Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Originally posted by Tonzza95 View Post
    Motonetissä on kahta tankkia, vm 84-88 ja 88-90 ja sitte taas kl varaosilla on vaan yhtä tankkia ja siellä ei lue vuosimallista mitään niin kumpikohan tuo mahtaa olla?
    Kyl sieltä KL-varaosiltakin pitäisi kahta tankkia saada. 55l tarjotaan vissiin pikkukoneisiin. Soittamalla asia parhaiten selviää.

    Facelift malleissa on ollut molempia tankkeja... Vanhemmista en tiedä.

    55l tankin tunnistaa siitä että auton alla on semmonen kuparinen yhdysputki tankkien välillä ja yksi reikä tankin päällä
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      Miten näihin e30 on toteutettu nuo takapään coiloverit? yläpäähän pitää tehä vissiin tilaa mutta miten se tulee kiinni tukivarteen sitten?jos jollai on kuvia tai jotai sivua tiedossa asiasta niin ois kiva homma..bc racingin br alustaa pitäs rupee suunnittelemaan..

      Edit:joidenki kuvien mukaan tulis ihan alkuperäseen kiinitykseen alhaalta..mutta milasen muutoksen se yläpää vaatii sitten..
      Last edited by grab_; 15-12-2013, 14:16.
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3404
        • Kotka

        Originally posted by grab_ View Post
        Miten näihin e30 on toteutettu nuo takapään coiloverit? yläpäähän pitää tehä vissiin tilaa mutta miten se tulee kiinni tukivarteen sitten?jos jollai on kuvia tai jotai sivua tiedossa asiasta niin ois kiva homma..bc racingin br alustaa pitäs rupee suunnittelemaan..

        Edit:joidenki kuvien mukaan tulis ihan alkuperäseen kiinitykseen alhaalta..mutta milasen muutoksen se yläpää vaatii sitten..
        Iskaritorneissa varmaan riittää tilaa coileille ihan vakionakin, mutta iskaritorneja ei oo tehty kantamaan korin painoa, joten itse tekisin varmaan niin, että pokkais iskaritornit paksummasta tavarasta ja tekis ne niin, että ne tulee runkopalkista asti. Lisäksi tornien välille voisi lisätä poikkituen ja tolpat voisi tukea hattuhyllystä. Jos autoon tulee kaaret, kannattaa ne tuoda takatolppien yläpäähän asti.

        EDIT: Ja alapäässä kiinnitys iskarin vakiopaikkaan.
        Last edited by Skarpa; 15-12-2013, 14:51.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • grab_
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 2839
          • Uusimaa

          Originally posted by Skarpa View Post
          Iskaritorneissa varmaan riittää tilaa coileille ihan vakionakin, mutta iskaritorneja ei oo tehty kantamaan korin painoa, joten itse tekisin varmaan niin, että pokkais iskaritornit paksummasta tavarasta ja tekis ne niin, että ne tulee runkopalkista asti. Lisäksi tornien välille voisi lisätä poikkituen ja tolpat voisi tukea hattuhyllystä. Jos autoon tulee kaaret, kannattaa ne tuoda takatolppien yläpäähän asti.
          Tämä selvä pitänee tehä nuo tornit siis uusiks jotenki..ja kaaret tulee ja tuo väli tuki iskareille kanssa..
          Ei mitään kerrottavaa

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            Originally posted by grab_ View Post
            Tämä selvä pitänee tehä nuo tornit siis uusiks jotenki..ja kaaret tulee ja tuo väli tuki iskareille kanssa..
            Jos ne kaaret jotka tulee ulottoo sinne iskaritornin päälle asti, ei ole mitään syytä muuttaa niitä torneja.
            Coilit mahtuu hyvin ja torni kestää kun kaari ottaa voiman vastaan.

            Mieluummin käytät näpertelyinnon siihen, että kiinnität takapalkin isojen puslien kiinnityspisteistä kiinteästi kaariin ja vähintään perän takimmat kiinnikkeet myös. Kova mies laittaa vielä perän etummaisetkin kiinnikkeet kaariin kiinni.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              Originally posted by jannmann View Post
              Jos ne kaaret jotka tulee ulottoo sinne iskaritornin päälle asti, ei ole mitään syytä muuttaa niitä torneja.
              Coilit mahtuu hyvin ja torni kestää kun kaari ottaa voiman vastaan.

              Mieluummin käytät näpertelyinnon siihen, että kiinnität takapalkin isojen puslien kiinnityspisteistä kiinteästi kaariin ja vähintään perän takimmat kiinnikkeet myös. Kova mies laittaa vielä perän etummaisetkin kiinnikkeet kaariin kiinni.
              okei joo kiitoksia!jostain muistin vaan kuuleeni että ne ei sinne mahtuisi suoraan..ja noita tukia sinne tosiaan olis tarkotus tehdä..kaaria en varmaa perän kiinikkeisiin laita mutta noiden isojen puslien päälle kyllä..perän kiinikkeet vahvistellaan kuhan keksin jonkun järkevän ja toimivan ratkasun
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                Originally posted by grab_ View Post
                okei joo kiitoksia!jostain muistin vaan kuuleeni että ne ei sinne mahtuisi suoraan..ja noita tukia sinne tosiaan olis tarkotus tehdä..kaaria en varmaa perän kiinikkeisiin laita mutta noiden isojen puslien päälle kyllä..perän kiinikkeet vahvistellaan kuhan keksin jonkun järkevän ja toimivan ratkasun

                Perän takakiinnikkeethän on naurettavan helppo sitoa kaariin iskaritornien väliin tulevalla v-putkella. Ei kannata jättää tekemättä.
                Perään vaan pinnapultit ja takaluukusta mutukat noiden holkkien läpi, niin siinä pysyy. Toki takapalkki silloin myös kiinteästi koriin.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • grab_
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 2839
                  • Uusimaa

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Perän takakiinnikkeethän on naurettavan helppo sitoa kaariin iskaritornien väliin tulevalla v-putkella. Ei kannata jättää tekemättä.
                  Perään vaan pinnapultit ja takaluukusta mutukat noiden holkkien läpi, niin siinä pysyy. Toki takapalkki silloin myös kiinteästi koriin.
                  Tosiaan empä ajatellu että se noin yksinkertasesti onnistuis..joo tuostahan tosiaan vois apinoida..meinasin sen perän takakiinikkeen palkin missä pusla on ni vaihtaa paksuun neliöputkeen ja vahvemmasta aineesta tehdä sen puslan kiinikkeen..
                  Ei mitään kerrottavaa

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3404
                    • Kotka

                    Originally posted by grab_ View Post
                    okei joo kiitoksia!jostain muistin vaan kuuleeni että ne ei sinne mahtuisi suoraan..ja noita tukia sinne tosiaan olis tarkotus tehdä..kaaria en varmaa perän kiinikkeisiin laita mutta noiden isojen puslien päälle kyllä..perän kiinikkeet vahvistellaan kuhan keksin jonkun järkevän ja toimivan ratkasun
                    Mahtuminen riippunee vähän aiotusta alustasta. Kannattaa ehkä ostaa alusta ja varmistaa sopivuus ennenkuin vetää maalia koppaan.

                    "Oikein päin" oleva coilitolppa muokkaamattomassa iskaritornissa:
                    a

                    Ylösalainen coilitolppa muokkaamattomassa iskaritornissa:


                    Muokattu iskaritorni:
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Mahtuminen riippunee vähän aiotusta alustasta. Kannattaa ehkä ostaa alusta ja varmistaa sopivuus ennenkuin vetää maalia koppaan.
                      Juu ei tuolla turhaa tilaa näytä olevan tosiaan..bc racing br alusta sinne pitäs saada mahtuun..ja joo ei tuota maalaukseen vielä aikoihin saadakkaan mutta alustaa pitäs alkaa suunnittelemaan pikkuhiljaa että saa renkaat paikoilleen ni pääsee noita m3 pullistuksia sovittelemaan kohilleen..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • Bombo
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 247
                        • Helsinki

                        Digikello

                        Houdi, en nyt äkkiseltään löytänyt juttua noista digikelloista.. ongelmana on että ulkoilmanlämpötila näyttää aina -30c.. eli varmaan anturivika? Missähän näissä anturi mahtaa olla? ..olishan se hienoo jos se toimis!
                        e39 530d touring
                        e30 muoviturpo


                        Vanhat kulkineet:
                        6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3404
                          • Kotka

                          Originally posted by grab_ View Post
                          Juu ei tuolla turhaa tilaa näytä olevan tosiaan..bc racing br alusta sinne pitäs saada mahtuun..ja joo ei tuota maalaukseen vielä aikoihin saadakkaan mutta alustaa pitäs alkaa suunnittelemaan pikkuhiljaa että saa renkaat paikoilleen ni pääsee noita m3 pullistuksia sovittelemaan kohilleen..
                          Ei kai E30:in BR:ssä oo takana coileja? Tynnyrijouset ja säätöpalikat vakiopaikalla ja normit takaiskarit. Korjatkaa, jos oon väärässä.

                          EDIT: vai meinasitko soveltaa?
                          Last edited by Skarpa; 16-12-2013, 14:42.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            Ei kai E30:in BR:ssä oo takana coileja? Tynnyrijouset ja säätöpalikat vakiopaikalla ja normit takaiskarit. Korjatkaa, jos oon väärässä.

                            EDIT: vai meinasitko soveltaa?
                            joo siis br sarja ja taakse kanssa coilit erikseen siis..ei tossa sarjassa niitä vakiona olekkaan..ja muutenki se sarja tulee aika räätälöitynä..eri yläpäitä ja jäykempiä jousia yms..
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • Lähtis
                              BTCF Member
                              • Dec 2010
                              • 269
                              • Toijala

                              Tossa br track setissä tulee taakse coilitkin
                              BMW e30 320i m50b25+holset -86
                              Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                              Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                              Comment

                              • grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Lähtis View Post
                                Tossa br track setissä tulee taakse coilitkin
                                Näköjään joo..eikä ole hinnalla pilattu tuokaan..ja valmiiks jäykemmillä jousilla ..tuohan meneekin vakavasti harkintaan..
                                Ei mitään kerrottavaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎