Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3408
    • Kotka

    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
    eli tuossa mun perässä on kuusi pulttia molemmin puolin, elikkä typ 188?
    peltilevyyn on stanssattu 3,15 859? tuosta 859 en oo ihan varma kun niin epäselvä..
    Kuulostaa typ 188 avoimelta perältä 3,15 perävälityksellä. Lukkoperän peltiläpykässä olis kirjain S ennen perävälitystä. Tässä vielä hyvä linkki, josta löytyy vähän tietoa BMW peristä:



    EDIT: Linkin takana heti alussa oleva lista eri perien esiintymisestä eri malleissa ei pidä paikkaansa.
    Last edited by Skarpa; 03-07-2013, 12:26.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      Nyt en ole ihan varma kuuluuko tänne mutta e30 kuitenkin kyse ni kokeillaan..onko joku tehnyt tai onko jotai hyvää ideaa miten e30 koppaan sais 1 pyyhin järjestelmän tehtyä? mersun moottorihan olis yks vaihtoehto mutta sellasta mottia kun pyörittelin kädessä ni vaikutti sen verta isolta että mahtuukohan paikoilleen?
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • Throttle
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 793
        • -

        Originally posted by grab_ View Post
        Nyt en ole ihan varma kuuluuko tänne mutta e30 kuitenkin kyse ni kokeillaan..onko joku tehnyt tai onko jotai hyvää ideaa miten e30 koppaan sais 1 pyyhin järjestelmän tehtyä? mersun moottorihan olis yks vaihtoehto mutta sellasta mottia kun pyörittelin kädessä ni vaikutti sen verta isolta että mahtuukohan paikoilleen?
        Ota kuskinpuoleinen pois ja matkustajan puolen pyyhin pystyyn, sitten sullapa on DTM pyyhkijä

        Comment

        • grab_
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 2839
          • Uusimaa

          Originally posted by Throttle View Post
          Ota kuskinpuoleinen pois ja matkustajan puolen pyyhin pystyyn, sitten sullapa on DTM pyyhkijä
          Muutenha tuo olis hyvä kikka mut ei taida pyyhkiä katsurin haluamalta matkalta..
          Ei mitään kerrottavaa

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by grab_ View Post
            Muutenha tuo olis hyvä kikka mut ei taida pyyhkiä katsurin haluamalta matkalta..
            75% tuulilasin pinnasta pitää muistaakseni tulla pyyhityksi.

            Onnistuu modaamalla vivustoa. Jotain siellä piti jatkaa, en nyt just muista.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              Originally posted by petrolhead View Post
              75% tuulilasin pinnasta pitää muistaakseni tulla pyyhityksi.

              Onnistuu modaamalla vivustoa. Jotain siellä piti jatkaa, en nyt just muista.
              Hmm okei täytyypä vähän tutkailla tuota moottoria..kiitoksia
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Jep, yhtä vipua muokkaamalla saa sen pyyhkimään tarpeeksi.

                Itse tein ko. modin, muistaakseni lyhensin yhtä vipua, täytyypi tarkistaa.
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by Skarpa View Post
                  Tässä vielä hyvä linkki, josta löytyy vähän tietoa BMW peristä:

                  http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1374
                  Ihan sokeasti ei kannata luottaa noihin linkin tietoihin. Kaikissa E30 6syl malleissa ei todellakaan ole TYP188 perä. Esim 320i:ssä on TYP168, samoin vanhemmassa 323i:ssä ja luonnollisesti myös 324d:ssä. Lisäksi kaikissa S14-koneisissa on TYP188, vaikka sitä ei tuolla mainittukaan.

                  Eikä kaikissa E36-malleissakaan ole TYP188, vaikka sitäkin tuolla väitetään. Esim pikkukoneiset (316i, 318i/iS, 320i, pikkukoneiset compactit) ovat TYP168:lla. Muuten ihan kivat kuvat ja paljon hyödyllistäkin tietoa
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Taky
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 562
                    • Ola

                    Missä E30:sen (FL) takapäässä on maadoituspiste, vetokoukun sähköjä varten?
                    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Originally posted by T3 View Post
                      Ihan sokeasti ei kannata luottaa noihin linkin tietoihin. Kaikissa E30 6syl malleissa ei todellakaan ole TYP188 perä. Esim 320i:ssä on TYP168, samoin vanhemmassa 323i:ssä ja luonnollisesti myös 324d:ssä. Lisäksi kaikissa S14-koneisissa on TYP188, vaikka sitä ei tuolla mainittukaan.

                      Eikä kaikissa E36-malleissakaan ole TYP188, vaikka sitäkin tuolla väitetään. Esim pikkukoneiset (316i, 318i/iS, 320i, pikkukoneiset compactit) ovat TYP168:lla. Muuten ihan kivat kuvat ja paljon hyödyllistäkin tietoa
                      Oho, olipas siinä paljon väärää tietoa heti linkin alussa Tota listaa en tullut lukeneeksi. Mut vähän eteenpäin kun selaa niin on tosiaan ihan havainnllisia kuvia mm. lukkoperän tunnistuksesta.
                      Last edited by Skarpa; 03-07-2013, 12:25.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Kummanko puolen kierre on sisemmissä raidetangon päissä?

                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by Axum View Post
                          Kummanko puolen kierre on sisemmissä raidetangon päissä?

                          Oikeankätinen, vas. kätistä on vain simpukkaohjauksella olevissa malleissa ja kaikissa malleissa viskokytkimen mutterissa.

                          Comment

                          • jontte_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2012
                            • 281
                            • Nokia

                            Originally posted by jontte_ View Post
                            Mistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?
                            Tekee myös sellaista että kun saa kylmällä koneella käyntiin niin ajaminen on tosi hankalaa!! pintakaasulla lipuu tosi hyvin mutta jos vähänki painaa kaasua millä vaihteella tahansa ni meinaa tukehtua ja auto nykii kengurumaisesti itseensä eteenpäin.. jos kaasua painaa kunnolla ni sit liikkuu tasaisesti ja hyvin.. Lämpimällä koneella ei mitää tollaista ongelmaa, toimii kuin uusi auto!!

                            Comment

                            • maverick999
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 919
                              • Rauma

                              Originally posted by jontte_ View Post
                              Tekee myös sellaista että kun saa kylmällä koneella käyntiin niin ajaminen on tosi hankalaa!! pintakaasulla lipuu tosi hyvin mutta jos vähänki painaa kaasua millä vaihteella tahansa ni meinaa tukehtua ja auto nykii kengurumaisesti itseensä eteenpäin.. jos kaasua painaa kunnolla ni sit liikkuu tasaisesti ja hyvin.. Lämpimällä koneella ei mitää tollaista ongelmaa, toimii kuin uusi auto!!
                              -Manuaaliryyppy =)
                              -Virranjakajan kansi auki ja nastat+pyörijä tsekaten
                              -Tulppien vaihto
                              -Seoksen säätö?
                              Last edited by maverick999; 03-07-2013, 22:15.
                              Respect your elders

                              Comment

                              • mikkomaa
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 336
                                • Tuusula

                                Originally posted by jontte_ View Post
                                Mistä lähden paikallistaan vikaa kun mulla on 1.8 kaasarikone M10 johon on vaihdettu weberin kaasutin ja välillä lähtee kerrasta ja HETI käyntiin kuin uusi auto, mutta välillä satunnaisesti autoa joutuu sahaamaan todella pitkään ja polkeen kaasua että lähtee käyntiin.? akku ja tulpat ovat uudet muita osia en oo vaihtanu... vknloppuna huomasin ku auto oli täynnä porukkaa että auto kulki vaan nykimällä eteenpäin 80-100km/h nopeudellan ajaessa ellei polkenu kaasua ihan pohjaan ni sit kulki tasaisesti... liittyykö samaan ongelmaan vai onko auto vaan liian tuhnu....?
                                Jos on weber korvauskaasari niin kylmällä koneella meinaa tukehtua kaasua painettaessa myös itsellä. Kenties ominaisuus.. Jos sulla on tulpat, putsari ja puola kunnossa niin kaasaria kannattaa varmaan katsoa. Itsellä ei meinannu aluksi käydä ja vika oli puolassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎