Originally posted by truibeli
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olisit vain iloinen että jäähdytys toimii.Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vastailenpa tässä itselleni. Prikat on nyt asennettu ilman koko taka-akselin purkamista. Otettiin takapönttö pois, perä kardaanista irti (kettumaisin homma tälleen tehtynä) ja iskarit alapäästä irti ja sen jälkeen apurungon puslien kimppuun. Toinen apurungon etupään pinnapulteista lähti kokonaan irti ja toinen jäi autoon kiinni. 24mm kiintoavaimella saa pinnapultit ruuvattua yläpäästä irti. Tila riitti prikkojen laittoon juuri sopivasti.Originally posted by MikkoJII View PostAsensin autoon Strongflexin puslat taakse ja tottakai multa jäi sitten asennuksen yhteydessä apurungon etupäästä puslien yläpäästä ne isot prikat pois. 
 
 Onnistuuko pudottaminen ilman sen kummempaa purkamista, että sais ängettyä ne prikat sinne yläpuolelle? Pakoputken, kardaanin ja iskarit (alapäästä) joutuu pakostakin irrottamaan, mutta voisko tuo onnistua? Kohtalotoveria? Auto kävi suuntauksessa niin en viittis sen takia ruveta purkaan koko katiskaa alas 
 
 Sitten varmistan vielä, että eihän niitä orkkis prikkoja (kupilla olevat) tarvi laittaa mihinkään enää?
 
 Perää laskettaessa kannattaa laittaa jarrujen alle myös tunkit ja nostella niitä sopivasti, että kuminen jarruputki ei pääse kinnaamaan liian tiukalle akselia laskettaessa, muitten piuhojen pituus riitti tähän hommaan hyvin. Varmuudeksi otin kuitenki nopeusanturin piuhan irti perästä.
 
 Takaisin laitto on paljon helpompi kuin perän laskeminen. Siihen meni n. 10-15min. Kettumaisin taistelu käytiin tuon perän kanssa. Akselia piti vetää voimalla taaksepäin (takavakaajasta hyvä vetää) takaisin laitossa ja pois ottaessa toisen vääntäessa meisselillä tappeja irti perän laipasta. Kaks riskiä miestä onnistuu tässä kyllä helposti. Jospa tästä jollekin on joskus apuja jos sattuu unohtamaan uretaani puslien prikat apurungon etupään puslien yläpäästä Over and out. Over and out.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laitan nyt tämän kysymyksen tännekin vaikka ehdin uuden topikin tälle avata. Eli omassa e36 316i vm: 1996:ssa ei toimi kuskin puolen ikkuna. Alaspäin toimii normaalisti, mutta ylöspäin saattaa liikahtaa vain sentin.Painaessa sivuikkunoiden katkaisinta napsahtaa releet korin ohjainlaitteen sisällä niin useasti kuin nappia painaa, mutta ylöspäin painaessa rele napsahtaa vain kerran ja tuntuu tämän jälkeen jäävän jumiin.Netissä mainittua comfort-relettä en löytänyt, mutta korin ohjainlaitteen sisällä ovat seuraavat releet. Onko joku koskaan joutunut vaihtamaan tällaisia vai olisiko vika jossain muualla?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En tiedä. Mutta kerro mulle missä on korin ohjainlaite?Originally posted by Jorre_ View PostLaitan nyt tämän kysymyksen tännekin vaikka ehdin uuden topikin tälle avata. Eli omassa e36 316i vm: 1996:ssa ei toimi kuskin puolen ikkuna. Alaspäin toimii normaalisti, mutta ylöspäin saattaa liikahtaa vain sentin.Painaessa sivuikkunoiden katkaisinta napsahtaa releet korin ohjainlaitteen sisällä niin useasti kuin nappia painaa, mutta ylöspäin painaessa rele napsahtaa vain kerran ja tuntuu tämän jälkeen jäävän jumiin.Netissä mainittua comfort-relettä en löytänyt, mutta korin ohjainlaitteen sisällä ovat seuraavat releet. Onko joku koskaan joutunut vaihtamaan tällaisia vai olisiko vika jossain muualla? jos joskus tulee tarvetta etsiä se jos joskus tulee tarvetta etsiä se Nykyinen: Nykyinen:
 BMW e36 323i Touring :think
 
 Ex:
 BMW e36 328ia coupe
 BMW e36 320i sedan
 
 Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itseltäni se löytyi hansikaslokeron takaa. Ohessa joku netin syövereistä haettu kuva ko. boksista. Omani on hieman erilainen, mutta samassa paikassa kuin kuvassa.Originally posted by Couja View PostEn tiedä. Mutta kerro mulle missä on korin ohjainlaite? jos joskus tulee tarvetta etsiä se jos joskus tulee tarvetta etsiä se 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mites green stripen kanssa?? sama hinta?? :thinkOriginally posted by jr66 View PostLonkalta 280 -350 € töineen sis. sen koristelistan sivuille/yläreunaan.G30 530e xDrive A M-Sport -20
 
 ex-Bimmerit:
 F10 525dA xDrive M-Sport -13
 E21 316 -80
 E91 330xdA M-Sport -06
 E53 X5 3.0iA Sport -04
 E91 335xiA M-Sport -08
 E60 530iA M-Sport -06
 E36 320i Cabriolet M-Sport -96
 E91 320d -06
 E39 530iAT M-Sport -01
 E36 328iA -96
 E39 528iA -96
 E36 325i -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Keväällä Seinäjoella: Uusi green stripe tuulilasi + lista + takalasin liimaus omalla tiivisteellä = 375€ (50€ muistaakseni otti takalasin liimauksesta)Originally posted by nappe74 View PostMites green stripen kanssa?? sama hinta?? :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ompa kyllä kallista. 180€ makso minulla tuulilasin vaihto sedaniin pari vuotta sitten, sisältäen jonkun uuden listan? Sinisen yläreunan lisähinta oli 10€. Toki näissä lasinvaihdoissa on todella paljon eroa hinnoissa firmojen välillä. Parhaimmillaan pyysivät 500€, vaikka samoja pilkingtoneita asentavat. Kannattaa siis kysellä läpi kaikki paikalliset firmat, jotka lasinvaihtoja tekee.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tämä on kyllä hämmästyttävä !!Originally posted by toNmbbA View PostEdellisen kerran kun olen näihin vaihdattanut niin sedaniin oli ~150 ja coupeen ~260. 
 
 Muutenkin tuntuu olevan aika kovat hintaerot... tarttee kysellä useammasta paikasta...G30 530e xDrive A M-Sport -20
 
 ex-Bimmerit:
 F10 525dA xDrive M-Sport -13
 E21 316 -80
 E91 330xdA M-Sport -06
 E53 X5 3.0iA Sport -04
 E91 335xiA M-Sport -08
 E60 530iA M-Sport -06
 E36 320i Cabriolet M-Sport -96
 E91 320d -06
 E39 530iAT M-Sport -01
 E36 328iA -96
 E39 528iA -96
 E36 325i -92
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarkkaa tietoa ei ole mihin perustuu, mutta siis coupessa erilainen ylälista. En sit tiedä tuleeko siitä listasta vai asennustyylistä noin iso ero? :thinkOriginally posted by Tomba87 View PostMihinhän tuo hintaero perustuu? Muistaakseni tuossa compactissa oli realoemin mukaan sama lasi kuin sedanissa.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61 + e61
 Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
 Comment

Comment