Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    328i ei tainnut virallisesti edes saada lukolla, ASC+T takia? Lukkoyksikköä ETK tarjoaa erillisenä.
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Mulla on lukko typ 188 ja ASC+T.



      Onko e36 läpivientejä konehuoneeseen muualla kuin sulakerasian alla ja hanskalokeron kohdalla?
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        Originally posted by bemmeri View Post
        Mulla on lukko typ 188 ja ASC+T.
        Tehtaalta? Oli mullakin 328i lukkoperällä ja ASC+T kun sen perän sinne itse asensin. (3,07 välityksellä, eli ei "aito" 328 perä)
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          Kaverilla joka myös forumilla kirjoittelee on alkuperäisellä lukkoperällä varustettu 328 cabriolet.

          Edit: Tuossa autossa ei ole luistonestoa. On vuosimallia -96.
          Last edited by Haju69; 26-10-2014, 09:32.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Anah
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 22
            • FI-11

            Lukkoperää sai tehtaalta 328:n alkupään malleihin eli -95 vuonna ja jossain vaiheessa -96 vuonna korvaantui luistonestolla, eikä ollut enään mahdollista raksia edes lisävarusteena..

            Toki jos jollain on -95 jälkeen oleva 328, jossa ovat molemmat lukkoperä sekä luistonesto, niin silloin on perä vaihdettu lukolliseen jälkikäteen..

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by intfreak View Post
              Tehtaalta? Oli mullakin 328i lukkoperällä ja ASC+T kun sen perän sinne itse asensin. (3,07 välityksellä, eli ei "aito" 328 perä)
              Käytännössä joo kun auto on 328i ja bemarilta tullu luistonestolla. Tuo lukkoperä on Alpinan laittama optio/lisävaruste ja B8:ssa sitä ei vakiona ole.
              Lähinnä tarkoitin sitä, että lukkoperä toimii ASC+T kanssa hyvin . Jossain topikeissa tullu vastaan, että ei toimis ja jopa hengenvaarallinen jos laittaa lukon vanhempaan luistonestolla varustettuun. Tais olla e39 kyse näissä tapauksissa. :think
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                Originally posted by blueorange View Post
                Mut eihän se lukkoon liity mitenkään.Edit:Ja eikös tuo ala olemaan jo aivan karmea autobahn välitys.reilu 10 vuotta sitten oon ajanu 328:a ja muistini mukaan 100 vauhdista kun teki ripeen ohituksen niin joutu hakemaan nelosta.3,15 välitys m50b25 ei taida jaksaa edes ottaa välityksen puolesta huippuja?
                Luulin että on kokonaisista perämurikoista kyse. Aivan sopiva välitys se on tuon 2,8 koneen kanssa. Itsellä oli aikanaan 328i johon vaihdoin 3,15 lukollisen murikan eikä sekään nyt liian tiuha ollut.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • Aki T
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 193
                  • Tampere

                  Originally posted by Anah View Post
                  Lukkoperää sai tehtaalta 328:n alkupään malleihin eli -95 vuonna ja jossain vaiheessa -96 vuonna korvaantui luistonestolla, eikä ollut enään mahdollista raksia edes lisävarusteena..

                  Toki jos jollain on -95 jälkeen oleva 328, jossa ovat molemmat lukkoperä sekä luistonesto, niin silloin on perä vaihdettu lukolliseen jälkikäteen..
                  Jaa en tiennykään, että noin harvinaisia noi alkuperäset 328 lukkoperät. Omassa on kans tehtaalla laitettu lukkoperä, varusteluettelo näkyy sigun linkistä.
                  BMW 328i -95, BMW 523i -00

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    Sigun compacti ei oikein puhalla lämpöstä kabiiniin. Koneessa lämmöt mittarin keskellä, tyhjäkäynnillä nollakelissä laskee vähän alle. Vesiventtiilikö se vois oireilla? Millanen homma vaihtaa ja saako uusia kohtuurahaan?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Spiddu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 3564
                      • Nla

                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Sigun compacti ei oikein puhalla lämpöstä kabiiniin. Koneessa lämmöt mittarin keskellä, tyhjäkäynnillä nollakelissä laskee vähän alle. Vesiventtiilikö se vois oireilla? Millanen homma vaihtaa ja saako uusia kohtuurahaan?
                      Compacteista puheen olleen, pitäisi tuosta omasa saada perä ilmaan. Mistä tuon uskaltaa tunkata ylös?


                      Keskeltä osa1?
                      BMW F30 330e 2017

                      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        Originally posted by Spiddu View Post
                        Compacteista puheen olleen, pitäisi tuosta omasa saada perä ilmaan. Mistä tuon uskaltaa tunkata ylös?
                        Ei ainakaan tunkkauspaikoista kannata, omasta meni se pyöreä muovipalikka helman sisään. Pikkaisen oli korroosio päässyt iskemään. no kuskin puolen nostopaikat hitsasin jo 1,5mm pellistä uudet ja toinen puoli jäljellä.

                        Ihan perämurikasta olen tunkannut koko perän ilmaan omasta vompatista.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1340
                          • pks

                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Sigun compacti ei oikein puhalla lämpöstä kabiiniin. Koneessa lämmöt mittarin keskellä, tyhjäkäynnillä nollakelissä laskee vähän alle. Vesiventtiilikö se vois oireilla? Millanen homma vaihtaa ja saako uusia kohtuurahaan?
                          Termarin antautumiselta tuo minusta kuulostaa :think. Mikäli puhaltaa edes vähäsen lämmintä?
                          sigpic

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            Originally posted by jj5 View Post
                            Termarin antautumiselta tuo minusta kuulostaa :think. Mikäli puhaltaa edes vähäsen lämmintä?
                            Kyllä sen verran, että nollakelissä vielä lämmöt täysillä tarkenee sisällä, mutta ei sen enempää. M50 kolmenelkku kyllä jaksoi puhaltaa paremmin lämmintä kun oli termari loppu, vaikka koneen lämmöt ei samalle tasolle mittarin mukaan nousseet.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5519
                              • Vaasa

                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Kyllä sen verran, että nollakelissä vielä lämmöt täysillä tarkenee sisällä, mutta ei sen enempää. M50 kolmenelkku kyllä jaksoi puhaltaa paremmin lämmintä kun oli termari loppu, vaikka koneen lämmöt ei samalle tasolle mittarin mukaan nousseet.
                              Täällä bingo.

                              Sama ongelma emännän mortal vompatis. Termari pitäis olla tänään marmorilla ja vaihdetaan asap. Voin raportoida kuinka käy.
                              sigpic

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5226
                                • Hki 43

                                Originally posted by MarQu View Post
                                Täällä bingo.

                                Sama ongelma emännän mortal vompatis. Termari pitäis olla tänään marmorilla ja vaihdetaan asap. Voin raportoida kuinka käy.
                                Kiitti Margu!
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎