Originally posted by isoR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Dre- View PostTosiaan tuosta tulpan johdosta lähtee tuo impulssisysteemin johto, mutta sille ei löydy määränpäätä mistäänpäin konetta :think Eikös sen kuuluisi mennä imusarjan alle ? Ja onko se koneen käynnille elintärkeä vai voiko jättää noin vaan ilman mitään kontaktia? :O
Comment
-
-
Kysymys. Olen muutamia m-tech1 puskureita/helmoja tässä nähnyt ja Osmo väittää että tämä on ainut oikea puskurin pääty, missä ei ole alaspäin muovissa uloketta vaan on tasainen. Oi suuri E30 tietäjä, miten voin kumota Osmiksen väitteen vääräksi. Kahdessa -87 m-tech1 puskurin kulmassa muovireuna on uloke. Onko tämä joku vuosimalliero?
E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Dre- View PostTosiaan tuosta tulpan johdosta lähtee tuo impulssisysteemin johto, mutta sille ei löydy määränpäätä mistäänpäin konetta :think Eikös sen kuuluisi mennä imusarjan alle ? Ja onko se koneen käynnille elintärkeä vai voiko jättää noin vaan ilman mitään kontaktia? :O
Minkä ikäinen koneesi on? Oliko noissa vanhemmissa koneissa ollenkaan tuota että jos joku vaihtanut sulle tulpanjohdot uudemmasta.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Olikoha 86vm ja nii itekkin epäilen tiota että on vaa pistäny vääränmallin johdot
Originally posted by Miku View PostMuistaakseni vastaliittimen paikka on imusarjan alapuolella etupäässä imusarjaa. Muistaakseni sellainen teline sille missä oli kahdelle liittimelle paikat.
Minkä ikäinen koneesi on? Oliko noissa vanhemmissa koneissa ollenkaan tuota että jos joku vaihtanut sulle tulpanjohdot uudemmasta.Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Voiko lämmityslaitteen vesipumppu sähkönen vaikuttaa moottorin lämpöihi?
koska tässä ny ollu semmost et vaikka moottori normi lämmöissä on ni sisälämmityksest tulee kylmää ilmaa vaikka kuumaks säädetty. auto alkaa ylikuumentua ja sitkun se lämmityslaitteen pumppu käynistyy vihdoin et tulee kuumaa ilmaa sisälle ni moottorin mittari samal laskeutuu sielt yli puolen välin takas normaali kohtiin.
vesipumppuki uusittu yli vuos sitten. kankaanpään bemu äijä sano et tossa lämmityslaitteen vesipumpus se vika mut ajattelin kysyä teidän mielipiteit vielä. ettei tule sit vielä uusia yllätyksiä.
uups unohtu sanoa et auto 316 1.8 87v missä ny weber kaasariLast edited by TaNe84; 13-01-2014, 16:11.
Comment
-
-
Originally posted by TaNe84 View PostVoiko lämmityslaitteen vesipumppu sähkönen vaikuttaa moottorin lämpöihi?
koska tässä ny ollu semmost et vaikka moottori normi lämmöissä on ni sisälämmityksest tulee kylmää ilmaa vaikka kuumaks säädetty. auto alkaa ylikuumentua ja sitkun se lämmityslaitteen pumppu käynistyy vihdoin et tulee kuumaa ilmaa sisälle ni moottorin mittari samal laskeutuu sielt yli puolen välin takas normaali kohtiin.
vesipumppuki uusittu yli vuos sitten. kankaanpään bemu äijä sano et tossa lämmityslaitteen vesipumpus se vika mut ajattelin kysyä teidän mielipiteit vielä. ettei tule sit vielä uusia yllätyksiä.
uups unohtu sanoa et auto 316 1.8 87v missä ny weber kaasari
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostAlkaa ylikuumentua eli mittari näyttää mitä ? Ilmaa jäähd. järjestelmässä tai kansipahvi palanut :think
Comment
-
-
Originally posted by TaNe84 View Postmittari nousee reippaasti yli puolenvälin. mutta menee sit takas normi keskiasentoon myöäs ajamisen aikana jos se pumppu lähtee pääle et tulee lämmintä sisälle kylmän sijaan.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNo ainakin se pumppu pitää lähteä päälle huomattavasti aikaisemmin, anturi paskana ?
mut näin se väitti se bemari mies joka asuu tos hyvinkään ja riihmäen välissä. mikä korjaa vaa bemareit et tosta se johtuu kuulema joku tyyppivika.
toivottavasti se ois tossa sit kun alle 2v sit vaihdettii vesipumppu ja tuli kansi remontti ni ei semmosiin rahat riitä enää :p
Comment
-
-
Originally posted by TaNe84 View Posten tiiä. alkaa kyl pikkuhiljaa raivostuu näihin mystisiin vikoihi tässä 316 mallis ihme sähköiset kaasarit ja ties mitä muit virityksiä. tulossa kyl uus tommonen pumppu et toivottavasti se ny on siinä vaikka vähän ihmetyttää etteikö muka normi vesipumppu kierrätä vettä tarpeeks moottoris et pysyy lämmöt ok.
mut näin se väitti se bemari mies joka asuu tos hyvinkään ja riihmäen välissä. mikä korjaa vaa bemareit et tosta se johtuu kuulema joku tyyppivika.
toivottavasti se ois tossa sit kun alle 2v sit vaihdettii vesipumppu ja tuli kansi remontti ni ei semmosiin rahat riitä enää :p
Jotain muutakin häikkää siellä on kun ei sen pitäisi nostaa lämpöä kovin paljon vaikka pumppu ei pyöriskään ja venttiili ois kiinni koska nuinhan ne ovat silloin kun hanikka on kylmällä.Last edited by GOOFY; 13-01-2014, 17:03.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostJumittaako sulla se venttiili joka on ennen kennoa? Pitää kuulua selvä ääni kun virrat päällä väännät lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle ja Takaisin.
sitä pumppua vähän liikuttelin et se ois lähteny pääle toimi hetken tuli lämmintä ilmaa sisälle ja moottori mittari rupes laskee sielt yli puolenvälin ja sit taas se lakkas toimimast ja tuli kylmää ilmaa sisälle etc.
mut about kuukaus sit tuli vaihdettua toi weber kaasari ja huomasin et sillon jo parantu toi sisäinen lämmitys ja myös moottorin lämpömittari ei "sekoillu" kuten pierburgin aikana.
sekoilulla meinaan et sillonki oli vähän tommost et tyhjäkäynnil tuli kylmää ilmaa ja mittari nous keskivaiheest pari millii ylemmäks. se korjaantu kaasuttamal aina. ja tätä ei nyt ole tarvinu tehdä tällä weeberillä tuli tyhjäkäynil kuumana sisälle ja mittari vähän alle keskivaihteen aina.
ja nyt 2-3viikon jälkeen alko taas et tulee kylmää ilmaa ja täl kertaa se moottorin mittari lämpö nousee enemmän kun pari milli yli keskivaiheen melkeen 1-2 senttiä.
melkeen siihen seuraavaan valkoseen viivaan mikä tulee keskivaiheen jälkeen.
uus pumppu on kyl tilattu kun luotan siihen että se bemu äijä tietää mistä puhuu kun kokenut on. ja itse vähän huono näissä oppinu tosin jonkunverran jo. mut jos teillä tulaa mieleen jotain muuta missä vika vois olla ni kertokaa ihmees. koska mun tuurilla toi vika tulee kiusaa viel joskus uudestaan ja sit se onki jossain muualla :p
äh unohtu ny viel sanoa et vaikka se mittari nousee sinne seuraavaan valkoseen viivaan saakka vaikka ajon aikana. ja jos se pumppu lähtee toimii et alkaa tulee sitä lämmintä ilmaa samalla sisälle ni se laskeutuu myös ajonaikana normaaliin kohtaan. jos kansipahvi ois paskana ni eikös se samantien ylikuumentuis punaselle ajossa?
Comment
-
-
Tuskin siinä pumpussa on mitään vikaa ja varsinkin jos se ei ole edes alkuperäinen. Syötät virtaa sille pumpulle ja jos pyörii niin ok. Lämpöanturi mahdollisesti ohjaa sitä pumppua. Koneessa on kaks napanen anturi joista toinen on mittaristolle ja toinen kiertovesipumpulle. Mutta eipä nuista tiiä jos niihin sähköihin on joskus joku koskenu.
Eli jos anturi antaa pumpulle käskyn pyöriä tietyssä lämpötilassa ja moottorin lämmön laskettua sisäpuhaltimen käytöstä liikaa anturi sit varmaan lopettaa pumpun pyörittämisen.
Mulla on ohitettu se anturi. Eli kun lämpötilahanikan vääntää lämpimälle pumppu alkaa pyörimään ja vesiventtiili aukeaa.
Ja kuten yllä jo olikin niin vaihda uusi anturi.Last edited by GOOFY; 13-01-2014, 17:46.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostTuskin siinä pumpussa on mitään vikaa ja varsinkin jos se ei ole edes alkuperäinen. Syötät virtaa sille pumpulle ja jos pyörii niin ok. Lämpöanturi mahdollisesti ohjaa sitä pumppua. Koneessa on kaks napanen anturi joista toinen on mittaristolle ja toinen kiertovesipumpulle. Mutta eipä nuista tiiä jos niihin sähköihin on joskus joku koskenu.
Eli jos anturi antaa pumpulle käskyn pyöriä tietyssä lämpötilassa ja moottorin lämmön laskettua sisäpuhaltimen käytöstä liikaa anturi sit varmaan lopettaa pumpun pyörittämisen.
Mulla on ohitettu se anturi. Eli kun lämpötilahanikan vääntää lämpimälle pumppu alkaa pyörimään ja vesiventtiili aukeaa.
Ja kuten yllä jo olikin niin vaihda uusi anturi.
tolla autolla ensimäinen omistaja ei ajanu kun sillon tällöin kesällä kun ostin sen 3vuotta sit ni oli ajettu 86tkm nyt 90tkm ja tähän menessään kaikki osat mitä on vaihdettu ni ollu 87 vuoden alkuperäsiä :p mut joo teen nyt ensin niin et vaihdatan sen pumpun ja noi anturit ja kattelen sit mikä on tilanne. jatkuuko se viel vai ei
Comment
-
Comment