memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by Elfving View Post
    Miten lasien värisävy on merkitty itse laseihin?

    Pienellä painetussa kirjain?
    Ei kai mitenkään. Ehkä määrätyn valmistajan joku numerokoodi lasissa voi kertoa värisävystä, mutta sitten pitäisi tietää lasivalmistajan koodit. Lisäksi, E30:n laseja on alihankintana valmistanut ainakin Splintex, Sicursiv ja Soliver, niin otapa sitten selvää noista koodeista, kun ne eri valmistajilla kuitenkin ovat erilaisia koodeja (jos ne jotain kertovat).
    Lasien värisävyn kyllä huomaa sokea mummokin. Ei niiden erottamiseen mitään merkintöjä tarvitse tulkita. Laittaa vaikka valkoisen paperin niin, että lasi peittää paperin vain puoliksi ja vertaa. Eron huomaa kyllä heti. Mun mielestä erisävyiset lasit erottaa jo kaukaa. Viimeistään siinä, kun kävelee auton ohi.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by T3 View Post
      Ei kai mitenkään. Ehkä määrätyn valmistajan joku numerokoodi lasissa voi kertoa värisävystä, mutta sitten pitäisi tietää lasivalmistajan koodit. Lisäksi, E30:n laseja on alihankintana valmistanut ainakin Splintex, Sicursiv ja Soliver, niin otapa sitten selvää noista koodeista, kun ne eri valmistajilla kuitenkin ovat erilaisia koodeja (jos ne jotain kertovat).
      Lasien värisävyn kyllä huomaa sokea mummokin. Ei niiden erottamiseen mitään merkintöjä tarvitse tulkita. Laittaa vaikka valkoisen paperin niin, että lasi peittää paperin vain puoliksi ja vertaa. Eron huomaa kyllä heti. Mun mielestä erisävyiset lasit erottaa jo kaukaa. Viimeistään siinä, kun kävelee auton ohi.
      Oman kokemuksen mukaan ruskeissa lukee "aina" tinted ja vihreissä lukee joskus.
      Olli.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by Rocla View Post
        Oman kokemuksen mukaan ruskeissa lukee "aina" tinted ja vihreissä lukee joskus.
        Totta. Vihreissäkin lukee "tinted", mutta vain takalasissa ja tekstihän ei erottele vihreitä ja ruskeita toisistaan mitenkään. Lisäksi vihreissä sivulaseissa tuota "tinted" tekstiä ei ole. Silmä ei valehtele, ellei värisokeus ole harrastajan harmina.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • [Raver]
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1613
          • Oulu

          Palatakseni ihan informaatio mielessä vielä tuohon iX vs i:n lohkojen eroavaisuuksiin, niin moottorinkorvakkojen pultit on eri kokoisia. i:ssä on M8 ja iX M10. Ei kehdannut enään alkaa porailemaan tuota lohkoa tuossa vaiheessa niin M8 pulteilla lyötiin kiinni ja moottorin korvakkojen sisään sovite holkit rautaputkesta jonka sisähalkaisija 8mm ja ulkohalkaisia 10mm.

          Kaippa tuo kestää.. :think

          Eilen nostettiin kone jo hollille, tänään ois tarkotus laittaa kiinni vaihelaatikkoon ja runkoon. Kyllä se siittä vielä iloksi muuttuu joskus
          E30 325i 2D -88
          E39 525i Msport 4D -03 :think

          Comment

          • Elfving
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 914
            • MeetMe@X.

            Originally posted by T3 View Post
            Lasien värisävyn kyllä huomaa sokea mummokin. Ei niiden erottamiseen mitään merkintöjä tarvitse tulkita. Laittaa vaikka valkoisen paperin niin, että lasi peittää paperin vain puoliksi ja vertaa. Eron huomaa kyllä heti. Mun mielestä erisävyiset lasit erottaa jo kaukaa. Viimeistään siinä, kun kävelee auton ohi.
            Huomaa toki,mikäli ei ole kalvotettu lasi ja ei rahastakaan aio poistaa kalvoja.
            Kiitti konsultoinnista kuitenkin.

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              Hej, kyseessä M40B16 koneella oleva E30. Käy vähän paksulla tyhjäkäynnillä ja tuossa ei ole siellä ilmamäärämittarin "kolossa" sitä kuusiokoloruuvia mutta itse sen muovisen kotelon(ilmamäärämittarin sähkökotelo) kyljessä on talttapääruuvarilla pyöritettävä ruuvi joka pyörittää sen kotelon sisällä jotain elektroniikkaa tjps. Onko tämä se ns. tyhjäkäyntiseoksen säätö?



              Eli tuossa imm liittimen oikealla puolella oleva natsa kyseessä, muovitulppa normaalisti sen ruuvin päällä.

              Ja samaan syssyyn vielä, sisältääkö tommonen 316i -89 ohjausvaimentimen? Tehostamaton ohjaus kyseessä.
              Last edited by jukkae; 27-05-2013, 15:29.

              Comment

              • santtu86
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 66
                • Helsinki

                Originally posted by jukkae View Post
                Hej, kyseessä M40B16 koneella oleva E30. Käy vähän paksulla tyhjäkäynnillä ja tuossa ei ole siellä ilmamäärämittarin "kolossa" sitä kuusiokoloruuvia mutta itse sen muovisen kotelon(ilmamäärämittarin sähkökotelo) kyljessä on talttapääruuvarilla pyöritettävä ruuvi joka pyörittää sen kotelon sisällä jotain elektroniikkaa tjps. Onko tämä se ns. tyhjäkäyntiseoksen säätö?



                Eli tuossa imm liittimen oikealla puolella oleva natsa kyseessä, muovitulppa normaalisti sen ruuvin päällä.

                Ja samaan syssyyn vielä, sisältääkö tommonen 316i -89 ohjausvaimentimen? Tehostamaton ohjaus kyseessä.

                katti pelissä siitä ruuvista ei tapahdu mitään ainakaan itselläni ei vaikuttanut vaikka kuinka ruuvasi!!
                Toyota previa 2.4 -95
                Fiat Punto 1.2 -94
                ex.E34 525iA touring -92
                ex. E30 318i touring -90 M50B20
                ex. Kia cerato 1.6 -07
                ex. Fiat Marea 1.6 -98
                ex. Ford Escort 1.3 -82
                ex. E34 520i -92
                ex. E34 518i -89
                ex. Citroen AX 1.1 -89
                ex. Daihatsu Charade 1.3i -89
                ex. Volvo 360 2.0 -89
                ex. Volvo 340 1.3 -89

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by jukkae View Post
                  sisällä jotain elektroniikkaa tjps. Onko tämä se ns. tyhjäkäyntiseoksen säätö?

                  Eli tuossa imm liittimen oikealla puolella oleva natsa kyseessä, muovitulppa normaalisti sen ruuvin päällä.
                  Originally posted by santtu86 View Post
                  katti pelissä siitä ruuvista ei tapahdu mitään ainakaan itselläni ei vaikuttanut vaikka kuinka ruuvasi!!
                  Ruuvi on tyhjäkäynnin CO:n säätöä varten. Jos kaikki muut asiat on kunnossa, ei imuvuotoja yms. ja ilmamäärämittarin perussäätö kohdallaan, niin tuon ruuvin kääntäminen äärilaidasta toiseen vaikuttaa CO%:iin suurinpiirtein 0,5%.
                  Eli, jos kaikki on "kunnossa", niin IMM:n kiekosta perussäätö johonkin 2%:iin, kun tuo ruuvi on kiinni. Sitten ruuvia auki senverran (3-4kierrosta), että CO% on luokkaa 1,5%, niin ollaan suht lähellä tehtaan ohjearvoa, ehkä vähän sen yli. Moottori ei käy silloin liian laihalla, muttei myöskään liian rikkaalla. Huomioitavaa on kuitenkin, että IMM:n kiekkoon ei pidä mennä koskemaan, ellei kaikki muu ole varmasti kunnossa.

                  Lisäksi; tyhäkäynnin CO-ruuvin kääntäminen vaikuttaa ihan yhtälailla KAT-mallin koneessa, kuin katittomassakin, jos muut perusasiat ovat oikeasti kunnossa.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Juuri näin. Kiitos. Tyhjäkäynnin CO oli koholla, puolisen prosenttia liikaa ja ei mennyt katsastuksesta läpi. Kiekkoa oli käännetty kaks pykälää rikkaammalle ja tuo ruuvi on ties missä asennossa. Pitääpi käyttää pajalla pakokaasutestissä ja ropata kohdalleen.

                    Entäpä toi "Ja samaan syssyyn vielä, sisältääkö tommonen 316i -89 ohjausvaimentimen? Tehostamaton ohjaus kyseessä."

                    Pitäis huomenna suoraan töistä ajella ostamaan raidetangon sisäpää ja tarjoaa erilaista semmoseen missä on vaimennin.
                    Last edited by jukkae; 27-05-2013, 19:54.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16576
                      • Asikkala

                      Originally posted by jukkae View Post

                      Entäpä toi "Ja samaan syssyyn vielä, sisältääkö tommonen 316i -89 ohjausvaimentimen? Tehostamaton ohjaus kyseessä."
                      Kurkkaa sinne alle, ei ruudulta näe mitä osia sinun autossa on.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by jukkae View Post
                        Juuri näin. Kiitos. Tyhjäkäynnin CO oli koholla, puolisen prosenttia liikaa ja ei mennyt katsastuksesta läpi. Kiekkoa oli käännetty kaks pykälää rikkaammalle ja tuo ruuvi on ties missä asennossa. Pitääpi käyttää pajalla pakokaasutestissä ja ropata kohdalleen.

                        Entäpä toi "Ja samaan syssyyn vielä, sisältääkö tommonen 316i -89 ohjausvaimentimen? Tehostamaton ohjaus kyseessä."

                        Pitäis huomenna suoraan töistä ajella ostamaan raidetangon sisäpää ja tarjoaa erilaista semmoseen missä on vaimennin.
                        Siis. Se ohjausiskari on kiinni vänkärinpuoleisessa sisäpäässä. Tai oikeammin sisäpään ja hammastangon välissä ja toinen pää kiinni apurungossa. Auton alle könyymällä selviää kuten jr66 sanoi.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Oorrait, aattelin että jos se menee vuosimallin/koneen mukaan että onko sitä siellä niin siks tiedustelin. Könytään alle kuhan joutaa.

                          Comment

                          • Daylight
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 672
                            • Helsinki

                            Kuulin huhun, että vaihtamalla m20b20 veivit m20b25:n , tulisi koneesta 2.7l?
                            ///M3

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Oorrait, aattelin että jos se menee vuosimallin/koneen mukaan että onko sitä siellä niin siks tiedustelin. Könytään alle kuhan joutaa.
                              Mutta mistä sen tietää onko enää kiinni vaikka kuuluisi olla..
                              Originally posted by Daylight View Post
                              Kuulin huhun, että vaihtamalla m20b20 veivit m20b25:n , tulisi koneesta 2.7l?
                              Moottorin iskutilavuuteen vaikuttaa ainoastaan sylinterin halkaisija, iskunpituus sekä pyttymäärä.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • kuningaskobra69
                                Newbiemmer
                                • Apr 2013
                                • 16
                                • Lahti

                                Eikös 318 e30 kardaanin pitäs lähtä takpäästä irti kun ne 4 mutteria avaa ja nykäsee kardaanin pois laipasta ? On meinaan tiukassa.

                                Comment

                                Working...
                                X