Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by Funki View Post
    lähtisin veikkaamaa että heittää vettä virranjakajalle ja sieltä sitten iskee läpi. Ei olisi ensimmäin auto jossa näin tapahtuu nimittäin kuulostaa samoilta oireilta kun omassa japaninraudassa oli, kun pätkiminen alko vesidateella/loskapaska kelillä nii avasin konepellin niin näki oikein kun siitä virranjakajan kannesta iskee sähköä, korjaantu sillä kun taiteilin pellistä siihen eteen sellaisen suojan
    Muuten hyvä idea, mutta mulla on siinä alkuperäinen musta muovisuoja paikallaan,
    joka on joka puolelta aivan kuivan näköinen. :think
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      Originally posted by siksta View Post
      Yllä mainittu vihoittelu jatkuu.
      Välissä olen vaihtanut virranjakajankannen, pyörijän sekä puolan ja jakajan välisen johdon.

      Pelasi kuukauden päivät moitteitta, vaikka ajoittain tuli rankassakin sateessa ajettua.

      Mutta tänään sitten taas sadekelissä alkoi tuo pätkiminen.
      Jälleen kiertää suht ok kun kierrokset +4000.
      Sen verran muutosta vikaan, että ei jaksa käydä huonoa tyhjäkäyntiä kun
      noin 20sek. ja sen jälkeen sammuu.

      Ehdotuksia mitä vaihdan seuraavaksi? :think
      Voiko lambda aiheuttaa tämmöistä, kun on lämmin moottori, kun
      sen liitin (akun vieressä) oli hiukan märkä?
      Tosin sisältä näytti siistiltä ja kuivalta.
      Tarkista piruuttaan se imusarjan alla oleva pyöreä liitin.

      Comment

      • Touronen
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 323
        • Forssa

        Tuli tossa eilen ostettua bemari, ja pientä hommaa tuossa on että saa pelittämään kunnolla.

        Eli missähän mahtaa olla vika kun, auto välillä temppuilee että ei oikein käy ilman kaasua, joutuu pitämään kierokkset korkealla. Vaihdoin tänään öljynsuodattimen ja öljyt, samalla myös kaikki tulpat. Ei vaikutusta asiaan..

        Toinen ongelma, auto tärisee helvetisti kun painaa kaasua. Hetikun päästää kaasun ja vetoloppuu auto ei enään tärise. Autoon on vaihdettu tekniikka vanhanomistajan toimesta, kaksi koneen kiinnike pulttia oli ainakin irti/löysällä, ne kiristin ja tärinä väheni vähän. Mitähän kannattaisi seuraavaksi katsoa?

        Sitten vielä mikähän mahtaa olla vikana kun mittaristo sekoilee? Toimii ainoastaan nopeusmittari, muut míttarit eivät toimi.

        Onkohan tämä kenties jonkun foorumilaisen? Eivät pojat tienneet autosta mitään keltä ostin, kun olivat ottaneet vaihdossa. (Lukio poikia..).. Joten olisi kiva jutella "rakentajan" kanssa tarkemmin mitä tähän on tehty.



        Koneena M40, 1.8i.

        Edit:

        Lisätääs vielä lisää infoa, eli kun auto sammuu, saa startata pitkään kaasu pohjassa että jaksaa lähteä käyntiin. Aluksi tuntuu käyvän vain kolmella pytyllä, hetken päästä neljäskin pytty herää henkiin. Bensa ainakin haisee vahvasti jos siitä on iloa.
        Last edited by Touronen; 18-10-2012, 11:59.
        Vorssa

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          Originally posted by -Jarno- View Post
          Tarkista piruuttaan se imusarjan alla oleva pyöreä liitin.
          Suihkin eilen crc:tä kaikkiin mahdollisiin liittimiin, mitä moottorin ympäriltä löysin.
          myös tuohon pyöreään.
          Toimi ainakin aamulla töihin ajaessa moitteita, ei tosin kyllä ollut märkä kelikään. :think
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • -MJJ-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 195
            • Iisalmi

            Mikähän mahtaa olla takatukivarren pulttien lujuus? (osa nro.11 kuvassa)

            entisissä on kannat niin ruosteessa että ei saa selvää. Marmoriltahan nuo sais tietty alkuperäisenä joo, mutta samapa nuo ois hakea pultti liikkeestä, kunhan vaan luuujuden tietäsi.

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Originally posted by Touronen View Post
              Tuli tossa eilen ostettua bemari, ja pientä hommaa tuossa on että saa pelittämään kunnolla.

              Eli missähän mahtaa olla vika kun, auto välillä temppuilee että ei oikein käy ilman kaasua, joutuu pitämään kierokkset korkealla. Vaihdoin tänään öljynsuodattimen ja öljyt, samalla myös kaikki tulpat. Ei vaikutusta asiaan..

              Toinen ongelma, auto tärisee helvetisti kun painaa kaasua. Hetikun päästää kaasun ja vetoloppuu auto ei enään tärise. Autoon on vaihdettu tekniikka vanhanomistajan toimesta, kaksi koneen kiinnike pulttia oli ainakin irti/löysällä, ne kiristin ja tärinä väheni vähän. Mitähän kannattaisi seuraavaksi katsoa?

              Sitten vielä mikähän mahtaa olla vikana kun mittaristo sekoilee? Toimii ainoastaan nopeusmittari, muut míttarit eivät toimi.

              Onkohan tämä kenties jonkun foorumilaisen? Eivät pojat tienneet autosta mitään keltä ostin, kun olivat ottaneet vaihdossa. (Lukio poikia..).. Joten olisi kiva jutella "rakentajan" kanssa tarkemmin mitä tähän on tehty.



              Koneena M40, 1.8i.

              Edit:

              Lisätääs vielä lisää infoa, eli kun auto sammuu, saa startata pitkään kaasu pohjassa että jaksaa lähteä käyntiin. Aluksi tuntuu käyvän vain kolmella pytyllä, hetken päästä neljäskin pytty herää henkiin. Bensa ainakin haisee vahvasti jos siitä on iloa.
              Ite taistelin saman ongelman kanssa pari viikkoa, tänään sitten sain toimimaan, vaikka olevinaan katsoin virranjakajankopan ja pyörijän kunnon välttäviksi niin ne vaihtamalla rupesi toimimaan, enään rupeaa vain röttäämään ennen rajotinta, mutta ei juurikaan minun ajoa haittaa. Ilmamäärämittarinkin vaihdoin niin kaasuun vastaavuus muuttui sen vaihdon jälkeen paremmaksi.

              Comment

              • Kauhukaffa
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 1
                • Rmk187

                e36 m40b18 e30 m40b18

                Pystyykö öljypohjan vaihtamaan sisuskaluineen jotta saataisiin sopimaan e30sen pellin alle. sihti yms.
                36.sen öljypatti on takana ja 30 edessä.
                On vaan molemmat tallin lattialla, kun ostin purkaamolta valmiiksi...
                Ja konehan on tuo m40 b18 ruisku 1.8.

                Comment

                • Touronen
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 323
                  • Forssa

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Ite taistelin saman ongelman kanssa pari viikkoa, tänään sitten sain toimimaan, vaikka olevinaan katsoin virranjakajankopan ja pyörijän kunnon välttäviksi niin ne vaihtamalla rupesi toimimaan, enään rupeaa vain röttäämään ennen rajotinta, mutta ei juurikaan minun ajoa haittaa. Ilmamäärämittarinkin vaihdoin niin kaasuun vastaavuus muuttui sen vaihdon jälkeen paremmaksi.
                  Käykö kaasari vehkeestä nuo osat? Kun sellanen tossa hallin nurkilla seisoo.

                  Sitten osaako joku sanoa mistä lykkäisi vedet sisälle? Takaluukkuun tulee tuonne koteloihin aina vettä jostain. Sama myös apparin puolla etu- ja takapenkin jalkatilat märät, joskus jopa sukat kastuu.
                  Vorssa

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by Touronen View Post
                    Käykö kaasari vehkeestä nuo osat? Kun sellanen tossa hallin nurkilla seisoo.

                    Sitten osaako joku sanoa mistä lykkäisi vedet sisälle? Takaluukkuun tulee tuonne koteloihin aina vettä jostain. Sama myös apparin puolla etu- ja takapenkin jalkatilat märät, joskus jopa sukat kastuu.
                    ei käy.

                    Takavalot kusee, rontin tiiviste, reikiä?

                    Comment

                    • Jarsse
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1520
                      • Kymenlaakso

                      olikos 316 vm86 ja 316i vm88 samanlaiset takakelkat jarru yms hilppeineen?
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by mehtojarvi View Post
                        olikos 316 vm86 ja 316i vm88 samanlaiset takakelkat jarru yms hilppeineen?
                        Kyllä.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Touronen View Post
                          Käykö kaasari vehkeestä nuo osat? Kun sellanen tossa hallin nurkilla seisoo.

                          Sitten osaako joku sanoa mistä lykkäisi vedet sisälle? Takaluukkuun tulee tuonne koteloihin aina vettä jostain. Sama myös apparin puolla etu- ja takapenkin jalkatilat märät, joskus jopa sukat kastuu.
                          Mulla oli irronnut yksi pistehitsaus takahiekkapellin ja kyljen välistä ja vieressä repeämä pellissä. Ei näkynyt päälleppäin, tiiviste paikallaan jne.
                          Vuoti konttiin siitä.

                          EDIT: Tollalailla: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=132
                          Last edited by petrolhead; 19-10-2012, 23:50.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Touronen
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 323
                            • Forssa

                            Osaako joku sanoa mistä johtuu auton helvetinmoinen tärinä?
                            Tärinä loppuu kun päästää kaasun.

                            Sitten mikähän mittaristoa vaivaa kun toimii vain nopeus. Kaikki mittarit toimivat kun auton käynistää hetken aikaa.
                            Vorssa

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Touronen View Post
                              Osaako joku sanoa mistä johtuu auton helvetinmoinen tärinä?
                              Tärinä loppuu kun päästää kaasun.

                              Sitten mikähän mittaristoa vaivaa kun toimii vain nopeus. Kaikki mittarit toimivat kun auton käynistää hetken aikaa.
                              Oiskohan koneen kumit loppu? Oliskohan mittariston liittimet puoliksi irti tai patterit lopussa?

                              E39 ja E91

                              Comment

                              • Touronen
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 323
                                • Forssa

                                Originally posted by Harri G View Post
                                Oiskohan koneen kumit loppu? Oliskohan mittariston liittimet puoliksi irti tai patterit lopussa?

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=52764
                                Toisesta yksi pieni pala oli murtunut kun katsoin, ja molemmat olivat vain käsin kiristetty vanhan omistajan toimesta. Kaasari vehkeestä varmaan käy kumit ruisku vehkeeseen? Kun pihalla seisoo kaasari vehje varaosina.

                                Käykö kaasari vehkeestä vaihdelaatikko ja kardaani ruiskukoneeseen? Molemmat 1.8L.
                                Vorssa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎