Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Originally posted by Topi08 View Post
    ja sen verran viellä että millähän englanninkielisellä nimellä tuo pusla mahtaa kulkea?
    Siis apurungon pusla? Sehän on subframe bushing. Perän takakannen pusla vois olla differential bushing.
    E39 ja E91

    Comment

    • Topi08
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 4463
      • .

      Originally posted by Harri G View Post
      Siis apurungon pusla? Sehän on subframe bushing. Perän takakannen pusla vois olla differential bushing.
      Tuota perän takakannen juuri mietein. taisi löytyäkkin jo:think

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1766
        • Honkajoki

        E30 M10 kasaripeli, ehkä -84 mallia peltipuskurilla kuitenkin. Velipoikien ralliautona, josta purettiin sähköt pois ja tuli propleemi.

        Eli sytytysyksikkölle en löydä menevää sähköä. Kytkin suoraan sähön puolaan ja saatiin kyllä käymään, mutta olisi kiva kytkeä sähkö sinne ns. oikein. Löytyykö sähkökaaviota juuri kaasarimallin autoon, kun FAQ:ssa ei ollut, kuin ruiskuun?
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by okko View Post
          E30 M10 kasaripeli, ehkä -84 mallia peltipuskurilla kuitenkin. Velipoikien ralliautona, josta purettiin sähköt pois ja tuli propleemi.

          Eli sytytysyksikkölle en löydä menevää sähköä. Kytkin suoraan sähön puolaan ja saatiin kyllä käymään, mutta olisi kiva kytkeä sähkö sinne ns. oikein. Löytyykö sähkökaaviota juuri kaasarimallin autoon, kun FAQ:ssa ei ollut, kuin ruiskuun?
          Ihan oikein, aluperin napattu keskeltä piuhaa se syttämoduulin +.
          Olli.

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1766
            • Honkajoki

            ookke. kiitos paljon.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Miten vapauttaa kattoluukun vaijerit? Hölmönä minä jätin raolleen kun autoa alettiin purkaa..

              Comment

              • janituz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 858
                • nummi-pusula

                Originally posted by Throttle View Post
                Miten vapauttaa kattoluukun vaijerit? Hölmönä minä jätin raolleen kun autoa alettiin purkaa..
                Moottorin keskellä pitäis olla torx josta pääsee pyörittelee.. :think
                e46 330da -01
                E46 320d -00
                E30 323i -85 "pommikone"
                Projekti: E30 325i -86
                Projekti: E21 315 -83
                Ex: E30 318i mit m10i -89

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  Originally posted by Bemarituristi
                  Moi!

                  Jakohihnaa olen vaihtamassa, M20B20 moottoriseen E30 autoon.

                  Eli kun tossahan on ajoitus merkit nokassa ne viivat, toinen pyörässä toinen kannessa, sekä kampiakselissa on myöskin viivat.

                  Kun laitan kampiakselin viivat kohdakkain, on nokka-akselin viiva noin puoli-kierrosta mennyt jo kannen viivan ohitse.

                  En ole siis vielä irroittanut hihnaa. Onko voinut vaikuttaa, että jossain vaiheessa saatoin pyörittää kampiakselin päästä VÄHÄN taaksepäin, kun piti pitää vastaan kun avasin kampiakselin kiilahihnapyörän pultteja, joita on 6kpl.

                  Eli siis kuuluuko nokka-akselin, ja kampiakselin alkuperäisten ajoitusviiltojen olla molempien samaan aikaan vastakkain omaansa vastamerkkiä, vai voinko esim nokkalle viiltää omat merkit?


                  Ja miten tuo ajoitus sitten lukitaan, vai tarvitseeko lukita ollenkaan?
                  pyöritä kampuraa viel kierros. itse en oo lukinnu koskaan.
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    Originally posted by Bemarituristi
                    Meinasi koulun opit unohtua

                    Eikö se ollut niin että 2 kierrosta kampuraa on 1 kierros nokassa? Eli kohilleenhan ne taitaa osia. Ei muutaku tallii.

                    En sitten vissiin lukitse?
                    vanharemmi pois uus paikallee, pyörittää kampurast pari kierrosta ja kattoo että merkit kohtaa.
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • jok30
                      Newbiemmer
                      • Jun 2012
                      • 13
                      • Nokia

                      neuvokaa tyhmää, missä päin on lämpömittarin anturi ja minkä näkönen vekotin on kyseessä? kun toi lämpömittari elää omaa elämäänsä, välillä kyllä hyppää siihen normi puoleenväliin ja saattaa siinä pysyä useamman kilometrin, mut yleensä pomppii nollan ja puolenvälin väliä... tuosta lämpömittarin anturista varmaan kannattais lähtee liikkeelle -89 316i

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by jok30 View Post
                        neuvokaa tyhmää, missä päin on lämpömittarin anturi ja minkä näkönen vekotin on kyseessä? kun toi lämpömittari elää omaa elämäänsä, välillä kyllä hyppää siihen normi puoleenväliin ja saattaa siinä pysyä useamman kilometrin, mut yleensä pomppii nollan ja puolenvälin väliä... tuosta lämpömittarin anturista varmaan kannattais lähtee liikkeelle -89 316i
                        mittaristo irti, takana on lämpömittarin kohilla mutteri. kiristä sitä. jos ei auta, akut vaihtoon.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • jok30
                          Newbiemmer
                          • Jun 2012
                          • 13
                          • Nokia

                          juu täytyypä katsoa se ensimmäiseksi

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Bemarituristi
                            vai voinko esim nokkalle viiltää omat merkit?


                            Ja miten tuo ajoitus sitten lukitaan, vai tarvitseeko lukita ollenkaan?
                            Originally posted by Bemarituristi
                            Meinasi koulun opit unohtua


                            En sitten vissiin lukitse?
                            Ei mitään omia merkkejä, sekoittaa seuraavan asentajan hommat jos ei hanskaa asiaa kunnolla.

                            Ei tarvi lukita.

                            Ja ennenkuin kysyt, apuakselin asennolla ei ole merkitystä, se pyörittää vain öljypumppua motronic-koneessa.

                            E: niin, olikos tämä nyt kuitenkin l-jet eli max. -87 ?
                            Last edited by jr66; 17-09-2012, 22:17.

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Bemarituristi
                              Mistä löytyisi tieto mikä oikea laturin hihna, sekä tehostimen? Molemmat niiin kulunu ettei näe..
                              tuoltapa ne löytyy kun kaivelee:

                              E39 ja E91

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Bemarituristi
                                Tämä on vuosimallia 1988, eli motronic?
                                Eli apuakselin asennolla ei väliä?

                                Mistä löytyisi tieto mikä oikea laturin hihna, sekä tehostimen? Molemmat niiin kulunu ettei näe..
                                Onko jakaja laturin takana vai kannen päässä ? Motronic niin kannen päässä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎