Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    Originally posted by isoR View Post
    Öh... osa n.4, toinen puoli puuttunut? Tämmöinenkin tullut nähtyä



    E2: öh öh, eipä tullut luettua kysymystä loppuun
    Joo eli lisätään nyt viellä että siellä siis on tuo osa nro.4 ja sen alapuolelta lähtee tuo edellä mainittu tuki suoraan eteenpäin koriin kiinni.

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      Originally posted by Dre- View Post
      Tosiaan tuosta tulpan johdosta lähtee tuo impulssisysteemin johto, mutta sille ei löydy määränpäätä mistäänpäin konetta :think Eikös sen kuuluisi mennä imusarjan alle ? Ja onko se koneen käynnille elintärkeä vai voiko jättää noin vaan ilman mitään kontaktia? :O
      Voi jättää irti, eipä ole elintärkeä. Imusarjan kieppeiltä pitäisi tosiaan vastapeluri löytyä.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Kysymys. Olen muutamia m-tech1 puskureita/helmoja tässä nähnyt ja Osmo väittää että tämä on ainut oikea puskurin pääty, missä ei ole alaspäin muovissa uloketta vaan on tasainen. Oi suuri E30 tietäjä, miten voin kumota Osmiksen väitteen vääräksi. Kahdessa -87 m-tech1 puskurin kulmassa muovireuna on uloke. Onko tämä joku vuosimalliero?

        E39 ja E91

        Comment

        • Miku
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 2624
          • Kajaani

          Originally posted by Dre- View Post
          Tosiaan tuosta tulpan johdosta lähtee tuo impulssisysteemin johto, mutta sille ei löydy määränpäätä mistäänpäin konetta :think Eikös sen kuuluisi mennä imusarjan alle ? Ja onko se koneen käynnille elintärkeä vai voiko jättää noin vaan ilman mitään kontaktia? :O
          Muistaakseni vastaliittimen paikka on imusarjan alapuolella etupäässä imusarjaa. Muistaakseni sellainen teline sille missä oli kahdelle liittimelle paikat.

          Minkä ikäinen koneesi on? Oliko noissa vanhemmissa koneissa ollenkaan tuota että jos joku vaihtanut sulle tulpanjohdot uudemmasta.
          TEAM "Peli Menetetty"
          Nyt:
          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
          E30 320i 2d m20b27 tic project
          E38 728ia
          E46 316i sedan
          Ex:
          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

          Comment

          • Dre-
            Bimmer Fanatic
            • May 2013
            • 237
            • Lahti

            Olikoha 86vm ja nii itekkin epäilen tiota että on vaa pistäny vääränmallin johdot
            Originally posted by Miku View Post
            Muistaakseni vastaliittimen paikka on imusarjan alapuolella etupäässä imusarjaa. Muistaakseni sellainen teline sille missä oli kahdelle liittimelle paikat.

            Minkä ikäinen koneesi on? Oliko noissa vanhemmissa koneissa ollenkaan tuota että jos joku vaihtanut sulle tulpanjohdot uudemmasta.
            Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
            ///

            Ex.
            E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
            E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
            E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
            E38 740i (M62B44) Biarritzblau
            E39 530D (M57D30) Individual 490
            F10 520D (B47D20) Jatoba
            E30 316i (M20B25) Schwartz
            F30 330e (B48B20) Melbourne Red

            Comment

            • TaNe84
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 28
              • hyvinkää

              Voiko lämmityslaitteen vesipumppu sähkönen vaikuttaa moottorin lämpöihi?

              koska tässä ny ollu semmost et vaikka moottori normi lämmöissä on ni sisälämmityksest tulee kylmää ilmaa vaikka kuumaks säädetty. auto alkaa ylikuumentua ja sitkun se lämmityslaitteen pumppu käynistyy vihdoin et tulee kuumaa ilmaa sisälle ni moottorin mittari samal laskeutuu sielt yli puolen välin takas normaali kohtiin.

              vesipumppuki uusittu yli vuos sitten. kankaanpään bemu äijä sano et tossa lämmityslaitteen vesipumpus se vika mut ajattelin kysyä teidän mielipiteit vielä. ettei tule sit vielä uusia yllätyksiä.

              uups unohtu sanoa et auto 316 1.8 87v missä ny weber kaasari
              Last edited by TaNe84; 13-01-2014, 16:11.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16503
                • Asikkala

                Originally posted by TaNe84 View Post
                Voiko lämmityslaitteen vesipumppu sähkönen vaikuttaa moottorin lämpöihi?

                koska tässä ny ollu semmost et vaikka moottori normi lämmöissä on ni sisälämmityksest tulee kylmää ilmaa vaikka kuumaks säädetty. auto alkaa ylikuumentua ja sitkun se lämmityslaitteen pumppu käynistyy vihdoin et tulee kuumaa ilmaa sisälle ni moottorin mittari samal laskeutuu sielt yli puolen välin takas normaali kohtiin.

                vesipumppuki uusittu yli vuos sitten. kankaanpään bemu äijä sano et tossa lämmityslaitteen vesipumpus se vika mut ajattelin kysyä teidän mielipiteit vielä. ettei tule sit vielä uusia yllätyksiä.

                uups unohtu sanoa et auto 316 1.8 87v missä ny weber kaasari
                Alkaa ylikuumentua eli mittari näyttää mitä ? Ilmaa jäähd. järjestelmässä tai kansipahvi palanut :think

                Comment

                • TaNe84
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 28
                  • hyvinkää

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Alkaa ylikuumentua eli mittari näyttää mitä ? Ilmaa jäähd. järjestelmässä tai kansipahvi palanut :think
                  mittari nousee reippaasti yli puolenvälin. mutta menee sit takas normi keskiasentoon myöäs ajamisen aikana jos se pumppu lähtee pääle et tulee lämmintä sisälle kylmän sijaan.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16503
                    • Asikkala

                    Originally posted by TaNe84 View Post
                    mittari nousee reippaasti yli puolenvälin. mutta menee sit takas normi keskiasentoon myöäs ajamisen aikana jos se pumppu lähtee pääle et tulee lämmintä sisälle kylmän sijaan.
                    No ainakin se pumppu pitää lähteä päälle huomattavasti aikaisemmin, anturi paskana ?

                    Comment

                    • TaNe84
                      Newbiemmer
                      • Nov 2013
                      • 28
                      • hyvinkää

                      Originally posted by jr66 View Post
                      No ainakin se pumppu pitää lähteä päälle huomattavasti aikaisemmin, anturi paskana ?
                      en tiiä. alkaa kyl pikkuhiljaa raivostuu näihin mystisiin vikoihi tässä 316 mallis ihme sähköiset kaasarit ja ties mitä muit virityksiä. tulossa kyl uus tommonen pumppu et toivottavasti se ny on siinä vaikka vähän ihmetyttää etteikö muka normi vesipumppu kierrätä vettä tarpeeks moottoris et pysyy lämmöt ok.

                      mut näin se väitti se bemari mies joka asuu tos hyvinkään ja riihmäen välissä. mikä korjaa vaa bemareit et tosta se johtuu kuulema joku tyyppivika.

                      toivottavasti se ois tossa sit kun alle 2v sit vaihdettii vesipumppu ja tuli kansi remontti ni ei semmosiin rahat riitä enää :p

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        Originally posted by TaNe84 View Post
                        en tiiä. alkaa kyl pikkuhiljaa raivostuu näihin mystisiin vikoihi tässä 316 mallis ihme sähköiset kaasarit ja ties mitä muit virityksiä. tulossa kyl uus tommonen pumppu et toivottavasti se ny on siinä vaikka vähän ihmetyttää etteikö muka normi vesipumppu kierrätä vettä tarpeeks moottoris et pysyy lämmöt ok.

                        mut näin se väitti se bemari mies joka asuu tos hyvinkään ja riihmäen välissä. mikä korjaa vaa bemareit et tosta se johtuu kuulema joku tyyppivika.

                        toivottavasti se ois tossa sit kun alle 2v sit vaihdettii vesipumppu ja tuli kansi remontti ni ei semmosiin rahat riitä enää :p
                        Jumittaako sulla se venttiili joka on ennen kennoa? Pitää kuulua selvä ääni kun virrat päällä väännät lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle ja Takaisin.

                        Jotain muutakin häikkää siellä on kun ei sen pitäisi nostaa lämpöä kovin paljon vaikka pumppu ei pyöriskään ja venttiili ois kiinni koska nuinhan ne ovat silloin kun hanikka on kylmällä.
                        Last edited by GOOFY; 13-01-2014, 17:03.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • TaNe84
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 28
                          • hyvinkää

                          Originally posted by GOOFY View Post
                          Jumittaako sulla se venttiili joka on ennen kennoa? Pitää kuulua selvä ääni kun virrat päällä väännät lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle ja Takaisin.
                          ei tullu ny tota tänää mieleen kokeiltuu ollenkaa.

                          sitä pumppua vähän liikuttelin et se ois lähteny pääle toimi hetken tuli lämmintä ilmaa sisälle ja moottori mittari rupes laskee sielt yli puolenvälin ja sit taas se lakkas toimimast ja tuli kylmää ilmaa sisälle etc.

                          mut about kuukaus sit tuli vaihdettua toi weber kaasari ja huomasin et sillon jo parantu toi sisäinen lämmitys ja myös moottorin lämpömittari ei "sekoillu" kuten pierburgin aikana.

                          sekoilulla meinaan et sillonki oli vähän tommost et tyhjäkäynnil tuli kylmää ilmaa ja mittari nous keskivaiheest pari millii ylemmäks. se korjaantu kaasuttamal aina. ja tätä ei nyt ole tarvinu tehdä tällä weeberillä tuli tyhjäkäynil kuumana sisälle ja mittari vähän alle keskivaihteen aina.

                          ja nyt 2-3viikon jälkeen alko taas et tulee kylmää ilmaa ja täl kertaa se moottorin mittari lämpö nousee enemmän kun pari milli yli keskivaiheen melkeen 1-2 senttiä.

                          melkeen siihen seuraavaan valkoseen viivaan mikä tulee keskivaiheen jälkeen.

                          uus pumppu on kyl tilattu kun luotan siihen että se bemu äijä tietää mistä puhuu kun kokenut on. ja itse vähän huono näissä oppinu tosin jonkunverran jo. mut jos teillä tulaa mieleen jotain muuta missä vika vois olla ni kertokaa ihmees. koska mun tuurilla toi vika tulee kiusaa viel joskus uudestaan ja sit se onki jossain muualla :p

                          äh unohtu ny viel sanoa et vaikka se mittari nousee sinne seuraavaan valkoseen viivaan saakka vaikka ajon aikana. ja jos se pumppu lähtee toimii et alkaa tulee sitä lämmintä ilmaa samalla sisälle ni se laskeutuu myös ajonaikana normaaliin kohtaan. jos kansipahvi ois paskana ni eikös se samantien ylikuumentuis punaselle ajossa?
                          Last edited by TaNe84; 13-01-2014, 17:17. Reason: Unohtu

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Tuskin siinä pumpussa on mitään vikaa ja varsinkin jos se ei ole edes alkuperäinen. Syötät virtaa sille pumpulle ja jos pyörii niin ok. Lämpöanturi mahdollisesti ohjaa sitä pumppua. Koneessa on kaks napanen anturi joista toinen on mittaristolle ja toinen kiertovesipumpulle. Mutta eipä nuista tiiä jos niihin sähköihin on joskus joku koskenu.

                            Eli jos anturi antaa pumpulle käskyn pyöriä tietyssä lämpötilassa ja moottorin lämmön laskettua sisäpuhaltimen käytöstä liikaa anturi sit varmaan lopettaa pumpun pyörittämisen.

                            Mulla on ohitettu se anturi. Eli kun lämpötilahanikan vääntää lämpimälle pumppu alkaa pyörimään ja vesiventtiili aukeaa.

                            Ja kuten yllä jo olikin niin vaihda uusi anturi.
                            Last edited by GOOFY; 13-01-2014, 17:46.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • TaNe84
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 28
                              • hyvinkää

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Tuskin siinä pumpussa on mitään vikaa ja varsinkin jos se ei ole edes alkuperäinen. Syötät virtaa sille pumpulle ja jos pyörii niin ok. Lämpöanturi mahdollisesti ohjaa sitä pumppua. Koneessa on kaks napanen anturi joista toinen on mittaristolle ja toinen kiertovesipumpulle. Mutta eipä nuista tiiä jos niihin sähköihin on joskus joku koskenu.

                              Eli jos anturi antaa pumpulle käskyn pyöriä tietyssä lämpötilassa ja moottorin lämmön laskettua sisäpuhaltimen käytöstä liikaa anturi sit varmaan lopettaa pumpun pyörittämisen.

                              Mulla on ohitettu se anturi. Eli kun lämpötilahanikan vääntää lämpimälle pumppu alkaa pyörimään ja vesiventtiili aukeaa.

                              Ja kuten yllä jo olikin niin vaihda uusi anturi.
                              Hauska puoli tässä on että se pumppu on 95% varmuudel alkuperänen

                              tolla autolla ensimäinen omistaja ei ajanu kun sillon tällöin kesällä kun ostin sen 3vuotta sit ni oli ajettu 86tkm nyt 90tkm ja tähän menessään kaikki osat mitä on vaihdettu ni ollu 87 vuoden alkuperäsiä :p mut joo teen nyt ensin niin et vaihdatan sen pumpun ja noi anturit ja kattelen sit mikä on tilanne. jatkuuko se viel vai ei

                              Comment

                              • GOOFY
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 4139
                                • .

                                Niin just... Mä sekotin pumput kun aijemmin kirjoitit että se oli vaihdettu mutta se olikin ilmeisesti se toinen pumppu.
                                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎