E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1309
    • Nousiainen

    #931
    Autona sigun touring, moottorina siis m20b20 motronicilla.

    Kiertää kierroslukumittarin mukaan rajoittimelle 6900-7000rpm ja moottorijarrutuksessa kulutusmittari ei tipahda nolliin vaan jää n. 4 litran kohdille.

    Onko autossa siis joku tuninglastu? Mielestäni rajoitin kuuluisi olla n. 6500rpm ja moottorijarrutuksessa bensan syötön pitäisi katketa eikö?
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #932
      Originally posted by jaakko. View Post


      miten tuon saa irti?
      Käännät ensin lukituspellin sivuun ja sitten sopivalla avaimella juuresta normaalisti aukipäin. Siis tuosta pallonivelen ympärillä olevan osan juuresta. Jos katsot sitä tarkasti, huomaat juuressa molemmin puolin viisteet, joihin sopii lenkkiavaimen haarukkapää.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #933
        Originally posted by jaakko. View Post


        miten tuon saa irti?
        Raidetangonpään?

        Vaihtoehto1: Väännät siitä hahlosta, joka näkyy kuvassakin, sopivalla avaimella.
        Vaihtoehto2: Etsit kylän isoimmat putkipihdit ja väännät niillä tuosta mutikasta. Myös lukkopihtejä voi kokeilla. Tai sitten otat kaverin mukaan ja väännätte molemmat

        Originally posted by Maikkeli View Post
        Autona sigun touring, moottorina siis m20b20 motronicilla.

        Kiertää kierroslukumittarin mukaan rajoittimelle 6900-7000rpm ja moottorijarrutuksessa kulutusmittari ei tipahda nolliin vaan jää n. 4 litran kohdille.

        Onko autossa siis joku tuninglastu? Mielestäni rajoitin kuuluisi olla n. 6500rpm ja moottorijarrutuksessa bensan syötön pitäisi katketa eikö?
        Päätelmäsi lienevät oikeita.
        E39 ja E91

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #934
          Originally posted by Maikkeli View Post
          Autona sigun touring, moottorina siis m20b20 motronicilla.

          Kiertää kierroslukumittarin mukaan rajoittimelle 6900-7000rpm ja moottorijarrutuksessa kulutusmittari ei tipahda nolliin vaan jää n. 4 litran kohdille.

          Onko autossa siis joku tuninglastu? Mielestäni rajoitin kuuluisi olla n. 6500rpm ja moottorijarrutuksessa bensan syötön pitäisi katketa eikö?
          Lastuun en ota kantaa, mutta onko kaasuläpän asennontunnistin ehjä. Onko sinne kerääntynyt kaasuläpän akselin kautta öljyä, jolloin saattaa oireilla miten sattuu.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Juu50
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 300
            • Kouvola

            #935
            Originally posted by Harri G View Post
            Starttipilottia tarkoittanee hän. Vaan eiköhän tuohon käy muukin herkästi syttyvä sumute mitä tallista löytyy.
            Tuli tuota vielä kumminkin kokeiltua, laitoin moottorin käyntiin ja rupesin bräkleenillä kokeilemaan liitoksia, imusarjalle suihkasin hieman niin komeasti syttyi koko moottori palamaan. :think Miten tämä on mahdollista? Autolla ajoin n. 2km ennen kun rupesin tutkimaan, eli moottori ei kyllä kerennyt kunnolla edes lämpenemään.

            Comment

            • ekezi-
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 49
              • Rauma

              #936
              mittaristo

              Onkos kellään ollut mittariston kanssa vastaavaa ongelmaa eli kaikki muu toimii paitsi bensavalo, matkamittari ja tuo öljyvaihto ilmaisin? akut vaihdettu, liitokset puhdistettu.
              I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #937
                Originally posted by ekezi- View Post
                Onkos kellään ollut mittariston kanssa vastaavaa ongelmaa eli kaikki muu toimii paitsi bensavalo, matkamittari ja tuo öljyvaihto ilmaisin? akut vaihdettu, liitokset puhdistettu.
                Searchaa tästä E30-foorumista mittaristojuttuja. Löytyy vaikka mitä.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • mikkomaa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 336
                  • Tuusula

                  #938
                  kertokaas fiksummat mitä eroa noilla perän neljällä puslalla on, epäkeskoa vai ei?(osa nro 9) http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/

                  Ei mitään tietoa kumpia autossa on ja tilausta pitäs tehdä..

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #939
                    Originally posted by mikkomaa View Post
                    kertokaas fiksummat mitä eroa noilla perän neljällä puslalla on, epäkeskoa vai ei?(osa nro 9) http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...el_suspension/

                    Ei mitään tietoa kumpia autossa on ja tilausta pitäs tehdä..
                    Autossa on lähtökohtaisesti aina keskeiset puslat tukivarsissa. Epäkeskoheloja käytetään takacamberin ja -aurauksen korjauksessa. Kulmat ensin mitataan ja virheestä riippuen epäkeskohela prässätään paikalleen tiettyyn asentoon. Tästä on taulukko Repair Manualissa.
                    Last edited by petrolhead; 25-09-2013, 19:08.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • mikkomaa
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 336
                      • Tuusula

                      #940
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Autossa on lähtökohtaisesti aina keskeiset puslat tukivarsissa. Epäkeskoheloja käytetään takacamberin ja -aurauksen korjauksessa. Kulmat ensin mitataan ja virheestä riippuen epäkeskohela prässätään paikalleen tiettyyn asentoon. Tästä on taulukko Repair Manualissa.
                      Tuo alempi linkki ei toiminu ainakaan äsken. Mutta taidan siis tilailla nuo normi puslat, on huomattavasti halvemmatkin, sen jälkeen on menossa pyörän suuntaukseen, jospa ne siellä sais ne kohilleen sitten!

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #941
                        Originally posted by mikkomaa View Post
                        Tuo alempi linkki ei toiminu ainakaan äsken. Mutta taidan siis tilailla nuo normi puslat, on huomattavasti halvemmatkin, sen jälkeen on menossa pyörän suuntaukseen, jospa ne siellä sais ne kohilleen sitten!
                        Jos sulla ei ole hitsattu niitä camber korjauslätkiä takapalkkiin, ei siellä takana ole mitään mitä säätää.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • mikkomaa
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 336
                          • Tuusula

                          #942
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Jos sulla ei ole hitsattu niitä camber korjauslätkiä takapalkkiin, ei siellä takana ole mitään mitä säätää.
                          Ei ole noita! Eli uudet puslat vaan paikalleen ja suuntaukseen se menee etupään takia joka tapauksessa..
                          Kiitoksia!

                          Comment

                          • laurimikola
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2013
                            • 388
                            • Finland, Turku

                            #943
                            Oletteko käyttäneet vauhtipyörässä uusia pultteja?
                            E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16612
                              • Asikkala

                              #944
                              Originally posted by laurimikola View Post
                              Oletteko käyttäneet vauhtipyörässä uusia pultteja?
                              Minä en koskaan, 4-5 konetta kasannut, 2 kpl. m10, 1 m20 ja 1 m30 ainakin eikä ongelmia. Katsotaan kuinka moni älähtää.

                              Comment

                              • basso72
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 1837
                                • Ylä-Pinsiö

                                #945
                                Originally posted by laurimikola View Post
                                Oletteko käyttäneet vauhtipyörässä uusia pultteja?
                                Kyllä.
                                sigpic
                                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                                320i -77

                                Comment

                                Working...
                                X