Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Re-pe
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 380
    • Lieksa

    #16
    Mikähän mahtaisi olla vikana e30, kun öljypohjan vaihdon jälkeen ei sammu öljynpaineen merkkivalo?:think Koneena on m20b20
    e36 328i -97 M-Sport
    e46 320d -04 M-Sport

    Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #17
      Originally posted by Re-pe View Post
      Mikähän mahtaisi olla vikana e30, kun öljypohjan vaihdon jälkeen ei sammu öljynpaineen merkkivalo?:think Koneena on m20b20
      Öljypumpussa ilmalukko. Saattaa poistua usean lyhyen käynnistyksen jälkeen. Tai sitten öljypumpun käyttöakseli ei ole paikallaan. Irroititko öljypohjan vaihdon yhteydessä mitään muuta, kuin pohjan?
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Re-pe
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 380
        • Lieksa

        #18
        Originally posted by T3 View Post
        Öljypumpussa ilmalukko. Saattaa poistua usean lyhyen käynnistyksen jälkeen. Tai sitten öljypumpun käyttöakseli ei ole paikallaan. Irroititko öljypohjan vaihdon yhteydessä mitään muuta, kuin pohjan?
        En irroittanut mitään muuta, se tässä jännää onkin.
        e36 328i -97 M-Sport
        e46 320d -04 M-Sport

        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #19
          Originally posted by Re-pe View Post
          En irroittanut mitään muuta, se tässä jännää onkin.
          No sit siellä on ilmalukko, tai sitten olet huomaamattasi sössinyt jotain öljynpaineanturin/johdon kanssa.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Re-pe
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 380
            • Lieksa

            #20
            Originally posted by T3 View Post
            No sit siellä on ilmalukko, tai sitten olet huomaamattasi sössinyt jotain öljynpaineanturin/johdon kanssa.
            Kiitos T3:selle neuvosta Ilmalukkohan siellä oli.
            e36 328i -97 M-Sport
            e46 320d -04 M-Sport

            Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              #21
              Cäbissä alkaa takapönttö olla aika hapan. Tallin nurkassa lojus uusi fuldasteelin rosterinen putkiston takaosa/takapönttö. Mitenköhän kovat soundit tuommosesta irronnee tuommosessa katillisessa e30:ssä? Kokemuksia?

              Ei todellakaan kiinnosta mikään korvat soi pörinät mutta mieluista ois jo se kutosen ääni kuitenkin sieltä kuuluisi.

              Sitten saako tuommosesta vaihdettua kiertokankien laakereita kone paikallaan vai vaatiiko koneen pois noston?

              Auto siis -92 e30 325 m20b25.
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • Peksu_M20
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 2124
                • Lahti

                #22
                Mistä ja mihin hintaan olette hankkineet m3-look korisarjan osia? Ilmeisesti uutena saa monestakin paikasta. Mitähän mahdollisesti maksaisi koko korisarja?
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                  Mistä ja mihin hintaan olette hankkineet m3-look korisarjan osia? Ilmeisesti uutena saa monestakin paikasta. Mitähän mahdollisesti maksaisi koko korisarja?

                  Street tuning car:illa muistaakseni ainakin oli
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by Bemarituristi
                    Moi!

                    Vuoden -88 E30 320i, m20b20 turbottaminen?

                    Mitä paperi hommia/muutostöitä autoon vaatii? Autossa ei ole vähäpäästöinen.

                    Levyjarrullista taka-akselia? ABSeja?


                    Tai sitten jos ostaisin M20B25 moottorin, niin mitä muutoksia tarvitsee tehdä leimalle? Kenties voisi kokeilla olla mainitsematta asiasta, tuskin sitä kukaan huomaisi?

                    Millainen homma vaihtaa m20b20 tilalle m20b25? Joutuuko paljon sovitella/muuttamaan ? johdotukset ym?
                    Kaikkiin ylläoleviin kysymyksiin on vastaus kerrottu moneen otteeseen E30-alueella. Moottorit ja voimansiirto-foorumissa on lisää, kun vaan viitsit sen tiedon etsiä ja perehtyä siihen.
                    Last edited by petrolhead; 01-09-2012, 13:09.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Elrandir
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 65
                      • Tampere/Urjala

                      #25
                      Kuinkahan kauan menee tuohon taka-akselin vaihtoon mihin esim perä tulee kiinni? Ja mitä kaikkia pitää purkaa että tämän saa pois? On päässyt sen verran huonoon kuntoon että käskivät leimalla vaihtaa sen...:think
                      Nyt: e46 328i Coupe

                      ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by Elrandir View Post
                        Kuinkahan kauan menee tuohon taka-akselin vaihtoon mihin esim perä tulee kiinni? Ja mitä kaikkia pitää purkaa että tämän saa pois? On päässyt sen verran huonoon kuntoon että käskivät leimalla vaihtaa sen...:think
                        Lähinnä riippuu miten jumissa kaikki on, ja teetkö homman tunkin varassa. Nosturilla tehdessä jos on jotain millä laskea kelkka alas, homma ei ole mahdoton.

                        -Kardaani irti murikasta
                        -Vakaajan tangot irti tukivarsista
                        -Iskarin alapään ruuvit auki
                        - jarrulinjat irti
                        -seisontajarrun vaijerit irti kepin päästä ja pois korin pohjassa menevistä putkista.
                        -Takakelkan puslien sisäholkit usein jumahtaa runkoaisan reikään, niiden kanssa voi heki mennä. Takakelkan puslien alla olevat lätkät voi olla mielenkiintoiset irroittaa helmasta
                        -perämurikan takakannattimesta yksi ruuvi auki.

                        Sitten vaan siirtää lattialla romut uuteen taka-apurunkoon. Takatukivarsien ruuvit kiristetään vasta kun auton paino lepää takapyörillään. Jarrujen ilmaamista varten kannattaa varata uudet ilmausnipat, maksaa about euron kappale (ja nippoihin hatut niin eivät tukkeudu).
                        Last edited by petrolhead; 01-09-2012, 11:27.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • [Snowboarder]
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 2184
                          • Karstula

                          #27
                          Originally posted by Elrandir View Post
                          Kuinkahan kauan menee tuohon taka-akselin vaihtoon mihin esim perä tulee kiinni? Ja mitä kaikkia pitää purkaa että tämän saa pois? On päässyt sen verran huonoon kuntoon että käskivät leimalla vaihtaa sen...:think
                          Se riippuu minkälaiset tilat käytössä,tuleeko uusi akselisto täydellisenä vai otetaanko osa osista vanhasta ja siitä miten hyvin pysyy työkalut kädessä. Nosturilla kunnon työkaluilla ei kauaa mene että akselisto on irti.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                          Comment

                          • Elrandir
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 65
                            • Tampere/Urjala

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Lähinnä riippuu miten jumissa kaikki on, ja teetkö homman tunkin varassa. Nosturilla tehdessä jos on jotain millä laskea kelkka alas, homma ei ole mahdoton.

                            -Kardaani irti murikasta
                            -Vakaajan tangot irti tukivarsista
                            -Iskarin alapään ruuvit auki
                            - jarrulinjat irti
                            -seisontajarrun vaijerit irti kepin päästä ja pois korin pohjassa menevistä putkista.
                            -Takakelkan puslien sisäholkit usein jumahtaa runkoaisan reikään, niiden kanssa voi heki mennä. Takakelkan puslien alla olevat lätkät voi olla mielenkiintoiset irroittaa helmasta
                            -perämurikan takakannattimesta yksi ruuvi auki.

                            Sitten vaan siirtää lattialla romut uuteen taka-apurunkoon. Takatukivarsien ruuvit kiristetään vasta kun auton paino lepää takapyörillään. Jarrujen ilmaamista varten kannattaa varata uudet ilmausnipat, maksaa about euron kappale (ja nippoihin hatut niin eivät tukkeudu).
                            Tämä selvä tässä lähinnä juuri sitä mietin että alanko pukkien varassa tänään vai odotanko ensi viikkoon että pääsen nosturille joten eiköhän sitä odoteta. Ja työkalut pitäis ainakin käsissä pysyä kun ajoneuvoasentaja oon. Ja eiköhän tuohon vanhoja osia käytetä mahdollisimman paljon kun "talviauto" niin ei kaiken tarvitse olla viimesen päälle.
                            Nyt: e46 328i Coupe

                            ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16400
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by Bemarituristi
                              Moi!

                              Vuoden -88 E30 320i, m20b20 turbottaminen?

                              Mitä paperi hommia/muutostöitä autoon vaatii? Autossa ei ole vähäpäästöinen.

                              Levyjarrullista taka-akselia? ABSeja?


                              Tai sitten jos ostaisin M20B25 moottorin, niin mitä muutoksia tarvitsee tehdä leimalle? Kenties voisi kokeilla olla mainitsematta asiasta, tuskin sitä kukaan huomaisi?

                              Millainen homma vaihtaa m20b20 tilalle m20b25? Joutuuko paljon sovitella/muuttamaan ? johdotukset ym?
                              Suunniteletko tätä siihen samaan missä ruostereiät paikataan pakkelilla/massalla ?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #30
                                Originally posted by Elrandir View Post
                                Tämä selvä tässä lähinnä juuri sitä mietin että alanko pukkien varassa tänään vai odotanko ensi viikkoon että pääsen nosturille joten eiköhän sitä odoteta. Ja työkalut pitäis ainakin käsissä pysyä kun ajoneuvoasentaja oon. Ja eiköhän tuohon vanhoja osia käytetä mahdollisimman paljon kun "talviauto" niin ei kaiken tarvitse olla viimesen päälle.
                                Jarrulinjojen juntturit/jarruputket, ilmausnipat jne on palikoita jotka ei juuri hirveitä maksa, mutta uusimalla ne tarvittaessa säästää paljolta mälväämiseltä ja tuskailulta. Takatukivarsista voi löytyä kypsä pusla tai kaksi, sellaisen vaihtaa helposti. Maksoikohan nekin jonkun 15€/pari Motonetissä.

                                Veikkaan että aiot vaihtaa autoon käytetyn taka-akselipalkin? Koputteleppa moskalla sitä saumojen, ruuvinreikien/korvakoiden kohdilta. Moni hyvältä näyttävä palkki ei välttämättä olekkaan sitä.
                                Last edited by petrolhead; 01-09-2012, 12:21.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎