Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M50/M52 swap FAQ/how-to

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    #46
    Ja imusarjasta tehostimelle menevän letku väliin suosittelen lämpimästi sitä takaiskuventtiiliä kuten alkuperäisessäkin on. Jarrutuntuma muuten aika anaalista, varsinkin jos pelleilee
    E. Olihan se tossa ylemmässäkin kuvassa kun tarkasti katto

    Comment

    • RagnarM
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 58
      • Raisio

      #47
      I have wired all... But i dont get the spark ?? I double-checked all.. But nothing.. Some1 could help ??? 86 vuosi 31i m10-> m50b25

      Comment

      • Nokkamuki
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 31
        • -

        #48
        Mikäli mulla on E30, joka valmistettu ennen 9/86, niin vertailumallina silloin 325i ?
        Tarvitseeko abseja, jos ahdettu M50B25 tuottaa max 204hv ?

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Nokkamuki View Post
          Mikäli mulla on E30, joka valmistettu ennen 9/86, niin vertailumallina silloin 325i ?
          Tarvitseeko abseja, jos ahdettu M50B25 tuottaa max 204hv ?
          Kyllä.
          Ei.
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            #50
            Originally posted by EMP View Post
            Tässä ohje vw polo 6n / golf 3 tehostimen asentamiseksi e30:iin.

            Kyseinen tehostin on 9" ja sopii m50 ja m52 koneen kanssa. Imusarjasta pitää ainoastaan hiota rihlat pois alakulmasta tehostimen kohdalta. Tehostimeen sopii alkuperäinen pääsylinteri.
            Oma tehostin oli 6n2 polosta malliltaan 6k1 612 105k. Josta tämä ohje.
            Golf 3:sta löytyi täysin vastaavaa tehostin mallilla 1H1 612 105H. Vastaavaa tehostinta on monella muullakin numerolla. Ja löytyy myös seatista. Joten saatavuus on hyvä!
            HUOM! Näissä autoissa on myös erikokoisia tehostimia ja kahdella eri sylinterin pulttijaolla.
            Jo kun toiseenkiin koriin piti saada pienempi tehostin, niin tuli tutkittua tarkemmin näitä tehostimia ja näyttäis että osanumero saa olla xxx 612 105x. Multa löytyy esim. 191 612 105A ja IHI 612 105H numeroilla olevat tehostimet. Ei suurtakaan väliä mistä volkkarista on peräisin. löytyy mk1 - mk3 golffeista ainakin riippuen koneesta ja tosiaan monesta muustakin mallista. Lähinnä polkimen "haarukan" malli vaihtelee osanumeroiden välillä. Ja joissakin ei ole tuo sylinteriin tuleva tappi kierteellä, niin sillon pitää tehdä pikku spaceri väliin:


            Pitäskö melkeen tonne ekaan postaukseen lisäillä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              #51
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jo kun toiseenkiin koriin piti saada pienempi tehostin, niin tuli tutkittua tarkemmin näitä tehostimia ja näyttäis että osanumero saa olla xxx 612 105x. Multa löytyy esim. 191 612 105A ja IHI 612 105H numeroilla olevat tehostimet. Ei suurtakaan väliä mistä volkkarista on peräisin. löytyy mk1 - mk3 golffeista ainakin riippuen koneesta ja tosiaan monesta muustakin mallista. Lähinnä polkimen "haarukan" malli vaihtelee osanumeroiden välillä. Ja joissakin ei ole tuo sylinteriin tuleva tappi kierteellä, niin sillon pitää tehdä pikku spaceri väliin:


              Pitäskö melkeen tonne ekaan postaukseen lisäillä.
              Hankin juuri vw polon tehostimen numerolla 6k1 612 105h joka on halkaisijaltaan vain 8". Eli tuuman tuota aiemmin mainitsemaani pienempi mutta muuten täysin identtinen.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • nikz_
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 15
                • Kirkkonummi

                #52
                Riittääkö m50 e36 jäähdytin turbo käytössä ? Tuppaa keittämällä välillä, ilmataskuja jossain?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by nikz_ View Post
                  Riittääkö m50 e36 jäähdytin turbo käytössä ? Tuppaa keittämällä välillä, ilmataskuja jossain?
                  viskohässäkkä paikallaan/joku sähköflekti keulalla? ilman nostelee lämpöjä paikallaan ollessa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • nikz_
                    Newbiemmer
                    • Aug 2011
                    • 15
                    • Kirkkonummi

                    #54
                    Sähköflekti syylarin edessä . Mutta ajossa kun kiihdyttää vähän reippaammin loppuu lämpösen ilman tulo hyttiin ja lämmöt nousee nopeasti 100 pintaan.. pintakaasulla kun ajoi ei noussut.

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      #55
                      Mulla zf laatikolla e30 316i takapätkä ja kardaanin etupätkä e28 m30 sopii bolton.

                      Vakio jarrutehostin passaa hyvin kun käytti e28 kumityynyä kuskinpuolella ja e34 hanttarin puolella.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Joma
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1320
                        • Masku

                        #56
                        Oman auton resepti.

                        E30 316 alunperin
                        M52b25 ews koodattu pois e36 koneenkorvat ja e34 öp
                        E30 316i laatikko -89 m40 perästä, sopii alkuperäisellä kannakkeella ja tulee oikeaan asentoon suoraan.

                        M52 startti, kaksoismassavauhtis ja kytkinperässä, ei kikkailua painelaakerin kanssa vaan sopi suoraan!

                        Tähän jatkeeksi m20b20 kardaani ja vaihdevivusto ja tadaa bolton, itsellä tosin lyhensin vaihdevivuston hitsaamalla.

                        02 tehostin (en suosittele todella pieni tehostus)

                        Joku vois melkeen lisätä tuon laatikko hommelin ekaan postiin, todella edullinen tapa saada auto ajoon kun ei tarvi perävälitystäkään miettiä.
                        E30 M52b28 M122h Amme
                        E28 x monta
                        E23 728i Ministeri
                        E10 1600-2 Garret

                        VW LT50 Huoltoajoneuvo
                        HD lapio jätskikruiseri

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 565
                          • Ulvila

                          #57
                          Originally posted by Joma View Post



                          Joku vois melkeen lisätä tuon laatikko hommelin ekaan postiin, todella edullinen tapa saada auto ajoon kun ei tarvi perävälitystäkään miettiä.
                          Täh? Itellä oli ainakin aivan järkyttävät välitykset pikkugetragilla ja 316 vakio perällä
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by bmw89 View Post
                            Täh? Itellä oli ainakin aivan järkyttävät välitykset pikkugetragilla ja 316 vakio perällä
                            Se kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai ei

                            Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Joma
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1320
                              • Masku

                              #59
                              3000 rpm 110kmh mittarinopeutta. :think:think
                              E30 M52b28 M122h Amme
                              E28 x monta
                              E23 728i Ministeri
                              E10 1600-2 Garret

                              VW LT50 Huoltoajoneuvo
                              HD lapio jätskikruiseri

                              Comment

                              • EMP
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 823
                                • Kuusjoki

                                #60
                                Originally posted by Joma View Post
                                3000 rpm 110kmh mittarinopeutta. :think:think
                                Niin tossa varmaan sotkettiin e36 askiin. Kun e30 m40 askissa vitonen on ylivaihde ja e36 m40 laatikossa taas vitonen on suora.
                                Eli tolla e30 m40 laatikolla ja perällä tulee ihan samat kierrokset kuin vakio koneellakin.
                                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎