Originally posted by Oli
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itse kyllä laittaisin semmosen muovi/komposiittisiipisen pumpun. Ne metallisiivet ei oikeen vastaa alkuperäisen pumpun siiven mittoja, niin miten lie toiminee.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jäähdytysnesteen määrän anturin testaus
 
 Voiko sitä kohozydeemiä mitenkään kotikonstein testata? M50B25 siis kyseessä. Kompuutteri valittaa usein, ei aina, vähäisestä nesteestä, ainetta kuitenkin on ja anturikin viime syksynä vaihdettu uuteen, Motonetin malliin tosin... Pistokkeen nastat jos hyppylangalla yhdistää, niin herjaus loppuu siihen. Eli, anturi elää omaa elämäänsä, eikä ainakaan kerro totuutta nesteen määrästä.
 
 Vai hommaanko suoraan uuden anturin? Mitäänhän sille ei voi tehdä jos on mäsä.
 Volvo V70 2.4T -02
 E30 323i -84 (taas)
 
 Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Varmaa vastausta ei mistään löytynyt, mutta muoviselta vaikuttaa. Tuli kuitenkin tilattua. Kiitos vastauksesta.Originally posted by Pazi88 View PostItse kyllä laittaisin semmosen muovi/komposiittisiipisen pumpun. Ne metallisiivet ei oikeen vastaa alkuperäisen pumpun siiven mittoja, niin miten lie toiminee.Keskins are the German Rotas.
 E36 323i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 328i -96, auto käy välillä röpöttäen, jonka kuulee hyvin putkenpäistäkin. Kierrokset ei humppaa, mutta tuntuu kuin kävisi viidellä ja tehot on hukassa. 1 uusi tulppa ja puola vaihdettu, jonka jälkeen tehot oli niinkuin pitääkin. Tätä kesti 2 päivää ja nyt taas sama tehohukka alakierroksilla etenkin.E60 530i -05
 
 
 Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei taida näköjään nuo motonetin anturit toimia, oli sitten kyseessä tuo tai vaikkapa kampiakselin asentotunnistin, niin eipä toimi sekään välttämättä.Originally posted by 525iiäxä View PostVoiko sitä kohozydeemiä mitenkään kotikonstein testata? M50B25 siis kyseessä. Kompuutteri valittaa usein, ei aina, vähäisestä nesteestä, ainetta kuitenkin on ja anturikin viime syksynä vaihdettu uuteen, Motonetin malliin tosin... Pistokkeen nastat jos hyppylangalla yhdistää, niin herjaus loppuu siihen. Eli, anturi elää omaa elämäänsä, eikä ainakaan kerro totuutta nesteen määrästä.
 
 Vai hommaanko suoraan uuden anturin? Mitäänhän sille ei voi tehdä jos on mäsä.
 
 Joten uudella alkuperäisellä osalla kannattaa testata.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuli ostettua e36 325tds joka myytiin kannetiiviste vikaisena.
 Tänään tuli vaihdettua ehjä syyläri vuotavan tilalle ja ilmailtua.
 Tämän jälkeen reippaita kiihdytyksiä yms ajoa ja kaikki pysyy kasassa ja kuumaa puhaltaa sisälle.
 Ainoa joka epäilyttää on kovat ja paisuneet vesiletkut sekä lämpömittari pari milliä keskiviivan yläpuolella eikä siitä hievahda kumpaankaan suuntaan.
 Onko normaalia kyseiselle koneelle?E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikäs mahtais olla vikana kun koneesta kuuluu kahinaa? Ääni tulee jostain laturin hihnan lieppeiltä, ei kannesta pytyistä yms. Kone ei syö nesteitä. Auto on 320i vm 93.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laturi, rulla(t) tai muu apulaite?Originally posted by Sandelsson View PostMikäs mahtais olla vikana kun koneesta kuuluu kahinaa? Ääni tulee jostain laturin hihnan lieppeiltä, ei kannesta pytyistä yms. Kone ei syö nesteitä. Auto on 320i vm 93.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaihda paisarin korkki uuteen, miel. 1,4 bar. Varmaankin sama kuin bensakoneessa ?Originally posted by marko84 View PostTuli ostettua e36 325tds joka myytiin kannetiiviste vikaisena.
 Tänään tuli vaihdettua ehjä syyläri vuotavan tilalle ja ilmailtua.
 Tämän jälkeen reippaita kiihdytyksiä yms ajoa ja kaikki pysyy kasassa ja kuumaa puhaltaa sisälle.
 Ainoa joka epäilyttää on kovat ja paisuneet vesiletkut sekä lämpömittari pari milliä keskiviivan yläpuolella eikä siitä hievahda kumpaankaan suuntaan.
 Onko normaalia kyseiselle koneelle?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Käynnistymis ongelmia
 
 Kyseessä 320i, valmistettu 7/95. Pari vuotta sitten vaihettu bensapumppu, jonka jälkeen ajettu reilu 5tkm.
 
 Viikko takaperin olin siirtämässä autoa pihalla, hörähti normaalisti käyntiin, kävi pari sekuntia ja sammu. Eikä enää millään uudestaan käyntiin, kone pyörii yms ja kuulosti siltä ettei saa bensaa. Kaverin kanssa luettiin vikakoodit vaan ei antanut mitään. Aina kun virrat laitto päälle tai starttas niin pumppu ainakin äänestä päätellen pyöri. Otin konehuoneen puolelta bensaletkun irti ja starttasin, ei tullut letkusta ollenkaan bensaa. Kokeiltiin sitten kaverin kanssa toisella pumpulla jolla imettiin kanisterista bensaa ja syötettiinkin se epähuomiossa paluuletkuun kiinni - auto otti ja hörähtiki käyntiin! Sen jälkeen irrotettiin vielä bensapumppu ja tarkastettiin että se toimii sekä vaihettiin suodatin. Auto ainakin tällä hetkellä pelaa aivan normaalisti. Eli ongelma on mahollisesti nyt "korjattu", mutta syy jäi selvittämättä. Mistä tuommonen aiheutuu ja minkä ihmeen takia auto lähti käyntiin kun pantiin paluu puolelle pumpulla bensaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Elikkä siis 4 sylinterisenkin hammastanko käy 6 sylinterisiin.Originally posted by jr66 View PostM3 3.0 koneella on keskellä hitaampi kuin muissa. Nykyinen: Nykyinen:
 Bmw 525, 93 
 
 Ex e30 x1 
 Ex e36 x4 
 Ex e34 x2 
 Ex e46 x1 
 Ex e38 x1 
 
 Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
							
						 Sotkamo Connection
Sotkamo Connection
Comment