Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11108
    • Oulu

    Originally posted by nappe74 View Post
    Olet täysin oikeassa !!

    Kävin just katsomassa tarkemmin niin juuri mainitsemallasi tavalla letkut menee... On vaan imusarja niin ikävästi edessä ettei nähnynnä kunnolla...

    Eli onkohan tuo vesiventtiili nyt sitten kaput?? Kalliita ovat uutena ainaskin !!
    Todennäköisesti joo. Kannattaa käyttää se venttiili irti ja kurkata sisälle, jos siellä näkys selvä vika. Myös sen venttiilin solenoidin voisi mitata. Joku 30-40 ohmia varmaan on vastus ehjässä.

    Mitä itse olen nähnyt rikkinäisiä, niin niissä on kumitiivisteet menny aivan riekaleiksi ja nämä palaset on tukkinu koko venttiilin. Tällöin kyllä sisälle ei tule ollenkaan lämmintä. Mutta jos nämä palaset on lähteny liikkeelle, niin sillon toki tulee kokoajan kuuma jäähdytinneste läpi.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Vaeae46
      BTCF Member
      • Nov 2014
      • 2
      • Oulu

      Onkos kolmikutosissa jotain heikkoa kohtaa abs-anturin johdoissa. Itsellä alkanut merkkivalo hiljattain palamaan ja testilaite herjaa katkosta vasemmalle etuanturille. Anturin liittimen olen käyttänyt irti ja putsannut ja myöskin testannut anturin toimivuuden joka todettiin toimivaksi. Muilla ollut samanlaista ongelmaa? :think

      Comment

      • Boomster
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 571
        • Lohja

        Originally posted by nappe74 View Post
        Olet täysin oikeassa !!

        Kävin just katsomassa tarkemmin niin juuri mainitsemallasi tavalla letkut menee... On vaan imusarja niin ikävästi edessä ettei nähnynnä kunnolla...

        Eli onkohan tuo vesiventtiili nyt sitten kaput?? Kalliita ovat uutena ainaskin !!
        Mulla tais olla juurikin samanlainen vesiventiili. Irroitin ja purin sen aivan atomeiksi ja siinä sen toimintaa aloin katsomaan niin oli joku tosiaan aikaisemmin myös purkanut sen ja kasannut sen ventiilin väärinpäin. Ei ollut mitään mahdollisuutta mennä edes kiinni.
        Pystyt myös testaamaan äänen perusteella että toimiiko. Tai ainakin itse pystyin. Eli virrat päälle ja sammuta puhallin sun muut mitkä pitävät ääntä. Sit kääntelet lämpö potikasta kylmälle ja kuumalle. Itse taisin pitää vielä piuhojen varassa kädessä (heilautin koko skeidan konepellin vierestä kuskin paikalle) ja kääntelin potikkaa niin hyvin kuuli/tunsi että toimiiko.

        Comment

        • nappe74
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 2845
          • South Carelia

          Originally posted by Boomster View Post
          Mulla tais olla juurikin samanlainen vesiventiili. Irroitin ja purin sen aivan atomeiksi ja siinä sen toimintaa aloin katsomaan niin oli joku tosiaan aikaisemmin myös purkanut sen ja kasannut sen ventiilin väärinpäin. Ei ollut mitään mahdollisuutta mennä edes kiinni.
          Pystyt myös testaamaan äänen perusteella että toimiiko. Tai ainakin itse pystyin. Eli virrat päälle ja sammuta puhallin sun muut mitkä pitävät ääntä. Sit kääntelet lämpö potikasta kylmälle ja kuumalle. Itse taisin pitää vielä piuhojen varassa kädessä (heilautin koko skeidan konepellin vierestä kuskin paikalle) ja kääntelin potikkaa niin hyvin kuuli/tunsi että toimiiko.
          Miten paljon sieltä tulee jähynesteitä pihalle kun alkaa tuota irroittaa?? Kannattaako letkut lytätä ensin tai jotain...? Hiton ahtaassa paikassa se on mutta ei viitsisi imusarjaa alkaa irroittaa sen edestä kuitenkaan !!
          G30 530e xDrive A M-Sport -20

          ex-Bimmerit:
          F10 525dA xDrive M-Sport -13
          E21 316 -80
          E91 330xdA M-Sport -06
          E53 X5 3.0iA Sport -04
          E91 335xiA M-Sport -08
          E60 530iA M-Sport -06
          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
          E91 320d -06
          E39 530iAT M-Sport -01
          E36 328iA -96
          E39 528iA -96
          E36 325i -92

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16350
            • Leppävirta

            Originally posted by nappe74 View Post
            Miten paljon sieltä tulee jähynesteitä pihalle kun alkaa tuota irroittaa?? Kannattaako letkut lytätä ensin tai jotain...? Hiton ahtaassa paikassa se on mutta ei viitsisi imusarjaa alkaa irroittaa sen edestä kuitenkaan !!
            Tuleehan sieltä vähän nesteitä mutta ei kai se nyt ongelma ole? :think


            Oletko koputellut sitä ventiiliä siten että auto pyörii ja puhallus päällä että voit heti koputtelun perään käydä kokeilemassa vaihtuuko puhalluslämpö? Tai kaveri hommassa on myös hyvä olla niin toinen naputtelee venttiiliä ja toinen tutkailee lämpötila muutoksia.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              Originally posted by Haju69 View Post
              Tuleehan sieltä vähän nesteitä mutta ei kai se nyt ongelma ole? :think


              Oletko koputellut sitä ventiiliä siten että auto pyörii ja puhallus päällä että voit heti koputtelun perään käydä kokeilemassa vaihtuuko puhalluslämpö? Tai kaveri hommassa on myös hyvä olla niin toinen naputtelee venttiiliä ja toinen tutkailee lämpötila muutoksia.
              Eihän se ongelma ole mutta tuon E36 jähyjärjestelmän ilmaus Ei ole niitä toivotuimpia operaatioita !!

              Mietinkin että pitää jonkun kaverin kanssa testaa tota koputusta ja kyttäystä...
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                Originally posted by nappe74 View Post
                Eihän se ongelma ole mutta tuon E36 jähyjärjestelmän ilmaus Ei ole niitä toivotuimpia operaatioita !!

                Mietinkin että pitää jonkun kaverin kanssa testaa tota koputusta ja kyttäystä...
                En tiedä onko jokainen järjestelmä yksilöllinen, joskus tuntuu kun lukee kuinka vaikeeta se on. M50B25 ilmaus viime syylarinvaihdon jälkeen hoitui ihan nesteet sisään kaatamalla ja ilmausruuvilla. Hyvin rullasi useamman tuhat kilsaa.
                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Hups meni väärään topikkiin.
                  Last edited by MikkoJII; 06-11-2014, 22:05.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16350
                    • Leppävirta

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Eihän se ongelma ole mutta tuon E36 jähyjärjestelmän ilmaus Ei ole niitä toivotuimpia operaatioita !!
                    Ei siinä hommassa ole mitään vaikeutta. Se on vaan saatu jostain kumman syystä kuulostamaan vaikealta.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • blueorange
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 404
                      • suomi

                      Tästä on kyllä omakin ketju mutta jospa tämä ketju tavoittas enempi tietäjiä.Kyseessä e36 325 ralliauto ja ohjaus menee jäykäksi kun nopeasti veivaa.

                      Ohjausvälityksen valmistajan kanssa juteltiin niin on muutama muukin vastaava tapaus.Epäiltiin että tehostuksen paluu alkaa(tulvimaan)eli virtaus ei riitä takasinpäin.Uskoisin että näin onkin,koska porattuani kuoreen hieman isomman reiän paluuputken lähtöön ja tänään kokeiltuani pyöritellä paikallaan nopeasti laidasta laitaan niin tyhjäkäynnillä kohtuu OK mut sillti kierroksilla pumppu huutaa hoosiannaa(Siis semmonen hydrauliikan ääni) ja ohjaus menee vitun jäykäksi!!!Mun älyn mukaan kun pumppu tuottaa kierroksilla enemmän niin paluuvirtaus ei riitä

                      Mitähän tekis kun M3 ei ole sitä ongelmaa.Jotkut sanoo et jopa liian löysä.
                      Eikä kaikilla ole 325 samaa ongelmaa?Realoemin mukaan M3 ja 325 tehostajan putket on samat.

                      Nyt kuoressa se banjoliittimen reikä samaa kokoa kun siitä lähtevän putken sisähalkasija.

                      Pitäsköhän vielä purkaa se atomeiks ja tuupata pilkkikairalla siihen reikä ja samalla ne banjopultin reiät isommiks.

                      Tykkäisköhän pumppu huonoa jos kokeilis kuristaa imupuolta?Siis painepuolta
                      Last edited by blueorange; 06-11-2014, 22:42.

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4029
                        • Imatra

                        Compactin kuskin ikkunaa tässä yritän korjata kun auton ostaessa se oli poistettu käytöstä. Nyt kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnosa, mutta ylöspäin nostettaessa 15cm yläreunasta takertelee ja pomppaa pois etummaiselta pystyohjurilta. Mikähän perkele siinä nyt mättää? Liukupalikat liikkuu ihan hyvin kiskoilla. Puuttuuko sieltä nyt joku osa?

                        Edit: Sain toimimaan kun aloin ajatella asiaa omilla aivoilla. eli väänsin vähän sitä "saksinostimen" toista rautaa oikeaan suuntaan, ja samalla hokaisin että tuo taaempi pystyohjuri on metallia joka oli vähän lytyssä yläosasta, jostain kumman syystä.
                        Last edited by Tomba87; 06-11-2014, 23:56.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11108
                          • Oulu

                          Originally posted by Tomba87 View Post
                          Compactin kuskin ikkunaa tässä yritän korjata kun auton ostaessa se oli poistettu käytöstä. Nyt kaikki vaikuttaisi olevan ihan kunnosa, mutta ylöspäin nostettaessa 15cm yläreunasta takertelee ja pomppaa pois etummaiselta pystyohjurilta. Mikähän perkele siinä nyt mättää? Liukupalikat liikkuu ihan hyvin kiskoilla. Puuttuuko sieltä nyt joku osa?

                          Edit: Sain toimimaan kun aloin ajatella asiaa omilla aivoilla. eli väänsin vähän sitä "saksinostimen" toista rautaa oikeaan suuntaan, ja samalla hokaisin että tuo taaempi pystyohjuri on metallia joka oli vähän lytyssä yläosasta, jostain kumman syystä.
                          Kuulostaa ihan samalta vialta mikä mun talviruoskassa oli. Lasin etupään nostava rauta oli mutkalla alaspäin ja taaempi ohjuri lytyssä. Mikähän tapahtamusarja lie johtaa mokomaan :think

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • transformer
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 88
                            • kuavi

                            Moro!
                            Meikäläisen autoon (325) on joskus aikanaan asenneltu peltipakosarja ja pakoputken loppupää vaimentimineen. Siihen väliin on kuitenkin jätetty alkuperäiset katit alkuperäiseen putkeen, mitä siinä nyt on reilun metrin verran vanhaa putkea. Jotain tekisi mieli autoon väkertää ja olenkin miettinyt, josko tekisi ns. suorat putket kattien tilalle.. Kysymyksenä nyt kuuluukin että lieneekö tästä minkäänlaista "hyötyä"? :think Tehonlisäyksestä nyt turha puhuakaan, mutta onko kellään kokemusta muuttuuko auton soundi ollenkaan jos katit ottaa pois? Tällä hetkellä äänet on todella maltilliset, murisee kyllä niin kuin kutoskoneen pitääkin, mutta ehkä hitunen lisää olisi parempi Mielipiteitä?

                            -A

                            Comment

                            • intfreak
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 2966
                              • Uusikaupunni

                              Originally posted by transformer View Post
                              Moro!
                              Meikäläisen autoon (325) on joskus aikanaan asenneltu peltipakosarja ja pakoputken loppupää vaimentimineen. Siihen väliin on kuitenkin jätetty alkuperäiset katit alkuperäiseen putkeen, mitä siinä nyt on reilun metrin verran vanhaa putkea. Jotain tekisi mieli autoon väkertää ja olenkin miettinyt, josko tekisi ns. suorat putket kattien tilalle.. Kysymyksenä nyt kuuluukin että lieneekö tästä minkäänlaista "hyötyä"? :think

                              -A
                              Autosi on tod.näk. vähäpäästöinen joten "epähyötynä" on se, ettet saa sitä enää leimasta läpi.
                              N62 Money Spender Club

                              Comment

                              • transformer
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 88
                                • kuavi

                                Heh, juu tottakai on tiedossa ja leiman jälkeen ajattelin moista vasta toteuttaa ja tietenkin niin, että on helppo vaihtaa takaisin alkuperäiseen tarvittaessa. Lähinnä mielessä oli vaan saada kokemuksia että tointaako koko hommaan edes rueta..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎