro View PostOnko kukaan vaihtanut omaan autoon kuvan, numeron 6 osaa?
Mistähän kautta tuo vivusto olisi helpoin vaihtaa, mikäli tuon osan vaihto ei onnistu?

E39 ja E91
Comment
-
Eipä taida olla paljon vaihtoehtoja että mistä reijästä tuo tulee ulos:-) puhaltajan ja pyyhkijän moottorit irti. En muista oliko mulla sisä kennokin pois kun ton irroitin, mut ahdasta oli. Ei tuu pois ku yhessä oikeassa asennossa. Toi osa 6 voi lähteä vanhana ja kuluneena pois ruukkarilla vääntämällä mutta uuden paikalleen puristaminen voi olla hieman työläämpi juttu.Originally posted by tecro View PostOnko kukaan vaihtanut omaan autoon kuvan, numeron 6 osaa?
Mistähän kautta tuo vivusto olisi helpoin vaihtaa, mikäli tuon osan vaihto ei onnistu?

Semmosta vois koittaa että irrottaa vivuston ja saa liikuteltua sitä sen verran että se vaihdettava osa tulee paremmin näkösälle.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Kyllähän sen vivuston sieltä saa suht helposti.
Eikä ole edes voimalaji
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
En mene vannomaan, mutta muistaakseni vaihdoin joskus tuon osan #6 sen reiän kautta joka on sen mustan muovi peitteen alla pyyhkijän varren alla.
Oli ahdas rako, taisi olla tyyliin että peukalo piti saada sijoitaan että meni käsi läpi siitä reiästä ja pois ei kättä tahtonut saada millään.
Tai sitten muistan väärin, koska siitä on jo toistakymmentä vuotta aikaa.Olli.
Comment
-
Mahtuuko ix:n etupään vetarit olemaan paikoillaan pyörän navassa kun konetta nostaa pois?
Tarkoitan siis jos puran etuperän pois ja availen samalla sen tukilaakeripuolen pultit yms.
On nyt niin ikävästi tuo auto tallin nurkassa ja pitäisi ottaa kone työn alle siirtämättä autoa.
Comment
-
Etuvetari lähtee vetämällä etuperästä. Kuskinpuolen akseli voi jättää, mutta oikeanpuolinen kulkee öljypohjan läpi, eli joutuu purkamaan jotain.Originally posted by Muurahainen View PostMahtuuko ix:n etupään vetarit olemaan paikoillaan pyörän navassa kun konetta nostaa pois?
Tarkoitan siis jos puran etuperän pois ja availen samalla sen tukilaakeripuolen pultit yms.
On nyt niin ikävästi tuo auto tallin nurkassa ja pitäisi ottaa kone työn alle siirtämättä autoa.
Comment
-
Rikat väliin, ei vaihtoehtoa.Originally posted by lautri View PostNonii tuli sitte tehtyä semmonen virhe että jäi prikat kansipulttien alta pois ja pultit on kiristetty...
Haittaako? vai täytyykö vaan laittaa uuet pultit ja prikat väliin?
Kyseessä m20 b20 kone
Kiitos vastauksista etukäteen
Comment
-
Joo tuon tiedän kun on nuo vetarit olleet irti aiemminkin mutta mahtuuko taittumaan ulos öljypohjasta jos irroitan tukilaakerin ennen koneen nostoa.Originally posted by Throttle View PostEtuvetari lähtee vetämällä etuperästä. Kuskinpuolen akseli voi jättää, mutta oikeanpuolinen kulkee öljypohjan läpi, eli joutuu purkamaan jotain.
Ei olisi nyt oikein auton sivulla tilaa purkaa ripustusta siten että saisi vetarin ulos sitäkautta. Eikä myöskään kauheasti intoa kasata sitä takaisin siirtämistä varten.
edit: Juu ei mahdu millään. Vetari pitää irrottaa.Last edited by Muurahainen; 02-02-2013, 20:16.
Comment
-
En nyt mikään metallurgi-insinööri ole, mutta en minä kyllä pultteja vaihtaisi.Originally posted by lautri View PostUudet pultitki varmaan joutuu laittaa? kirin ne about tunti sitteE30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
Comment