Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Originally posted by laurimikola View Post
    Sellainen kysymys liittyen E30 kymmpisen tehostettuun hammastatankoon, josta pitäisi vaihtaa raidetangot. Kokonaan ne sisemmät pallonivelen jälkeen. Onkos jollain irrotus ja asennusvinkkejä, kun ei meinaa millään lähteä irti.
    Eikös se oo aika suoraviivainen. Kannattanee laittaa ratti vastakkaiseen suuntaan ääriasentoon, jotta suojakumi on mahdollisimman "pitkänä" (tai rupesin katsomaan että liekkö näin, tarkasta helpottaako työtä jos toisessa ääriasennossa). Ottaa sisemmän klemmarin irti, siellä neliönmuotoinen pää, josta voi kääntää sopivalla avaimella.

    Tuossa näet, miten tuossa päässä on tuollainen syvennys, mihin avaimen saa kiinni (ei kaikissa neliönmuotoinen pää vaan voi olla tuommoinen syvennyskin). Toki jos sinulla uus osa edessäsi niin olet jo varmaan saman asian huomannut

    Last edited by Harri G; 09-05-2013, 11:38.
    E39 ja E91

    Comment

    • laurimikola
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2013
      • 388
      • Finland, Turku

      Kiitos infosta!
      E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

      Comment

      • karppov
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 65
        • Valkeakoski

        Tuosta meidä e30;stä meni oikean puolen parkit ja takasumuvalot "pimeäksi".
        -Polttimot ja sulakkeet vaihdettu uusiin ei vaikutusta.
        Haulla katselin ja jotain samalaista löysin, mutta en kuitenkaan niistä "älynnyt" mistä hakea vikaa seuraavaksi.:think
        Kun itte tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.

        Comment

        • _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          Originally posted by Harri G View Post
          Eikös se oo aika suoraviivainen. Kannattanee laittaa ratti vastakkaiseen suuntaan ääriasentoon, jotta suojakumi on mahdollisimman "pitkänä" (tai rupesin katsomaan että liekkö näin, tarkasta helpottaako työtä jos toisessa ääriasennossa). Ottaa sisemmän klemmarin irti, siellä neliönmuotoinen pää, josta voi kääntää sopivalla avaimella.

          Tuossa näet, miten tuossa päässä on tuollainen syvennys, mihin avaimen saa kiinni (ei kaikissa neliönmuotoinen pää vaan voi olla tuommoinen syvennyskin). Toki jos sinulla uus osa edessäsi niin olet jo varmaan saman asian huomannut


          Taitaa olla vielä lukkolevy taivutettu tuon kolon päälle. Omassa ainakin jouduin hiomaan 27mm avaimesta melkein puolet pois että mahtui tohon loveen.

          Comment

          • samppa104
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 33
            • Kokkola

            Missäs päin M40 moottorissa sijaitsee tuo kampiakselin asentotunnistin?? :think

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by samppa104 View Post
              Missäs päin M40 moottorissa sijaitsee tuo kampiakselin asentotunnistin?? :think
              Siellähän se on moottorin etupäässä alhaalla oikealla. Heti siinä värinänvaimentimen/triggeripyörän vieressä, josta lukee tietonsa.

              Mutta ihan oikeasti. En halua olla ilkeä, enkä vittuilla, mutta pitäisikö näiden asioiden etsimiseen tehdä joskus vähän itsekin töitä. Nostaa konepellin pystyyn ja katsoo mistä mikäkin löytyy. Varsinkin, kun esim ko. asentotunnistin nyt tuppaa yleensä olemaan jossain lähellä kampiakselin etu/takapäätä. Kohta varmaan joku kysyy, missäpäin M40-moottorissa on öljykorkki

              Edit: Kuvassa asentotunnistin ympyröity keltaisella:
              Attached Files
              Last edited by T3; 09-05-2013, 18:48.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • samppa104
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 33
                • Kokkola

                Originally posted by T3 View Post
                Siellähän se on moottorin etupäässä alhaalla oikealla. Heti siinä värinänvaimentimen/triggeripyörän vieressä, josta lukee tietonsa.

                Mutta ihan oikeasti. En halua olla ilkeä, enkä vittuilla, mutta pitäisikö näiden asioiden etsimiseen tehdä joskus vähän itsekin töitä. Nostaa konepellin pystyyn ja katsoo mistä mikäkin löytyy. Varsinkin, kun esim ko. asentotunnistin nyt tuppaa yleensä olemaan jossain lähellä kampiakselin etu/takapäätä. Kohta varmaan joku kysyy, missäpäin M40-moottorissa on öljykorkki

                Edit: Kuvassa asentotunnistin ympyröity keltaisella:

                Kiitän ja pahoittelen. Piti vaan saada vielä varmistus että kyseessä oikea anturi kun ei tästä m40 ole hirveesti tullut kokemusta. Edellinen m40 pelas suhteellisen hyvin että selvittiin vähemmällä korjaamisella.

                Comment

                • tmpzk
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 361
                  • Espoo

                  Terve! E30 325 otti lämmöt korkealle kun innostuin vähän viivoja jättämään. Lämmöt siis nousivat ihan punaiselle saakka, ajoin pienillä kierroksilla tämän jälkeen ja ne laskivat normaalisti, hetken päästä sammutin auton. Siinä kun ihmeteltiin, niin öljypohjasta laskihissukseen öljyä ulos (tiiviste on reilun vuoden ikäinen). Käynnistin auton ja se ei tahtonut millään pysyä käynnissä. Tyhjäkäynti oli joku 500rpm. Ja auto ns. "Pätki" kuitenkin kun itse piti käynnissä kaasulla ei moottorista kuulunut mitään erikoista ääntä. Selvitäänköhän tästä vain öljypohjantiivisteellä ja tulppien vaihdolla?
                  -E90 335i 2008

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by tmpzk View Post
                    325i otti lämmöt korkealle kun innostuin vähän viivoja jättämään. Lämmöt siis nousivat ihan punaiselle saakka... Käynnistin auton ja se ei tahtonut millään pysyä käynnissä. Tyhjäkäynti oli joku 500rpm. Ja auto ns. "Pätki" kuitenkin kun itse piti käynnissä kaasulla... Selvitäänköhän tästä vain öljypohjantiivisteellä ja tulppien vaihdolla?
                    Taisit halkasta ainakin kantes
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • tmpzk
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 361
                      • Espoo

                      Originally posted by T3 View Post
                      Taisit halkasta ainakin kantes
                      Näinkö meinaat? Eikai se herran jestas noin pienestä? Ei noussu lämmöt kun hetkellisesti korkeiksi ( ei edes ihan mittarin päähän ). Kuitenkin auto siis kävi ihan nätisti jos painoi kaasua esim 1000rpm. "Pätkiminen" tuntui lähinnä siltä, että sytytys olisi pielessä. Mut toisaalta taas. Mene sitten ja tiedä. Täytyy varmaan mennä tutkimaan enemmänkin sitten.

                      Edit: Jep. Pakosarjan alta on märkä. Kuitenkaan korkissa ei ollu vaahtoa..
                      Last edited by tmpzk; 10-05-2013, 14:58.
                      -E90 335i 2008

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        Originally posted by tmpzk View Post
                        Näinkö meinaat? Eikai se herran jestas noin pienestä? Ei noussu lämmöt kun hetkellisesti korkeiksi ( ei edes ihan mittarin päähän ). Kuitenkin auto siis kävi ihan nätisti jos painoi kaasua esim 1000rpm. "Pätkiminen" tuntui lähinnä siltä, että sytytys olisi pielessä. Mut toisaalta taas. Mene sitten ja tiedä. Täytyy varmaan mennä tutkimaan enemmänkin sitten.

                        Edit: Jep. Pakosarjan alta on märkä. Kuitenkaan korkissa ei ollu vaahtoa..
                        Itellä meni joskus aikanaan m20b20 kansi juurikin noin herkästi, tiedä sitten oliko orastavaa vikaa jo..

                        Comment

                        • tmpzk
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 361
                          • Espoo

                          Originally posted by |jaakko| View Post
                          Itellä meni joskus aikanaan m20b20 kansi juurikin noin herkästi, tiedä sitten oliko orastavaa vikaa jo..
                          Mitenhän tän saa kaikista helpoiten selville? Varmaan puristukset täytyis mitata? Ku vaa osais ja olis vehkeet. :think
                          -E90 335i 2008

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            mun e34 m20b25:sta irtosi vesiletku normaali ajossa. en heti sitä huomannut kun lämpömittari ei ruvennut nouseen punaiselle kun vettä ei vissiin ollut... Kansi meni kieroon mutta sen sai vielä suoraksi koneistamossa.


                            Ja noin varmaan noin 4km sillä ajoin isoa tietä kun vain ihmettelin lämpöjen laskemista vaikka todellisuudessa moottori tais käydä aika kuumana...

                            Helpoimmalla varmaan päässee kun ottaa kannen irti ja vie koneistamoon. Ei se ihan hirveesti tuu maksaa jos itse osaa purkaa kannen koneesta irti..
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • J650r
                              Newbiemmer
                              • Apr 2013
                              • 4
                              • Tampere

                              Tuli pari viikkoa sitten hommattua tollanen e30 318i. Tuossa päivällä huomasin, että auto tiputtaa öljyä jostain oikean takarenkaan hollilta. Ideoita mikä siellä on antautunut? Vasta maanantaina pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin

                              Comment

                              • M325i
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 1529
                                • Etelä-pohjanmaa

                                Originally posted by J650r View Post
                                Tuli pari viikkoa sitten hommattua tollanen e30 318i. Tuossa päivällä huomasin, että auto tiputtaa öljyä jostain oikean takarenkaan hollilta. Ideoita mikä siellä on antautunut? Vasta maanantaina pääsee tutkimaan asiaa tarkemmin
                                Ei ole muuta vaihtoehtoa, kun joko perän stefa vuotaa tai akselin tumppi on luiskahtanut osittain pois perän sisältä eikä ole täysin pohjassa.

                                Ellei sitten ole jarrunestettä tai bensaa.
                                E30 ja E46 ///M

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎